Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (26.12.2019 14:31): Poslouchal jsem onehdy rozhovor se Sirotkem, kde rikal, ze Wiz 8 byla spis tymova prace, nez aby si tam za to kredit bral jeden nebo dva designeri, coz byla reakce prave na to, ze o sobe Brenda Romero prohlasovala, ze byla lead designer. Ja jsem to vnimal tak, ze vzali pribehovy stripky z sestky a sedmicky a prevedli to do moderni podoby.

W&W vyslo prakticky stejne jako Wiz 8, obe hry mely problem s tim najit vydavatele, ale Wiz 8 melo nakonec vetsi impact a ohlas. Bradley mel jeste takovej ten oldskool vypravecskej styl, kdy se spis jen naznacovalo a musela zapracovat hracska fantasie, nevim nakolik to pouzil do W&W, zakladni pribeh zni fakt hodne neoriginalne i na pomery pocitacovych RPG.
@Charllize (26.12.2019 14:31): To jo, je věčná škoda že ta hra vyšla neodladěná a nedodělaná. Kdyby ji někdo dopiloval a ideálně ještě vydal o něco dřív, mohla z ní být totální bomba. Kéž by někdo udělal remake W&W, pak bych mu byl do smrti vděčný. To ostatně platí i o W6 a W7 a W8. Mít celou sérii s grafikou a ovládáním třeba Legend of Grimrock 2, tak bych kvůli ní snad dal výpověď z práce. :-D
WaW vysli v dobe kdy uz o dungeony nebyl moc zajem a ackoliv jde asi o muj nejlepsi zapadni dungeon co jsem hral moc se neprosadil. Ono taky mel dost chyb a nic moc ovladani a podobne. Take to pro nektere jsou regulerni Witardry 8, pote co se Bradley nepohodl ze Sirotkem a vydal se na vlastni drahu. Wiz 8 pak delaly vzasade hlavne dve damy, Linda Sirotek a Brenda Romero a uz zdaleka nemely ty koule co tomu predtim Bradley daval. I kdyz samo, porad jde o velmi kvalitni dungeon.
WaW maji problem ze po nejakem case jsou az prilis snadny, a to i na nejvyssi obtiznost. A je na nich trochu videt ze by zaslouzily jeste nejaky ten cas ve vyvoji. Ovsem design nekterych dungeonu je uplna skola od ktere by se vsichni meli ucit jak takovy herni dungeon ma vypadat. Pribeh jako celek neni nic zvlastniho, ale jde predevsim o formu a styl jakym je vypraven a dodava hre celkem podstatne kouzlo.
Skoda ze Bradley nekam zapadnul do zapomeni, jeste mel snahu s Dungeon Lords, kde se snazil chytit modernejsiho pojeti s multiplayer slozkou, ale i pres dve ruzne predelavky to diru do sveta neudelalo.
Serie Wizardry umrela, a jeji pokracovani po dlouhych letech vzkrisil Cleve Blakemore ktery puvodne delal na dalsim dilu hned po odchodu Bradleyho a casti jeho hry Grimoire pochazeji prave z te doby. I kdyz samozrejme legitimni Wizardry to taky nejsou.
Znacku tak nejak drzeli pri zivote japonci, ale zrejme uz na ni taky nejak moc prava nemaji, nebo buhvi jak to s tim je. Pred casem mela vyjit na steamu Wizardry: Labyrinth of Lost Souls a zrejme kvuli pravum dodnes nevysla, a dalsi planovane vydani je v lednu 2020.
@90210 (26.12.2019 12:26): Tak to ty W&W určitě zkus, protože tam je všechno namluvené vypravěčem a zní to parádně. Já jsem cca v půlce hry, jestli se dá usoudit podle mapy krajiny. Nějak jsem se zasekl, ale určitě to dohraju. Mnohem dřív než sedmičku, kterou nejspíš dotáhnu jenom do města a nechám si ji na někdy jindy.
@hanak_v_exilu (26.12.2019 11:34): W&W je trochu pozapomenuta hra a to i tady, 3 nicnerikajici komentare. Skoda, ze to tady nekdo trochu nezpropaguje nejakym poradnym vycerpavajicim komentem.

