Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 70
Jak hru vidí umělá inteligence? "Navzdory slibnému předpokladu a vizuálně atraktivní grafice hra selhává v oblasti hratelnosti a vyprávění příběhu. Za prvé, hratelnost je opakující se a neinspirativní. Mechanika boje je neohrabaná a chybí jí hloubka, což vede k nudnému a frustrujícímu zážitku."

S tím se dá souhlasit. I když mě hra bavila. Bavila mě hlavně zezačátku, kde nás autoři nalákali na poutavé slovanské kulisy, malebné vesničky, zkorumpovaní kněží, zatuchlé bažiny a žabí božstva. A poté se z nějakého důvodu střídají podzemní kulisy s těmi městskými - městské kulisy jsou mnohdy impozantní, ale strávit v nich více jak půlku hry není nic moc.

"Postupový systém hry je také nedostatečný, protože není žádný pocit úspěchu nebo odměny za dokončení úkolů nebo poražení nepřátel. Navíc je příběh hry zapomenutelný a chybí mu jakákoli skutečná emocionální hloubka."

Ano.

"Postavy jsou ploché a nezajímavé a dialogy jsou často křečovité a neangažující."

Tady bych s dovolením s vševědoucí AI nesouhlasil. Dialogy jsou vydařené, místy i vtipné. Sarkastický hlavní hrdina není ve hrách až tak častý (Sam Fisher ftw) a éterická sekundantka má taky pár příjemných stěrů. Parodie na fantastickou popkulturu mě moc nebavily, vše bylo použito již stokrát. Ale díky tomu, že se hra nebrala vážně, jí člověk ledacos odpustí - ruku na srdce, Diablo 3 má příběh naprosto příšerný a taky jsme mu to odpustili.

Podtrženo sečteno - za mě fajn oddychovka. Nepříliš různorodá, ale kouzla se dají během hry měnit a zkoušet co hráči sedí víc. Výborná je také hudba, a bavila mě i tower defense mezihra, ačkoliv jsem byl rád, že jsem ji musel povinně absolvovat pouze jednou :)

Pro: hudba, grafika, atmosféra, slovanské kulisy,dialogy

Proti: jednotvárné prostředí, nepříliš různorodý gameplay, až příliš pasivních (leč potřebných) skillů, na konci frameraty klesaly k nule

+7
  • PC 70
Úvod do deja
V koži mladého syna slávneho lovca Van Helsinga sa vydáme na pomoc kráľovstvu Borgovia.

