Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 75
K sérii Uncharted jsem se dostával celkem dlouho. Vlastně až teď, když jsem si pořídil PS5 jsem si vzpomněl, že jsem dostal od přítelkyně kolekci prvních tří remasterovaných dílů. Studio Naughty Dog mám rád hlavně pro sérii Last of Us, takže moje očekávání byla celkem vysoká, a to vzhledem i k obecnému hypu, který se kolem celé série točil/točí.

Hodně herních mechanik jsem tady rozpoznával i v sérii Last of Us, se kterou jsem Uncharted měl tendenci porovnávat, byť se jedná o dost mladší hry. Zábavný gunplay, cover systém, filmovost, to jsou všechno prvky, které tyto hry charakterizují a které přetrvaly i do dalších her tohoto studia. Na prvním Uncharted je vidět, že herní designéři s těmito prvky teprve experimentují a zážitek byl tak celkem často nevyvážený. Akčních soubojů je leckdy až moc, což časem sklouzává ke steoreotypu. Příběh tu sice je, ale je celkem předvídatelný a u moc momentů se nestane, že byste si je zapamatovali (nebo aspoň chtěli zapamatovat). Co naopak funguje je neustálý nedostatek munice, nemožnost nést víc jak 2 zbraně a nutnost trochu taktizovat. Souboje dovedou být zábavné, když na vás hra jen nechrlí zástupy nepřátel. Grafika v remasteru vypadá stále velmi dobře i na velké 4K televizi, co zestárlo daleko víc jsou prvky uživatelského rozhraní - menu, ikony apod., které dnes působí až devadesátkovým dojmem. Jako oddechovka a exkurze do portfolia Naughty Dog je první Uncharted slušné, jen škoda trochu uspěchaného závěru.

Pro: taktizování, hádanky, soubojový systém

Proti: slabší příběh, občas nepřehledná kamera, až moc akce, nevyužité lokace

+10
  • PS4 80
Herní výzva 2021: Remaster

První Uncharted jsem trochu paradoxně hrál až jako poslední z trilogie. Čekal jsem totiž, že už hra bude zastaralá a nebude moc hratelná. Naštěstí jsem se ale mýlil.

I přes to, že se jedná o starší hru, užil jsem si jí. Příběh je zajímavý a poutavý, mechaniky trochu sice zestárly, ale nic strašného to není. Bohužel ke konci se hra více zaměřuje na střílení, což patří mezi slabší stránky hry. Lépe hodnotím první polovinu, kde si i hráč může více vychutnat krásné prostory a jednoduché hádanky.

Nakonec tedy musím přiznat, že mě hra mile překvapila. Rozhodně se nejedná o slabý článek série, a věřím, že v době vzniku se jednalo o téměř dokonalou hru. Obstojí ovšem i dnes.

Pro: příběh, prostředí, postavy

Proti: mechanika bojů

+14
  • PS4 80
Uncharted : Drake´s fortune je moc povedená věc a přesto, že raději hraju hry na PC, je třeba jít už v pokročilém věku s dobou a konečně s pořízenou konzolí taky vyzkoušet tento rozměr a první dobrodružství Nathana Drakea je mou první dokončenou záležitostí.

Díky tomu, že série Tomb Raidera je mou srdcovkou, bylo volba konkurenta v kalhotách daná a musím říct, že mě pátrání po pokladu El Dorada moc bavilo - hra má super příběh, solidní postavy, krásné prostředí jak exteriérů, tak i interiérů. Samozřejmě u adventury je nezbytné plnění hádanek ( ty pravda nejsou nejsložitější ), prolézačkami a ručkovačkami se můžete trochu zapotit a vložené mezihry na skůtru nebo v jeepu potěšily.

Nathan, Elena a Sully hláškují ostošest, ale abych je nechválil - těch stříleček a záplav nepřátelských týpků bylo na můj vkus pro tento druh příběhu zbytečně moc, hádanek mohlo být naopak víc a odfláknutý konečný souboj taky nepotěšil - ale já se vesměs bavil a dávám solidní nadprůměr s těšením se na další Drakeovo dobrodrůžo - 80 %
+19
  • PS3 80
Toto je v poradí trinásty komentár tohto exkluzívneho titulu od Naughty Dog, ktorý započal novú éru hier. Upustenie od „cartoonových" plyšákov a vstup do reálneho sveta sa im na poprvé značne vydaril. Hláškujúci Drake k je dosť veľký sympaťák, ktorý Vám prirastie k srdcu bez problémov. Na mňa pôsobil, že občas má viac šťastia ako rozumu, čo mu pekne dáva body na charizme. Som rád, že autori si išli vlastnou cestou a z Drakea nespravili druhého „Indiana Jonesa" alebo „Laru Croft". Možno už tu nijakými novými informáciami neprispejem a možno už všetko bolo povedané ale i tak sa chcem podeliť o svoje čerstvé dojmy.