K tem popiskum, Bradley mel dost osobitej styl psani a ja se vetsinou po case pristihl, ze jsem ty ponekud zdlouhavy texty ani necetl. No, jsem zvedav, jestli dotahnes i sedmicku, specialne hned po sestce, je to opravdu maraton.:)
@90210 (26.12.2019 11:19): Já mám GOG verzi a jede mi úplně v pohodě. Trochu se seká myš na krajích obrazu, ale reálně to ani nevadí, jen si toho někdy všimnu. Plus sem tam nevím jestli něco nefunguje protože to dělám blbě, nebo je to bug. Zatím jsem ale všecko překonal. Grafika očividně nebyla jejich priorita, což je na jednu stranu škoda, na tu druhou je to asi jedno. Na šestce mi vadily akorát stejné textury stěn. Je fakt že popisky místností dávají mnohem větší možnosti, než cokoliv co by se dalo nakreslit a přenést na monitor. Leda snad kdyby obrazovky vypadaly jako v Elvíře. Jenže to by museli oželet chození v místnostech.
@hanak_v_exilu (26.12.2019 11:13): W&W jsem nehral, ale mam to zarazeny v kolonce her, ktery bych jednou rad zkusil. Otazkou je jeji funkcnost na novych systemech, GOG verzi bych moc neveril, ale mozna to zkusim. Jinak ohledne grafiky Wiz 6. Sir-Tech ty doby na me dela dojem, ze meli grafiku her na salamu, jinak by Wiz 4 a 5 nemohli vydat v tom puvodnim enginu. I s ohledem na to asi fanousci serie muzou byt radi, ze Wiz 6 ma aspon nejakou grafiku, i kdyz to vypada podstatne hur, nez o 2 roky starsi DM, kterej IMHO vypada dobre dodnes. Omezena je v tomto smeru i sedmicka, ktera sice vypada hezky, ale taky jsou tam jen 4 textury.
@90210 (26.12.2019 10:58): Díky. Bez občasného podívání do návodu bych to ale nedal. Nejspíš bych furt schlíple čuměl na zrezlé ovládání lávky u Obří hory. S grafikou bych se v pohodě smířil, kdyby se celý děj omezil na hrad plus případně na nějaké podzemí. Ale když se tak rozmáchl do krajiny, tak zamrzí, že si s tím grafici nedali víc práce. Počítače už by to utáhly. Jestli jsi nehrál Wizards & Warriors, tak je zkus. Graficky taky zaostávají, ale mytologie je tam super, mechaniky se podobají Wizardry a hra je mnohem přístupnější.
@hanak_v_exilu (komentář): Taky gratuluju, dohrat jakykoliv dil Wizardry je opravdu velky vykon.

Pokud by si nejaka hra zaslouzila remake, tak je to prave Wizardry 6, ja ty stale stejny sedy zdi bez ohledu na prostredi proste nejsem schopen prekousnout a je fakt, ze moderni trilogie Wizardry ma opravdu zajimavy lore, ale Bradley toho v sestce a sedmicce davkoval opravud po malych castech, specialne v ty sestce. IMHO je v tomto smeru nejlepsi osmicka.
@mazar1234 (15.12.2019 21:21): U mě na tom stojí taktika. Respektive jestli mi hra milostivě dovolí udělat z mého zloděje a barda mnicha a nebo ninju, tak na tom bude stát. Protože ze stínů se dá útočit i ze zadní řady krátkou zbraní, cíl má postih na obranu, ty máš bonus na kritické údery a ještě tě nemůžou zaměřit cílené útoky. Vypařit půlku party, uspat nepřítele a pak ho povraždit ze zálohy je super trik. Variabilita je na tom strašně skvělá. Na první pohled vypadá soubojový systém stejně primitivně jako u Might and Magic III, ale jsou to nebe a dudy.
@hanak_v_exilu (15.12.2019 21:11): Zrovna tieto ukrývačky do stínu si ani nepamätám, že by som niekedy použil :-D