Čo hra ponúkne?
➤hlavnu postavu, spoločníčku a ich schopnosti: k postavám v diablovkách si ja neviem vytvoriť nejaký extrémny vzťah. A preto neviem postavu Van Helsinga nejako špeciálne ohodnotiť. Vďaka DLC Thaumaturge som si zvolil magického Helsinga a určite toho neľutujem. Prehadzovanie schopností bolo otravné, čiže som celú hru používal dve kúzla a občas som k tomu dodal nejaké iné. A k tomu všetkému vás celú hru sprevádza lady Katarina, ktorá vám veľmi rada do všetkého rozpráva ale aj vám vždy pomôže v boji či poberie prebytočné predmety. Taktiež má svoje schopnosti, ktoré ale ked vylepšujete tak sa vám zvyšuje či už útok, mana alebo iné.
➤príbeh: nič zaujímavé čo by sme medzi hrami už nevideli. Záchrana krajiny a mesta pred rôznymi príšerami a jedným šialeným profesorom. Žiadne veľké zvraty a vlastne nič čo by zaujalo.
➤questy: niektoré sú pojaté celkom pekne čo sa príbehovej stránky týka ale aj tak sú poväčšine o tom istom. Bež tam, prines to alebo bež tam a zabi tamto. V úlohách môžete neuspieť a už nedostanete šancu ich skúsiť znovu čo sa mi párkrát stalo, samozrejme ale nie pri tých hlavných. Plusom určite je že samotných questov nie je v hre až také množstvo, takže pokiaľ ich budete chcieť splniť všetky, tak vám to nezaberie ani toľko času.
➤rozsiahle lokácie: neni ich veľa ale o to lepšie sú spracované, podľa môjho názoru. Dostanete sa do lesov, stôk či ulíc mesta a každá lokácia je primerane veľká a hlavne plná nepriateľov.
➤nepriateľov a bossov: keď sa nad tým zamyslím tak v každej lokácii sa opakoval jej špecifický druh nepriateľov dosť často. Ale nevadilo mi to. Neustále zabíjate veľké množstvo monštier a aj keď sa z toho po čase môže stať repetetívna záležitosť tak mne sa to nestalo. Stretnete či už vlkodlakov, pavúkov alebo napríklad také stroje. Plus z času na čas narazíte na nejaké miestneho bossa, ktorý sú na klasickej obtiažnosti celkom jednoduchý. Finále ma sklamalo celkom dosť, keďže po každej vašej smrti ste sa objavili v boss miestnosti a samotný boss mal rovnako HP ako predtým než ste zomreli.
➤iné menšie pozitíva: veľmi sa mi páčil nápad s obranou vašej základne. Čítal som že v ďalšom dieli sú tieto obranné misie ešte zábavnejšie. Občas ma potešila ja nejaká tá hláška od Katariny či referencia na pána prsteňov, v ktorej mi chcel nejaký hajzlík ukradnúť miláška.
➤iné menšie negatíva: preplnenosť inventáru sa dostavovala na každom kroku. Keby to aspoň boli itemy ktoré využijem ale väčšina z nich bolo slabších a preto som za celú hru vymenil hlavnú zbraň tak 7 krát. A naozaj neviem či som blbec ja alebo sa dá lišta na ktorej sú schopnosti nejako zväčšiť ale ja som mohol používať len dve primárne a keď som chcel iné tak som si to musel ručne prehodiť. V dvojke som si všimol že ich môžem mať naraz nasadených viacej ale naozaj neviem či sa to dalo aj tu. Nerátam aury a triky, ktoré som mal nasadené tak 4.


!! Záverečné zhrnutie !!
Na Steame, dosť často bývajú všetky tri časti The Incredible Adventures of Van Helsing v zľave. A tak som sa rozhodol ich konečne kúpiť a postupne prejsť. Čo sa týka prvej časti, tak ako začiatok príbehu je to celkom slušné. Aj keď si k postavám v diablovkách moc vzťah vytvoriť nedokážem tak Van Helsing mladší je na vonok sympaťák, ale nič viac k tomu moc nepoviem. Spolu s ním cestuje aj spoločníčka Katarína, u ktorej ma viac ako jej bojové dovednosti, bavilo jej komentovanie väčšiny situácii. Po príbehovej stránke hra nejako nevyniká, keďže vás nedokáže ničím prekvapiť a šialeného vedca som už ako záporáka pár krát videl. Prejdeme si pár peknými a hlavne veľkými lokáciami, ktoré sú preplnené nepriateľmi ako vlkodlaci či stroje. Raz za čas sa objaví aj boss. No na tradičnej strednej obtiažnosti nie sú žiadna veľká výzva, a to ani ten finálny bohužiaľ. Určite veľkým plusom sú hlavne schopnosti Van Helsinga. Vdaka DLC som bol mág a tak som používal kúzla na diaľku či vyvolávanie. No musím sa priznať že som celú hru prešiel prakticky za pomoci 3 kúziel plus liečenia. A to aj hlavne kvôli tomu že sa mi nechcelo neustále prehadzovať ručne schopnosti, pretože som nenašiel jednoduchší spôsob. V dvojke to už je našťastie vyriešené. Ako menší mínus by som uviedol aj príliš veľa itemov, ktoré vám neustále preplňajú inventár. A tak sa na konci hry môže stať že máte neskutočne množstvo peňazí za predané predmety. Ale aspoň ich môžete používať na oživenie samého seba. Prvý diel som si celkom užil aj keď určite je na čom pracovať. Dúfam že sa mi podarí prejsť celú trilógiu a že na konci budem môcť napísať len kladné hodnotenie.