Príbeh sa točí okolo honby za zlatom legendárneho mesta Eldorádo. Dej sype ako hodinky, žiadne zbytočné vykecávačky. Občas nejaký zvrat v deji, občas humor. Vedľajšie postavy ale aj antagonisti sú dobre spracovaný a každý tam má svoj dostatočný priestor.

Akčná stránka hry je tiež fajn. Občas mi to ale prišlo prehnane akčné a to množstvo nepriateľov inklinovalo k „Call of Duty". Asi najviac ma sralo, že boli všade aj tam, kde nemali byť. Drake sa tvárí, že otvoril jedinú cestu do katakomb a hneď ako sa dnu dostanete, tak je plné bežných „npčiek" a strácalo to na „atmoške", že niečo objavujete. Jasne Drake zahlási hlášku typu, že ty militanti sú úplne všade. To mi dalo pocit, že samotný autori nevedeli s čím tie katakomby vyplniť aby tie pasáže hráč jednoducho neprebehol. Pritom tam stačilo dať viac hádanok do hry alebo nejaké útržky informácií o danom mieste. Hádaniek mi prišlo, že ich je žalostné málo a tie čo tam boli boli tak primitívne, že to musí bez návodu splniť hocijaký „australopitekus".

Vizuálne spracovanie hry je vskutku krásne, škoda, to nebola skutočná džungľa ale len obyčajné lineárne polia obklopené džungľou. Celý dej sa odohráva v jednotvárnom prostredí, čo mi príde po čase nezaujímavé. Jasné sú tam aj momenty, ktoré Vám utkvejú v pamäti. Za mňa môžem spomenúť napríklad jazda na skútri cez potopené mesto alebo architektúra zopár významných lokácií.

Počas postupom hrou môžte aj zbierať takzvané „collectibles". Čo sú vlastne artefakty z pred kolumbovskej éri alebo z čias Španielskej okupácie. Škoda ,že im chýba nejaká skutočne hodnotná stručná informácia o danom predmete, ktorá mi ťa vnútorne nútila aby si mal ich fakt potrebu zbierať.

Súperi nepôsobia hlúpo a naozaj reagujú na hráča. Snažia sa ho obkľúčiť alebo znemožniť ľahký postup hrou. Skoro za každým od nich dostanete spŕšku granátov, čo ťa núti meniť kryt za kryt. Kryty sú ľahko ničiteľné či už ide o rôzne bedne alebo múriky. Samozrejme nie všetko ale niekedy som bol milo prekvapený aj tam kde som to nečakal. Toto sami strašne páči, tie drobné detaily, kto by to možno okomentoval známou hláškou, „pri tom taková blbosť". Naughty Dog vie presne čo mam rád.

Poznámky typu, že hra nezostarla príliš pekne, alebo je ťažkopádna, neberiem do úvahy. Hra na rok 2007 je skvelá aj dnes. Môjmu psku dala hra hra poriadne zabrať, čo bolo hlavne poznať na neskorom doskakovaní textúr. Ale i tak sa teším na ďalšie dobrodružstvo.

Odporúčam!
+14
  • PS4 80
Naughty Dog to prostě umí. Každá jejich hra má něco do sebe, i Uncharted: Drake's Fortune.
Hru jsem si velice užil, dávám 80 % z důvodů pár chybiček.

Například: Opakující se nepřátelé
Myšlení nepřátel až moc nereálné - a to jsem si dal těžkou obtížnost. :D
Neuškodilo by, kdyby hra měla alespoň těch 25 - 30 hodin. :)
Šplhání je v určitých místech příliš nereálné...

Každopádně hra má skvělý příběh - ten opravdu vychvaluji, super přestřelka, sem tam i humor a ta skvělá hudba! Ta mě opravdu dostala, to je prostě bomba. :D

Hru vám můžu jen doporučit, nudit se opravdu nebudete. :)

Pro: Příběh, hudba, občasný humor, hádanky,

Proti: Stereotyp vedlejších nepřátel, šplhání či parkour,

+11 +12 −1
  • PS4 75
V momentě, kdy jsem se rozhodla do své rodiny poprvé od PS One opět přivítat konzoli, Uncharted série byla jasnou koupí. Série, kterou tisíce hráčů dodnes vyzdvihává do nebes, sebou nese vysoká očekávání - dokázala je původní, dnes již víc jak dekádu stará, hra splnit?

