Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ultima Worlds Online: Origin

Ultima Online 2

Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Ultima Worlds Online: Origin (původně oznámené pod názvem Ultima Online 2) je zrušené pokračování MMORPG Ultima Online, které bylo ve vývoji v letech 1998 až 2001. Na začátku vývoje se mělo jednat o klasické pokračování prvního 2D izometrického dílu, který by ho pouze po všech stránkách vylepšil. Ovšem navzdory očekáváním Electronic Arts, kteří první UO předpovídali životnost půl roku, po kterém měl počet předplatitelů začít strmě klesat, se tak nestalo a popularita hry naopak stále rostla. Padlo tedy rozhodnutí zcela přepracovat design, využít 3D engine z Ultima IX: Ascension a přejmenovat hru na Ultima Worlds Online: Origin, aby bylo jasné, že druhý díl nemá první zcela nahradit.

Hra se měla odehrávat v alternativní verzi světa Sosaria, kde došlo ke katastrofě, která spojila minulost, přítomnost a budoucnost do jednoho světa. Čisté fantasy se tak změnilo na mix dávné minulosti, fantasy středověku a gotického cyberpunku. Tomu odpovídal i výběr ras, kde kromě lidí ze země Brittania byli na výběr i prastaří mágové Meer a technologicky nadaní Juka z říše Logos.

Po stránce hratelnosti byl hlavní změnou oproti originálu dynamický svět, který by byl neustále rozšiřován o nové události a který by svými činy ovlivňovali samotní hráči. Několik měsíců po launchi plánovali vývojáři například odhalit, že za podivnými události ve světě stojí takzvaní Malevolenti, které ovládají nejdůležitější postavy v Brittanii. Úkolem hráčské populace bylo zjistit, kdo je posedlý a pokusit se ho vyléčit nebo svrhnout z trůnu. Pokud by se to nepovedlo včas, byl by svět zaplaven hordou nemrtvých. Ultima Worlds Online: Origin měl také klást menší důraz na světové PvP a soustředit ho do speciálních arén a klást větší důraz na hraní ve skupině, které mohly čítat mezi 20-30 členy. Změnami prošel i vývoj postavy, který namísto trénování vlastností jejich používáním využíval klasických zkušenostních bodů s maximální úrovní postavy.

Hra odhalena na E3 2000 a sklidila velmi pozitivní ohlasy, především co se týkalo grafické stránky. I tak však byla v březnu 2001 zrušena z důvodů obav, že by mohla ublížit tržbám tehdy stále populárního prvního dílu a vývojářský tým byl zčásti přesunut na jeho podporu a částečně propuštěn. Assety vzniklé při vývoji Ultima Worlds Online: Origin byly využity v Ultima Online: Third Dawn, datadisku pro první díl, který grafiku zčásti předělal do 3D. Z Origin Systems odešel i sám Richard Gariott alias Lord British, který společně s částí propuštěných vývojářů založil tým Destination Games a začal pracovat na vlastním MMORPG s názvem Tabula Rasa. O několik let později začal vývoj dalšího MMORPG ze světa Ultima s názvem Ultima X: Odyssey, které bylo těsně před vydáním rovněž zrušeno.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.