Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Jakožto veliký milovník série Gothic jsem se do Oblivionu vrhl s velikým nadšením. Mám rád rozlehlé světy a Oblivion se rozhodně řadí mezi ně...

Jakmile jsem se rozkoukal, opravdu jsem nadšený byl, ale postupem času hra sklouzla do jakéhosi stereotypu. Je tam hromada věcí, které bych udělal jinak, je tam hromada nedoladěností, je to prázdný, je to často až nepříjemně generický a je to na RPG poměry až nechutně lineární. Přesto jsem u hry vydržel. Proč? Protože se mi strašně líbil herní svět. Po hratelnostní stránce byl sice nehorázně roztahaný, ale na oko krásný, atmosférický a rozlehlý. Občas jsem až zapomínal dýchat. Oblivion disponuje opravdu krásnou grafikou, která se nemá za co stydět ani dnes.

Celý svět je hodně promyšlený, má kompletní mytologii, hromadu knih k přečtení, desítky questů a stovky dungeonů. Hra na hráče hned ze začátku vychrlí hromadu možností, což je sice plus, ale pak už nemá co nového nabídnout - kromě více či méně zábavných questů. A ty jsou důvodem, proč jsem u Oblivionu vydržel až do konce. Ačkoli nejsou po herní stránce nijak inovativní, díky různým okolnostem a chytlavým rozhovorům s NPC jsou zábavné.

Po herním světě se nachází stovky dungeonů. Nedoporučuju se jimi zabývat, protože jsou generické a odměny za prozkoumání prachbídné. Díky totální nevyváženosti itemů není potřeba tam vůbec lézt. Já osobně získal jeden z nejlepších mečů po několika hodinách hraní a jedno brnění mi vydrželo skoro celou hru. Hlavní příběhová linie je průměrná, více jsem si užíval questy vedlejší – zejména ty pro Temné Bratrstvo a zlodějskou quildu.

O Oblivionu by se dalo ještě říci mnohé, ale většina věcí už byla vyřčena v komentářích ostatních a to i mnohem lépe. Já jen snad dodám, že Oblivion není žádnou devadesátkovou hrou a zařadil bych ji mezi neprávem nejvyhypovanější hry vůbec. Je sice z jistého směru promakaný, je krásný na pohled, místy i dost zábavný, ale hratelnostně není vůbec doladěný. Tvůrci si dle mého ukousli moc velké sousto, než dokázali zpracovat.

Věřím, že mnohé věci dokáží opravit modifikace, ale já hrál úplně bez nich. U Morrowindu jsem s nimi pohořel a tentokrát jsem se jim teda radši vyhnul.

Pro: krásný a rozlehlý Cyrodiil, hodně zábavných questů, rozmanitá NPC, hodně itemů, neomezený pohyb

Proti: slabá story, až moc roztahané, totální nevyváženost všeho, level scaling monster, po čase strašně nudné dungeony, stereotypní a velmi četné souboje, uzavírání bran Oblivionu (wtf? to byl generický výsměch)

+16 +22 −6
  • PC 80
Tato Hra mě opravdu zprvu nadchla a já očekával že mé nadšení vydrží či dokonce se vystupňuje ale...
1.Po pár hodinách hraní jsem zjistil jak neskutečně prázdný je tento plný svět
Obyvatelé melou dokola stejné vály a to i když jsem byl mistr magické, fighterské guildy a mistr arény ,tak nebyl problém aby strážný místo aby (díky poctivě vydřeného titulu) náležitě pozdravil tak se na mě nepříjemně obořil....pcháá a pak ho nesekněte po hlavě:)))
2.Ano tato hra je bezpochyby dobrá , skvělá jen je jiná....řemeslně skvěle zpracovaná téměř bez bugů ale jako by místy postrádala duši- bylo jen pár okamžiků kdy jsem se sžil s hrdinou a to je asi u rpg špatně alespon pokud hraji já:))
3.Všude pobíhají daedry...a ono zavírání bran mě sr..o víc a víc poněvadž jsou vesměs vygenerované.

