Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Last Inua

  • PC 30
Pamatujete na Never Alone? Ta nádherná hra s roztomilou liškou, která byla takový menší boom na poli plošinovek v minulém roce. Ta sice dle recenzí pak nedopadla až tak dobře, ale o tom až někdy jindy... Bylo jasné, že v něčem takovém se "inspirují" další a když pak o měsíc později vyšlo Last Inua, tak si tyhle dvě hry lidi i pletli co jsem tak vypozoroval. Nechci je obvinit z kopírování, protože za měsíc ji asi nevytvořili, ale tak po dohrání tomu začínám i věřit.

Mé první myšlenky po pár minutách byly "Sakra, to je zas nějaký port z mobilů, že jo.." a nemýlil jsem se. Last Inua je totiž dělaný pro iOS zařízení a je to na tom dosti znát. A co víc, je to dost slabota i na ty mobily. Hlavní problém je v krkolomném ovládání a animacích, které jsou otravně zdlouhavé. Ovládáte dvě postavy, přičemž většinu částí je musíte ovládat zvlášť. Žeby dělané primárně pro coop? Ne, coop to neobsahuje vůbec, každopádně by znamenal plusové body. Ovšem tohle by nevadilo. Urovně jsou tvořeny většinou pro každou postavu zvlášť dle jejich schopností. Jediný problém nastane když necháte jednu postavu nevědomky na plošince s nepřítelem nebo když vás má jedna postava následovat, ale jen blbě čumí na místě a když umřete, tak už teda milostivě jde na další pokus. Postavy ke všemu neustále samovolně zastavují, aby zavolaly na tu druhou. Ani nevím kolikrát jsem to "Hiiiiikooooo" slyšel. Šatap, ja chci hrát!

Celý průchod hrou je jen o šplhání, skákání a furt dokola. Žádné puzzly, v podstatě ani akce ne, protože nepřátele nejde zabíjet. Lze je ale nalákat do propasti apod. Nejhorší na nich je ale grafická stránka. Když pominu duchy, tak hra obsahuje celé 2! druhy nepřátel. Něco co připomíná Yettiho a pak vlk z Jen počkej, zajíci! v polovičním rozkladu. O nic líp na tom není ani grafika prostředí, která se sice za ty 2 hodiny hraní tuším 3x nebo 4x změní, ale ve výsledku je to stále ta první lokace, jen není nasvětlená modře, ale zeleně. Hudební doprovod je podivný. Většinou hrajete bez hudby, pak z ničeho nic začne něco hrát, pak se to hnusně usekne a pořád dokola.

S plošinovkami (především s těmi 2D) jsem v životě strávil hodně času. Od děství s NES a PS přes J2ME či GBA až po PC. Nepřeháněl bych, kdyby se jejich číslo vyšplhalo na několik stovek. Jsem tedy zvyklý v tomhle žánru na cokoliv a jsem schopný mu taky hodně odpustit. Samozřejmě byly tu i horší kousky, ale v roce 2014 tohle? Frustrace z Last Inua je tak silná, že se tuhle hru odvážím označit za mé osobní dno v žánru.

Pro: Prostředí

Proti: Plošinovka bez akce či puzzlů?!, frustrace z ovládání a animací, grafika, hudba

+10