Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Uncharted 3: Drake's Deception


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PS4 80
Uncharted 3: Drake's Deception sice není tak super jako díl druhý, přesto jsem opět velmi spokojený. Nicméně obsahuje pár věcí, ze kterých jsem dost rozpačitý.

Hra má opět výborné lokace, jenže mám pocit, že tvůrci mezi nimi hráče přesouvají dost na sílu a chaoticky. Nepůsobí to tak celistvě jako druhý díl, kde měly přesuny jasný smysl. Nicméně lokace samotné jsou velmi zábavné - nejlepší mi přišli hořící zámek a vrakoviště lodí.

Co se mi nelíbí v rámci celé série, jsou pasáže, kdy musí hráč před něčím utíkat (ve trojce hlavně před pavouky). Změní se kamera, většinou hráč běží směrem k obrazovce a je to hratelnostně něco strašného - stačí chybička a konec, nutno se naučit cestu. A ve třetím díle je toho nejspíš nejvíc a je to nejhorší. Bez tohoto bych se rád obešel.

Pak je tu tradičně slabý závěrečný souboj, i když je fajn, že je z celé série asi nejméně otravný. Samotní záporáci jsou také slušní, i když ne tolik výrazní jako Zoran Lazarević ze dvojky, ale ten je jiná liga (Mr. Drrrrrrake prostě nemá chybu :))

Příběh je opět přepálený až na půdu, možná nejvíc ze všech dílů. Ale tak nějak opět funguje, je zábavný, občas až epický a obsahuje totální wtf momenty, které k této sérii už prostě patří. A Sully je borec a jeden z nejsympatičtějších charakterů co jsem ve hrách viděl :)

Hratelnost je stejná jako ve dvojce, opět jsem si neskutečně užíval přestřelky, navíc je zde zatím nejlépe podaný soubojový systém na blízko. A poklady nejsou konečně pouhé svítící tečky, tentokrát jde jasně na zemi vidět, co je to za předměty, konečně!

Graficky je hra zase o kus dál, lokace vypadají skutečně nádherně. Jen mi nesedla lehká změna vizáže Chloe, naopak Elena vypadá o trochu lépe.

Uncharted 3 je tedy trošku rozporuplnější díl série, přesto hodnotím velice vysoko a pozitivně. Zábava je to totiž opět královská, jízda od začátku do konce, prostě oddychovka jak řemen.

Pro: Hratelnost, zábava, akce, charaktery, grafika, poklady už nejsou svítící tečky!

Proti: Chaotické přesouvání mezi lokacemi

+22
  • PS4 80
Dámy a pánové, vítáme vás na palubě letadla společnosti Naughty Dog na lince z Yemenu do pouštní Atlantidy, Iramu. Během cesty se může stát, že bude letadlo napadeno Nathanem Drakem. V takovém případě máte v úložných prostorech, nad vašimi hlavami, připravené nabité zbraně a granáty. Pohodlně se usaďte a připoutejte se, vypněte si mobilní zařízení a užijte si příjemný let.

Třetí pokračování Uncharted mě ohromilo již úvodní sekvencí, která má skvělý filmový nádech a vtáhne vás do děje. Vše se umocní nahlédnutím do Nateova dětství, kde se setkáme se Sullym. Tento začátek je dokonalý, více se dozvídáme o obou postavách a dozvíme se i o původu prstenu, který Nate nosil celou dobu okolo krku. Postavy jsou jako vždy dobře napsané. Zbytek příběhu dokázal zabavit, ale nijak moc mě neuchvátil. Hodně mi vadila nelogičnost - Talbot, chyběla mi motivace záporáků a na konci se úplně zapomene na polovinu postav. Některé části mi přišli zbytečně natáhnuté a některé přímo až zbytečné. Kdyby se tyto části vystřihly, tak to na vyznění příběhu nebude mít sebemenší dopad. Celkově i koncept příběhu mi přijde, jako kdyby vypadl z předešlého dílu a pouze se změnily lokace. Ale po pravdě se mi více líbila písečná Arabská města než zasněžené Himaláje.

