Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Terminator Salvation

  • PC 75
Terminator a následně především Terminator 2 byly TOP filmy mých (nejen) dětských let. Na ušuntěnejch VHSKách jsem si tyhle filmy pouštěl pořád dokola a možná proto mám do teď na SKYNET a vůbec celý univerzum (včetně nestárnoucího Arnolda, kterej je s terminátorem navždy neodmyslitelně spjat) sakra slabost. Kéž by novej T5 navázal na kvalitu Cameronovejch výtvorů...

Film T:Salvation jsem viděl a byla to hrozná pi*ovina (třeba skok z vrtulníku naslepo do rozbouřenýho moře s úmyslem nalodit se na ponorku?!?). Od hry jsem tak moc nečekal, ale kupodivu mě dokázala hned několikrát potěšit:

Příběh sleduje útrapy Johna Connora, kterak se s náhodnou skupinou spolubojovníků snaží zachránit anonymní družstvo přeživších = byl jsem spokojen, že nemusím zachraňovat svět v pravym slova smyslu i když zrovna Connor na to má jaksi "právo". Postavy jsou tak nějak uvěřitelný a cutscény mají správnej filmovej nádech i terminátorskej říz. Příběh celkově by se dal v rámci nastavených reálií určitě pochválit. Rozhodně předčí stejnojmennej film, bohužel.

Grafika je obstojná. Prostředí je samozřejmě přísně lineární (nepředpokládal jsem to jinak), nicméně celkem hezky zpracovaný. Akorát jsem opravdu nepochopil, proč se celá hra odekrává ve dne. Já se těšil na "Soudnej den" tak, jak ho znám právě z jmenovaných filmů - vizí Sáry Connorové - tohoto jsem se dočkal jen v intru svejch planejch představách. Zamrzelo mě taky odporný zaměřovací kolečko a častej konzoloidní nápis typu "PRESS X TO COVER" přímo uprostřed obrazovky. Jinak HUD byl minimální, což chválím.

Zvukově musím udělit hře výraznější plus: zbraně, stroje i dabing - všechno sedlo. Muzika je potom místy přímo skvostná, především skladba č. 18, znějící u prvního boje s HK v džípech je skvěle sednoucí k honičce v rozbořenym LA, až mě z toho mrazilo v zádech. (Především to jak se skladba dokáže za 6 minut několikrát proměnit a vyvinout mě zaujalo a poslední část je doslova dechberoucí, posuďte sami.)
Hudba, stejně jako ozvučení samozřejmě hodně čerpá především z filmů starších, což je od autorů chytrý - miluju industriální kovovu hudbu Brada Fiedela - a troufám si říct, že některý motivy z roku 1992 výborně rozvádí, i když mistr zůstává samozřejmě nepřekonán.

Hra spočívá v setřelování nepřátel buď v režimu střílečky z pohledu 3. osoby, nebo totéž v nějakém z dopravních prostředků, kdy není možno ovládat směr pohybu tohoto. Bohužel autoři nevymysleli žádnou jinou herní složku, která by tuto činnost osvěžila. Nepřátel je navíc opravdu málo a tak boje s T-70 (myslím, že tak nějak jim říkali - nemyslím samozřejmě ten legendární ruskej tank) už byly ke konci opravdu nudný.

Délka hry je potom doslova ostudná. Málokdy projedu něco za jeden večer. Tady se mi to povedlo, až jsem byl překvapenej a měl pocit, že jsem tak zhruba za půlkou, když to skončilo. Možná i díky neodpovídající délce mě to ale bavilo až do finiše, to je fakt.

Hrozný to nebylo. Celkem zábavná nenáročná řežba s doboru muzikou v zajímavym prostředí rozbořenýho LA. Délka je však ostudná, herní mechanismy chudé, nepřátel hrstka - pokud nejste fandou filmů, nemá smysl se do toho asi vůbec pouštět.

75%

Pro: TERMINATOR, hudba inspirovaná Bradem Fiedelem, zvuky, grafika, atmosféra, cutscény

Proti: Délka, jen neustálé střílení bez jiné herní složky, málo typů nepřátel, příliš lineární, dost snadné.

+11