To je krása, ako sa to dá odlišne hrať, jeden považuje za dôležité niečo a druhý niečo iné, to je mark kvality hry, že umožní prežiť si svoj gameplay, žiadne forced cutscény a "you are leaving battlefield" hlášky..... pritom dnes už to nikto moc nehrá.
@mazar1234 (15.12.2019 21:06): Taky si myslím že to není potřeba nijak hrotit. Četl jsem návod, jak vycepovat dokonalou partu a z toho mi bylo trošku úzko, protože to byl složitý postup s asi čtverým protočením všech postav a ještě závislý na náhodě. Zatím vypadá, že bude stačit když budou umět všichni kouzlit a něco zastanou v boji. Pokud budu fakt machr, tak jim dám možnost zmizet do stínů, ale to se mi nejspíš u všech nepovede.
@mazar1234 (15.12.2019 20:37): U mě šestka díky práci s postavami chytla druhý dech. Doly jsem protrpěl a už jsem s tím chtěl seknout, ale cvičit partu mě fakt baví. Ještě o level líp udělané je to ve Wizards and Warriors, protože jsou tam různé povyšovací úkoly a tím se hra víc blíží realitě. Ale i tak je asi všecky protočím jenom dvakrát, možná někoho třikrát. Uvidíme co sedmička, jestli tedy šestku vůbec dohraju.
@hanak_v_exilu (15.12.2019 20:11): Ja som to nikdy s pretacanim nehral, mne viac vyhovuje idealna parta a ende aj ked tych konfigov bolo niekolko, teda u W7&W8, W6 som hral (A DOHRAL) iba raz.

Samurai+Ninja+"Valkyrie/Lord"+"Monk/Psionic (Monk je asi lepsi)"+Bishop+"Bishop/Mage (pre W7 lepsi Bishop, pre W8 asi Mage)", pre W8 este nie je uplne zle pouzit toho Gadgeetera miesto stvrtej pozicie, ked uz ho tam dali ako novinku, nie je zly akurat spotrebovava municiu takze moze byt trosku opruz ho zivit (ale ani nie municie je dost vseliakej).

Ked som hral z importovaneho save W6-W7-W8 tak bez Gadgeetera, ked som hral W8 ako New Game tak s Gadgeeterom.
@mazar1234 (15.12.2019 19:48): Díky. To jsem si vyzkoušel když jsem přecvičil valkyrie na priesta a priesta na valkyrie. Naštěstí se holky rychle dostaly alespoň na pátý level. Mága tedy asi předělám na Rangera, protože moc dobrých alternativ nemá a pomalu se blížím k desátému levelu.
@Richmond (12.12.2019 20:21): Tak zahodit asi hej, ale predmet ostal na tom policku, hracova blbost ze to zahodil, ovsem zobrat naspat hra umoznuje len si zapamatat na ktorom policku to lezi (co je zase len hracov problem), minimalne sa nedali predat, lebo hra vyhodila hlasku "you need it".

