Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Stylová hříčka, která potěší, pokud od ní nečekáte víc.

Western Press jsem si koupila, protože mě nadchla přesvědčivá westernová stylizace a zlákal dojem, že půjde o typing game, které miluju, a přitom je jich tak málo. Příslib prvního byl naplněn beze zbytku - grafika, hudba a celkový ráz vytvářejí a hráči zprostředkovávají dokonalou atmosféru Divokého západu. Hra stojí za spuštění už jen kvůli krásným filmovým titulkům / intru (i když já osobně bych se obešla bez toho hlubokého "trailerového" významy obtěžkaného hlasu vypravěče) a stylu se nezpronevěřuje ani po nich. Gameplay spočívá v duelech s přesně deseti protivníky a skrývá se pod volbou Skill Tester. Protivníci - indiáni, floutci, dámy, kněz a další - jsou výborní, každý má svou osobnost, své prostředí a své kousavé hlášky/urážky, kterými vás během souboje častuje (stejně jako vy jeho), vy sami máte na výběr z více různých postav, za které můžete hrát, a výběr se s poraženými protivníky postupně rozšiřuje (můžete si také zdarma stáhnout jako DLC postavu Heavyho, vytvořit si v editoru postavu či prostředí podle svých představ nebo si ve workshopu stáhnout ty vytvořené ostatními hráči - já si vybrala mimozemšťana a Doktora Who). Je to všechno strašně okouzlující, ale je tomu rychle konec. Pokud byl single player mód myšlený pouze jako trenažér pro multiplayer, dává to asi smysl, ale protože na serverech nikdo není, je to vlastně všechno a je to zoufale málo.

Existuje tu sice ještě možnost turnajů s boty, u nichž si můžete nadefinovat různě vysokou úroveň schopností, ale ani ta toho ve skutečnosti moc nenabízí, protože v časovém módu turnaj ve výsledku sestává z pár vašich duelů ničím se zvlášť nelišících od těch už odehraných a z nekonečně dlouhých prostojů při čekání, až nezbytné duely odehrají boti mezi sebou (a to i pokud souboje jako takové přeskakujete - přičemž si hra neodpustí komentáře typu "Někam spěcháš?" - protože loadingy / animace / představení protivníků / oslavy vítězů jsou při neustálém opakování v úhrnu dlouhé skoro k nepřečkání), zatímco v paměťovém módu i při nastavené obtížnosti "very hard" váš protivník začne někde okolo desetipísmenné řady dělat chyby, takže pokud například chcete splnit achievement "zapamatovat si dvacetičlennou řadu", musíte se v té chvíli přestat snažit být bezchybní a začít se snažit dělat přesně stejný počet chyb jako on, aby duel neskončil (z mých několika pokusů se mi zdá, že v tom není neměnný pattern, který by bylo možné vysledovat, zapamatovat si, a pak se jím řídit, ale že je to v daném rámci náhodné, i když jistá si tím nejsem), což tedy je opravdová výzva, pro mě pro neúnosnost již zmiňovaných vše protahujících prostojů příliš velká. (K ilustraci pojmu "neúnosná délka" může posloužit in-game statistika "time duelled", zachycující čistý čas, po který hráč skutečně hrál - při mých necelých 5 odehraných hodinách je to pouhých 12 minut.)

Možná pokud byste měli k dispozici člena rodiny s kontrolerem nebo kamaráda, který by si s vámi zahrál po síti, mohlo by to být jiné, já jsem hru po příliš brzkém konci "kampaně" a víc než desítce nakonec vždy (nikoli z důvodu obtížnosti) frustrujících turnajů nerada opustila. Občas se do ní zkouším vrátit a vždycky si mě okamžitě znova podmaní, ale ono v ní prostě není už co hrát.

Na závěr ještě poznámku - parametry typing game (alespoň pro mě) Western Press nesplňuje, protože se vždycky strašně načekáte, než se dostanete k napsání toho jednoho soubojového slova. (Jak stojí v jedné steamové recenzi: "It's good for testing out your 1 word bursting speed however.")

Pro: atmosféra, postavy, decentní humor, atmosféra

Proti: strašlivě dlouhé prostoje, minimum single player obsahu v kombinaci s mrtvým multiplayerem

+14