➤Čas strávený v hre: 13,5 hodín
➤Achievementy: 62/95

HODNOTENIE: 70/100%
+20
  • PC 65
Po dohrání této hry, jsem ani nepochopil to, že hra už definitivně skončila. Pro mě to bylo velice divné zakončení příběhu.

Co se týče hratelnosti nic proti tomu nemám, ale bohužel příběh nijak moc nevynikl. Hra přechází do stereotypního režimu a pouze zažranému hráčí se snad podaří dohrát celou hru, která není nikterak dlouhá.

Ovšemže si stihnete částečně trochu zamilovat Katarinu a její pomoc velice dobře oceníte, i když většinu práce uděláte vy sami, nezbývá nám nic jiného, než doufat, že druhý díl bude na tom lépe, a po tomhle dohrání se vrhnu i na díl druhý.

Já tedy dávám 65% pomohla tomu grafika, která se dle mého názoru povedla. Doufám, že v druhém díle bude ještě lepší.

Pro: Připomíná Diablovku, grafika.

Proti: Přišlo mi to velice krátké, stereotyp.

+5 +6 −1
  • PC 80
Hra ma bavila. Ale bavili ma aj o dosť horšie hry tohto žánru. Z toho vyplýva, že je dosť možné, aby som akosi inklinoval k hrám tohto typu, preto som aj trošku viac priklonený k vyššiemu hodnoteniu.

Dobrodružstvá Vana Helsinga sú však aj pri objektívnom pohľade pôsobivé a ide o solídny klon Diabla. No skôr Diabla III. Teda, príbeh je akoby len naoko, taká klasická ututlaná proforma, aby sa nemlátilo len tak pre nič, ale aby to vyzeralo, že naozaj o niečo ide. No vskutku nejde. Celkové dejové udalosti mi prídu veľmi jalové. Nikdy som nemal pocit, že nejaký príbeh aj prežívam. Možno k tomu pridal aj suchý dabing. Kto vie.

Celkové staty sú veľmi zjednodušené, hra toho neponúka k nahliadnutiu veľa. Teda kontrolu nad postavou príliš nemáte, z hľadiska vlastného formovania charakteru. Naviac, keď vám padajú itemy, ktoré majú rôzne bonusy nevyhovujúce vášmu levelu, tak v tom je celom dosť dobrý chaos. Koľkokrát sa stalo, aby som mal na sebe vec o 10 levelov menšiu, pretože lepšiu som nenašiel. Prišlo mi to ako dosť nevyvážené a nedorobené či nedomyslené, to je už na autoroch.

Hru som dohral za nejakých 12 hodín, pričom som sa snažil o preskúmanie všetkých kútov v každej z lokácii. (Inak by mi to ani nedalo. Iste to väčšina pozná.)
Čiže hrací čas nie je taktiež bohvieaký, no pre mňa to dorovnala svižná hrateľnosť, vyvážená obtiažnosť a vcelku dobré využitie spoločníčky, kt. vám mohla zbierať aj goldy, potiony, itemy, čo je celkom oceniteľný prvok, keďže nemusíte pobehovať a hľadať, kde sa čo ešte váľa po zemi.

Vo výsledku je teda Van Helsing síce budgetový titul a tak ho treba aj hodnotiť. Nedá sa predsa porovnávať hra s takýmto rozpočtom s hrou, ktorej rozpočet je x-násobne väčší. Preto ide o podarené akčné rpg, pri ktorej sa dá aspoň na tých pár hodín vypnúť a užiť si virtuálnu zábavu.

