Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The House of the Dead 2

Sega AM1 R&D Division •  Wow Entertainment (Dreamcast, PC)
listopad 1998
09.09.1999
06.07.2001
67
22 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

House of the Dead 2 je arkádová 1st person akce odehrávající se ve městě, do nějž byly za neznámým účelem vypuštěna kvanta zombií. Hráč v roli speciálního agenta musí za pomoci dvou kolegů město vyčistit a prostřílet se až k hlavnímu záporákovi, jímž je tajemný Goldman. Ke hraní stačí pouze myš, poněvadž hráč nevykonává žádný pohyb a je automaticky přesouván po statických obrazovkách, které jsou zamořeny útočícími zombiemi. Hlavní kampaň je složena ze šesti úrovní, v nichž je za úkol kromě likvidování kreatur ještě např. záchrana obyvatel města. Na konci každé úrovně čeká vždy tuhý boss. K dispozici je dále např. trénink o osmi úrovních se speciálními úkoly.

V roce 2003 zaútočily zombie i na plátnech kin ve stejnojmenném filmu, jehož režisérem není nikdo jiný než Uwe Boll.


Poslední diskuzní příspěvek

jak je v popisku, ze Boll tocil stejnojmenny film, tak on tocil jenom jednicku, dvojku uz tocil nekdo jiny.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • Arcade 80
Dvojka se mi sice zažrala pod kůži především ve verzi The Typing of the Dead, ale není pochyb o tom, že představuje vylepšení toho, co jsme znali z jedničky. Posun v grafice je dle mého oka dosti výrazný: Hra je barevnější, detailnější, textury bohatší a prostředí Benátek atraktivnější než rezidence z prvního dílu. Ostatně, celé to jede i na výkonnější arkádové mašině (Sega Naomi; jedničku poháněl Model 2).

V servisním módu automatu je možné nastavit i červeně zbarvenou krev; nicméně tak samozřejmě musí učinit majitel hardwaru a obyčejný hráč s defaultní zelenou mnoho nezmůže.

Výhradu mám hlavně proti boss fightům, které opět vyžadují bleskurychlé reakce (nebo hodně "continues") a jsou i poněkud nevyvážené - zatímco několikahlavá saň je mimořádně otravná, vyřízení vodního bosse je triviální záležitostí.

Dnes už je zjevná brakovost a prkennost dabingu (který mi jako dítěti přišel cool), ale vzhledem k celkové stylizaci hry mi to přijde spíš jako roztomilá součást atmosféry než jako něco rušivého.

Pro: vylepšená grafika, prostředí Benátek, brutalita, sympaticky braková atmosféra

Proti: nevyváženost a obtížnost bossů, defaultně zelená krev, absence grafických nastavení u PC verze

+8
  • Arcade 60
Když už jsem byl v té Arcade Herně, stačilo udělat úkrok doprava k výraznějšímu automatu, než byl první díl. Pistole zůstali stejné. Herní styl nezměněn. Hra se ale dočkala pár příjemných vylepšení.

Na první pohled zmizelo blikání. Na tohle se mnohem lépe koukalo. Oči nebolely a grafika je jemně vylepšená. Moc mi neseděla změna krve z červené na zelenou. Naopak mi o něco lépe sedělo vylepšení nabíjení. Už nemusíte mačkat střelbu mimo obrazovku. Tentokrát stačí mimo jen vychýlit mušku. Stejně si ale myslím, že kdyby bylo třeba z boku pistole nějaké tlačítko na nabíjení, bylo by to mnohem intuitivnější.

Obtížnost je pořád stejně masochistická. Zombie sice trochu zpomalili, zato bossové jsou snad ještě těžší. Jsou opravdu nároční. Zničit je bez ztráty kytičky chce hodně cviku a trpělivosti. I když to asi do velké míry závisí na tom, jak se poperete s ovládáním. To, že musíte do tří zombií během krátké chvíle vystřílet 12 ran šestiraňákem, je ale fakt.

Zachraňujete více lidí a bonusy je stále těžké získat. Opět je dobré míti parťáka. Dvojka The House of the Dead prošla jen mírnou evolucí. Vylepšení jsou ale příjemné a hra se hraje líp. Možná by se to na počítačí hrálo líp s myší. Arkádové automaty už jsou dneska opravdu muzeum.

Pro: nebliká jako první díl, vylepšené nabíjení, vylepšená grafika

Proti: pořád nic moc nabíjení, masochistická obtížnost (arcade), zelená krev

+7