Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 50
Meh. Po skončení FromSoft soulsborne ságy som začal pociťovať akési prázdno. Čo mám teraz hrať?! Rozhodol som sa skúsiť nejakú z mnohých souls-like hier od iného štúdia. Voľba padla na Thymesiu, keďže sa nachádzala v katalógu PS+.

Inšpirácia najmä Bloodborneom je očividná, ale musím povedať, že hra ma príliš nebavila. Už úvodná lokácia mi prišla dosť odfláknutá a zmätočná (taký miestny Blighttown, vďaka, neprosím si), atmosféra bola taká nijaká, nepriatelia tiež a lore ma vôbec nezaujímal.

Grafika je celkom pekná a prvý boss dal zabrať. Lenže po jeho porazení som nemal motiváciu pokračovať ďalej. Obzvlášť, keď ani druhá lokácia ma vizuálne nijako neuchvátila. Thymesia v sebe vôbec nemá onu návykovosť, ktorú majú pôvodné Souls hry, takže prechod urovňami je skôr nudný a len pramálo zábavný.

Pro: grafika

Proti: nuda, neschopnosť zažrať sa pod kožu

+11
  • PS5 75
Thymesia je soulslike hra od OverBorder Studio, která se snaží kombinovat prvky Sekiro: Shadows Die Twice a Bloodborne, ale bohužel Thymesie nedosahuje precizních soubojů Sekira a hloubky loru Bloodbornu, přitom se nejedná vyloženě o špatnou hru podrobněji dále.

Hra se odehrává ve fiktivním království, které zdevastovalo nadměrné užívání alchymie v kombinaci s morem. Vy se vžijete do role Corvuse, morového doktora, který ztratil vzpomínky a musí je shromáždit, aby mohl zastavit nákazu. Na papíře tento scénář zní celkem zajímavě, kýčovitě, ale zajímavě. Pravda je bohužel takově, že aby se člověk něco dozvěděl, tak se musí probírat spoustu textu a hledat sběratelské předměty, které vám poodhalí, něco málo o loru a i mne, jakožto fanouška dobře napsaného loru, to po chvilce přestalo bavit, jelikož to nebylo zas takové terno v které jsem doufal.

Herní mechanika není vyloženě špatná, ale něco tomu chybí. Od začátku máte v jedné ruce meč a v druhé dýku, kterou buď děláte parry nebo blokujete útoky. Mečem pak klasicky útočíte, dále si pak odemykáte morové zbraně, které fungují jako speciální útok a jejich používání je omezeno (osobně jsem je moc nevyužíval, snad jen u závěrečného bosse). Hra je rozdělena na 4 oblasti plus základna, kde se můžete levelovat, cestovat do jednotlivých lokací nebo si pokecat s "karkulkou". Jednotlivé lokace jsou pak ještě rozděleny na vedlejší úkoly, přičemž procházíte totožnou lokaci, jen buď z opačného konce nebo je nějakým způsobem omezena. Jednotlivé oblasti mi nepřišli nijak zajímavé a orientovat se v nich je celkem problematické, konkrétně první lokace je vrstvena do pater a prakticky každé patro vypadá totožně, proto možná na mne level designe působí vcelku odfláknutě. To samé se dá říct i o jednotlivých nepřátelích. Ve hře se nachází všeho všudy cca 6 druhů, přičemž každá má svou větší "elitní" verzi. Bossové nejsou nikterak výrazní, ale zas na druhou je každý jedinečný a každý vyžaduje trochu jiný přístup (nachází se jich zde celkem 8). Jakožto souls hra mi, ale hra nepřišla nikterak náročná a krom dvou bossů jsem s žádným bossem neměl problémy. Problematický pro mne byl závěrečný boss, ale jakmile jsem přišel na techniku jak na něj, tak nebyl zas takový problém. Druhým byl boss v tutorialu, jelikož vás má klasicky zabít, ale na trofej/achievement ho potřebujete porazit, což znamená zabije vás a můžete jít celý tutorial znovu.

Thymesie bohužel neobsahuje NG+, což je povětšinou u soulslike her zvykem. Místo toho zde můžete každý level, krom tutorialu, opakovat s tím, že se respawne i boss. Thymesie se dá dohrát za nějakých 10 hodin, pokud ji chcete dohrát na 100%, připravte si 15-20 hodin, záleží jak dobře se v daném levelu zorientujete.

Graficky hra není vyloženě špatná, ale ničím vyloženě neoslní. Snaží se navodit temnou a tíživou atmosféru, což na mne tak vyloženě nepůsobilo, ale to je asi otázka vkusu, Na žádné grafické glitche jsem nenarazil. Hudba ve hře mne nijak neoslovila a popravdě ani si ji nijak nevybavuji, takže asi mě ničím neoslovila, tudíž neutrální postoj. Co se týče zvuků při soubojích nejsou vyloženě špatné. Dabing zde prakticky není a vše se odehrává prakticky textově, což se u menších studií dá pochopit a nejedná se vyloženě o vadu.