@hanak_v_exilu (15.12.2019 19:22): Kuzlit moze nadalej, ale po prehodeni na postavu LVL1 ma schopnosti kuzelnika LVL1, takze ak si bol trebars 10 lvl a zosielal si fireball 5 stupna tak zosles kym nenalevelujes iba 1 stupen....
Když přeškolím mága na třeba zloděje, zmizí mu možnost kouzlit? A nebo mu zůstane to co umí, akorát mu už nebude přibývat mana?
@mazar1234 (12.12.2019 20:15): Díky. Já paranoidně zálohuju savy z různých fázích postupu, tak snad se budu mít alespoň kam vrátit, kdyby něco. Mimochodem, dostal jsem se do nějaké hornaté oblasti co vypadá furt jako dungeon a procházím doly. Je to tortura i s mapou. Bez ní bych se na to asi vykašlal, protože na zmapování té hrůzy by padla celá dovolená.
Jak moc je ta hra přísná ohledně sbírání předmětů? Nechá mě zahodt klíčový předmět? A jestli ano, dá se pak sebrat zpátky? Pomalu se mi plní inventář a bojím se čehokoliv zbavit.
@mazar1234 (09.12.2019 19:47): Problém byl v tom, že moje zlodějská faerie je strašně křehká a ty krysy ju byly schopné dát na dvě rány. A pak přišel automaticky load. Každopádně už jsou konečně v pánu, ale byla to fuška.
Nevíte někdo jak bych mohl porazit tu partu krys v tajné chodbě v podzemí hradu? Zkoušel jsem to asi dvacetkrát a málokdy přežiju alespoň jedno kolo. Kouzlo na rychlost bohužel nemám.
@DJ (05.12.2019 23:34): Díval jsem se na video tvorby party a četl jakýsi návod s užitečnými radami. Tak snad to pomůže. Stejně si myslím, že většina fines pro mě bude nedostupná, protože o hře nevím dost abych využil silné stránky jednotlivých povolání.
@Richmond (05.12.2019 20:46): No, zatím se motám po jednom patře a marně buším na zavřené dveře, takže k dohrání je ještě sakra daleko.

@mazar1234 (05.12.2019 20:49): Díky. Já jsem si dal normál, s tím že to snad nějak půjde. Boje zase takový problém nejsou, kromě té jedné místnosti. Spíš ty dveře, no. A to jsem si do party přibral zloděje. Je reálné to projít s míň než šestičlenou partou? A nebo to pro nováčky prakticky nejde? Říkal jsem si, že by mohli rychlejš levelovat a pak by ta hra mohla být paradoxně lehčí.
@hanak_v_exilu (05.12.2019 20:19): Nie je tam volba obtiaznosti E/M/H ? Mam pocit ze sa to da prehadzovat ako v sedmicke. Skus pripadne ak to ide dat si prvych 3-4 levelov Easy a potom zvysuj, malo by to znizovat pocty enemakov a pripadne aj davat slabsie verzie (ale pomalsie ziskavas exp lebo je ich menej za menej ako na Hard trebars).

Tych uplnych prvych zopar levelov je vzdy vo Wizardry dost peklo, ale potom je to uz viacmenej pomerne OK (aspon u tychto modernejsich dielov 6-7-8)
Konečně jsem se do toho pustil a zatím dost tápu. Buď je moje družina složená z nýmandů, nebo je ta hra pořádně těžká. Zatím jsem otevřel jenom jedny dveře a vždycky mě tam vymlátila jakási skupina zlodějů. Máte nějaké rady kam jít, abych tam okamžitě neumřel?
@90210 (27.01.2019 19:38): Tak abych pravdu řekl, to bezpečně teď nemohu říci, vím, že jsem to i četl, ale ne několikrát, jen jednou v jakémsi článku jsem se to dočetl. Ale už nevím, jestli před hraním, nebo až potom. Spíše asi před. Protože mám dojem, že většina dungeonů oceňuje jen úder do živého. Takže buď jsem jednal na základě této informace a nebo jsem náhodou trefil schody a nastal zrovna level up :-)
@Ringo (27.01.2019 16:15): Ja si myslim, ze je to velmi dobre mozne, pretoze ta hra ma taku zaujimavu featuru, ze ti dava 20 sekund (pokial sa dobre pamatam ale myslim ze hej) bonus za ziskane EXP z prevedenej akcie pokial na teba niekto zautoci.

