Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wars and Warriors: Joan of Arc

Johanka z Arku

07.02.2004
71
37 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Joan of Arc je mix akčnej rubačky s real-time stratégiou, zasadený do obdobia 15. storočia. Hlavnou hrdinkou hry je mladá, historicky veľmi známa postava Jana z Arcu, s ktorou sa budete snažiť pomôcť Francúzsku a vyhrať Storočnú vojnu. Autori do hry zakomponovali aj množstvo RPG prvkov, ako plnenie nepovinných úloh, zväčšovanie úrovne hlavnej hrdinky či inventár. V ňom si môžete prenášať rôzne predmety ako potraviny na uzdravenie sa alebo zbrane a brnenia.

Joan of Arc je projektom tímu Enlight Software na čele s Trevorom Chanom. Nechýba ani množstvo bojových pohybov, ktoré sa ovládajú tlačítkami na myši, alebo aj v RTS žánri osviežujúce dobývanie hradov práve v strategickom režime. Život tomuto stredovekému svetu vdýchne špecialny engine, ktorý je schopný až do detailov zobraziť veľké množstvo objektov vrátane plastického terénu.


Poslední diskuzní příspěvek

heh už je asi pozdě...ale ono stačí je co nejdřív nalákat na sebe a taky zavřít bránu jinak jsi v řiti a pk tam musíš přispěchat s Jean de metzem ;)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Další skvělá vzpomínka na dětství. Hra, kterou jsem jako dítě zahrál několikrát. No a včera jsem ji znovu dohrál a v dobrém připomněl. Hra je tak jednoduchá, že jsem žádné herní mechanismy nezapomněl. Hodně věcí zde padlo, tak zde rozeberu své zkušenosti a pocity z této hry.

V této rubačce si pamatuji, že mě vždy strašně štvali lukostřelci. V úvodních misích to tak strašné nebylo, ale v pozdějších fázích už byli poměrně otravní. Z dálky na vás pálili, co mohli a když už se k nim dostanete a chcete je zabít, tak oni najednou začnou utíkat a vy je půl hodiny honíte. Proto jsem to vyřešil tím, že jsem je zabíjel lukem a pokud to šlo, tak i zápalnými šípy. Naštěstí mi na blízko pomáhala různá komba, které si můžete po zvyšování úrovní vylepšovat a máte to tak poměrně usnadněné.

Další věcí je inventář. Líbí se mi léčení. V inventáři máte jídlo od jablka přes housku až po kuře, kde vám každá potravina přidá jiný počet životů nebo energie. Já, když jsem byl malý, tak jsem neměl rád ''bordel'' v inventáři, takže jsem si vždy ten inventář hezky rovnal, abych měl stejné potraviny vedle sebe a tak, aby to zkrátka nebylo na přeskáčku. Od toho navážu na generály. V úvodních bojích to zvládají, ale když přijdou mise, kde už se opravdu přitvrzuje, tak jim dochází jídlo (Každý generál má svůj inventář) a já jim vždy ze svého inventáře dával jídlo aby přežili.

V obchodech s brněním jsem vždy kupoval brnění na generály, prostě jsem chtěl koupit všechny, aby jsem na žádné nezapomněl.

No nic, budu pokračovat. A to s režimem RTS. Tuto věc jsem prakticky jako malý vůbec nepoužíval, protože jsem nevěděl, jak to funguje. Ale nyní po těch pár letech jsem konečně přišel na to, jak to funguje, na druhou stranu mě to vytáčelo, protože když už někam pošlete určitou jednotku, jaksi někam, tak mají nutkání se zasekávat mezi stromy, nebo jdou s kanónem až k bráně, což mi přijde trošku mimo.

Ale celkově je to krásná vzpomínka na dětství. Hru jsem si znovu užil i po letech a jsem náramně spokojen i přes pár nepřesností.