Pro: Grafika , Barevný fungující svět , kůň

Proti: Občas nuda , daedry a jejich věžičky , nepřátelé expují se mnou..:(

+15 +16 −1
  • PC 85
Spíše arkádové RPG pro konzolisty. Obrovská spousta chyb (né bugů) a zbytečných omezení. Skvěle hratelné až po aplikaci mnoha "nezbytných" modů. Hlavní linie docela stereotypní a krátká, nepříliš zajímavá. I přesto návykové, velká spousta možností a spousta hodin zábavy, technicky na vysoké úrovni. Vysoké hodnocení hlavně kvůli dlouhé hrací době a replayabilitě.
+12 +15 −3
  • PC 90
Skvělá grafika a skvěle propracovaný svět. Ze začátku mě hra plně nadchla a místo hlavního questu jsem plnila vedlejší. Ze začátku našení cestovat po Cyrodiilu jen na koni a vychutnávat si pohled na přírodu.

Bohužel ale suprové grafice odporuje hlavní dějová linie,kterou jsem byla shopná dohrát za dva dny. Po splnění questů u různých cechů pro mě hra skončila. Najednou je to celé prázdné a bezužitkové.

Na poprvé mě bavilo projíždět krajinou,objevovat svatině a dělat kvesty v malých osadách u prostřed lesa. Také se mi líbí rozsah krajiny a rychlé cestování ,které občas usnadnilo situaci.

Jinak výběr postav a možnost úpravy vlastní postavy je perfektní. Horší už je to s lidmi,kteří mluví všichni téměř to samé a ať už ve hře volíte jakkoli konečný výsledek ve hře to nijak neovlivní..

Hrála jsem to jednou ,vybrala jsem si lesní elfku,ale vzhledem k tomu,že zde je nedomyšlené,že i mimo quest si můžete dělat prakticky cokoli ,při čemž ani netušíte,že jste si narušili dějovou linii. Tuďíž jsem si musela hru rozehrát znova a opakovat vlastně vše,co jsem udělala doposud.. Chybí mi větší volnost v rozhodování a celkově questů mi přijde velice málo..Ta možnost volby mi velice chybí..

Pro: Super grafika,veliký výběr postavy,dungeony-kreré mi příjdou ale dosti krátké,krásná příroda,spousty cegů a jiné gildy,cyrodiilská aréna,pluginy,souboje-možná kdyby byli véce krvavé a celkově svět,který vas napoprvé doslova pohltí.

Proti: primitivní děj,který se stále opakuje ať už hru hrajete,podruhé,potřetí,..,stále se opakující hudba,ikdyž pěkná,levlování příšer podle našeho součastného levlu

+11 +12 −1
  • PC 90
Mě osobně tedy prázdnost světa v nějaké větší míře nevadila. Užíval jsem si s koněm projíždky lesem, sjížděním polí a cvalem k městům. To že je každá vesnice obehnaná hradbami není pravda, potkal jsem x vesniček, které měli jenom třeba plůtek okolo sebe, pár baráčků a samozřejmě hospodu (třeba ta, kde trpí obyvatelé pernamentní neviditelností v důsledku pokusů mága v nedaleké věži). Samozřejmě, větší města jsou vždy obehnané hradbama, ale rozdíl v nich přeci jenom je, někdy dost podstatný. Jedno město je komplet postavené ze dřevených baráků které vypadají velice levně a chatrně, město má přístav, další město na severu je komplet pokryto sněhem, většina budov je roubená, až na kostel, další město ve vnitrozemí je klasicky ve středověkém stylu atd. V určitém úhlu pohledu hra může být prázdná, ale člověk zase získává pocit, že je to uvěřitelné a opravdické, protože, já kdyz půjdu za město do lesa, nepředpokládám, že tam potkám zástup zvířátek atd. Co se týká levelování příšerek, souhlasím. Je to velice neštastné a hru to sráží... Jako celek ale musím Oblivion hodnotit velice pozitivně, ta hra mě prostě špičkově bavila.