Tzn. ak na druzinu nieco zautoci tak nasledujucich cca 20 sekund sa nahadzuje bonus na ziskane EXP z prevedenych akcii, takze napr. zosielat Firebally "do steny" leveluje pomalsie ako pobehovanie v leveli s cervami a hribakmi a zosielanie a zaroven aj Melee sekanie do priser (levelujes sucasne Fighter+Mage s bonusovym EXp pretoze na teba kazdu chvilu niekto zautoci).
Ale navyse, EXP ako take sa zvysuju s pribudajucim podlazim, takze rovnaka akcia ti da menej EXP na poschodi 3 nez na poschodi 12.


Este vacsia haluz je v Chaos Strikes Back, kde je to naopak a najviac EXP dostavas na prvom poschodi a najmenej uplne dole. Takze ak tam chces grindovat tak je to idealne hned na zaciatku na cervoch.
@90210 (27.01.2019 16:13): MYslíš, že fakt rychleji? Protože ryhclost, jakou jsem hvězdice házel do schodů je neporovnatelní s ničím, co jem mohl s ninjou ve hře provádět jinak. y stromy se nerespavnovaly až tak rychle :-) Jedině, že by za úder holou rukou do stromu byl odměněn více body než trefa hvězdicí do pevného cíle :-) Sakra úplně jsem dostal chuť to hrát :-)
@Richmond (27.01.2019 14:07): Parta, kde neco 100% nesedi a 1 clen je treba uplne k nicemu, je duvodem k novemu rozehrani hry. Nastesti se mi to nestava a treba u AD&D RPG tam prakticky neni co resit. Fighter/paladin/mage/cleric pokud jsou 4 clenove, pripadne doplneni o thiefa a rangera, pokud je jich 6.

@Ringo (27.01.2019 14:12): Ja ne, protoze ninja skill se normalne trenoval unarmed boji s houbami a to hodne rychle, tohle je fakt blbost.
@Richmond (27.01.2019 13:47): Podle jeho vypraveni se nejspis jeste porad motaj v hradu.:0) S tou partou je to otazka, protoze vzhledem k tomu, ze se ta povolani toci, tak to neni az tak extremne dulezity, ale ja sam jsem planovanim druziny v osmicce stravil taky den, je to zabava.
@90210 (27.01.2019 13:37): Jsem si pustil tu pasáž znovu, nahazuje 120 hodin a prý jsou ve čtvrtině :)) Ale taky mluví o tom, že 3 dny dělali postavy, což chápu, protože nastudovat všechny ty classy, džoby a vazby mezi nimi není snadný. A vybrat správnou kombinaci už vůbec ne. Ale mluví tam krásně o tom papíru vloženém v krabici, který varuje a doporučuje se ukládat na save na více míst :)
@Ringo (27.01.2019 11:02): Jo, IMHO tam prehnane grindujou. Vim, ze se tam prohazujou povolani a pokud je mi znamo, tak Cerv stal za onim nechvalne proslulym hazenim hvezdic do schodu v DM, coz bohuzel na teto hre ulpelo jako negativni nalepka, protoze se to dale papouskovalo jako nejvetsi zazitek ze hry, pritom je to uplnej nesmysl...
@90210 (27.01.2019 09:56): Wiz VI není rozsáhlá na mapy, ale je dost zdlouhavá co se řešení týče, navíc tam jdou točit povolání jako v sedmičce a pěkně naboostovat postavy. Já se tam hodiny a hodiny krásně nagrindoval :-)
@90210 (27.01.2019 09:56): Jeslti to hrajou nějak spolu (nevím ale jak), tak je klidně možný, že chtějí prostě projít úplně vše, přijít na všemožný vychytávky (viz to poslední Labůžo, kde něco podobného zmiňivoval), tak se prostě hodiny natahujou. Pro dohrání to vypadá, že ta stovka bude stačit.
Ja videl Cerva na Bytefestu jak to na Amize pari, sedel jsem chvili vedle nej a snazil se o konverzaci, ale evidentne jsem ho rusil :) mapu si nekreslil, chodil tam po pameti.
@90210 (26.01.2019 16:43): Na pozadí pouštěl obrázky ze šestky, on to prý hraje s kámošem a asi jedou pomalu, samozřejmě bez návodu a s vlastníma mapama tipuju (on hrál i Grimrock s vypnutou automapou).
@Richmond (26.01.2019 15:12): Se k ty pasazi musim propracovat, ale u Cerva bych se popravde moc nedivil, kdyby si to spletl se sedmickou.

BTW nedavno jsem se podival na retro let`s play s Eye of the Beholder a bylo to fakt neskutecny utrpeni. Dobrovsky to jednak vubec neumel hrat a informace okolo byly taky solidne WTF. Mj. pomotal prave Wiz 7 a 6, sestka je podle nej nejslavnejsi dil serie...
Koukám na Labůžu a tam se dozvím, že Červ aktuálně hraje právě Wiz6 na Amize:) Prej už tam má 120 hodin, je to prej hardcore :)
@mazar1234 (09.08.2017 20:10): No jo, ľudia si skôr pamätajú rôzne sprostosti ako dôležité veci. Rovnako to mám aj ja :) (Nie že by teda bolo zákysové miesto vo Wiz 6 nejakou "dôležitou vecou", ktorú je treba si pamätať, ale aj tak.... :)

Inak by ma zaujímalo, ako by túto hru prešiel 90210 so svojim geniálnym orientačným zmyslom bez mapy. Milión rôznych prepojení, vchodov, temné oblasti.... Stokrát zložitejšie ako Dungeon Master.
Ty vole, tie dark oblasti sú totálna hrôza!! Štyrikrát som do nej vliezol, trikrát som odtiaľ vyliezol s úplne inak nakreslenou mapou. A raz som sa odtiaľ a ni nedostal. Ostal som tam pohltený čierno-čiernou temnotou!
@ad142 (02.05.2017 19:53): Jo podrobné hledání se vyplácí. Bohužel já včera prošel celé druhé podlaží krypty elfího válečníka v prvním Ravenloftu a ačkoliv jsem mačkal skoro všechny tlačítka na zdi, stejně mi jedny dveře nejdou otevřít a bojím, se že jedno z nich jsem asi přehlídnul. Což není těžké, protože tam se dost překrývá se zdí. Navíc jedno jsem objevil v chodbě, kde lítaly firebally, takže to člověk prosvišťuje :)
Som veľmi rád že som mágovi dal kúzlo detect secret a rozhodol s ním skúmať každú stenu. S pomocou neho som našiel v opustenom sklade na víno, podivnú prázdnu fľašu, ktorá má na sebe zvláštne znaky. Zatiaľ som ale nezistil na čo ju budem potrebovať, ale ten nápad sa vyplatil!
@ad142 (15.04.2017 11:43): Kvůli Tobě jsem hrábnul do skříně, sáhl po krabici s Wiz6 (je jako nová), odklopil víko, vyňal tlusťoučký manuál, na předposlední straně v indexu našel "Armor Class" a strana 25 vyjevila tajemství:
"Armor classes ranges from +10 (virtually naked) to a -10 (a sherman tank)" Without question, the lower the armor, the better." :)
Ako tu funguje armor class? Mám nohavice, ktoré majú AC-3 a mám nohavice, ktoré majú AC-4. Ktoré sú lepšie?