Hned v úvodní scéně hra zabodovala v prezentaci svých kvalit. Skvělý scénář ala hollywoodské blockbustery, organické a vtipné dialogy, postavy, které doslova hýří charismem a v neposlední řadě přenos vzájemné chemie mezi herci do herního prostředí.
Uncharted je jednou z prvních her, kde jste mohli opravdu cítit kouzlo motion capture. Dnes je toto zřejmé možná ještě víc právě díky kontrastu zastaralé grafiky. Ano, animace "herního" pohybu jsou dosti kostrbaté v porovnání se současným standardem, ale cutscénám není moc co vyčítat.

Grafický boost, který přinesl remaster pro PS4, pomohl hře ubrat hned několik let na svém stáří. Avšak ani remasterovaná verze hru nezbavila trofeje za barevně a vizuálně nejméně zajímavý díl z celé série. Dokonalý reprezentativní příklad je level, ve kterém se snažíte vyšplhat na nejvyšší věž zříceniny - kam se člověk podívá, tři odstíny šedivé a jeden (možná dva) odstíny zelené. Sem tam se objeví nějaké to NPCčko, které konečně barevnou paletu roztrhne.

Byť se nedá upřít upřímnou snahu vývojářů o zajímavý a kreativní level design, Drake's Fortune je spíše náčrtem toho, co by Uncharted mohlo být. Již v první lokaci se drtivá většina hráčů zasekne. A pokud si postup nevyspoilujete zmáčknutím tlačítka pro radu, může se stát, že budete dlouhé minuty běhat kolem dokola, dokud konečně náhodně nevyskočíte na ten správný kámen. Takových případů je ve hře více, ale vydat hru s jedním z nich hned v tutoriálové části je opravdu začátečnická chyba. Chyba, která velmi jednoduše mohla být kritická (především pro začínající sérii), kdyby úvodní scéna na hráče nezapůsobila dostatečně poutavě.
Typické šplhací sekvence se vývojáři snažili roztrhnout nejen bojem/přestřelkami, ale také jízdou na jeepu či vodním skútru. Vzhledem k tomu, že skútr jsme již za celou sérii už neviděli, myslím, že si každý dokáže udělat vlastní představu o tom, jak moc úspěšná jeho implementace byla... ta věc je absolutně neříditelná ;)
Soubojový systém je standardním ztvárněním střílečky z pohledu třetí osoby s krycím systémem. Neurazí, nenadchne. Zábavným aspektem na tomto poli je různorodost zbraní k dispozici a systém achievementů, který vyzývá hráče vyzkoušet si každou z nich.

Všichni ale víme, že Uncharted je série, kterou hráči hrají hlavně kvůli příběhu. Oproti ostatním dílům má Drake's Fortune jednodušší a kratší dějovou linku. Aby jsme ale byli fér, narozdíl od pokračování, původní hra má vždy těžký úkol představit naprosto neznámé postavy a ustanovit svět, ve kterém se příběh odehrává. V ději je hned několik zajímavých scén a "wow" efektů. Mnoho nečekaných zvratů však nečekejte. První Uncharted však podalo dostatečně zajímavou podívanou, aby byl hráč po dohrání spokojen s tím, co dostal a chtěl víc.

Pro: hollywoodský scénář, humor, hlavní postavy, animace a filmovost cutscén, koncept pohybu po levelu, puzzly

Proti: sekvence se skútrem, občasná nejasnost úkolu/progresu, kostrbatější animace mimo cutscény

+20
  • PS4 85
Když čtu, že se jedná o dnes již téměř nehratelnou hru, která do ságy jako kdyby skoro nepatřila, nedokážu si ani představit, co mě v dalších dílech čeká. Začátek dobrodružství rošťáka jménem Nathan Drake totiž považuji za svižnou akčně-dobrodružnou jízdu, jejíž jediná (zato bohužel viditelná) chyba je v tom, že akční stránka postupem času drtivě převálcuje tu dobrodružnou.

