Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Konečně jsem si našla čas a dohrála tuto skvělou hru! Pokračování Torchlight se opravdu povedlo. Můj přítel hraní odmítl s tím, že na něj je to moc barevné. Já tuto vlastnost naopak shledávám za pozitivní. Je tam opravdu spoustu fialové a to je má oblíbená barva, tak proč ne. Líbí se mi i spoustu příšerek, které jsou pro každou oblast specifické, až na pár výjimek. Co mě trochu vadí, jsou všudy přítomní roboti, různá zvířecí a rostlinná monstra jsou ok, ale ti roboti mi to nějak ruší.

Naopak musím vyzdvihnout možnost tvorby mazlíčka. Každý si určitě díky spoustě variant přijde na své. Mazlíčci nám nejen pomáhají v boji, ale dokonce díky nim odpadají otravné návštěvy vesnice kvůli prodeji předmětů nebo nákupu lahviček. Mazlík vše vyřídí za vás. Pokud vás omrzí jeho podoba, chytnete mu nějakou tu rybku a hned vedle sebe máte bojovného pavouka a podobně.

Oproti Torchlight I si zde dali tvůrci opravdu záležet, aby jste nechodili po milionech stejných uličkách a tunelech, každá jeskyně či les je něčím specifická a nikdy nemusíte jít 10 pater než narazíte na to co hledáte. Také jsem velmi ocenila portály, které se sami tvoří na konci lokace a vrátí vás buď zpátky na povrh (před danou jeskyň) nebo přímo do vesnice. Ušetříte tím nejel svitek portálu, ale hlavně čas strávený s načítáním do vesnice a zpět na lokaci kde jste skončili.

Velmi jsem ocenila přítomnost naváděcích hvězdiček, vykřičníků a otazníků v mapě, protože pokud opravdu poctivě procházíte každé zákoutí mapy, možná si vysloužíte nějaký ten vedlejší úkol navíc a pak by jste se snadno ztratili vtom, co ještě kde máte zabít.

Líbí se mi řešení vzkříšení, které si můžete sami zvolit podle toho o kolik peněz jste ochotni přijít. Máte možnost vzkříšení na místě za větší obnos peněz, vzkříšení na začátku lokace, kdy přijdete asi o 10% zlata a nebo ve vesnici, kdy nepřijdete ani o jeden halíř, ale pokud nemáte v dané lokaci portál, tak se pěkně proběhnete.
Pokud jako já zběsile paříte a někdy si ani neuvědomíte, že vám přibili body, které musíte navolit do vašich schopností, tak při načítání další lokace se vám to na obrazovce hezky připomene. Také vám tvůrci zkrátili čekání tím, že vám při načítání zobrazí možností různých vychytávek ve hře.

Bohužel se mi příliš nelíbí příběh, oproti příběhu například z Diabla II se v něm úplně ztrácím. Naopak oproti DII jsou zde hezky řešeny portály. Každý portál, ať už vytvořený svitkem nebo pevný je propojen, takže když si utvoříte například svitkem portál nemusíte nutně cestovat pouze do vesnice. Tím pádem se vám pak ani ve vesnici netvoří spoustu různých svitkových portálů a žádný utvoření ani po několikátém použití nezmizí. Také je výhodné, že každá věc v inventáři zabírá pouze jedno místo, takže nic nemusíte jako u Diabla přeskládávat, jen aby jste tam narvali ještě jeden šíp.

Každý jistě ocení možnost vybrání si vlastní odměny ze tří možností a jako bonus fázové portály (které se objeví po zabití šelmy, která se občas někde nečekaně objeví, portály jsou ale velmi náročné a plné krvelačných bestií, takže bez pořádné zásoby lahviček tam nechoďte).

Závěrem můžu už jen dodat, že se těším na třetí díl.