Pro: Grafika, hudba, rozhlehlost, souboje, cestování na koni.

Proti: Levelování příšer zároveň s hrdinou, neustále se opakující pekelné brány.

+10 +11 −1
  • PC 90
Tak já nevím, jestli jsem hrál stejnou hru jako většina z vás, ale mě Oblivion naprosto učaroval a když jsem ho po nějaké době dohrával, bavil mě stále stejně, jako na začátku. Graficky je hra úchvatná, designově taky, prázdotu bych nezmiňoval, to si jako myslíte, že vyrazíte do lesa a potkáte patnáct NPC? Jasně že ne, maximálně pár zvířátek a potvor, co byste jako chtěli :-)

Pro: Grafika, design, spousta questů, předmětů a postav, hratelnost.

Proti: AI nepřátel, levelování, pár drobných chybek.

+10 +14 −4
  • PC 100
Oblivion je jedna z prvních her, které jsem si koupil, když jsem měl nový Xbox.
Na začátek by se asi slušelo říct, že nejsem nikdy nebýval největším příznivcem fantasy RPG, nebo RPG obecně, možná proto, že mně znechutilo v mladším věku Diablo a od té doby jsem se jim vyhýbal. Teď už naštěstí vím, že Diablo je hovadina a s RPG to nemá společného vůbec nic a Oblivion mi dokázal krásu epických role-play her.

Hlavní plus, který mně oslovil, je oholení principů. Přistupoval jsem k Oblivionu s nedůvěrou, protože z videí a obrázků na mně působil jako poměrně nepřehledná a přeplácaná hra, ve které mi bude jenom pochopení systému trvat měsíc, ale kupodivu je to jedna z nejpřístupnějších her a "learning curve" stoupá okamžitě nahoru.
Vybral jsem si postavu, a šup do hry. Po poměrně otravném, ale uznávám že potřebném začatku, jsem vystoupil na denní světlo do Cyrodiilu a od té doby jsem byl u televize jako přikován.

Větší a chutnější hamburgery zábavy se ovšem podávají až po skončení hlavní příběhové linie, kdy už jsou všechny brány do Oblivionu zavřeny a nádherný svět se otvírá v celé své kráse. V poledním slunci pozovat z výšky hor hlavní město je k nezaplacení, ale ještě větším zážitkem jsou nepříběhové úkoly. Nadsázka a přitom skvělá atmosféra, kterou Bethesda vytvořila je pohlcující.
Bez pochyb - hra, která si zaslouží 100%.

Pro: Atmosféra, nadsázka, grafika, jednoduše přístupné

Proti: AI občas zlobí

+9 +11 −2
  • PC 75
Nádherný svět, ve své době až šokující grafika a spousta, spousta hodin nevídaně rozsáhlé zábavy. Hra ale trpí hned několik neduhy (podobně jako její mladší bratříček Skyrim) - generickými dungeony, nepochopitelně repetitivní hlavní linkou (v tom byl Skyrim lepší) a těžkým level scalingem. Přesto, dobrodružství to bylo až příliš krásné, plné nádherných fantasy momentů a především poháněné luxusní hratelností natolik, že jej nelze hodnotit příliš příkře. Zásadní hra žánru.

Pro: Nádherný svět, grafika, hratelnost, atmosféra.

Proti: Level scaling, hlavní dějová linie, generický obsah.

+9 +10 −1
  • PC 80
Oblivion byl první RPG, které jsem skoro dohrál do konce. Bohužel mne od něj odradil určitý stereotyp a pro mne až moc velká rozloha na porchození. Ale popořadě.
Začátek, nádhera, volba postavy vyřešena dobře, možnost úpravy obličeje dokonalá. Když se člověk dostal z vězení a měl možnost se rozhlédnout po okolí,skoro Vám upadla spodní čelist. Pak přicházelo jedno překvapení za druhým. NPC, příroda, města, banditi, prostě nádhera a navíc to i fungovalo. Bohužel mne nějak nic extra nenutilo držet se hlavní dějové linie a tak jsem raději plnil vedlejší úkoly. A to je kámen úrazu. Vedlejšáky jsou víceméně na jedno brdo. Sem tam se najde originální, trochu se zaplete, ale ve své podstatě je to pořád to samé.