Závěrem se nejedná o špatnou hru. Má své neduhy, ale není to nic co by se vyloženě nedalo odpustit. Je to přeci hra od menšího studia a tak se nemůže rovnat s AAA tituly.

Pro: Jedineční bossové (ikdyž nikterak težcí)

Proti: level designe, herní doba

+10
  • PC 65
Thymesia se zjevně snaží být kombinací Bloodborne a Sekiro: Shadows Die Twice (ve hře například absentuje stamina management).

Nepřátelé mají dva ukazatele zdraví, zelený wound a bílý health. Wound se jim regeneruje až do maximální úrovně health. Wound se snižuje blokováním a rychlými útoky, health se snižuje silnými útoky. Je tak třeba kombinovat dva různé typy útoků. Zajímavé je, že to neplatí pro hlavního hrdinu, který má jen jeden ukazatel zdraví.

Hlavní hrdina má tři základní statistiky, Strength (vliv na rychlý útok), Health a Plague (vliv na silný útok a energii). Body jsem při levelingu rozmisťoval rovnoměrně, protože je stejně potřeba všechno. Další vrstvou vývoje postavy jsou Talents (6 různých skupin), postupně je možné odemčít až 24 různých z celkových 75. Vtip spočívá v tom, že je možné je libovolně měnit, takže je člověk omezený nakonec jen počtem (s každým získaným levelem se odemyká jeden, poslední na levelu 25).

Mezi vybavení patří tři různé typy lektvarů (v základu výhradně léčivé s různým typem rychlosti a síly účinku). Ty je možné postupně vylepšovat za nalezené speciální předměty a přidávat k nim až tři přísady s dalšími přídavnými efekty (lepší léčení, dočasné zvýšení odolnosti nebo útoku atd.).

Dalším typem "vybavení" je 21 druhů Plague Weapons. Jsou to v podstatě speciální útoky, které je nejprve nutné odemčít pomocí speciálních předmětů, padajících z nepřátel a následně je lze stejným způsobem vylepšovat. V boji je jejich použití omezeno energií a časem (po použití se nějakou dobu "nabíjejí") a hlavní hrdina může mít u sebe v jeden moment jen jednu (případně při použití určitého Talent dvě).

Thymesia tak přidává zajímavé vrstvy vývoje postavy k tomu, co bývá v žánru standardem. Bohužel na druhou stranu chybí některé jiné podstatné složky. Krom Plague Weapons neexistuje žádné vybavení ve slova smyslu zbraní, brnění, amuletů, kouzel či čehokoli podobného. Motivace k podrobnému průzkumu úrovně je tak minimální, lze najít pouze Lore nebo předměty, přidávající minimální množství Memory Shards (zkušeností).

Hra se odehrává na třech různých mapách (plus maličký hub a aréna finálního bosse). Autoři se snažili tento nedostatek zamaskovat tím, že do nich hráče posílají z hubu opakovaně v rámci sekundách úkolů, ale osobně to vidím jako dost polovičaté řešení (mapy jsou téměř shodné, občas se liší drobnostmi typu zamčených/odemčených dveří nebo je nutné je procházet v opačném směru). Poslední ze tří map je také poměrně slabá, nezajímavý rozestavěný hrad, ve kterém se obtížně orientuje.

Hře se také nevyhnuly problémy s vyvážeností. První skutečný boss (nepočítám toho v Tutorialu) je nejtěžším bossem v celé hře a dost neuvěřitelný difficulty spike, zatímco poslední je téměř primitivní (porazil mě jen poprvé, pak jsem jej porazil asi 20x v řadě kvůli levelování). Plague weapon jsem používal až na souboj s určitým bossem pořád jednu stejnou dokola, Talents měnil minimálně.

Herní doba je běžně 8-10 hodin, já jsem ve hře strávil 20 hodin, ale to jen kvůli tomu, že jsem plnil všechny sekundární úkoly a chtěl odemčít všechny achievementy (achievement rozbij 1000 sudů je sám rozbitý a díky tomu trvá jeho získání tak 2 hodiny místo 10 minut). Hra také neobsahuje v žánru běžnou NG+, ale neberu to jako zvláštní zápor.

Thymesia je tak zajímavým atmosférickým počinem, který ale celou dobu působí dojmem, jako by šlo jen o malý výsek něčeho původně mnohem většího.

Pro: atmosféra, vývoj postavy

Proti: malý počet map, krátkost, nevyváženost

+18