Pýtam sa, pretože v hrách podľa D&D bol čím nižší AC, tým lepší.
@90210 (11.04.2017 20:23): Inac je tam jeden FAIL v gamedizajne.
Konkretne sa jedna o draka Bellu, ked ho vo W6 zabijes tak import do W7 to reflektuje a zobrazi pozmenene intro, kde su vynechane sceny s nim.
Ale vo W8 je na jednom mieste (tusim niekde v Ascension Peak?) natvrdo naprogramovany a stretnes ho tam aj s druzinou importovanou 6-7-8, ktora ho vo W6 zabila :-D (konkretne moj pripad).
@Richmond (11.04.2017 17:15): Souboje jsou sice zabavny, ale od sedmicky a osmicky me nakonec v pokrocilejsi fazi bohuzel odradily.:0)

U sestky me bavilo cist o cem to bylo a jaky tam byly pribehovy varianty, univerzum tam bylo nacrtnuty opravdu zajimave a v dalsich dilech to zdarne pokracovalo. Sir-Tech z ty francizy mohli vydolovat mnohem vic po vzoru serie Might & Magic.
Ono W6 je pomerne kratka/mala hra v kontexte W7 a W8.

Myslim, ze ked sa zrata pocet policok (stvorcekov) v hre tak by to kludne mohlo dat mensie cislo ako EOB2, hoci samotny gameplay je vyrazne dlhsi, co je ale sposobene predovsetkym Turn-Based combatom s nekonecnym nahodnym generovanim subojov.
@90210 (10.04.2017 20:52): Tak z toho prostredia mám dvojaký pocit. Na jednej strane máš pravdu že to opakovanie prostredia nieje zrovna najlepšie a grafika neohúri, ale na druhej strane to opakovanie prostredia a tie textové popisy namiesto grafiky majú svoje osobné čaro. Je to ako čítanie knihy, kde si musí čitateľ vytvárať v hlave vlastný obraz. Aspoň sa zapojí aj hráčova predstavivosť.

Ale inak je hra zatiaľ parádna. Dungeon ako má byť. Súbojový systém je výborný, exploring je zábavný, hrad je nelineárny, čo je rozhodne super. Síce otáčanie sa ku každej stene a klikanie na tlačítko SEARCH, či tam nieje nejaký key, alebo tlačidlo, nie je moc veľká zábava a hrateľnosť je už trošku zastaralejšia, ale nevadí mi to.
@ad142 (03.04.2017 16:16): Tyjo ja obdivuju, ze se do tyhle hry jeste dnes nekdo pusti, pro me je to uz totalni HC zalezitost a nejsem schopen prekousnout tu grafiku, kde vsechna prostredi vypadaji uplne stejne bez ohledu, jestli se jedna o castle nebo pyramidu.

Dohrani moderni Wizardry trilogie (6-8) povazuju za mozna vubec nejvetsi RPG achievement, hral jsem docela dlouho sedmicku a osmicku jsem vzdal uz ve velmi pokrocily fazi kvuli hrozny zdlouhavosti, coz me trochu mrzi.
@ad142 (02.04.2017 19:18): Samozrejme pre samuraja je najvhodnejsia macacia rasa ;-)
Na Samuraja vsak potrebujes hodne vysoke vlastnosti a nahadzat ich v tom RNG je na zaciatku utrpenie.
To co chalani spominaju je utilitka "COSMIC FORGE EDITOR" ktora obsahuje (okrem ineho) niekolko velmi dobrych patchov. Ja som pouzival niektore opravujuce bugy ale hlavne: Patch for the 'Attribute Bonus Generation Algorithm' a Patch for the 'Resting Algorithm'. Urcite ti pojde upravit aj Steam verzia, je to vlastne to iste pod DOSBoxom...

Tu je link: http://mad-god.webs.com/cosmicforge.htm
@Phoenix (02.04.2017 20:54): Klame ta, dalo sa vyrobit akekolvek povolanie, bola to len otazka (dlheho) casu aby ti narolovalo 18-20 + bodov.
Aj preto bolo Wizardry synonymom "3 hodiny vytvaram partu" - a preto niekto sikovny a mudry naprogramoval ten patch, ktory pri generovani druziny nahadzuje vyssie hodnoty kociek, takze namiesto 3 hodin generujes idealnu party 15 minut.
Skratka setri cas, ktory by si zbytocne stratil nekonecnym Escapovanim rollov.