Zatímco v úvodu si po seznamovací přestřelce osvojím další mechanismy, postavy, příběh a prostředí, ustoupí nálada á la Tomb Raider postupem času náladě á la střílečka (nejčastěji jsem si kdovíproč vzpomněl na bondovské Quantum of Solace). Nejrůznější hádanky se objevují sporadicky, lezoucí pasáže se dají vyřešit za pár minut a nejpozději do pár nádechů se na mě žene banda čím dál tužších nepřátel. O to větší radost mi dělají nápaditě vložené netradiční levely (auto i problematický člun).

Zatímco někteří se v nepřeberné akci poslední čtvrtiny už ztratili, právě tam jsem nestíhal dýchat napětím. Nejedná se totiž o výplňové přestřelky před drobnou změnou lokace (jakkoli se většina hry odehrává v jednom široce pojatém prostředí), ale primárně o neutuchající akční jízdu, která se díky novému druhu nepřátel k mému děsu dočasně zvrhla v zombie vybíječku a dobrovolně přiznávám, že kapitolu Unwelcome Guests jsem chvíli myslel, že nemám šanci dohrát, dokud jsem se v klíčových okamžicích nerozhodl pro taktiku "kdo uteče, ten vyhraje" a gradovala až v téměř neuvěřitelně naddimenzovanou přestřelku v kostele i parádně přehrocený boss-fight.

Drake's Fortune je hrou, kterou jsem si náramně užil, kochal se každou lokací (pohledy z ostrova nebo lezení po okrajích hradeb či chrámu jsou v remastered verzi nadsazené až do láskyplného kýče), takže po krátké pauze zbývá se jen s radostí vydat vstříc druhému dílu mezi zloděje.

Pro: Hlavní postava, archeologické prostředí hledání bájného Eldoráda, změny nálady od humoru k napětí nebo akci

Proti: Opakující se vlny nepřátel ve chvíli, kdy hráč chce jen dobrodružství na pozadí kochání se krajinou

+24
  • PS4 75
Tahle hra potažmo série byl důvod proč mám doma PS4. A jsem za ten remaster rád, protože vylepšení je znatelné. Jeden z důvodů proč mě tohle tak strašně bavilo je fakt, že se to nebere úplně vážně, klišé střídá klišé a některé náhody jsou sice neskutečné ale i tak si to člověk užije.

Nathan Drake je neskutečný sympaťák, on byl jeden z důvodů proč jsem se hodně bavil, to samé ale platí o Elleně a Sullym. Vztahy mezi všema jsou super, příběh je sice akční béčko které místy nedává smysl ale odsýpá to dobře. Přestřelky jsou také dobré, možná místy až přehnané ale také se to povedlo. Co hru lehce sráží je boss fight na konci který je primitivně jednoduchý. Dalším plusem je nádherné prostředí které vás vtáhne do děje jako nic. Místy mě šla špatně střelba, ale to je spíš můj problém protože jsem zvyklý hrát střílečky s myší.

Nesporná výhoda je že lze mít první 3 díly v jedné edici hezky remasterované takže zábava je hned trojnásobná. Tak či tak je to super akční béčko a je to super start do mužské Lary Croft.

Pro: Sympatický béčkový příběh a postavy, krásné scenérie

Proti: Přehnané přestřelky, občas se špatně hledají místa kudy kam vylézt

+14
  • PS4 80
Psal jsem to už u 4. dílu - sérii Uncharted znám, teď ji poprvé hraju a na každý nový díl se těším jako malej. První a čtvrtý už mám za sebou... A jó je to rozdíl, ještě teda když jsem čtyřku hrál jako první.

Drake's Fortune je úvod, to je to. Celá hra je pouhý úvod do této skvostné a unikátní série. Samozřejmě z pohledu dnešního. Jde o jakousi alfa verzi, nebo možná o expozici k celé sérii. Gameplay je tady skoro až repetetivní akce; opakující se schéma, které se táhne celou hrou - něco vylezeš nebo přelezeš a pak tě tu čeká aréna pro boj. A poznáš to. Jde vždycky o rozsáhlejší prostor s objekty, za které se schováš a ležícími zbraněmi. Žadné větší cavyky tady během gameplaye nenajdete. Vlastně z hlediska jak gameplaye, tak příběhu, jde o jakousi nedozrálou verzi čtyřky. Jestliže Thief's End patří dospělým, tohle je zábavná bezmozková rubačka pro mlaďochy. Jde ale o to, dívat se na to i z jiné stránky, dívat se na to jako na jednu epizodu z života Natea a jeho přátel. Ono to tak totiž funguje. Nate je archetyp zálesního štramáka, pro kterého je objevování historických mýtů na piedestalu. Tvůrcům se jeho entuziasmus a dobrodružná povaha podařila prezentovat už tady. Jakoby si dali za úkol - seznámit hráče s hlavní postavou, která nás okouzlí. U čtyřky jakoby jim zase šlo o to, tuto postavu - respektovanou a zbožňovanou za její bezstarostnost a smysl pro humor - konfrontovat s reálným a dospělým světem. Nate tady, je bezstarostný a nedospělý, jako ona samotná hra. Je mi jedno, jestli to tehdy takto tvůrci zamýšleli. Takovou poetiku tady teď vidím já.

