Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Torchlight 2

76
128 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
09.03.2011 X360
20.09.2012 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.torchlight2game.com/
Pokračování Torchlight je opět hack&slash RPG ve stylu her Diablo. V předchozím díle bylo zničeno prastaré zlo - Ordrak. Někdo se však zmocnil zbytku jeho síly a je na vás, abyste dotyčného našli a ubránili svět před další hrozbou - narušená rovnováha šesti elementů, za kterou může právě Ordrakova síla.

Vybrat si lze ze čtyř charakterů (mužské i ženské) - Outlander, Embermage, Berserker nebo Engineer. Postavy si můžete vyzdobit podle sebe, určit si barvu vlasů, typ očí, druh doplňků apod.

Nejvýraznější novinkou je kooperační multiplayer, který prodlužuje herní zábavu na neurčito. Součástí hry je také editor k vytváření fanouškovských módů.


Poslední diskuzní příspěvek

Sakra, jsem měla hrát na veteránské obtížnosti. Rapid Fire je tak neskutečně přesílené, že moje souboje s bossy vypadají tak, že si na něj…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Konečně jsem si našla čas a dohrála tuto skvělou hru! Pokračování Torchlight se opravdu povedlo. Můj přítel hraní odmítl s tím, že na něj je to moc barevné. Já tuto vlastnost naopak shledávám za pozitivní. Je tam opravdu spoustu fialové a to je má oblíbená barva, tak proč ne. Líbí se mi i spoustu příšerek, které jsou pro každou oblast specifické, až na pár výjimek. Co mě trochu vadí, jsou všudy přítomní roboti, různá zvířecí a rostlinná monstra jsou ok, ale ti roboti mi to nějak ruší.

Naopak musím vyzdvihnout možnost tvorby mazlíčka. Každý si určitě díky spoustě variant přijde na své. Mazlíčci nám nejen pomáhají v boji, ale dokonce díky nim odpadají otravné návštěvy vesnice kvůli prodeji předmětů nebo nákupu lahviček. Mazlík vše vyřídí za vás. Pokud vás omrzí jeho podoba, chytnete mu nějakou tu rybku a hned vedle sebe máte bojovného pavouka a podobně.

Oproti Torchlight I si zde dali tvůrci opravdu záležet, aby jste nechodili po milionech stejných uličkách a tunelech, každá jeskyně či les je něčím specifická a nikdy nemusíte jít 10 pater než narazíte na to co hledáte. Také jsem velmi ocenila portály, které se sami tvoří na konci lokace a vrátí vás buď zpátky na povrh (před danou jeskyň) nebo přímo do vesnice. Ušetříte tím nejel svitek portálu, ale hlavně čas strávený s načítáním do vesnice a zpět na lokaci kde jste skončili.

Velmi jsem ocenila přítomnost naváděcích hvězdiček, vykřičníků a otazníků v mapě, protože pokud opravdu poctivě procházíte každé zákoutí mapy, možná si vysloužíte nějaký ten vedlejší úkol navíc a pak by jste se snadno ztratili vtom, co ještě kde máte zabít.

Líbí se mi řešení vzkříšení, které si můžete sami zvolit podle toho o kolik peněz jste ochotni přijít. Máte možnost vzkříšení na místě za větší obnos peněz, vzkříšení na začátku lokace, kdy přijdete asi o 10% zlata a nebo ve vesnici, kdy nepřijdete ani o jeden halíř, ale pokud nemáte v dané lokaci portál, tak se pěkně proběhnete.
Pokud jako já zběsile paříte a někdy si ani neuvědomíte, že vám přibili body, které musíte navolit do vašich schopností, tak při načítání další lokace se vám to na obrazovce hezky připomene. Také vám tvůrci zkrátili čekání tím, že vám při načítání zobrazí možností různých vychytávek ve hře.

Bohužel se mi příliš nelíbí příběh, oproti příběhu například z Diabla II se v něm úplně ztrácím. Naopak oproti DII jsou zde hezky řešeny portály. Každý portál, ať už vytvořený svitkem nebo pevný je propojen, takže když si utvoříte například svitkem portál nemusíte nutně cestovat pouze do vesnice. Tím pádem se vám pak ani ve vesnici netvoří spoustu různých svitkových portálů a žádný utvoření ani po několikátém použití nezmizí. Také je výhodné, že každá věc v inventáři zabírá pouze jedno místo, takže nic nemusíte jako u Diabla přeskládávat, jen aby jste tam narvali ještě jeden šíp.

