Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Archolos představuje splněný sen všech fanoušků série Gothic, a že jich v našich končinách a obecně ve střední Evropě není málo! Svým zasazením, atmosférou a humorem si série Gothic získala srdce mnoha fanoušků RPG žánru. Já osobně řadím první dva díly (včetně datadisku) k vůbec těm největším srdcovkám svého herního bytí. Archolos si bere to nejlepší právě ze svých předchůdců a na každém kroku je vidět, že byl stvořen opravdu věrnými fanoušky Gothic univerza.

Svým rozsahem je neuvěřitelné, že se jedná o pouhou modifikaci. Archolos je totiž podstatně rozsáhlejší než zmíněné první dva díly, o několik tříd pak svým obsahem dle mého převyšuje kvality Gothic 3. Strávil jsem v tomto světě něco málo přes 80 hodin herní doby a to jsem určitě nesplnil a neprozkoumal všechno. A k průzkumu tady toho najdete opravdu hodně a jak je pro sérii dobrým zvykem, průzkum se rozhodně vyplácí.

Klasicky po Gothicovsku začínáte jako úplný slaboch, kterého zlehka sejme obyčejný polní škůdce, abyste na konci kosili najednou hordy skřetů bez ztráty kytičky. Satisfakce z postupu je devízou značky Gothic a Archolos v tomto ani trochu nezaostává, spíše naopak. Je zde samozřejmě i několik vylepšení a novinek, které v původních hrách nenajdete. Nic z nich mě však nijak nerušilo a všechny tyto nové prvky skvěle zapadly do původního konceptu.

Lineární závěr, jednodušší příběh a o kapku slabší atmosféra než v originálních hrách a v neposlední řadě opravdu značně nepřehledný inventář, představují čtveřici nejpodstatnějších věcí, které mohu vytknout. Přesto se však i s těmito drobnými neduhy pořád jedná o povinnost pro každého fanouška série Gothic. Stroj času sice zatím neexistuje, já se však díky Archolos opět vrátil do dětství, kdy mi ke štěstí stačilo to, že jsem si konečně našetřil 250 zlaťáků na koženou zbroj.

Pro: Gothic jak se sluší a patří a navíc zcela zdarma

Proti: inventář, jednodušší příběh, lineární závěr, slabší atmosféra

+19
  • PC 95
Archolos je, podobně jako Enderal, nekomerční, ale (kvalitou) zcela profesionální open world RPGčko. Fantasticky realizuje designové principy Gothic 2, jen na ještě větší škále. To znamená atmosférický průzkum nového, dříve nepoznaného ostrova, přízemně lidsky napsané dialogy a postavy, a ultimativně uspokojivý vývoj postavy, kdy se z vesnického nekňuby jenž téměř neudrží meč postupně stává Řezník z Archolosu zabíjející nepřátele v piruetách ala Blavikenský kolega. A nebo ohnivé bouře metající mág. Ten respekt, co člověk prvních mnoho desítek hodin má z ikonické stínové šelmy, a ten pocit zadostiučinení, když konečně první exemplář padne..

Samozřejmě je zde možné rybařit, vyrábět vlastní zbraně od mečů přes luky či kuše, praktikovat alchymii, páčit truhly, kapsářství..můžete se vydat do dolů a na pár dní tam prostě dělat...horničinu. Ekonomika je vybalancována tak, že je vždy za co utrácet, vždy existuje motivace vyrobit si ještě ten jeden novej meč a s tučnou provizí ho prodat kováři.

Množství questů spolu s jejich kvalitou, to jak na sebe často nečekaně navazují, množství všemožných miniudálostí co Marvina potká je až zarážející. Ten svět díky tomu ale žije, prakticky každou návštěvu ve zdejším městě Archolos (které svou rozsáhlostí v klidu konkuruje Novigradu) mě potkalo něco nového. