Herní design je docela pěkný, podobně jako v druhém Deus Ex se v nadsázce řečeno jedná o koridor + ventilace, ale ve výsledku je mnohem komplexnější, protože skutečně působí jako přirozené prostředí jedné velké a místy hrůzostrašné věznice. Mé opětovné srovnání s Invisible War vychází i z toho, že jsem původně mylně předpokládal, že Riddick používá vylepšený Unreal 2 engine. Má s ním totiž řadu styčných bodů, např. specifickou fyziku těl (příliš nereflektuje jejich tíhu), avšak zároveň i vynikající hru světel a stínů, která silně připomíná Thief: Deadly Shadows. Líbí se mi, že umělá inteligence umí přesně reagovat na prostory, které si sama osvítí baterkou, nicméně to je asi tak jediná pochvala, kterou můžu jejím směrem vyslovit. Na stealth postup reaguje umělá inteligence již v prvním Thiefu nesrovnatelně lépe. Na druhou stranu design nemá vždy „nápadná“ temná místa pro schovku, občas musíte přeběhnout i na světle, čímž se obtížnost pomyslně vyrovnává. Oproti Thiefu je to arkáda, oproti Doom 3 sofistikovanost, vnímám to jako zlatou střední cestu pro vychytanou mainstreamovou stealth hru. Riddick je dost krátký, ale za to nesmírně intenzivní a bez slabých míst. Četl jsem, že herní rozpočet byl spíš menší, takže klobouk dolů za to, že raději hru zkrátili, než zkurvili.
Herní design je docela pěkný, podobně jako v druhém Deus Ex se v nadsázce řečeno jedná o koridor + ventilace, ale ve výsledku je mnohem komplexnější, protože skutečně působí jako přirozené prostředí jedné velké a místy hrůzostrašné věznice. Mé opětovné srovnání s Invisible War vychází i z toho, že jsem původně mylně předpokládal, že Riddick používá vylepšený Unreal 2 engine. Má s ním totiž řadu styčných bodů, např. specifickou fyziku těl (příliš nereflektuje jejich tíhu), avšak zároveň i vynikající hru světel a stínů, která silně připomíná Thief: Deadly Shadows. Líbí se mi, že umělá inteligence umí přesně reagovat na prostory, které si sama osvítí baterkou, nicméně to je asi tak jediná pochvala, kterou můžu jejím směrem vyslovit. Na stealth postup reaguje umělá inteligence již v prvním Thiefu nesrovnatelně lépe. Na druhou stranu design nemá vždy „nápadná“ temná místa pro schovku, občas musíte přeběhnout i na světle, čímž se obtížnost pomyslně vyrovnává. Oproti Thiefu je to arkáda, oproti Doom 3 sofistikovanost, vnímám to jako zlatou střední cestu pro vychytanou mainstreamovou stealth hru. Riddick je dost krátký, ale za to nesmírně intenzivní a bez slabých míst. Četl jsem, že herní rozpočet byl spíš menší, takže klobouk dolů za to, že raději hru zkrátili, než zkurvili.
Pro: Drsná hra se slušnou grafikou, mixem několika hratelností a parádním hrdinou.
Proti: Těch střílecích pasáží mohlo být přece jen více.