Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 45
Poslední komerční hra na Build enginu je volné pokračování o rok starší hry Nam. Jde o téměř totožnou záležitost, tentokrát ve 2. světové válce. Technicky je bohužel slabší než Nam. V době vydání to bylo velmi špatné prodávat tak zastaralou záležitost. Jediná výhoda oproti Namu je podle mě level design a především přehlednější prostředí.

Hra obsahuje dvě kampaně, Den D a Francii. Obě mají 7 levelů průměrné délky. Hrál jsem na nejlehčí obtížnost, ale v pozdějších misích bylo i tak dost nepřátel. Nábojů je tak akorát, musel jsem dost střídat zbraně, ale nedostatkem jsem netrpěl. Zbraně jsou divné, většina má skoro stejný účinek. Hratelnost je klasická, a pokud vás bavil Nam, klidně tomu dejte šanci.

Steam verze obsahuje i rozšíření Platoon Leader. Tři levely jsou nápaditější než v originální hře. Musíte dobývat území obsazováním klíčových bodů nebo bránit danou oblast. Bohužel jsou velmi krátké. V menu je na vybranou i čtvrtý level (prázdná položka, ale lze ji vybrat), téměř totožný s prvním, po jehož dohrání se zobrazí nejen gratulace.
+16
  • PC 20
Bože dobrý, prečo si len PC hráčov v roku 1999 takto potrestal? Pokiaľ som sa v prípade hry NAM vyjadril v zmysle silnej technickej zaostalosti, tak táto hra je už úplne mimo. Nielen že už pôsobí priam neandertálsky na rok 1999, ale dokonca má ešte horšiu grafiku a kompletný engine než o rok mladší NAM. Odporné animované postavičky bez očí, kostičkovaná grafika, hnusný dizajn zbraní a tanky vyzerajúce jak vystrihovánky z ábíčka. Už úvodný level vylodenia v Normandii je prepadák jak hrom. A ďalej sa tu len plahočíte krajinou ktorá silno pripomína dnešný Minecraft. Hudba silno pripomínajúca Wolfenstein 3D. A tie zbrane - slávna M1 Garand tu je degradovaná na granátnícku pušku s jediným nábojom, ako posledná zbraň sú tu dva Colty 1911. Ale treba aj účinnosť zbraní je o ničom. Hlavne Thompson nemá vôbec žiadny účinok. Najväčší FAIL sú tu však lekárničky. Keď ju použijete, musíte zostať stáť na mieste aby sa vám zdravie doplnilo. Akonáhle sa len o milimeter pohnete, lekárnička vám zdravie nedoplní. Je mi z tohto fakt zle. Absolútne nedoporučujem, akurát si zkazíte náladu.

Proti: všetko

+7
  • PC 30
Ne nespletl jsem se, tato hra je opravdu špatná, naštěstí ale není moc dlouhá, čítající pouhé dvě kampaně o sedmi kapitolách. Na jednu stranu se tento nevrlý kousek tváří docela opravdově, němečtí vojáci pobekují svým rodným jazykem, level design svým pojetím (s přimhouřením obou očí a při použití oboustranné klapky) připomíná prvního Medala AA – dovádíte v rozbombardovaném městě nebo v lesích nasáklých válkou, vylodění v Normandii máte z první ruky – o podobnosti některých úkolů ani nemluvě. V dálce jsou slyšet hlasy boje, tu a tam nad hlavou přeletí (leč nespatřena) 109ka, se svým typickým řezavým zvukem, ALE...

…ALE na stranu druhou se ve hře vyskytuje pár docela úsměvných prvků (zvráceně úsměvných) a já prostě nedokážu pochopit, jak v roce 1999 dokázal někdo v sobě najít tolik odvahy, že vydal graficky tak neskutečně hnusný produkt. Leckterá historická (myšleno starší) hra má víc všeobecného tvůrčího elánu ve svém menu, než tato hra v celém svém obsahu. Postavy jsou zde neforemnými plackami a vozidla jako by z oka vypadla sestaveným vystřihovánkám abíčkovských miniboxů. Zbraně, mající sice svou relativně skutečnou podobu, vydávají všechny stejně příšerný zvuk a mají také stejnou účinnost. Pokud mě paměť nešálí, tak jsem nenašel možnost, jak kdykoliv přebít (WTF?) a vždy se tak přebíjí ve chvíli, kdy dojde určitý počet nábojů. Také proces uzdravování mě dost iritoval, protože při použití lékárničky bylo vždy nutné stát na místě, než se zdraví zdlouhavě doplnilo - jinak se totiž lékárnička použila, nic se ale nedoplnilo (WTF?).

Tím se dostáváme ke skopčákům (a v podstatě kladům). Nepřátele překvapivě nemají vyloženě inteligenci bublajícího bahna a občas dokážou pozlobit. Sem tam se jim podaří (realisticky přece) odprásknou jeden druhého a to samé se někdy povedlo i mně na mých spojencích. Za klad bych také považoval obtížnost, ztíženou ještě o nedostatek munice a jednu příjemnou změnu oproti dnešním fpskám - když je dán úkol, nic nikde neukazuje, kde a jak ho docílit.

Zmíněné klady však nemění nic na tom, že hra je strašným výtvorem, ba přímo příslovečnou kreaturou.

Pro: krátké, v mizivé míře AI, sem tam humor

Proti: snad vše od ... grafiky, zvuky, level design, nápaditost.....

+13