Grafika je opět na vysoké úrovni a hra se na dnešní poměry nemá vůbec za co stydět. V tomhle jsou v Naughty Dog opravdu bedny. Lokací je hodně a všechny jsou krásné a detailní. Líbili se mi detail typu, těžkooděnci odlétaly kusy "zbroje", když jste po něm stříleli. Level design je špičkový. V tomhle směru měla nejlepší mapy pirátská část, která mi právě přišla nejzbytečnější – jdete tam zachránit Sullyho, hodinu tam zabíjíte piráty po stovkách, abyste nakonec zjistili, že tam Sully není… oukej. Všiml jsem si, že na rozdíl od předešlých dílů vás toto pokračování nutí více pobíhat po lokaci, respektive nezůstat zalezlý na jednom místě. Celkem opakovaně se mi stávalo, že jsem odrážel útok z jedné strany a najednou si všímám, že do mě někdo pálí zezadu brokovnicí.

Hratelnost se nijak moc nezměnila, přestřelky jako vždy zábavné a také jako vždy obtížné. Vylepšily se pěstní souboje a přibyla funkce, u které se divím, že nebyla již v minulém díle. Během přestřelky můžete zpátky hodit granát tomu, kdo ho po vás hodil!
Hodně cením, že oproti druhému dílu je zde více hádanek. Hádanky jsou dobře promyšlené a celkově byly zábavné na řešení. Je-li ale něco u čeho se Naughty Dog asi nikdy nepoučí, tak je to závěrečný boss fight. Tedy poučili se od druhého dílu. Finální souboj není tolik frustrující a těžký, ale zároveň to také není žádná hitparáda.

Vím, že jedna věc mě otravovala nejvíc, a to je nevyvážený zvuk. Dám příklad – začátek filmu Nespoutaný Django, dva otrokáři vedou řadu černochů společně s Djangem. Narazí na zubaře Kinga Schultze. Baví se mezi sebou. Vy špatně slyšíte dialogy, tak si dáte logicky nahlas zvuk. Stále se baví a na najednou PRÁSK! Celým sousedstvím se rozlehne výstřel z revolveru a následný výstřel z brokovnice. To samé si můžete dosadit do Uncharted 3.

Třetí Uncharted je kvalitní hra. Přestřelky, grafika, postavy, hádanky, level design… Všechno je na jedničku. Jenom příběh mi nepřišel tolik zajímavý, často haprovala logika, mnoho věcí mi přišlo nejasných a měl jsem lehký pocit deja vú. Sem tam se mihl nějaký ten bug – Nathan propadl schody a umřel a poté se mi jednou těžkooděnec propil do zdi a nešel zabít, takže jsem musel celou část absolvovat znova. Když opominu tyhle nepatrnosti a příběh, tak mě třetí Uncharted bavilo zatím nejvíce ze všech dílů. Kdyby jenom si dali více záležet na příběhu...

Pro: Úvod | Grafika | Level design | Postavy | Lokace | Hratelnost | Hádanky

Proti: Příběh - nelogičnosti, nejasná motivace, rozuzlení a podobně | Nevyvážený zvuk

+15
  • PS3 --
  • PS4 --
Amy Hennig byla na psaní tentokrát sama, bez dvou dalších side-kicků a podařilo se ji opravdu mistrovsky podělat vše, na co sáhla. Začátek se ještě docela slušně rozjede a líbilo se mi propojení některých detailů s prvním dílem, co ale následuje poté už jen horko těžko drží při sobě. Ať už je to rozlítaná výprava, jejíž opodstatnění je příběhově vysvětleno dost kostrbatě, tak i některé kousky děje natolik děravé, že si hráč plácá do čela s DS4 a podivuje se, co to mělo kurva znamenat... Jestli bylo nevysvětlení celé zápletky scénáristčiným záměrem nebo jen amatérismem se už asi nedozvíme.

Mrzelo mě i plytké využití Eleny (která na scénu naskočí jak jinak než na vlně WTF momentu) a poněkud utnutým působením Chloe a Cuttera, kteří... prostě zmizí a už o nich do konce hry není ani zmínka. Talbot a jeho objevování se a mizení ze scény budu vydýchávat ještě dlouho.

