Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Hru hodnotím jako celek, hodnocení po epizodách nedělám.

Wolf Among Us mi dost unikalo, kdysi v pradávných dobách jsem se setkal s prvním dílem, ale ani už nevím, proč jsem hru nedokončil. Takže bylo na čase to napravit.

První epizoda byla moc fajn, dokázala vtáhnout do opravdu zajímavého světa a začala postupně ukazovat, co hra nabízí. Hned na začátek zmíním, že komiksovou předlohu opravdu neznám a dost mi hra připomínala seriál Once Upon a Time, ale jen postavami. Jinak je fajn, že hra má temnější atmosféru a příběh. Grafika obstojí i v dnešní době, akorát horší je to s herními mechanikami. Hra je opravdu více interaktivní film a toho hraní jako takového si moc neužijete, párkrát postavu povodíte, občas si kliknete na nějaký předměty, ale více méně sledujete dialogy a vrhnete se do akce pomocí QTE.

Vůbec mne to nějak nevadilo, příběh byl totiž opravdu dobrý. Telltale umí vyprávet příběhy. Ale i tak hrá má spoustu nedostatků. Za prvé je hodně krátká. Ať se na mne někdo nezlobí, ale 15 euro za 5 epizod, kde některé se vlezou do hodiny a snad jedna má přes hodinu a půl, není úplně velké lákadlo. Když k tomu připočtete fakt, že rozhodnutí, na kterých hra stojí nemají takovou váhu, jak by si člověk přál. Ano, v některých momentech si musíte vybrat kam jít dřív, ale i tak se doberete ke stejnému konci, což je trochu smutný. Ale netvrdím, že v některých momentech jste napjatí a hra si udržuje atmosféru.

Další problém spočívá v tom, že skoro v každé epizodě je stejný vzorec průběhu. Dialogy, pak vám někdo stoupí do cesty, tak se s nim pocucháte a zase jdete v příběhu dál. Jasně, občas vstoupí do toho nějaké to rozhodnutí, ale to je právě vše. Čekal bych trochu více, je to škoda protože svět je opravdu zajímavý a zvířata mají co nabídnout. Šerif Bigby je ale skvělá postava, ostatní postavy jako např. Colin, Sněhurka nebo dokonce i Mary, která se objeví a i ostatní jsou opravdu dobře napsaný postavy a je škoda, že příběh nepokračuje dál, opravdu ten svět má co nabídnout.

Proto si myslím, že hra nedokáže zaujmout širší publikum, ale jen fandy adventur nebo interaktivních filmů. Já se bavil, ale některé momenty mne trochu nudili, občas to ztrácení tempa je škoda, ale ve výsledku to opravdu takový průser nebyl, ale Telltale umí vyprávět lepší příběhy. Každopádně hra může za to, že se určitě mrknu na ostatní projekty Telltale Games.

Pro: hlavní postava, svět jako takový, vedlejší postavy, atmosféra, komiksový feeling

Proti: cena, QTE - jsou nic moc a hodně se objevuje klávesa Q, hra je moc krátká, některé epizody jsou nudnější, absence dalších dílů

+12
  • PC 90
Episode 5: Cry Wolf 
Posledná epizóda bola napínavá až do posledného momentu. Od súbojov, cez polapenie vinného až ku titulkám. Síce nie každá postava dostala "až do smrti šťastní" koniec ale možno stačilo mať iné rozhodnutia.

Celá séria 
Celá hra The Wolf Among Us je výborná detektívna adventura od Telltale Games. Príbeh bol správne zapletený a všetky rozprávkové postavy (či už viac alebo menej známe) mali nejakú svoju rolu. Hra bola plná zvratov do poslednej chvíle, že človek nevedel kde je poriadne pravda niekde leží. Bolo pekné ukázané, že nie všetci si žijú rozprávkovo ako v knižkách a aj tie knižné príbehy, ktoré človek počúval pred spaním nie sú úplne tak ako sa zdá.

Hrateľnosť bola úžasná ale občas prišlo, že niekedy tam chýba sloboda. Rozhodnutia nejaký ten efekt mali ale nie vždy to bolo vidno. Medzi rozhodnutiami nájdete aj trochu nejasné popisy - hráč očakáva od rozhodnutia niečo úplne iné ako sa naozaj stane. Graficky je veľmi pekne spracované (ak vám teda nevadí komiksová grafika) a hudba dotvárala veľmi dobrú atmosféru.