Takže jo, tento díl je slabší. Řekl bych, že není až tak záživný. Nečekejte tady bůhvíjakou různorodost, nebo nervydrásající příběhové momenty, i když z hlediska roku vzniku vidím potenciál na nevídanou pecku. Přecejen, hra naznačuje, že tady s tímto se dá pracovat v rozšířenějších verzích dál. Byly nám tu představeny velmi sympatické postavy Drakea, Eleny a Sullyho, kteří tady jsou ještě v rozkvětu, teprve na cestě mezi převážně mlčící polygonovou figurkou a plnohodnotnými charaktery. Těmi skutečně živoucími a vtipkujícími, tak jak to Naughty Dog umí. Přes tu generickou střílečku a skákačku tady (převážně v cutscénách) dokážete vidět nový, svěží přístup k hrám. Mezi Natem a Elenou už to tady pěkně jiskří, Sully už je tady ten doutníkový bad-ass grandpa, který by při scénáristickém neumětelství mohl dopadnout jako trapný archetyp postaršího frajera, tady to naopak vyšlo a Sullyho si člověk prostě oblíbí. Sullyho postava a vztah Natea k němu, je tady ovšem jiný než jak se nám cool stařík zafixuje převážně v třetím díle. Povaha jejich vztahu je tady vnímána spíš jako takoví profesní společníci. V trojce je vztah vykreslen hlouběji a důležitěji, kdy Sully je pro Drakea nejlepší přítelem, parťákem, mentorem a možná i takovým netradičním otcem. V Drake's Fortune je to trochu nekonzistentní s ohledem na budoucnost série, ale možná to taky může fungovat, vzhledem na celkovou poetiku postav a jejich vztahů v této sérii.

Tato hra je pro mě jen jedna úvodní epizoda v celém širém světě Uncharted. Tady Naughty Dog začali kvalitně, a leč ještě možná tehdy nedozráli do toho vymazleného celku, jako úvod do této jedinečné série Drake's Fortune obstál na hodně dobrou.
+17
  • PS4 75
Když zaslechnu kdekoli z éteru slovo "Uncharted" vybaví se mi skvělá dobrodružná akční série od chlapců a holek z Naughty Dog. První díl není technicky vzato žádný extra skvost, ale je to start jedné velmi zábavné jízdy. Hra si jde už od prvních chvil pro akci, lehce vás seznámí s ovládáním a o zbytek se starejte vy. Tím, že je střílení o třech činnostech - kryj se, zamiř, vystřel - na vás hra působí až divně jednoduše. V průběhu hry máte možnost vystřídat pár typů zbraní a budete čelit pár typům nepřátel. Žádná věda. Asi proto jsem se u Uncharted hezky odreagoval a najednou měl za sebou polovinu hry. Prostě jim míříte na palici a baví vás to dokolečka dokola. Mimo to ale musím podotknout, že se Nathan někdy kryje, tak jak nechcete a míří do objektů, které má v krytu přímo před xichtem.

A s parkourem je to hodně podobné, protože vám stačí dvě tlačítka a Nathan už si sám prostě leze a houpe se a všechno možné. Někdy ale nejde vylézt na věci, o kterých byste si řekli, že právě na to by se dalo v klidu vylézt a na některé věci zase absurdně hloupě neskočíte, i když jsou před vámi. Pár much to má, gameplay se hodně opakuje a kromě hádanek, které jsou většinu času jednoduché, toho Drake's Fortune prostě víc nenabízí. Jenže mě to bavilo a určitě nejsem sám. Graficky je hra na své stáří (remaster) také obstojná, i když mají postavy někdy komicky velké oči, kdežto u cetek je ale detailnost moc hezká, leč cetky samotné vám jsou k ničemu. O soundtracku nemluvě, protože main theme se mi zarylo do mého hráčského srdíčka. A role v oblíbenosti mají i příběh a postavy.