Technicky je trojka o krok dál než dvojka (která byla o dva skoky dál než jednička) a v 60fps na PS4 se na to kouká celkem příjemně. Hratelností je to stále ten starý over-the-top popkorn se vším, co utváří sérii Uncharted. Po druhém dohrání je pro mě trojka nejslabší a není to hratelností nebo level-designen. Je to naprosto idiotsky napsaným scénářem...

Herní doba: 9hod 39min
Hodnocení: ✰
+11 +14 −3
  • PS4 85
Uncharted zraje jako víno. Audiovizuálně, herně i příběhově. Byť se drží zuby nehty svého stylu, přesto dokáže každou chvíli překvapit nějakou novinkou či herním mechanismem. A když už si myslíte, že máte všech těch výbuchů a pádů dost a že vás nemůže nic překvapit, přijde kapitola s letadlem, donutí vás spustit bradu, samovolně vykřiknout úžasem a přemýšlet o tom, že jde dost možná o tu nejlepší akční pasáž ve hrách vůbec. A když se brada nevrací ani v následujících překrásných pouštních scénách, člověk se uvědomí, že ta hra dělá některé věci sakra dobře. Řada pasáží se mi vryje do herního podvědomí už navěky.
Mé drobné výtky (konec moc podobný dvojce, příběhová hluchá místa, scénáristické berličky) se pak ztrácí v záplavě kladných ohlasů, které bych mohl ke každé kapitole vyjmenovat.

Pro: epičnost; výprava; originální hratelné prvky; přilnutí k postavám;

Proti: epičnost (taky); místy nesmyslný děj za účelem posunout postavu na další místo; konec;

+11 +12 −1
  • PS3 90
Začátek tohoto dílu byl pro mě dost rozpačitý. Spousta dialogů. Chvíli jsem měl pocit, že jsem snad v nějakém filmu. Celkem málo akce. Překvapivě hodně hádanek. U některých jsem i chvíli musel přemýšlet abych přišel na princip hádanky. Nelíbala se mi berlička, která řeší hádanky za vás. Zbraně mi připadali slabší. Kolikrát se vyplatilo naběhnout a pěkně je zbušit na férovku. A příběh začal kydat nějaké filozofické kydy.

Naštěstí se hra tak v jedné třetině rozjela do starých kolejí. Hra plná akce. Plná absurdně epických situací. Ve kterých by všichni ostatní hrdinové umřeli. Opět je to nabité a strhující. Korunu tomu dává scéna v letadle a přistání v poušti. Tohle byla snad nejšílenější a nejlepší scéna z celé série. Následná procházka v poušti je taky boží. Třetí díl je filmovější. Dobrodružný biják není rozhodně na škodu. Ještě, když je to občas psychedelické. Co na tom, že některé souvislosti v příběhu moc nedávají smysl.

Autoři se ještě o píď pokusili vylepšit grafiku. Na některých místech to už ale trochu přetáhli a hra se párkrát nepříjemně zpomalila (PS3). Poušť je ale malebná. To byla trefa do černého, tohle prostředí. Kadence nacházení pokladů zase věstí, že hra není tak dlouhá. Asi jako jednička. Která byla krátká. Obtížnost je sice na některých místech slušná, ale checkpoint je snad na každém metru. Tahle hra prostě chce být dohrána.

Dost mi vadila změna vzhledu Eleny. V předchozích dílech byla mnohem hezčí. Vlastně jsem vůbec nepochopil její roli. Nathan jí nejdřív nechce vidět, aby se později do sebe znovu zaláskovali. Přišlo mi to trochu zbytečné. Trochu na sílu. Naopak vztah Sullyho a Nathana je skvělý. Celou hru jsem žil s Nathanem proto, aby Sullyho nezabili.

Pro: strhující akce, scéna v letadle, některé slušné hádanky, dobrodružný biják jak svině

Proti: pomalý začátek, změna vzhledu Eleny, možnost automaticky vyřešit hádanku, krátké

+9