Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC --
Tenhle nášup válcuje druhý díl snad ve všem. Neotravuje komplikovanými postupy, akce a skákání jsou příjemně dávkovány a sledovat jej je skoro takové potěšení, jako konzumace karamelové Milky. To jako že vypadá naprosto úchvatně.

Každá z šesti úrovní je odlišná, přičemž jedna je velmi originální a ta poslední obsahuje pouze souboj s bossem (zábavný a nefrustrující, btw).

Nové schopnosti se dají použít i v původní hře, což se maximálně hodí při průjezdu na Hard Hardcore. Kouzelník si přišel na schopnost zavírat nepřátele do klecí a magnetizovat kovy (obojí velmi užitečné), zlodějka má novou verzi Stealth a šíp zpomalující čas + gravitaci v omezeném prostoru (oboje k ničemu) no a nejlépe je na tom rytíř, který už se nehodí jen na souboje, ale také na užití svého štítu jako kluzáku. Poslední novou schopností je magnetizace štítu, což se hodí na nepřátelské projektily a jejich opětovné házení zpět.

Goblin Manace je spíše plnohodnotný datadisk, nazývat jej DLC je urážka. Autoři vypilovali hratelnost na maximum a vytvořili nejlepší přídavek, jaký jsem hrál za tento rok.

Zatím se nikomu na světě nepodařilo získat všechny achievy... jdu na to.
+21
  • PC 85
Trine 2: Goblin Menace je DLC k Trine 2. Opět se setkáváme s trojicí hrdinů Amadeusem, Pontiusem a Zoyou. DLC má svůj vlastní děj, zlý Goblini unesou ráznou manželku Amadeuse a snaží se tím vydírat hrdinskou trojici. Ta se nedá a jde jí zachránit.

Je pravda, že jsem někde četl, že toto DLC se opravdu povedlo ale nečekal jsem jak moc... Řekl bych, že level design je o třídu dál, než v samostatná hře. Mnohem více prokreslené a lépe podsvícené prostředí, s lepší výběrem celkové stylizace levelu, no prostě Paráda!!! Ale je potřeba podotknou, že jich je pouze 6 o proti plné hře, kde jich je 13. Další novinkou jsou nový nepřátele a bossové, kteří se méně opakují než to bylo v původní hře. Kde mě to neskutečně štvalo. Rozšíření dostali i hrdinové, kde každý dostal nové schopnosti, které můžete využít i plné hře. Nové schopnosti jsou velmi pomocné při překonávání pastí či sbíraní lahviček.

Verdikt: Je dobré vidět, že DLC mají cenu, když se nejedná o pitomý obleček pro hlavní postavu. Vyrovnat se plné hře či jí překonat, tak tomu říkám: Ano, Trine 2: Goblin Menace je pro mě jedno z nejlepší DLC, které jsem zatím hrál. Proto dávám víc než plné hře 85%!!!

Pro: Grafika levelu a celkový design, nový nepřátele, nové schopnosti.

+18
  • PC 80
Po zklamání způsobeném poněkud přeplácaným, ubíjejícím pokračováním fantastického prvního dílu představuje Goblin Menace fenomenální krok vpřed. Oproti Trine 2, kde – čest výjimkám – většina levelů splývala do jedné nevýrazné šmouhy, jsou jednotlivá prostředí nejenom jasně diferencovaná a vybavená nezaměnitelným laděním, ale rovněž logicky pospojována. Pryč jsou nahodilé přechody mezi levely – i když už se náhodou divíme, proč se nacházíme zrovna tam, kde se nacházíme, minimálně víme, jak jsme se tam dostali a kam musíme pokračovat. Díky tomu ani ty nejokázalejší výstřelky (egyptské chrámy, létající ostrovy či břicho pouštního červa) nepůsobí v kontextu nijak přemrštěně.

Design úrovní je co do originality, vykreslenosti a vůbec celkové péče někde úplně jinde. Hádanky jsou opět organicky zapracovány, a pokud už kvůli nim ztvrdnete na místě, je to většinou kvůli získání pokladů či XP, nikoli proto, že byste se bez vyřešení rébusu prostě nehnuli dál. Výrazným plusem je, že rébusy lze jako dřív vyřešit mnoha způsoby a že řešení vycházejí z nejrůznějších experimentálních kombinací základních schopností, nikoli z čistě logické manipulace několika předložených předmětů a lá puzzle. Když už jsme u toho, nově představené schopnosti jsou dokonalým doplňkem těch původních, především zlodějčino gravitační pole a rytířův kluzák jsem používala prakticky neustále, a odvažuju se tvrdit, že s jejich využitím by bylo hraní dvojky podstatně zábavnější. Třešničkou na dortu je, že finální boss vyžaduje trošku pohyblivosti a fištrónu, schováváním v koutě a čekáním na vhodnou příležitost k vystřelení šípu ho porazit fakt nejde. Celkově panuje velká spokojenost a být to delší než jen těch šest krátkých levelů, mohla by se Goblin Menace směle srovnávat s původním Trine.
+17
  • PC 80
Jelikož mi původní hra nabídla pokračování v podobě gobliní hrozby a navíc jsem dostal i možnost pokračovat s rozjetými vlastnostmi, které jsem si v původní hře vydobyl, tak jsem vlastně ani neváhal. Jelikož mě totiž původní hra dost bavila, tak jsem se z té závěrečné žrací hostiny odhodlal a během mžiku se vrhl do dalšího dobrodružství, které přeci jen bylo mnohem přímočařejší, než původní druhý díl.

Přímočařejší především v tom, že goblini udeří a Vaším úkolem je je sejmout. Jedno jak. Prostě je uzemnit, aby dali v zemí pohádek na pár měsíců pokoj a všichni zde mohli opět žít v poklidu a radosti z krásných životních událostí. Hra tak přidává šest úrovní, kde se rozšiřuje maximálně to, že získávám další vlastnosti, ke kterým jsem se v předchozí hře nedostal. Bonusem jsou ale některé mise, které jsou natolik originální, až jsem měl co dělat, abych jimi vůbec prošel.

V tomto DLC například zažijete asi nejhnusnější úroveň a to projít trávicím traktem nějaké pouštní příšery, né nepodobné té z legendární Duny. Navíc i obtížnost je, dle mého úsudku, o stupeň vyšší. Chvílemi jsem opravdu měl co dělat, abych se probojoval dál a musel jsem nejen kombinovat, ale mít i kousek toho pomyslného štěstíčka.

Goblin Menace je ale bezesporu podařené DLC. Prodlužuje hratelnost hry o pár hodin, opět skvěle baví některými herními scénkami. Navíc laskavým humorem spolu s hudebním doprovodem přidává na atmosféře, která je pro sérii Trine v pravdě jedinečná. Za mě tedy opět obdobné hodnocení, jako u původní hry. Tudíž spokojenost.

Pro: Tak nějak by mělo DLC vypadat. Nové, neokoukané prostředí, noví, neotřelí bossové...a vše ostatní při starém, tedy v pořádku.

Proti: Tak jako druhý díl - hudební doprovod je lehce sterilní a příběh je v tomto DLC sice jasnější, ale za to jednodušší a přímočařejší.

+17