Pro: barevný svět, různorodá monstra, portály, naváděcí hvězdy

Proti: roboti, příběh

+34
  • PC 80
Toto je jeden ze žánrů, které baví i mou manželku a tak byla jen otázka času než se dostaneme i k Torchlight II. První díl, který jsem hrál sám pouze chvíli, co-op nenabízí, takže jsme začaly rovnou druhým dílem. Osobně mám ze hry pocit, že je jakýmsi předělem Diabla 2 a 3. Přítomno je ovšem i dost nových prvků. Hra zaujme už během tvorby postavy. Ta působí standardně pouze do chvíle, kdy vyzve k volbě mazlíka. Těch je proti prvnímu dílu překvapivě hodně a jsou k dispozici i speciality, například Headcrab. Mazlíci jsou užiteční nejen jako pomoc při boji, ale mohou odnést prodat nepotřebné předměty a dokonce nakoupit třeba lektvary nebo svitky. Díky tomu a nedostatku peněz jsme po celou dobu sbíraly všechny předměty včetně obyčejných. Bojovou efektivitu mazlíků lze zvýšit nakrmením rybami, které ho po omezenou dobu promění na jiné zvíře se speciální schopností. Ryby lze získat rybařením, což ale není moc zábavné. Naštěstí je přítomen dynamit, který celé rybniště vyřídí naráz.

Volby dovedností připomínají spíše druhý díl Diabla, stejně jako možnosti práce s předměty. Peníze spotřebovávaly hlavně očarování, která jsou na vyšších úrovních celkem drahá. Možností je opravdu hodně a tak se postavy nechají pěkně uzpůsobit. Radost nám udělala i přítomnost vedlejších misí, které jsme prostě musely splnit všechny. Lokace zůstanou i po ukončení hry vyčištěné, takže jsme prošli každý možný koutek. Příběh je přítomen, ale jde spíše o průměr a mnohdy byly zajímavější a záhadnější právě vedlejší úkoly. Povedené jsou i zlaté truhly, ke kterým je nutné najít klíč. Průchod hrou byl zábavný, ale problém je spíše endgame. Při průchodu na normální obtížnost jsme nedosáhly ani na šedesátý level ze sta. Po dokončení hlavního příběhu je možné se věnovat speciálním mapám nebo zahájit new game+. Zkoušely jsme oboje, ale nějak nebyla moc motivace pokračovat. Na rozdíl od Diabla prostě chyběla chuť se do toho vrhnout znovu. Torchlightu prostě chybí nepopsatelné cosi. Pochválit musím systém portálů. I z vlastního svitku je možné cestovat na různá místa a nejen do vesnice, což ušetří zbytečné běhání. Svitků je více než dostatek, ani není nutné je kupovat. To platí víceméně i pro identifikaci. Potěší i portály ze spodních lokací dungeonů - jako v Diablu 3. Povedené jsou lokace za fázovými portály, které se objeví po zabití náhodně se zjevující potvory.

Prostředí a monstra jsou hezky různorodá a dostatečně se mění. Nehezké je ale stejné pořadí prostředí v aktech jako v Diablu. Jde o drobnost, která mě ale zbytečně zarazila. Inspirovat se slavnou hrou je v pohodě, ale až takovéhle detaily jsou prostě zbytečné. Grafika je sice barevnější, ale v běhu působí hezky a rozhodně neurazí. Hráli jsme co-op pomocí LAN a vše fungovalo bez potíží. Funkční byla také slušná čeština. Dohráno za berserkra a mága. Předpokládám, že se ke hraní ještě vrátíme a alespoň druhý průchod dokončíme. Jen to bude chtít pauzu, proložení jinou hrou. Celkově vlastně nemám moc co vytknout a alespoň jeden průchod mohu doporučit každému koho "diablovky" baví.
+31
  • PC 75
Dohráno v coopu s Psyxem za 24 hodin na Veteran obtížnost, postava Outlander na 54. lvl.

Kdepak, zatímco první díl byl takový nesmělý sympatický pokus, dvojka je plnokrevná gamesa dopilovaná po všech směrech, která může vyzvat na souboj i takového velikána jako je Diablo 2. Sice od něj dostane přes držku (D2 je pro mě prostě nejlepší hack&slash hra, kterou asi jen tak něco nepřekoná), ale prohraje se ctí a končí ve svém žánru na druhém místě třeba právě před prvním dílem nebo Titan Questem.

Největší průšvih tkví v tom, že hra bezostyšně kopíruje D2 snad úplně ve všem - herní mechanismy, hudba (ta ve třetím aktu ve městě je prostě cíleně udělaná tak, aby zněla jako Tristram theme - stejné akordy, stejné kytarové efekty) či rozdělení na akty, které se odehrávají dokonce ve stejných prostředích (proč aspon neprohodili pořadí proboha). Ne že by to bylo úplně špatně, proč měnit něco co funguje. Vzniklo nám z toho vlastně takové D2 v modernější (ale ne hezčí) grafice. Čekal bych, že se hra bude snažit nějak odlišit a přinést něco nového. Nestalo se tak, vývojáři jeli na jistotu.

Na závěr asi nelze říct nic jiného než - za ty prachy, co to stojí, je to skoro krádež, pro fanoušky žánru povinnost, proč tohle vlastně čtete - mazejte expit, unikátní itemy už čekají...

Pro: coop, hratelnost, bossové, tuny předmětů, pet, znovuhratelnost

Proti: kopie Diabla 2, nic moc cutscény mezi akty, pár nepříjemných bugů (které se snad brzy vyladí), nutnost mít se steam verzí účet u Runicu

+24
  • PC 85
Povedlo se! Opět klikfest co chytí a nepustí, dokud nepadne závěrečný boss nebo se vaše myš neproštěbetá do křemíkového nebe. Máme tu pestré prostředí i bestiář, hromadu předmětů, množství kombinovatelných schopností a vše celkem slušně vybalancované. Jedinou věcí, co může někoho odradit, bude asi komiksová grafika (není můj případ). Hra také místy připomíná druhé Diablo (hudba, akty, prostředí, potvory), ale to se neopovážím brát jako zápor.

Proti jedničce:
Krom toho, že je všeho víc (potvory, itemy) a hra je delší, také nevypadá tolik generovaně a dost často překvapí efektivní skript či nápaditá výzva. Část dobrodružsví se odehrává po exteriérech, což je přijemná změna, nicméně s tím přichází i pobíhání po již vymlácených částech mapy a hra zde trochu ztrácí na tempu. Konečně se také podařilo vybalancovat socketování a enchantování předmětů. Jediná věc co se nezměnila od jedničky je špatné zaměřování, jednak nepřátel (při střelbě z vyvýšeného místa apod.), případně při hledání únikové cesty z nepřátelského chumlu, můžete si být jistí, že hrdina místo ústupu vždy zvolí útok na nejbližšího moba. Také mi trochu chyběla pauza v inventáři, ale to je nejspíš daň za multiplayer.

Kooperace
Hlavní eso druhého Torchlightu, vyžebrané samotnými fanoušky, určitě splnilo očekávání. Je to zábavnější když u bossíka nechcípáte sami, ale můžete nadávat ve dvou. Plus se díky summonům za váma táhne slušná armáda a často tak dochází k útokům do vlastních řad... Ale i zde mám připomínku, neboť bych si dokázal představit víc sdílených schopností jako jsou aury a pokřiky, takhle základní spolupráce spočívá hlavně ve společném debuffování nepřátel.

Dohráno v coopu s UgraUgrou za 24 hodin na Veteran obtížnost, postava Berzerkr na 54. lvl. Zatím dám 85%, ale třeba zvednu po dalších dohráních a prozkoumání obsahu za závěrečným bossem.

Pro: svižná hratelnost, multiplayer, délka, balanc, znovuhratelnost (ano už mám rozehrané 3 postavy)

Proti: zaměřování, chybí pauza v singleplayeru, pár nešťastných bugů (friendly fire, dočasné snížení úrovně postavy na 1), nezvyklé UI, žánrově slabý příběh

+21
  • PC 85
Tož, tak je dohrán Torchlight 2. Mno... Bylo to něco jiného, než ten první díl?
Ale jo, bylo. I když v mezích zákona.

Torchlight 2 pokračuje ve šlépějích prvního dílu a hack'n'slash je tu za každým... prostě furt. Hra na vás od první chvíle valí jednoho nepřítele za druhým, tu tamhletu příšerku, tam toho voškliváka. A vy čistíte a čistíte. A že vám to s levelem za levelem jde tím líp, to je jasné.

Ale přecejen je to ve všech ohledech dotaženější. Prostředí je variabilnější, nepřátelé jsou různorodější (i když pozor, zase je pravdou, že je jen pár určitých typů, kteří pouze mění skin), bossové jsou nepříjemné sviňky...
O příběhu není zrovna moc důvodů, proč vyprávět. Není to nic moc. Ne, že by to v případě grindovací hry bylo zrovna záhodno, ale když se podívám na srovnání s Diablem 3 (ano, i tam příběh není zrovna kdovíco), tak tam vás aspoň ta hlavní linka tak nějak táhne, nepřátele a bossové dávají daleko větší smysl.

Ale je fakt, že už to samotné prostředí je zajímavější a variabilnější a víc to táhne.

Torchlight 2 je fajn hra. Pokud vás baví grindit a grindit. Oproti prvnímu dílu ve spoustě věcí pokročila. Ale stejně jí ještě něco chybí. Bavila mě, ale.. to ale mě fakt štve.

Pro: hudební linka, vylepšení oproti prvnímu dílu, variabilnější prostředí

Proti: téměř chybějící příběh

+19
  • PC 85
Co říci ke hře, kterou jsem už defacto párkrát dohrál před mnoha a mnoha lety,jen v jiné grafice??

Možná teď pár lidí naštvu,ale je to pecka!! Po letech čekání na DIII a v mém případě trochu zklamání právě z DIII jsem čekal na nějakou hru,která mě uchvátí jako DII. A povedlo se. Ano, T2 je čistá vykrádačka, akty stejné, hudba stejná, ale proč ne, když to funguje. A funguje to skvěle. "Dětská" grafika v kombinaci s potoky krve z mobů je skvostná, hratelnost dokonalá. Hra má rychlý spád a ono kouzelné "ještě jeden Q a jdu spát" zde funguje bezchybně. Spousta nepřátel nijak nevadí, spíše by se dalo říct,že s chutí čekám až se seběhnou. itemy padají jedna radost, je sice pravda že už dost dlouho chodím s obnošenýmy věcmi, ale penízky se hodí, ať už na oživení,nebo nějaký ten enchant. Když už jsem to nakousl, oživování je naprosto ideální, jak já nesnášel dlouhé putování od portálu pro tělo. Hru mám rozehranou za dvě postavy, Bersekr lvl 61, s tím jsem hru dohrál a pustil se do prvního aktu znovu, a inženýr lvl 30. A stále mě to baví.

Co na závěr?? Hra nijak neurazí. Samozřejmě bude mít odpůrce, ale myslím, že si najde spoustu příznivců. Jen se toho nebát a klikat.

Pro: "Dětská" grafika, tuny mobů, loot, oživování, znovuhratelnost.

Proti: Vykrádačka DII

+12
  • PC 80
V roce, kdy se zástupům hráčů splnil sen a kdy vyšlo Diablo 4, jsem já dohrál Torchlight 2. Hru, která už dávno není ani posledním dílem série. Ale taky hru kde nelituju ani minuty, kterou jsem s ní strávil. Na rozdíl od D4, kterému jsem věnoval asi tak 5 hodin a stačilo. Jistě, rok vydání je znát a drobných zlepšováků tu spousta chybí. Jenže stále je to Torchlight, série, která se toho nebojí a dělá věci jinak. Zároveň, tady musím druhému dílu vytknout drobný úkrok. Namísto jednoho velkého dungeonu prvního dílu, projdete lesem, mrazivou krajinou i pouští (a samozřejmě nebudou chybět bažiny)… kde já jej tohle už viděl … A výhrady, že je hra moc barevná? Tenhle argument slyším hlavně od hráčů, kteří adoruji D2.  A ruku na srdce, tam se, snad kromě prvního aktu, barvičkami nešetřilo. Mě osobně stylizace nevadila a docela připomínala Warcraft 3/WoWko.

Co si ale budem, základem aRpg je hlavně loot a jeho uvážené dávkování. Jistě, příběh má tahle hra taky. A myslím, že jsem zahlédl i nějaké postavy a pokud jsem si dobře vzpomínám má i  záporáka. Ale o to tu přece nejde! Tak pěkně zpět k lootu. Ten se T2 daří! Od začátku jsem měl pocit, že výbava je jen o trošku slabší než bych si představoval a situace „splním ještě tenhle vedlejší úkol“ nebo „klíč, k téhle zářící truhle přece nemůže být daleko“ až po „hmm miniboss … leeeroyyyy" byly častější než jsem si před rozehráním myslel. Hra zkrátka funguje. Alespoň na mě.

Tak či onak, T2 stojí za vyzkoušení i dnes. Ostatně se zdá, že komunita kolem hry stále funguje (kdo ví, jak dlouho to ještě bude platit o D4?) a tuna nejrůznějších modů zaručuje, že si každý může najít ve hře to svoje. A navíc, s hodně příjemnou cenovkou, takže proč neobdarovat i nejbližší a nedat si menší co-op?

Pro: skvělý základ se spoustou možností (čti Modů)

Proti: neuvěřitelně dlouhé loadingy

+12
  • PC 60
K T2 jsem přistupoval s velkou chutí jako k alternativě k D3, které mě už začalo poněkud nudit. Přece jen grind věcí ve stále stejném prostředí je po nějaké době opravdu nudný (i když hrajete v partě s přáteli).

Hned na začátku jsem řešil dilema, jakou postavu vybrat, protože jsem o nich nic moc nevěděl a hra samotná mě taky nějak moc neinformovala. Nakonec jsem vybral inženýra v očekávání taktické hry s věžemi a podobně. Jako peta jsem vybral buldočka, pač mi tak nějak k vousatému chlápkovi s vizáží Sherlocka Holmese tak nějak seděl. Když nad tím ted přemýšlím, tak ani doteď nevím, jestli je mezi pety jiný než vizuální rozdíl.

Dostal jsem se vybaven kanónem do druhého aktu a musel se zamyslet nad tím, co je špatně. Za celou dobu jsem totiž používal defaultní útok, canon blast a posledních pár levelů jsem měl možnost používat gun bota. Heal bota tak nějak považuju za passive skill (až na to, že z nějakého pošahaného důvodu ho musím vyvolat pokaždé, když přejdu mezi zónama). Celá hra se tak smrskla na držení jednoho nebo druhého tlačítka myši dokud všechny potvory v dosahu byly... nebyly. Tohle mě nějak nenaplňovalo a já hledal, jak to změnit.

Protože respec jaksi není, vybral jsem si jako pruhou postavu embermága a pustil se znovu do boje jako mistr ohně s tím, že to snad bude lepší. V pravdě to lepší je. Ačkoliv zase používám jenom dva aktivní skily, přidala se ke všemu ješte trocha kitování potvor. Před koncem prvního aktu jsem nějak přestal hrát a už nějakou dobu T2 nepustil.

Z toho co jsem uhrál se mi na T2 líbily především mapy. Velké, rozmanité a s několika dungeony. Při procházení map jsem měl pocit prozkoumávání. V porovnání s D3 každopádně plus. Bohužel další aspekty mi nějak úžasné nepřisly.

S oběma postavami jsem byl polovinu prvního aktu omezen na jeden aktivní skill a to pouze útočný. Ano, mohl jsem vrazit bodíky do skillu v jiném stromu, ale z pohledu vývoje postavy tento postup neměl žádný význam. Celý první akt jsem mohl hrát hru jednou rukou a druhou si vybírat holuby s občasným vyndáním prstu z nosu, abych u mága použil lahvičku. Oproti D3, kde jsem po několika levelech měl šest skillů k použití - včetně různých supportových jako například skok u barara, teleport u mága a podobně.

V T2 se věci sypou ještě více jak v D3. Nicméně se vytratil pocit "hledám lepší věc". Možná to bude tím, že chybí rozumné porovnání co věc přidá/ubere oproti tomu, co mám na sobě. Nebo taky tím, že věci můžou mít asi milión a jeden buff, u kterých jsem ale nebyl schopný často určit, jestli je pro mou postavu dobrý a nebo ne. Nakonec to v mém případě dopadlo tak, že jsem většinu věcí bez nějakého průzkumu stěhoval k petovi na prodání.

Taky mi několikrá z bosse spadla věc, kterou jsem nemoh ještě několik levelů použít. A když jsem se na daný level dostal, zjistil jsem, že jsem mezitím našel lepší a že ji teda v inventáři suším zbytečně. Tohle se mi v D3 nestalo nikdy (jednou za mnoho dnů hraní jsem našel věc o level vyšší).

Oproti D3 jsem neměl ani nějaký skvělý zážitek ze samotného zabíjení. Potvory buď lehnou, vybuchnou nebo pokud jsou blízko okraje nějaké díry, tak podivně skočí a zmizí. V D3 je přehršel efektů při zabití potvory (a výsledná mrtvola vypadá podle toho, čím ji zabiju). Je kouzelné zabít potvoru s barbarem a sledovat hlavu, jak přeletí půl mapy a dokutálí se do nějaké díry. Nebo smrt červů, kterým může odpadnout maso z kostí, upadnout půl těla a jiné laskominy. V T2 mě spíš iritovalo, když potvora, kterou jsem osmažil ohnivým kouzlem vybuchla v ledové tříšti.

T2 má sice nějaký příběh, ale ani po druhém dobhrání prvního aktu jsem ho víceméně nezaznamenal. D3 má sice poměrně pitomý děj, ale aspoň ho nějakým způsobem vypráví. T2 se ani nesnaží. Absolutně jsem nevěděl, proč dělám to, co dělám.

Grafika neurazila, ale ani neoslnila. Neodpustím si rejpnutí k lidem, kteří kritizují D3 za dětskou grafiku a u T2 ji vychvalují. Vymalovánky.

Hudba je sprostá vykrádačka z předchozích Diabel. Ano, je stejný autor, ale udělat lautr stejnou hudbu je... divný. Asi jako kdyby v Harry Potrovi použili hudbu ze Star Wars jen proto, že ji psal stejnej autor.

Abych zase jen nekritizoval - líbily se mi maličkosti jako zlaté truhly + klíče, fázové potvory vyvolávající teleport do dungu a podobná zpestření.

Bohužel celkově hodnotím T2 jako zklamání, které žije jen na vlně obrovské nenávisti vůči D3. Blizzard halt nenechal lidi D3 ukrást, což se nepromíjí.
+8 +12 −4
  • PC 75
K Torchlightu 2 jsem zasednul bez znalosti prvního dílu a byl jsem překvapen množstvím různých užitečných herních prvků, které jsem ještě jinde neviděl. Rovněž jsem byl mile překvapen velkou podobností s mým oblíbeným Diablem 2, které však Torchlight 2 z jistých důvodů nebyl schopen překonat.

Prvním důvodem je příběh, který na mě nepůsobil až tak zajímavě, abych se na něj soustředil. Sice jsem věděl, že jde (klasicky) o záchranu velmi zajímavého světa, ve kterém není nouze o magii ani roztodivné technické vychytávky, ale celková atmosféra mi nějak nedovolila se s příběhem ani světem sžít

Za nedostatečnou poustavost z mého pohledu může kombinace více prvků. Trochu mi leží v žaludku barevná stylizace, která sice není neslušivá, protože je velmi detailní a skrznaskrz nápaditá, ale vůbec se nehodí ke goticko-apokalypticko-hororovému soundtracku úžasného Matta Uelmena. Při prvních tónech kytary mi vstávaly vlasy na hlavě, což bylo v přímém protikladu ke světu hrajícímu všemi barvami. Zároveň mě trochu mrzel fakt, že animace mezi akty jsou jaksi kreslené, což je další důvod, proč jsem nedokázal být světem pozřen - například Diablo působilo díky animacím víceméně mrazivě a hráče tím připravovalo na nadcházející lokaci, zatímco Torchlight působil jako komix, ve kterém čas od času někdo převrhnul nádobku s červenou barvou.