Pro: Inventář, komba, prostředí, akce

Proti: Režim RTS, zasekávání a Al jednotek, lukostřelci

+18
  • PC 75
Herní výzva 2019 - bod číslo 9. Historie se opakuje

"Kdo nezná historii, ten ji bude muset opakovat", to je jednoduché rčení, které se naprosto hodí do této kategorie výzvy, ale i k této hře. Francouzi jsou totiž takovými otloukánky historie, protože pokud jde o něco velkého většinou dostanou nařezáno. Ovšem v jedné válce se jim podařilo vývoj obrátit a zachránit tak svou příslušnost na mapě.

Autoři hru pojali z pohádkového konce, kdy se s Johankou vydáváte zachránit celou Francii a získat zpět ztracené vesnice, tábory a hrady. Všechno jde tak jak má a pod Johančiným mečem končí hordy anglických vojáků a ani k tomu nepotřebuje žádnou podporu, protože si povětšinou vystačí zcela sama. Ano hra nabízí i možnost strategického módu, kdy si vezmete armádu a hrr na ně, ale tu jsem téměř nepotřeboval, protože Johanka je přece vyvolena bohem, aby zachránila Francii zcela sama.

Hra plyne docela rychlým tempem a ani si tolik ze začátku nevšímáte, kolik anglických vojáků a generálů jste pobili. Jenomže časem to začne trochu hrát na strunu stereotypu a vy se budete modlit, ať za kopcem není další skupinka nepřátel, abyste si trochu odpočinuli. Co je na hře asi nejhorší věcí jsou lukostřelci, kteří vás z dálky odstřelují, a když vy zrovna nemáte u sebe také nějaké šípy, musíte na ně vyrazit s mečem, jenže oni se rozhodnou, že začnou utíkat a tak je musíte nahánět jak slepice, abyste je konečně poslali do pekla. Někteří generálové byli také na nějakou tu facku, když si několikrát během boje doplnili zdraví a museli jste je kuchat třeba na třikrát.

Malinký problém jsem měl se hrou v nějakých užších místech či vnitřních prostorech, kdy se kamera strašně přiblížila a Johanka utíkala jako kdyby jí hořel u zadku koudel.

Pohádka o Johance tedy dopadla dobře a já dovedl jeho výsost, až ke korunovaci a Johanka se vrátila do své rodné vesnice, kde ji všichni přivítali a obdivovali její hrdinství.

Pro: Boj, komba, Mapa

Proti: Otravné souboje s lukostřelci a generály, kamera v úzkých prostorách

+16
  • PC 50
Zajímavý pokus o skloubení dvou rozdílných žánrů v prostředí stoleté války. Škoda, že ztroskotal na velkém množství chyb, které kazí celkovou hratelnost. Ono prvních pár misí je opravdu zábavných. Hráč vybíjí nabíhající anglické hordy, řetězí za sebou komba, vylepšuje svou vlastní postavu a o ostatní generály se nemusí starat, protože ve většině případů dokážou vyváznout sami. Pak ale přijdou první souboje s bossy, kde se musí chtě nechtě taktizovat. Jenže pro AI spřátelených postav se nejspíš taktika rovná sebevražednému útoku (tzn. útočí i když je zrovna boss odolný proti jakémukoliv zranění). Takže nezbývá nic jiného než nechat ostatní někde daleko od souboje, abyste mohli vyhrát bez větších ztrát. A čím více přituhuje, tím více se ztrácí smysl 4 postav, jelikož se o každou musíte zvlášť starat.

Druhá rána přichází v podobě přidání žánru strategie. Pokud se pokusíte hrát Joan of Arc opravdu jako strategii, přeju pevné nervy. Důvod je jednoduchý – pathfinding jednotek je jeden z nejstrašnějších, co jsem kdy viděl. Vojáci se různě zasekávají o rohy budov nebo o schodiště, provádí různé kiksy (kanóny přijedou těsně před zeď a začnou pálit, místo toho aby ji ostřelovaly z dálky), anebo absolutně odmítají poslechnout rozkaz. Navíc minimapa se nedá posouvat a je zafixovaná na hlavní postavu, za kterou hrajete, což jenom přidává na nepřehlednosti bojiště. Kombinovat strategii a bojovku není výhodné, protože v momentu přepnutí mezi oběma mody postava na chvíli zamrzne a to vás klidně může stát život. V čisté bojovce zase chybí možnost jakkoliv rozkazovat.

