Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Timequest

Time Quest

1991
70
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Timequest je adventurou, za kterou především stojí Bob Bates, který dříve pracoval pro Infocom a také stál spolu s Mikem Verdu za vznikem uznávané společnosti Legend Entertainment. Hra se vyznačuje vysokou mírou nelinearity, kdy hned z počátku je možno navštívit šest geograficky rozdílných lokací a k tomu devět odlišných časových údobí. Jedná se například o periodu, kdy Napoleon táhnul na Egypt, obléhání Pekingu Čingischánem nebo smrt Julia Caesara. Co se týče samotného hraní, tak je Timequest velice podobný série Gateway a Spellcasting. Většina akcí je tak prováděna skládáním textových příkazů a děj je zobrazován menším obrázkem korespondujícím s událostmi. Hlavní je ale obsáhlý popis momentální situace. Timequest je také považován za velice obtížnou hru, především kvůli obtížnější orientaci v tolika časových úsecích.

Spletitý děj, který je však z větší části nastíněn v manuálu, nás zavádí do roku 2090, kdy používání strojů časů je omezeno na minimum, aby nedošlo k nepředvídatelným okolnostem, jež by mohly mít za následek i narušení chodu civilizace. Naneštěstí se však Zeke S. Vettenmyer zmocnil jednoho stroje času a narušil řadu událostí. Pokud se nepodaří tyto události urovnat do původního stavu, pak by se právě naplnil nelichotivý scénář.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Timequest je na jedné straně neskutečný nářez, s cestováním v čase a interakcemi s historickými osobnostmi se tu Bob Bates skutečně vyblbnul (a jak sám přiznává v manuálu, některé věci si sice oproti historii upravil z důvodu lepší plynulosti hry i samotných úkolů). V některých momentech se tu dá i přijít o život (i když popravdě jich mohlo být i víc, interakce s Hitlerem, Mussolinim a Churchilem je neskutečná a hodně jsem se divil, že nenastalo ono slavné "před popravou mučit, mučit" ze Zítra vstanu a opařím se čajem:).

Na straně druhé působí neustálé přebíhání mezi lokacemi neskutečně fragmentovaně, naštěstí obsahuje většina z nich jen několik obrazovek - ovšem nechybí bludiště, ve kterém musíte jít tam a zpět rovnou třikrát, přičemž dvakrát potmě. Aby hráč odemknul závěr, je potřeba navštívit osmnáct různých lokací, aby se dozvěděl tajnou zprávu - a poté navštívit Řím postupně v každém historickém období. Samotné zneškodňování padoucha je pak už jen pro otrlé, bez návodu ani ránu (nemluvě o náhodně generovaném čísle a interakci se sebou samotným - to se musí zažít).

Kladu si otázku, jak moc tento titul inspiroval třeba sérii The Journeyman Project nebo film Timecop...
+12