V celkovém hodnocení musím ale vývojářům přiznat, že odvedli opravdu kus práce.

Pro: rozlehlost, engine, fanouškovská komunita

Proti: jednotvárnost

+7 +8 −1
  • PC 95
Vzpomínka na Oblivion se mi mísí s propařeným létem. Celý svět Oblvionu mě pohltil, hlavně kvůli krásnému a různorodému prostředí a grafice. Veliké množství zbraní, levelování, aréna a guildy... hra obsahovala snad vše, co by šlo ve fantasy světě dělat. A Cyrodiil... neuvěřitelně propracovaný živý svět, na kterém nebylo snad jediné hluché místo.
Questy sice hodně podobné, nejzajímavější byli vždy za "ty zlé", ale nikdy nezapomenu na quest Rat problem nebo poslední ultimátní quest za zloděje.
Zamrzí jen sem tam pár bugů, které ale při velikosti hry snad nešly ukočírovat a dle mého názoru hru autoři vyvedli na jedničku s hvězdičkou.
O Oblivionu by se toho dalo říct ještě spousta, ale všechny jeho krásy člověk musí sám hrát. Řekl bych, že Oblivion nastavil vyskou laťku budoucím RPG a pro mě ho ještě dlouho nic nepřekoná.

Pro: příběh, grafika, volnost a možnosti, propracovaný fantasy svět

Proti: občas bugy, časté načítání, hudba časem omrzí, bojový systém a inteligence nepřátel

+7 +11 −4
  • PC 95
Bože, co já nad touto hrou strávil hodin a hodin a ani chvíli se nenudil. Tolik možností, tolik úkolů a tolik variant postavy . . . Hlavní linie je akorát hodně krátká a na nejzajímavější úkoly narazíte mimo ni. Mně osobně se nejvíce libily ty za Temné Bratrstvo a Cech Zlodějů x), ale jinak sem byl dobrák od kosti x). Hlavní negativum je, že si schopnosti určujete hned na začátku, když ještě nevíte, jak funguje levelování a co přesně si vybrat, aby vám to vyhovovalo. Taky proto si určitě hru užijete více podruhé, potřetí . . . x)).

Pro: Samostatnost, Volnost, Velký svět, Velké množství úkolů a frakcí, Pestrost

Proti: Krátká hlavní linie, Systém výběru schopností a levelování

+6 +10 −4
  • PC 90
Ja myslím že the Elder Scrolls 4: Oblivion je výborná hra, od svojich 8 rokov ju hrám stále do kola. Nemá najlepšiu grafiku,
ja som nikdy nepozeral na grafiku, ale na prevedenie a nepustitelnosť hry. Síce trochu súhlasím s Daemonom že mody pridávajú veľa, ale oblivion bola a vždy bude moja srdcová hra.
+6 +9 −3
  • PC 40
Přiznám se rovnou - nemám tuhle hru rád (netýká se celé série). Nemalou měrou totiž přispěla k obecnému trendu hloupnutí/zakčňování sandbox RPG. Čistý odpad to samozřejmě není... člověk si říká, krásná hudba, ale krom precizní práce pana Jeremyho Soulea mě nenapadá jediná podstatná herní složka, kterou bych mohl označit za velký klad, snad jen blbůstky typu chaple climbing. A co se týče originálního levelování, raději pomlčme. Erhm.
+5 +10 −5
  • PC 75
Hra vyzdvihovaná do nebe mě tak nějak zklamala svoji prázdností a celkově podle mě špatně udělaným systémem levelování. Prvních pár hodin jsem se bavil blouděním po světě, ale nebylo to ono. Celá herní plocha tak nějak postrádá život.