Pro: Hrateľnosť, Grafika, Ovládanie, Hudba,

Proti: Niektoré popisy rozhodnutí a ich dopady

+8
  • PC 100
Tak tohle mi hodně sedlo. Jo a hodnotím všech pět epizod dohromady.
Pohádkový postavy ve světě lidí, začnou se dít vraždy, vlk šerifem… asi nemá cenu se o tomhle rozepisovat, to si každej může kdekoli přečíst.
Ale co že mi tak sedlo? Už když jsem hru poprvý pustila a viděla úvodní obrazovku (s tou hudbou k tomu), tak jsem tušila, že tohle bude stát za to. No a Bigby Wolf je prostě sympaťák – doteď bych nevěřila, že komiksová postava může bejt takhle charismatická, pak ten příběh, celkový zpracování, jaký to má tempo, dialogy mě bavily, i ty akční scény, i když na mě někdy byly až moc brutální, ale to jsem skousla. Že tam toho hraní v pravým slova smyslu vlastně ani moc není, mi bylo dost jedno. A hlavně se mi už hooodně dlouho nestalo, že by se mi od nějaký hry tak těžko odtrhávalo a že bych se tak těšila, až k tomu zase sednu.
No, celkově je to mý hodnocení spíš takový pocitový, než že bych tu hru nějak analyzovala… Ale to se taky může, ne? :) Akorát škoda, že je to poměrně krátký.
+14
  • PC 60
Předem vám říkám, že tu popisuju celou hru napříč epizodami.

Možná, že je tahle hra lepší než druhý díl The Walking dead, ale rozhodně má daleko k tomu prvnímu.

Námět hry zní možná zajímavě, nicméně jsem měl po celou dobu hraní v hlavě myšlenku, že by přeci jen bylo lepší, kdyby hra řešila problém nelegálních imigrantů napřímo. Scénář hry je zpracován dobře, to ano. Ale prostě a jednoduše mi to nesedlo.

Spousta hráčů chválí rozpracování postav. Mě přišli charaktery postav až cynicky směšné. A za tím si stojím. Pohádkové bytosti, jež jsou vulgární, násilnické a hlavně zlomené. Ve hře snad není postava, která by byla úplně v pořádku. Ke konci hry mě tohle až bilo do očí.

Co se týče míst, kde jste nuceni k tomu se rozhodnout… Kam se podělo drama, následky? V některých chvílích jsem si i říkal, jestli si vývojáři ze mě nedělají srandu a tabulka na konci každé epizody mi dala za pravdu. Valná většina hráčů se rozhodovala vždy stejně, jako já. Řekl bych, že zbylých cca 20% jsou ti, kteří hru hráli podruhé, a zajímalo je, co se stane, když se rozhodnou jinak.

Ze všech epizod mi nejlepší připadala ta první. Zvraty, seznamování s postavami, formování zápletky. V dalších epizodách nadšení vyprchalo. Na konci u závěrečných titulků jsem si jen uvědomil „Tak a je konec. Zazvonil zvonec“.

Hra má samozřejmě klady. Kvalitní zpracování především. Nicméně já si dal za cíl popsat tuto hru tak, aby bylo jasné, že rozhodně nejde o svatý grál a že není pro každého. Mě moc nesedla. Tím bych to ukončil.

ed. Ještě jednou a jasněji.: Záměrně jsem nepopisoval hru kladně. V různých recenzích i komentářích, nebo na fórech je hra popisována tak kladně, že se tomu dá jen těžko uvěřit.
+5 +7 −2
  • PC --
Je to hra? Nebo, jak hodně uživatelů zmiňuje, interaktivní film?

Podle mě je to hlavně dobrý marketingový tah pro Vertigo. První díl série Fables (u nás Mýty) mi totiž díky téhle hře už leží doma na stole.

O grafice, hratelnosti či herních mechanismech nemá cenu mluvit. Kdo hrál jinou hru od „vypravěčů“ z Telltale už ví, že si pořád jedou svou a o nějaké inovace se moc nezajímají.
Ale o tohle autorům nejde. Jejich cílem je vyprávět příběhy (a rejžovat na známých značkách…).

A že si tentokrát vybrali dobře. Bill Willingham, autor komiksů přišel s nevšedním nápadem…pohádkové bytosti, vyhnané ze svých domovů snažíc se přežít v New Yorku.