Teď už ale honem k příjemnějším věcem. Torchlight sice pokulhává v příběhu a atmosféře, ale veškerá škobrtnutí si bohatě vynahrazuje v herních mechanikách. Byl jsem nadmíru spokojen s výběrem povolání, která působí velmi originálně. To samé lze tvrdit o jednotlivých skillech.

Moc se mi líbilo využití "zásobníku energie". Nabití tohoto zásobníku totiž umožňuje zefektivnit některé skilly, či některé skilly přímo energii potřebují k použití. Hráč je tak nenásilně veden k buildu své postavy, jelikož se zásobník například u Engineera nabíjí převážně mlácením potvor - pokud se chce mydlit v první řadě bitev, určitě se vyplatí vybírat skilly, které energii využívají; pokud chce ale podporovat z dálky, je nutno přemýšlet při výběru jinak. Také stojí za zmínku, že na různé nepřítele platí různé techniky boje, takže je nutné u mlácení přemýšlet.

Další velice příjemnou věcí je zdvojení požadavků u vybavení. Hráč buď musí dosahovat určitého počtu bodů charakteristikách, nebo stačí dosáhnout určité úrovně. Zároveň je ve většině případů možné být vybaven i zbraněmi, které nejsou primárně určeny pro hráčovu třídu. Excelentní krok...stejně jako automatické sbírání zlaťáků.

Perfektní vychytávkou je společník ve formě zvířete. Nejen, že ho lze v omezené míře vybavovat, ale je možné jej velmi jednoduše posílat do města prodávat vybavení nebo naopak nakupovat nápoje a svitky. Také jej lze krmit různým jídlem, což mu propůjčí na určitý čas různé schopnosti nebo tvar. Darem z nebes je potom lišta rychlého používání skillů/vybavení/kouzel. Nevím, jak jsem byl schopen přežít Diablo bez této boží lišty.

Je čas na shrnutí. Torchlight 2 je v oblasti herních mechanik velmi vymazlený kousek. Zmíněné vychytávky prostě musel vymyslet někdo, kdo myslel na duševní zdraví hráče a chtěl mu na uživatelské úrovni co nejvíce usnadnit průchod. Problémem může pro někoho (např. mě) být barevná stylizace nehodící se k rádoby vážnému příběhu. Hráč často narazí na chlístající kýble krve z vybuchujících nestvůr zasažených critical strikem, přičemž se za doprovodu Diablovsky temné hudby ve sladkém vánku všude kolem pokojně mrmlá světle zelená travička, na které se pasou chundelaté ovečky (nadsázka :) ). Milovníkům hack n' slash RPG musím hru určitě doporučit. Když už pro nic jiného, tak alespoň pro příjemné ovládání.

Pro: Soundtrack, originalita, perfektní nápady v oblasti herních mechanik a usnadnění

Proti: Nehodící se stylizace, jednoduchý příběh, osobně nemám motivaci hrát znovu

+8
  • PC 80
Je to rozhodně jedna z nejlepších Diablovek, které za ta léta vyšli. Však na ní pracovali i vývojáři prvního Diabla. Problém je, že mě už tento her nebaví obecně. Během pár dnů člověk nagrinduje postavu na 30 level a prostě to začne být monotónní. V mnoha ohledech je Torchlight 2 exemplární příklad perfektního gamedesignu - pet, grind a zběsilé klikání myšítkem funguje bezvadně. Stejně tak bohatý loot systém a barevný fantasy svět se povedl na výbornou. Jen to prostě už není typ hry pro mě. V kontextu své doby a mezi diablovkami patří rozhodně k těm nejlepším.
+8 +9 −1
  • PC 60
Opravdu nechci nikoho urazit ale nemyslíte si, že by měl byt trošičku rozdíl v grafickém zpracování (a nejen v něm) Torchlight 1 a 2? Neříkám že je to špatná hra, jen si myslím, že jde o hru, jenž měla vyjít nejpozději v roce 2010. Přešel jsme z D3 k Torchlight 2 a zjistil jsem, jak Diablo III je skvělá hra a to snad po všech směrech. DĚKUJI. :)

Pro: oddychovka, systém pomocníku

Proti: grafický kabát, hra vypadá jako rozsáhlý datadisk k prvnímu dílu

-18 +5 −23