Pro: - vhodné využitie spoločníčky; pekné vizuálne spracovanie

Proti: - odfláknutý príbeh; dabing

+11
  • PC 60
Van Helsing klame tělem. Ze začátku hra vypadá zajímavě. Nabízí pěkné prostředí s netradičními potvorami jako jsou vodníci, rusalky, bludičky, harpyje, vlci atd... Objevují se zde kletby, kočovní cikáni a vévodí této oblasti malá vesnice kterou ohrožují zdejší potvory. Dokonce je zde náznak volby, kdy se můžete rozhodnout zdali jednoho bosse zabijete nebo ušetříte.

Jenže co funguje ze začátku už v pozdějších fází trpí sterilním prostředím, příšerným počtem nepřátel a jejich fádností kde už se vykašlali autoři na nějakou originalitu či kreativitu. První část hry se dá tedy hrát a bavit u ní, jelikož padá zajímavý loot, je pěkné prostředí a hlavně se dobře leveluje a rozvíjí schopnosti Helsinga a Katariny.

Bohužel právě druhá a třetí část je otřesná. Mapa je doslova narvaná stejnými typy nepřátel kteří se už moc neliší a nepřekvapí. Hráče pak zaplaví vlna nepřátel přes celou obrazovku a je potřeba se prosekat přes enormní množství nepřátel. A tak se to děje furt a stále. Hra už rezignuje na nějaké zajímavé questy, a šedé město s kanály a slumy vypadá furt stejně.

Dost mě překvapilo že hráč má možnost hrát jen za jedno povolání. Pokud by si chtěl zkusit obě dvě další co hra nabízí musíte vysolit dodatečně 8 eur. Kdy samotná hra stojí 11 eur tak mi přijde tento krok jako snaha vytáhnout peníze navíc za něco co by mělo být v základní hře.

Kdyby hra neměla ze začátku tak solidně našlápnuto, tak bych jí za ty dvě další otravné kapitoly poslal do podprůměru. Je škoda že autoři pak nevyužili původní potenciál a přehnali to s otravným množstvím nepřátel.
+23
  • PC 70
Tak jsem dohral Van Helsinga :) Zajimave a prijemne zpestreni, zase neco noveho, neco co mne pobavilo ale na co si uz za 5 let jen tezko vzpomenu. Hra to neni zla, dokonce ze zacatku jsme byl nadsen atmosferou i grafickym ztvarnenim. Bohuzel cim dal jsem se ve hre dostaval, tim vice jsem pocitoval ze ta atmosfera se ztraci...

Celkovy VERDIKT: doporucuji pro vsechny RPG pozitivni hrace. Jedna se o hru nekde mezi Torchlight 2 a D3kou.

Pro: prijemna RPG zmena, graficka stranka, humorne pojeti

Proti: klesajici tempo atmosfery, hra typu "jednou" a dost

+9
  • PC 80
Již od prvních obrázků jsem se na tento klikfest těšil. Hra od prvního pohledu vypadala dobře, videa dala tušit spoustu skillů a perků a celkově vypadala jako důstojný vyzyvatel Diabla. Jaké jsou mé nynější pocity po pokoření finálního bosse? Rozporuplné.

Jako syn slavného lovce monster se vydáváte v jeho šlépějích a v tomto příběhu pomáháte místním kdesi ve východní evropě proti šílenému vědci, který se snaží svými stroji ovládnout minimálně celý svět. K tomu vám dopomáhej Bůh. Nebo alespoň Katarina - uštěpačný duch šlechtičny, která vám poslouží minimálně jako nosič bezvýznamných předmětů, poslíček pro prodej onoho šrotu a vděčný terč pro hordy nepřátel.

Ve hře naleznete jen dva typy zbraní. Sečné na blízko, plus pušky a pistole na dálku. Toť vše. Žádné dělení na sekery, palcáty, kladiva, halapartny apod. A vůbec to nevadí. I tak je předmětů spousta a každou chvíli přemýšlíte, jak svoji digitální bárbínu obléct a vybavit. Vybavit lze samozřejmě i Katarina, lze jí zvolit způsob boje (na blízko či na dálku) a nastavit chování při sbírání věcí - např. obyčejné sbírej, na magické a raritní mi nešahej...