Každý jistě ocení možnost vybrání si vlastní odměny ze tří možností a jako bonus fázové portály (které se objeví po zabití šelmy, která se občas někde nečekaně objeví, portály jsou ale velmi náročné a plné krvelačných bestií, takže bez pořádné zásoby lahviček tam nechoďte).

Závěrem můžu už jen dodat, že se těším na třetí díl.

Pro: barevný svět, různorodá monstra, portály, naváděcí hvězdy

Proti: roboti, příběh

+27+27 / 0
  • PC 75
Dohráno v coopu s Psyxem za 24 hodin na Veteran obtížnost, postava Outlander na 54. lvl.

Kdepak, zatímco první díl byl takový nesmělý sympatický pokus, dvojka je plnokrevná gamesa dopilovaná po všech směrech, která může vyzvat na souboj i takového velikána jako je Diablo 2. Sice od něj dostane přes držku (D2 je pro mě prostě nejlepší hack&slash hra, kterou asi jen tak něco nepřekoná), ale prohraje se ctí a končí ve svém žánru na druhém místě třeba právě před prvním dílem nebo Titan Questem.

Největší průšvih tkví v tom, že hra bezostyšně kopíruje D2 snad úplně ve všem - herní mechanismy, hudba (ta ve třetím aktu ve městě je prostě cíleně udělaná tak, aby zněla jako Tristram theme - stejné akordy, stejné kytarové efekty) či rozdělení na akty, které se odehrávají dokonce ve stejných prostředích (proč aspon neprohodili pořadí proboha). Ne že by to bylo úplně špatně, proč měnit něco co funguje. Vzniklo nám z toho vlastně takové D2 v modernější (ale ne hezčí) grafice. Čekal bych, že se hra bude snažit nějak odlišit a přinést něco nového. Nestalo se tak, vývojáři jeli na jistotu.

Na závěr asi nelze říct nic jiného než - za ty prachy, co to stojí, je to skoro krádež, pro fanoušky žánru povinnost, proč tohle vlastně čtete - mazejte expit, unikátní itemy už čekají...

Pro: coop, hratelnost, bossové, tuny předmětů, pet, znovuhratelnost

Proti: kopie Diabla 2, nic moc cutscény mezi akty, pár nepříjemných bugů (které se snad brzy vyladí), nutnost mít se steam verzí účet u Runicu

+18+18 / 0
  • PC 85
Povedlo se! Opět klikfest co chytí a nepustí, dokud nepadne závěrečný boss nebo se vaše myš neproštěbetá do křemíkového nebe. Máme tu pestré prostředí i bestiář, hromadu předmětů, množství kombinovatelných schopností a vše celkem slušně vybalancované. Jedinou věcí, co může někoho odradit, bude asi komiksová grafika (není můj případ). Hra také místy připomíná druhé Diablo (hudba, akty, prostředí, potvory), ale to se neopovážím brát jako zápor.

Proti jedničce:
Krom toho, že je všeho víc (potvory, itemy) a hra je delší, také nevypadá tolik generovaně a dost často překvapí efektivní skript či nápaditá výzva. Část dobrodružsví se odehrává po exteriérech, což je přijemná změna, nicméně s tím přichází i pobíhání po již vymlácených částech mapy a hra zde trochu ztrácí na tempu. Konečně se také podařilo vybalancovat socketování a enchantování předmětů. Jediná věc co se nezměnila od jedničky je špatné zaměřování, jednak nepřátel (při střelbě z vyvýšeného místa apod.), případně při hledání únikové cesty z nepřátelského chumlu, můžete si být jistí, že hrdina místo ústupu vždy zvolí útok na nejbližšího moba. Také mi trochu chyběla pauza v inventáři, ale to je nejspíš daň za multiplayer.