Příběh hry zaujímá místo před dějem komiksů. Hlavní role se zde ujímá Bigby Wolf, šerif Mýtova (a mimo jiné ten, co se kdysi pokusil pochutnat si na babičce a Karkulce), před kterého bude postaven úkol vyřešit sérii vražd.
Postavy jsou zajímavé a dobře napsané, spoustu si jich oblíbíte, děj poměrně dobře táhne a drží vás v napětí.
Opět máte spoustu voleb jak se rozhodnout, ale vliv na vývoj příběhu je minimální (volby jsou spíše o tom, že si utváříte charakter hrdiny; většina z nás podle sebe sama).

Soundtrack nijak výrazný není, ve Walking Dead mi přišel lepší. Tedy až na jednu vyjímku, úvodní skladbu.

Hru jsem začal hrát až po vydání všech epizod, a určitě je to tak lepší. Epizodický formát mi sice nevadí, to by ale musela každá epizoda něco nabídnout. A to se bohužel moc nedá říct o epizodách 2 a 4. Nejvíce jsem si užil epizodu první (i přes šok že hned z kraje zabijí moji oblíbenou postavu…čtenáři komiksů nejspíš šokováni nebyli) a třetí (závěrečná potyčka s proměnou na vlka a následnou záchranou od Sněhu se povedla).

Takže důvod, proč si tuhle hru zahrát? Je to skvělá vstupní brána do světa Mýtova, a já už se teď nemůžu dočkat, až si celou sérii přečtu.

Tentokrát bez číselného hodnocení, opravdu se jedná jen o odrazový můstek ke skvělé komiksové sérii (snad, mám rozečtený teprve první díl :D).

Pro: Předloha

+8
  • PC 80
Komentár je k celej prvej sérii.

Wolf Among Us hneď v úvode prekvapuje svojou vydarenou noirovou atmosférou, brutalitou, zaujímavou grafickou štylizáciou a perfektnou hudbou. Hneď ma to chytilo a hlavný (anti)hrdina tomu poriadne napomáha. Šerif Bigby (Big Bad Wolf) je jednoducho frajer, hláškuje a celkovo je napísaný tak dobre, že sa snáď ani nedá nemať ho rád :) Hra rozbieha v prvej epizóde zaujímavú zápletku so záhadnými vraždami a tak sa začína vyšetrovanie plné prekvapení a zaujímavých postáv. Niektoré rozhovory s vedľajšími postavami majú dokonalú atmosféru (parťáčka Snow White, prasa Colin, žabiak Toad, Nerissa atď.). Celkovo ma častokrát bavili rozhovory a vyšetrovanie viac ako akčné QTE pasáže, ktoré majú to mačkanie tlačítok dosť prehnané, hlavne to Q!!! (aj keď posledné dve epizódy ponúkajú naozaj parádne súboje).

Hra je rozdelená na 5 krátkych epizód (každá zhruba 1,5 h.) a hlavne druhá a tretia končia skôr ako som čakal a sú dejovo trochu slabšie. Posledné dve epizódy však preradia na vyššiu rýchlosť a dostávajú sa na úroveň prvej epizódy a občas ju aj prekonávajú.

Celkovo som spokojný, minimum adventúrneho hrania mi nevadilo, hra má vďaka tomu dobré tempo a dejovo to tiež nebolo najhoršie. Verím, že sa tvorcovia k Fabletownu vrátia druhou sériou, bola by totiž obrovská škoda, ak by sa Bigby Wolf nevrátil.

P.S.: Mal som neustále nutkanie si zapáliť :)

Pro: hlavný hrdina, zaujímavé vedľajšie postavy, hudba, grafická štylizácia, atmosféra, úvodné titulky

Proti: krátke, slabší stred, občas čudný scenár, mačkanie Q!