Levelování je tradiční, Van Helsing i Katarina dostávají body k rozdělení do vlastností a skill pointy do bonusových aktivních i pasivních schopností. Krom nich se Van Helsingovi zvyšuje i míra reputace, za kterou se dají přidělit permanentní perky - bojové či obranné bonusy, nebo třeba jen jednorázové přidělení skillpointů.

A jak se to vlastně hraje? Protřelí klikači tutorial přeskočí, protože herní mechanismy se téměř neliší od známějších titulů žánru a skočí rovnýma nohama vstříc hordám nepřátel. A tentokrát to jsou opravdu hordy, které se na vás sypou ze všech stran a nejednou jejich přesila povede k vašemu zběsilému úprku do klidnější (rozuměj již vybité) části. Ve třetím aktu hra ještě o něco přitvrdí na počtu i tuhosti nepřátel, ale není to nic, s čím by si člověk neporadil při troše opatrnosti a pomalejším postupu. Katarina každou chvilku komentuje vaše počínání a občas se i zasmějete. Hra se nebere příliš vážně, všude naleznete spoustu odkazů na filmy, knihy a různá fantasy klišé.

Hordy nepřátel a ke konci pomalejší postup za nedostatek nepovažuji - ostatní hry na tom nejsou jinak. Naopak - konečně se na obrazovce děje něco zběsilého, kdy přes hromadu nepřátel a jejich vnitřností ani nevíte kde jste. S tím jsem spokojen. Absence rotace kamery mi též nevadila, oddálení považuji za přiměřené, zoom je jako kdekoli jinde k ničemu. Oproti Torchlightu nemohu ani vytknout stereotyp, který se mi u něj dostavil poměrně brzy. Typů nepřátel je tak akorát. Jenže...

Jenže je to jen taková jednohubka. Autoři si sice dali záležet na grafice, kterou pokládám za jednu z nejhezčích za dlouhá léta (snad krom Diabla 3) - Torchlight 2 je oproti Van Helsingovi vyloženě ošklivý. Po dohrání vás ale již nic nepřinutí hrát znovu. Zabijete bosse, proběhnou titulky a... nic. objevíte se zpátky ve vyprázdněném světě, kde není do čeho píchnout. Doslova. Respawn nepřátel se nekoná krom dvou levelů, kam vás opětovně zavede příběh - jak je ale jednou vybijete, nikoho tam už nepotkáte. Lokace jsou předem dané, náhodné generování prostředí tu není. Dosahování vyšších levelů postavy vás také nemotivuje. Je jich 30 a po dohrání jsem byl na 29. Sice je tu mód Scenario, do kterého můžete naskočit se svojí vytuněnou postavou, ale... Není proč hrát, není kam dál vylepšovat, třicet levelů a basta. Multiplayer hodnotit nemůžu, nehrál jsem ho.

Jak vše shrnout? Zábava solidní, podpořená humorem, hutnými řežbami a krásnou grafikou. Znovuhratelnost minimální, není pořádně kam postupovat. Přesto, pokud nehodláte postavu dlouhé týdny piplat a jen si chcete zařádit proti stovkám nepřátel, mohu jedině doporučit. Celou dobu jsem se bavil na výbornou.

Pro: Grafika, humor, spousty nepřátel

Proti: Minimální znovuhratelnost, občas kamera

+15
  • PC 60
Abraham Van Helsing, syn známého lovce nestvůr, se vydává se společnicí Katarinou do Rumunska za účelem objevení skrýše svého otce a následného překažení plánů jednoho zlosyna.