Už od pohledu je Nathan Drake prostě sympoš a postupem příběhu i vidíte, jak mu to se staříkem Sallym a blonďatou Elen klape. Charakter mu především utváří touha za dobrodružstvím a dávka humoru. Trochu absurdně pak ale působí, když vám vyskočí trofej za 250 headshotů. Však Nathan není žádný vrah, ne? Jen se brání a občas vrací úder, že jo? Bohužel. To je prostě úděl toho, že se vývojáři pustili více akční cestou a na rozdíl od Tomb Raidera si na nehraje na nic vážného, je dobrodružnější a dle mě i reálnější. Děj asi působí tak trochu ohraně protože už zase jde o slavné El Dorado. Hledání si cesty k němu je ale díky postavám, scénáři i jednoduchosti mechanik zábava. Nevím jak vám, ale já si tohohle moderního Indiana Jonese oblíbil.

Pro: Jednoduchost gameplaye, postavy, svižný děj, humor, celková zábavbost.

Proti: Chybky v parkouru a střelbě, Nathan neumí sprintovat, žádný velký dějový přesah.

+24
  • PS4 70
Lara Croft v mužském provedení, nu proč ne, konec konců Nathan Drake je celkem sympaťák. Škoda, že herně (minimálně v první díle) jde jen o lehce nadprůměrný počin příliš si notující s akční repetitivní polohou. Ona ta akce není špatná a leckdy dokáže navodit sugestivní atmosféru, kdy se hráč do role armádního speciála skutečně ponoří, ovšem dobrého pomálu se říká neb všeho se člověk zají - i ten nejpovedenější moment zevšední rychleji než by si byl kdokoliv ochoten přiznat. Příklad za všechny: schovaný za rozvalinou hodím granát, přeskočím svůj kryt, vykropím na slepo dalšího nepřítele, přehodím zbraň a dorazím zblízka dalšího brokovnicí. Akce sice dobrá, je ale bohužel jasně patrné kde a kdy k přestřelce dojde a že je nutné vystřílet všechny nabíhající, jinak není možné postoupit dále v příběhu. A tak je to pořád dokola.

Akčnější stránka hry je jasně více akcentovaná, což z adveturní a explorativní sekce dělá jen jakousi trpěnou popelku dobrou leda tak pro propagaci, a to považuji za zápor. Hádanky jsou jinak logické a věrohodně poskládané, příběh je pojat zábavně, odehrává se v atraktivním prostředí, o zvraty a špičkování mezi postavami není nouze. Dokonce i to postupné poodkrývání informací o Drakových předcích má svůj rytmus a dokáže udržet pozornost až k samotnému závěru.

Pro: Nathan Drake, prostředí, puzzle, NPC

Proti: akční stránka

+26
  • PS4 70
Uncharted: Drake's Fortune je fajn hra, zábavná a hratelná. Jenže je z ní cítit, že vyšla před více než deseti lety a že nezestárla zrovna nejlépe. Nicméně i tak jsem se po celou dobu docela bavil.

Je to totiž vážně zábava, naprostá oddechovka a i přes množství negativ jsem si hru užil. Navíc grafika remasteru je dost solidní, prostředí ostrova a starých ruin vypadá i dnes pěkně. Nathan Drake je charakter, který hru bez problémů utáhl a i vedlejší postavy jsou fajn, hlavně Sully. Příběh je pohodové dobrodružství, není mu moc co vytknout, minimálně určitě ne v rámci žánru. Je také fajn, že se nebere vážně.

Asi patřím i mezi těch pár jedinců, kteří si docela užili i souboje, přestože mají pár much, které mi vadí. Krytí někdy není úplně košer, nepřátel bývá někdy až moc a jsou neskutečně tupí. Korunu tomu nasazuje závěrečný bossfight, který není ničím jiným než trapným QTE, což je dost zklamání. Jinak byl ale pocit ze soubojů slušný, rozhodně to není část hry, která by mi vadila.

Dále zamrzely další drobnosti:
Chtělo by to více hádanek, tady jich je málo a jsou jednoduché.
Collectibles jsou fajn, ale nemusely by to být všechno svítící tečky :(
Nevíte jak dál? Stačí střelit do výbušného sudu, který stojí zrovna u sloupu, který následným výbuchem spadne tak dokonale, že můžete pokračovat dále!!

Takže celkově docela překvapení. Hru jsem dohrál poprvé v roce 2018, očekával jsem ji průměrnější, tohle je ale rozhodně o něco víc. Takže za mě pohoda.

Pro: Hratelnost, dobře podaný příběh, humor, charaktery

Proti: málo hádanek, tupí nepřátelé, mizerný závěrečný bossfight, pár nelogičností

+33
  • PS3 50
Jestli nějaká hra charakterizuje vkus "console kidů", tak je to právě tahle. Až fanatická obliba této průměrné série je důvodem, proč se PC master race směje pesantům. No ale k věci.

Několik arén splácáno do jednoho tunelu. To naprosto přesně definuje tuto hru. Ale musím přiznat, že je to poměrně šikovně zamaskováno do moc hezké grafiky, perfektní animace postav a ucházejícího scénáře. Jasně, je to jedno velké klišé, hlavní hrdina je tradiční rádoby sympaťák bez sebemenší špetky skutečně lidské vlastnosti, ale funguje to. Jako dobrodružná pohádka pro 11leté chlapce to funguje na výbornou.

Bohužel zkušenější hráč poměrně brzo odhalí repetetivnost scén (šplhání, aréna, šplhání, aréna) a snad i ty nejméně náročné jedince musí dříve či později unudit k smrti nekonečná záplava nepřátel.

Hře ale musím nechat jednu věc - tehdy to stačilo. Nebyl jsem z toho úplně vyplácanej, ale zabavil jsem se. Kroutil jsem hlavou, smál se, ale hrál jsem. Hratelné to je. Klidně bych to někomu na zaplácnutí propršeného víkendu doporučil, ale to je tak vše.

Pro: grafika

Proti: je to jen koridor, neustále se opakující aréna s nekonečným záplavem nepřátel a tupou akcí

+8 +15 −7
  • PS3 85
Moje první dohraná hra na PS3. Musím se přiznat, že před koupí jsem si o téhle hře nic nezjišťoval. Měl jsem v hlavě zaryté, že hra má statut jisté kultovnosti a že bych jí neměl minout. Čekal jsem spíše klon Tomb Raidera. Více hádanek, méně soubojů. Příběh o honu za bájným Eldorádem přímo vybízí k takovému dobrodružství. Začátek mi dával za pravdu. Hledání té správné cesty v džungli. Plnění nějakých těch hádanek a akrobacie na skalách. Jen do první přestřelky.

Pak se hra až dokonce hodně podobá spíš Gears of War. Střílení za překážkami jednu vlnu nepřátel za druhou. Do toho hledání nějakých těch cenností. Akrobacie je stále dost po celou hru. V atraktivním prostředí se na to pěkně kouká. Občas se objeví hádanka. Tu by ale svou složitostí vyřešila i opice. Uncharted je prostě střílečka. A musím říct, že mě to bavilo. Ale až potom, co jsem se naučil ovládání. Jako PCčkářovi mi tam chyběla myš.

Příběh je pěkně dobrodružný. Jednoduchá zápletka z několika zvraty. Škoda, že se ve hře nedočkáte nějaké pestřejší hratelnosti. Je to pořád stejné. 4 vlny nepřátel pak trocha akrobacie. 8 vln nepřátel, jednoduchá hádanka a trocha akrobacie. Mezihry v jeepu nebo na skůtru působí jako živá voda. Drake mohl být taky trochu větší kruťák a mít za opaskem ještě nějakou tu kudlu. Vypadá to docela komicky. Třeba, když jdete na chlápka, který drží útočnou pušku s holýma rukama. A granáty mi přišly celkem nepoužitelné.

Celou hru bojujete jen proti lidským protivníkům. Vzhledem k zasazení hry se přímo vybízí větší rozmanitost. No co, Uncharted je oddychovka. Záseky nula a hra pěkně odsýpá. Krátká délka jako by mi říkala, abych si dal nášup v druhém dílu.
Herní výzva: "Nejen PC živ je člověk" hardcore

Pro: oddychová hratelnost, fajn příběh, zasazení hry, uspokojení z headshootu, zábavná hra

Proti: stereotypní nepřátelé, více hádanek by neškodilo, mohlo by být delší

+25
  • PS4 85
Když si člověk přečtě Garretův komentář, popřípadě nahledne do diskuze, až by ho napadlo, že všechny ty původní recenze byly zaplacené a nedá se jim vůbec věřit :) Nicméně já jsem z tohoto prvního Nathonova dobrodružství nadšený.
S původní PS3 verzí bohužel nemám srovnání, ale myslím, že tento remaster se povedl. Grafika sice standardům dnešní doby neodpovídá (vždyť původně hra vyšla před deseti lety), ale pořád se jedná jenom o remaster. To ale neznamená, že by se na to ve výsledku nekoukalo hezky.

Příběh je jednoduchý a nikterak originální. Máme tu hlavního hrdinu v honbě za pokladem, holku, která mu občas vypomůže, když je to třeba, a hlavně záporáka, kterej jako na potvoru touží po stejném pokladu jako Nathan. Zkrátka nic složitého ani originálního, ale stejně jsem se těšil na každou další cutscénu, která ho popostrčí o další kousek dopředu a bavilo mě ho sledovat. Přece jen jsem vyrostl na filmech Indiana Jonese a Nathonovo dobrodružství má právě s tímto chlápkem v klobouku mnoho společného. Byť Nathan nemá bič, ani ten klobouk.

Hru ale nedělají cutscény, ale to co je mezi nimi. Což se skládá povětšinou s četných přestřelek s jednotkami nepřátel, kteří se na Vás valí ve vlnách. Zkrátka dokud nezabijete jednu vlnu nepřátel, jejich kámoši budou čekat schovaní za stromem, abych jich náhodou na scéně nebylo moc najednou. Přičemž když už se na bojišti objeví, o jejich inteligenci by se také mohly vést diskuze. Není výjimkou, že například při pokusu hodit po Vás granát, skončí pod nohama jim nebo jejich kolegů.

Právě ta lineárnost a naskriptovanost s ne zrovna dokonalým AI jsou největší neduhy hry. Ale víte co? Mně to ve výsledku vůbec nevadilo, protože jsem si tu hru užil a neustále jsem se těšil na to, co bude dál, a to je pro mě pořád to nejdůležitější. Nevěřím tomu, že kdyby hra nebyla takto naskriptovaná, že by se tvůrcům podařilo vybudovat tak skvělou atmosféru. Mnohdy jsem si připadal opravdu jako v nějakém dobrodružném filmu.

Druhou složkou hry jsou puzzle, kterých bych ve hře uvítal mnohem víc, protože zde zkrátka hrají druhé housle, a to poměrně výrazně. Odhadem bych řekl, že tak 85% času strávíte v soubojích a 15% při řešení hádanek. Ty jsou navíc totiž poměrně zajímavé, byť nikterak těžké. A když už si člověk náhodou neví rady, po chvíli se objeví nápověda, která ho nakopne ke správnému řešení. Tohle je totiž jedna velká jízda, kde na prostoje zkrátka není čas, a jak se jednou nastartuje, není čas zpomalit, natož zastavit.

Už jsem toho napsal dost, tak to nějak uzavřu - hra má svoje chyby a chápu, že pro spoustu lidí mohou být zejména souboje poměrně iritující, ale pro mě je zkrátka pořád důležitější ten pocit radosti a euforie, které jsem během hry zažil. Radši budu hrát hru s chybama u které se budu královsky bavit než technicky dokonalou hru bez duše.

Pro: příběh, puzzle, atmosféra, skvěle se to hraje

Proti: souboje, AI nepřátel, pro někoho grafické zpracování, byť za mě je poplatné době

+19
  • PS3 --
  • PS4 --
PS4 remaster se povedl a opravdu stojí za to. Možná je to momentálním rozpoložením, ale tenhle run jsem si užil mnohem víc, než ten původní na PS3. Může to být plynulostí, nemusí. Faktem je, že ve hře založené na pohybu, akčních přestřelkách a skákání je 60fps úplně jiná liga. Do toho vylepšená grafika a 1080p, nové obtížnosti...

Geometrie levelů je jednoduchá i pro rok 2007, levely postrádají detaily a jistý šmrnc. Autoři často používají laciné berličky pro prodloužení hraní, jako je vracení se zpět již jednou navštívenou lokací, zbytečné zasypávání hráče vlnami dalších a dalších nepřátel nebo frustrujícími pasážemi, které mohly skončit vždy o něco dříve a nic by se nestalo. Korunu tomu nasazuje hektický závěr, samozřejmě naprosto laciné herní zvraty a chování postav. Přesto jsem se na každé hraní hodně těšil a užil si to od začátku do konce.

Díky vyšší obtížnosti mi to tentokrát trvalo trochu déle, ale přestřelky dostaly alespoň trochu štiplavou příchuť nebezpečnosti. Tři je moc, ale ty dvě jsou hodně silné.

Hodnocení: ✰✰
Herní doba: 7hod 56min
+12