Nehovoriac o patchi, ktory rapidne zrychluje cas restovania druziny vo W7 , to malo byt uz vo vanille, osobne nechapem ako to mohol niekto dohrat bez pomocok. Ja som sice ten dnes bezny patch nemal, ale mam brata, ktory svojho casu naprogramoval restovaciu utility v DOSe (dodnes by som ju mal mat na disku, zaujemcom uploadnem, vo windowse vdaka multitaskingu ovela pohodlnejsia nez v DOSe, ale vdaka fastrest patchu uz nepotrebne) .
Takze namiesto 10 minut zabitych restovanim som proste vypol hru, spustil som rest.exe savegame XYZ a spustil som hru a isiel som dalej.

Nikdy som to nechapal ako cheat, lebo jedine co to robi je setrenie nezmyselne zabiteho casu cumenim na obrazok restovania, ktore bolo fakt nezmyselne pomale. Bez toho by som to asi nedokazal hrat.
@ad142 (02.04.2017 19:55): Jestli mě paměť neklame (fakt je to tak dvacet let) a jestli je to stejné jako v sedmičce, tak některé obskurnější kombinace ras a povolání šly nakombinovat až v průběhu hry, protože na začátku se zkrátka díky požadavkům naházet nedaly a bylo možné se k nim dostat až při zvýšení statů při level-up.
@Richmond (02.04.2017 19:34): Tak ja si myslím že som manuál študoval docela podrobne. Toto mi muselo nejako uniknúť :) Ale samozrejme som to aj kombinoval s nejakým návodom, kde zase vypisovali výhody a nevýhody povolaní a dôležité a zbytočné skilly. Ale manuál aj návod boli v ENG, takže som to mohol ľahko prehliadnuť.

Tak steam má výhodu v tom, že sa tam dajú robiť screenshoty a navyše Wiz VI stál iba 2 eurá a to aj spolu s Wiz VII... Neodolal som :)

Dnes to už hrať nemôzem, ale zajtra to skúsim a keď sa mi budú generovať samé zlé čísla, tak skúsim tú verziu čo spomenul mazar.
@ad142 (02.04.2017 19:18): Tedy manuál k W6 jsem nestudoval (zatím), ale divil bych se, kdyby to tam nezmínili. Kdž jsem hrál Wiz1, tak tam mě na to upozornili taky.

Tedy hrát takovouhle klasiku přes Steam! Hanba!! :-D
@ad142 (02.04.2017 19:18): Problem je v niecom inom - nahadzalo ti malo bonus bodov. Idealne je dostat tak +18, z toho si vygenerujes vsetko.

... inac - kazde povolanie ma nejake "minimum stats requirement" to znamena, ze ak ti pri vygenerovani kociek nepadli dostatocne vysoke vlastnosti + pocet bonusovych bodov, ktore si mozes dat kam chces tak ti to nemusi stacit (a na Advanced povolania ako Samurai, Ninja, Bishop atd. ani nestaci) na dosiahnutie tychto vyzadovanych minimum vlastnosti (STR, DEX, INT....)

Neviem aku verziu hras, asi GOG, ale keby nieco skus si downloadnut verziu s nainstalovanym "Character generation high numbers" patchom, svojho casu sa dala stiahnut aj na Dj oldgames.
(pripadne napis PM a niekde ti to uploadnem)
Prečo si nemôžem vybrať akékoľvek povolanie pre akúkoľvek rasu? Chcem si dať napríklad Felpura samuraja a nedá sa, lebo som obmedzený iba na pár iných povolaní. Podľa štatistík mi prišiel Felpur samuraj ako vhodná kombinácia. A to som študoval niekoľko manuálov a nikde sa o tom nezmieňovali.