Na druhou stranu, Oblivion by měl relativní šanci na úspěch jako online hra, kde by se částečně eliminovala prázdnost, která hrou prostupuje.

Pro: Technické zpracování, dobře zvládnutý systém vylepšování postavy

Proti: Opakující se prostředí, prázdná herní plocha, zbytečně roztahané

+2 +7 −5
  • PC 90
Na tuhle hru jsem se strašně těšil! Bohužel moje stará šunka to poněkud nezvládá, hlavně díky grafice. Naštěstí jsem jednoho dne našel takový prográmek, který grafiku zjednodušuje, tak můžu, ikdyž s problémama, hrát. Jen na to mít čas a nemít potřebu spánku! :-D

Pro: krásná grafika (viděl jsem to na jiném PC :-) ), neomezený pohyb, spousta možností, zajímavé questy

Proti: náročnost na hardwaer (když to vyšlo ted už asi ne), potřeba modifikací, aby nebyla nuda

-1 +6 −7
  • PC 100
Oblivion me naprosto chytil. Hral sem ho neuveritelne dlouho a postupne sem se propadal do jeho kouzelnych tajemnych mist. Co dodat, nadherna grafika (az na nektery pozadi), hratelnost a hlavne moznosti hry - porad je co delat. Velka mapa, pekna mesta, atd...Nuda Vas rozhodne neceka.

Pro: Velikost mapy, grafika, hratelnost, moznosti, ...

Proti: V pozadi lesu grafika nevypada zrovna nejlip

-3 +5 −8
  • PC 80
Na pohled pěkný, po čase nudný svět, stejné prostředí.. Mnoho věcí bylo odebráno, které byly například v Morrowindu, a byly skvělé.. A otravný level scalling

Pro: Grafika, lesy, pluginy, živost světa,

Proti: level scalling, po čase nuda, žádná výzva, chybí atmosféra, umělá demence nepřátel ..

-4 +3 −7
  • PC 95
tuhle hru jsem vždycky hrál za norda no tak dobře párkrát za orka každopádně tahle hra mě nadchla hned jak jsem jí spustil (hned v hlavním menu super hudba) to mě hned na začátku chytlo. co mě ale naštvalo bylo AI nepřátel taky freeplay mě moc nenadchl

Pro: grafika,RPG systém,hudba,artefakty,atd...

Proti: AI jinak by to bylo na jedničku s hvězdičkou bohužel co je bez chyb

-7 +13 −20
  • PC 95
Pro mě naprosto jedinečná hra. Jasnejch 95%. Hra má třebas spoustu chyb či nedokonalostí, ale to k téhle serii tak nějak patří. Nikde jinde mě nebavilo, jan tak bloudit světem a užívat si počasí. Jedno z nejlepších rpg spolu s Fallout2,K.O.T.O.R. I a Buldurs gate 2.

Pro: Žrout času.

Proti: Dříve hardwarová náročnost.

-14 +2 −16
  • PC 55
Trollololollolo chochochochochoooo, ahá já mám psát komentář, já blbec. Takže, přesně takhle jsem se cítil u Oblivionu, hru jsem nedohrál, protože jsem šel koukat na Nudu v Brně a nezbyl čas. Je to ta nejnudnější hra jakou jsem kdy hrál. 1st person pohled je uplně na nic, není to to RPG, co známe (to se týká celé nudné série TES (tohle je nejhorší)) když jsem si z toho chtěl udělat řádné RPG a nastavil jsem si 3rd person pohled, coto, zmizel ten prehistorický křížek, za které by se muselo styďět i Call Of Duty -3 z roku 1 2.

Nuuudááá

Pro: Hm, možná tak..... nic asi se mi nalíbilo nic.

Proti: Nuda, velký svět, málo přímočarý příběh, nejdříve musíte zabloudit na mapě, pak se naštvatže vás to nebaví, nechat si to týden uležet a pak to zkusit znovu, pak vás to možná chytne

-36 +2 −38