Kooperace
Hlavní eso druhého Torchlightu, vyžebrané samotnými fanoušky, určitě splnilo očekávání. Je to zábavnější když u bossíka nechcípáte sami, ale můžete nadávat ve dvou. Plus se díky summonům za váma táhne slušná armáda a často tak dochází k útokům do vlastních řad... Ale i zde mám připomínku, neboť bych si dokázal představit víc sdílených schopností jako jsou aury a pokřiky, takhle základní spolupráce spočívá hlavně ve společném debuffování nepřátel.

Dohráno v coopu s UgraUgrou za 24 hodin na Veteran obtížnost, postava Berzerkr na 54. lvl. Zatím dám 85%, ale třeba zvednu po dalších dohráních a prozkoumání obsahu za závěrečným bossem.

Pro: svižná hratelnost, multiplayer, délka, balanc, znovuhratelnost (ano už mám rozehrané 3 postavy)

Proti: zaměřování, chybí pauza v singleplayeru, pár nešťastných bugů (friendly fire, dočasné snížení úrovně postavy na 1), nezvyklé UI, žánrově slabý příběh

+16+16 / 0
  • PC 85
Tož, tak je dohrán Torchlight 2. Mno... Bylo to něco jiného, než ten první díl?
Ale jo, bylo. I když v mezích zákona.

Torchlight 2 pokračuje ve šlépějích prvního dílu a hack'n'slash je tu za každým... prostě furt. Hra na vás od první chvíle valí jednoho nepřítele za druhým, tu tamhletu příšerku, tam toho voškliváka. A vy čistíte a čistíte. A že vám to s levelem za levelem jde tím líp, to je jasné.

Ale přecejen je to ve všech ohledech dotaženější. Prostředí je variabilnější, nepřátelé jsou různorodější (i když pozor, zase je pravdou, že je jen pár určitých typů, kteří pouze mění skin), bossové jsou nepříjemné sviňky...
O příběhu není zrovna moc důvodů, proč vyprávět. Není to nic moc. Ne, že by to v případě grindovací hry bylo zrovna záhodno, ale když se podívám na srovnání s Diablem 3 (ano, i tam příběh není zrovna kdovíco), tak tam vás aspoň ta hlavní linka tak nějak táhne, nepřátele a bossové dávají daleko větší smysl.

Ale je fakt, že už to samotné prostředí je zajímavější a variabilnější a víc to táhne.

Torchlight 2 je fajn hra. Pokud vás baví grindit a grindit. Oproti prvnímu dílu ve spoustě věcí pokročila. Ale stejně jí ještě něco chybí. Bavila mě, ale.. to ale mě fakt štve.

Pro: hudební linka, vylepšení oproti prvnímu dílu, variabilnější prostředí

Proti: téměř chybějící příběh

+13+13 / 0
  • PC 85
Co říci ke hře, kterou jsem už defacto párkrát dohrál před mnoha a mnoha lety,jen v jiné grafice??

Možná teď pár lidí naštvu,ale je to pecka!! Po letech čekání na DIII a v mém případě trochu zklamání právě z DIII jsem čekal na nějakou hru,která mě uchvátí jako DII. A povedlo se. Ano, T2 je čistá vykrádačka, akty stejné, hudba stejná, ale proč ne, když to funguje. A funguje to skvěle. "Dětská" grafika v kombinaci s potoky krve z mobů je skvostná, hratelnost dokonalá. Hra má rychlý spád a ono kouzelné "ještě jeden Q a jdu spát" zde funguje bezchybně. Spousta nepřátel nijak nevadí, spíše by se dalo říct,že s chutí čekám až se seběhnou. itemy padají jedna radost, je sice pravda že už dost dlouho chodím s obnošenýmy věcmi, ale penízky se hodí, ať už na oživení,nebo nějaký ten enchant. Když už jsem to nakousl, oživování je naprosto ideální, jak já nesnášel dlouhé putování od portálu pro tělo. Hru mám rozehranou za dvě postavy, Bersekr lvl 61, s tím jsem hru dohrál a pustil se do prvního aktu znovu, a inženýr lvl 30. A stále mě to baví.

Co na závěr?? Hra nijak neurazí. Samozřejmě bude mít odpůrce, ale myslím, že si najde spoustu příznivců. Jen se toho nebát a klikat.

Pro: "Dětská" grafika, tuny mobů, loot, oživování, znovuhratelnost.

Proti: Vykrádačka DII

+10+10 / 0