Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Navzdory pomalejšímu rozjezdu jsem se v Zanki Zero dočkal milého překvapení. Našel jsem vše, co u čtverečkovaného dungeonu čekám: průzkum lokací plných pastí, spínačů a hádanek, úkrokovací tanečky místo soubojáku a věčně škrundající břicha mých pučmeloudů. Navíc se dočkal trochu jiného zážitku. Díky systému Shigabane a jepičím životům protagonistů se běžné piplací RPG mění na simulaci bandy lumíků.

Pomalejším začátkem mám na mysli, že musíte překousat velké množství textů, co se stalo se Zemí, co se aktuálně děje na ostrově, skandální flashbacky hrdinů a do toho se učíte mechanismy hry. Jakože snad každých 30 políček na vás vyskočí nějaká událost/skript a naruší průzkum. Časem se to naštěstí zmírní a hra dá trochu prostoru. Příběh nezklamal, klasická japonská přeplácanost, nic ve zlém, já mám mutanty, konec světa, klonování, tajemnou TV show, skupinový hřích z dětství, zradu ve vlastních řadách, masovýho vraha, nečekaná příbuzenská pouta a další skopičiny rád.

Grafika neoslní, navíc jde o nezvyklý mišmaš 3D, pixelartu a animovaných filmečků. Za mě dobrý, ale dokážu si představit, že nesedne každému. Zanki Zero má pár podivných mechanismů, něco funguje, něco méně. Například proč jsem měl na konci hry v základně 2000 jídel? Je to obsesivní sběrem a farmením kanců v prvních lokacích nebo tím, že jsem vždy hrdiny, jakmile dostali hlad, poslal do chřtánu dravé kosatky? Ale celkově mi nic zásadního nepřekáželo nebo nechybělo, jen drobnosti. Například bych uvítal víc typů monster, víc Shigabane vztahující se na víc než jeden druh a bestiář v menu (seznam co z které potvory dropuje apod).
+15