Van Helsing má čtyři základní vlastnosti (Body, Dexterity, Willpower a Luck) a tři základní charakteristiky (HP, MP a Rage, sloužící k vyvolání některých speciálních útoků). Vývoj postavy určuje styl boje zejména u Van Helsinga (u počítačem ovládané Katariny je jiný a nepoměrně menší strom schopností). V zásadě je třeba se rozhodnout, jestli bude likvidace monster probíhat na dálku pomocí střelných zbraní (případně doplněno trochou magie) nebo na blízko prostřednictvím zbraní chladných. Dalším doplňkem jsou aury a triky (další pasivní a aktivní schopnosti, většinu z nich je třeba se nejprve naučit od NPC, než je možné do nich investovat body). Možnosti vývoje postavy jsou tedy poměrně široké, bohužel v ostrém nepoměru s ostatními kvalitami hry (s výjimkou výborné hudby).

První problém je nemožnost pořádného oddálení kamery (o rotaci nemluvě, ale ta mi zase tolik nechyběla). Díky tomu útočí zejména ve třetí kapitole neustále nějaký nepřítel z dálky mimo obraz, občas se stane, že takto například přiletí tři těžké dělové koule najednou a na místě Vás zabijí. S touto legráckou zdárně korespondují absurdně vysoké počty nepřátel. Možná někomu přijde likvidace 10 500 nepřátel během asi 15 hodin hry zábavná, mně přišla zoufale nenápaditá a neskutečně otravná. Zejména v posledním aktu není možné ujít pár metrů, aniž by člověk nebojoval proti další desítkám monster. Díky tomu je hra místy zoufale ubíjející. Pro jistotu je tato "nápaditost" umocněna dvěmi dvakrát tolik ubíjejícími "tower defence" vložkami a opakováním dvou levelů.

Mezi druhou a třetí kapitolou skokově vzrůstá obtížnost (v prvních dvou kapitolách bylo naprosto zbytečné používat rage, lektvary a podobné legrace, protože nepřátelé si ani neškrtli). Na druhou stranu není za smrt postavy naprosto žádná penalizace, je možné se objevit bez ztráty peněz "ve městě" nebo za pár desítek tisíc přímo na místě. Po objevení se ve městě si člověk dojde zpátky na místo, kde ho minule dostali, a pokračuje v boji. Dva bossové jsou z hlediska návrhu opět zosobnění maximálního stereotypu, mraky životů a do toho nekonečný respawn řadových monster.

U obchodníků až na výjimky není naprosto co kupovat, až do konce hry mi tvrdohlavě nabízeli pouze modré "magic" předměty (o třídu horší než zlaté "rare", které jsem měl na sobě). Do toho chyby typu nemožnosti střílet daným směrem (protože na zemi se nachází celých pět centimetrů vysoká mina) nebo osmisekundová schopnost, která vydrží tři sekundy. A na to jak hra vypadá (nijak špatně, nijak zázračně) má vysokou harwarovou náročnost a nepochopitelně dlouhý loading mezi levely.

Jsem si podle hodnocení ostatních vědom toho, že budu se svým názorem v menšině, ale pro mě je tato hra doslova zosobněním toho, co dnes považuji v herním průmyslu za špatné.

EDIT: Final verze prvního dílu je nakonec výrazně lepší než verze původní. Počet nestvůr klesl na něco kolem poloviny až třetiny, tower defence už nejsou povinné, byla opravena většina chyb. Pořád ale zůstává level scaling a nulový postih za smrt postavy, díky čemuž hráč v podstatě nemá motivaci nějak extra složitě řešit vývoj postavy (což je samozřejmě v RPG špatně). Celkově se tedy stále jedná o dost průměrnou záležitost (dvojka je navíc i ve final verzi ještě o fous horší a trojka je vyloženě špatná).

Pro: široké možnosti vývoje postavy

Proti: ubíjející stereotyp ve spojení s absurdním počtem nepřátel, nevyrovnaná obtížnost, chyby

+22 +25 −3