Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Zatímco Jill of the Jungle byla Epicovskou prvotinou a bylo to na ní znát každým coulem, Xargon je ve všech ohledech mnohem dále. Zachovává některé originální prvky Jill (přeměna ve zvěř, možnost cestovat vzduchem/pod vodou) a má i vcelku podobný feel, avšak nabízí mnohem propracovanější a detailnější grafiku, zvuky (které byly v Jill mimochodem hodně otřesné) a především skvělou ústřední melodii. Level design je již mnohem komplikovanější, levely jsou rozsáhlejší a oproti Jill nabízejí velké množství skrytých místností.
Novinkou je pak možnost pomocí klávesy "B" kdykoliv během hry vyvolat "buy menu", ve kterém si můžete za nastřádané diamanty nakoupit nějaké ty upgrady, které vám zůstanou během jednoho levelu, docela originální prvek, který pak především secret místnostem dává o to větší smysl (drahokamy jsou poměrně vzácné a nacházejí se právě především v secretech).
Obohacení se hra dočkala i v části příběhové (jakkoliv to v podobných hrách není příliš podstatný prvek)... zatímco Jill se zmohla z hlediska textů pouze na trapné vtípky o její dokonalosti a odchodu ostatních herních hrdinů do důchodu (a ve výsledku ani nevím, co vůbec v té džungli vlastně dělala a proč zabíjela ta nevinná zvířátka:)), zde postupně nacházíme úryvky z deníku hlavní postavy, které popisují jeho dojmy z objevování tohoto nově nalezeného fantaskního světa, hrdina má nějaký ten cíl a úhlavního nepřítele.

Zmiňované "přeměny" mi zde sedly tak nějak více jak v Jill a především tedy plutí po mořském dně ve speciální batysféře mi přišlo tak nějak uvěřitelnější, než přeměna v rybu vrhající projektily jak vesmírná raketka z Tyrian 2000 :).
Jill u mě vede možná ve výzbroji, anžto s těmi vrhajícími noži byla likvidace rázem o něco zajímavější a šly s nimi vyvádět psí kusy. Na druhou stranu jejich použití bylo často dosti toporné a laserové zbraně v Xargonu (jimž můžete udávat i směr a střílet tak tedy lehce nahoru či pod sebe, pokud stojíte na vyvýšené plošince) tudíž přinášejí do hry mnohem plynulejší hratelnost.
Ukládat zde jde pouze na mapě světa, tedy je nutné level dohrát na jeden zátah bez ukládání, čímž příjemně vzrostla obtížnost, jakkoliv hra není nikterak nekompromisní ani neférová a na hráče kdovíjaké skill nároky neklade, je však oproti jednoduché Jill, kterou dohrajete snad i s prstem v nose, přeci jen náročnější.

Rozhodně celkem neprávem zapomenutý kousek, který se tak nějak potácí ve stínu Jill, která je však ve výsledku mnohem horší hrou.
+8
  • PC 40
Xargon byl jako nástupce Jill of the Jungle, velice vítanou hrou. Bohužel mě však tolik neokouzlil a nakonec jsem ho dokončil jen z povinosti.

Prostředí, ovládání či zvuky, přesně připomenou tři epizody Jill. Mechanismy jsou podobné, nebo úplně stejné, hratelnost je však z mého pohledu těžší. Rychlost se kterou lze útočit/střílet je strašně nízká. Hráč tudíž musí více odhadovat a střilet dopředu. Pomlka mezi klasickými dvěma výstřely, je také nekonečně dlouhá. To vše lze samozřejmě vyplnit koupeným rapid fire ale už to není ono.

Mise jsou docela pestré ale velice spletité a dlouhé. Často tak člověka naštve, že došel konce a musí se vracet (něco nenašel), nebo ho zkrátka v půlce zabijí. Hra tak docela ztrácí na své zábavnosti

Změna v jiné zvíře, nový equipment, to vše je pěkné ale buďto to už bylo v samotné Jill, nebo to stejně kvalitu nezachrání. Zvláště v této hře je citelná absence krátké nezranitelnosti po ztrátě jednoho života(v jill taky nebylo), stačí tak jednodušše špatně skočit a jste mrtví.

40%

Pro: Nástupce Jill

Proti: Ve výsledku však špatný nástupce Jill

+8