Na celé hře je cítit opravdu nízký rozpočet a to nejen v samotném konceptu ale i v dabingu (La Hire se skotským přízvukem je k pousmání). Paradoxně ale neutrpěla hudba, která příjemně zapadá.
+11 +12 −1
  • PC 80
Zajímavá hra. Je v ní mnoho hratelných postav za které v průběhu hry pojedete. Tedy, budete mezi nimi přepínat. Johanka má meč se kterým se dá dělat řada jednoduchých i složitých komb. Navíc se lze přepnout do FPS pohledu a střílet z luku, do kterého si můžete nakoupit, normální šípy na vojáky a zápalné šípy taktéž na vojáky, ale primárně jsou určeny k dobývání hradů a pevností. Těch za hru navštívíte celou řadu a budete je i bránit. V rubacím režimu máte svou družinu, kterou můžete zvětšovat.
Taktéž se mi líbil systém doplňování zdraví a many jídlem, a to od jablek a chleba, přes ryby až po třeba kuřata. Každý druh jídla doplňuje jiné hodnoty zdraví či many, některé jen jedno z toho. V každém městě naleznete prodavače jídla, kterému můžete prodat nadbytečné, popřípadě dokoupit.
RTS části jsou slabší než ty rubací nicméně podařené. Spíše mě ale bavila rubací část.
Graficky je hra povedená a krajina dává dojem určité volnosti, který je ovšem mylný. Pohybovat se většinou budete v jakýchsi koridorech tvořených ůdolími. Zvukově je hra řekl bych průměrná, ale dostačující.
Povedená hra, která mne mile překvapila, svou rychle odsýpávající akcí. Kdo rád hraje RPGčka z pohledu třetí osoby a nemá zrovna co hrát, tohle ho zabaví. Není to hardcore složité takže to bavilo i mne, který moc tyhlety středověké RPG nemusí. Nečekejte ale nějaký Gothic nebo tak. To v žádném případě ne.

Pro: Příjemné překvapení, jednoduché a snadno pochopitelné herní principy.

Proti: Částečně lineární. Ze začátku dost jednoduché.

+10
  • PC 80
Hmm, veľmi zaujímavý počin a jedna z mojich srdcoviek. Možno to nie je nejaký nový Deus Ex či Half-Life s revolučnými prvkami, ale mňa to veľmi bavilo. Ako rubačka je to dobré, najmä vďaka veľkému množstvu kômb a nepriateľov. Škoda je však, že RTS režim je na 2-3 výnimky zbytočný, absolútne. To osviežujúce dobývanie hradov sa dá uskutočniť aj pomocou zápalných šípov, vďaka ktorým to bude asi tak 10-krát rýchlejšie, pretože vďaka blbej AI bude trvať dlhý čas, kým nejaký ten stroj donesiete k hradbám. Ale mne to nevadilo a všetko som to vyrúbal sám. :) Jedovali ma aj ostatní moji hrdinovia, pretože sa kľudne mohlo stať, že zomrú - občas ma proste nebavilo preklikávať sa k ním a skúšať ich zachrániť, pretože mali tendenciu obklopiť sa veľkým počtom nepriateľov, ktorých neboli schopní zvládnuť. Ale to sú len malé chybičky krásy na zaujímavej hre, ktorá bohužiaľ nebola veľmi docenená. Nevadí, aspoň mohla byť priložená ku jednému časopisu a vďaka tomu som si ju zahral.

Pro: Hrateľnosť, zábavná akcia, množstvo kômb, RPG prvky, prostredie

Proti: Bez multiplayeru, RTS zložka, koniec hry, AI spolubojovníkov

+4