+18
  • PC 65
Napíši zde jen proč ode mě dostala poslední epizoda jinak velmi příjemné hry The Wolf Among Us menší hodnocení než ostatní. Když jsem se o této hře dozvěděl, spíš když jsem se ji rozhodl si zahrát, protože jsem se o ní dozvěděl už nějaký ten pátek zpátky, ale nikdy mě to příliš netáhlo si o této hře něco přečíst nebo se podívat na nějaký gameplay. Každopádně jsem byl trochu naštvaný, že jsem hře nevěnoval pozornost dříve a že jsem se do hry položil až když byly všechny epizody delší dobu venku. Ze začátku jsem měl ze hry úžasný pocit, vpodstatě jsem vůbec nevěděl do čeho jdu a jak již psal Garret - Svět, ve kterém hlavní hrdina žije pro mě byl překvapením, v dobrém slova smyslu. A dobrý pocit jsem z celé té hry měl až do konce, všechny dialogy byly svěží a nestereotypní a celková atmosféra byla ponurá a působila na mě tak, jak asi Fabletown působit měl. Co mě však trochu zkazilo celý pohled na hru byl konec. Těšil jsem se, jaký asi budu mít ve hře konec a doufal jsem v nějaký pěkný happy end a že se Bibgy se Sněhurkou budou mít rádi a že spolu budou mít vlčata a sněhurčata a... ehm (označuji za spoiler kvůli konci 1. epizody), ale takhle to nebylo. Všichni byli na konci takoví nijací a já si řikal, že jsem to asi někde podělal, že vlastně všechno končí dobře ale zároveň špatně a tak jsem se rozhodl podívat i jinde, a ať jsem koukal jak jsem koukal, všechny konce byly úplně stejné. Nikdy se nemohl nic výrazně změnit. Proč to? Proč takhle zkazit tak perfektní hru? Byli tvůrci snad líní pořádně hru dodělat? Bylo snad těžké vymyslet jak vytvořit konce, aby mohly být z jednotlivých dialogů, které po dobu celé hry vedet nějak srozumitelně utvořeny? Podle mě by se to určitě nějak dalo. Velké finále mě nechalo chladným a já čekal spoustu emocí a všeho možného. Je to opravdová škoda!
+3
  • PC --
Nechci psát komentář ke každé epizodě zvlášť. Jednak by k některým nebylo co napsat, druhak jsem celou hru odehrál až v momentě, kdy byly všechny kousky venku.

O hře jsem prakticky nic nečetl a komix neznám, takže pro mě byl příběh pro dospělé, vystavěný na pohádkových postavách v reálném světě, přinejmenším překvapení. Dvě první epizody jsou dostatečně napínavé a roztlačily celý děj dostatečně silně na to, aby dojel do finále pouze setrvačností.

Bohužel né všechno bylo tak nějak vysvětleno a např. jsem vůbec nepochopil, proč musel Toad odjet na farmu, když dostal peníze, proč na mě byl Colin nasraný (?), když na farmu nemusel a hlavně co měl znamenat ten konec.

Noir atmosféra se drží hlavně v první epizodě, poté jsem měl pocit, že se celý feeling tak nějak "ohřál" a jeho sluníčkovost už nepřešla. Btw, melodie s prologu je geniální...

Herní složka je tady upozaděna snad na absolutní minimum a nejsofistikovanější akce, která se tady od hráče vyžaduje, je jen jedno otevření nádobky, vyžadující složení jednoduchého obrázku pomocí několika pootočení jeho částí.

Kdyby autoři udělali celou hru jako interaktivní film, bylo by to mnohem zajímavější. Herní část je tady absolutně zbytečná a ořezává i to málo, co se ukázalo v TWD. Nehledě na to, že epizody jsou hodně krátké a např. taková druhá epizoda skončila tak rychle, že jsem nestačil ani dopít pifko.

✰✰✰ / 5
+13
  • PC 70
Veškeré moje obavy pramenící z neznalosti svébytného světa Fables a jeho postav se ukázaly jako liché. The Wolf Among Us vůbec není tak nepřístupná hra jak jsem si zpočátku myslel. Ba naopak. Díky scénáristickému mistrovství Telltale Games opět vznikla nadprůměrná adventura, která se zvysoka vysmívá všem adventurním archaismům a klišé.

Okamžité vtažení do děje - pořád se něco děje. Žádné zbytečné dialogy - každá věta má význam. Na puzzly rovnou zapomeňte. Bigby je skutečný detektiv (šerif) a ne somrák sbírající a následně do sebe montující nesmyslné předměty, tak jako to nedávno trapně předvedl Tex Murphy.

Adventury jsou především o příběhu, který TT umí napsat a skrz herní médium dokonale prodat. A lepší formát než interaktivní film pro ně v současnosti neexistuje (před blížícím se vstupem do virtuální reality). Pár vražd a už to jede.

Pátou episodou byl završen opět napínavý příběh plný nečekaných zvratů a velkolepého konce, který patrně nebude koncem. Nedostatky jsou stále v slabší grafice a znázornění QTE na obrazovce. Samotný formát IF však byl oproti první sezoně The Walking Dead mírně vylepšen. V budoucnu se od TT ještě dočkáme velkých věcí.
+10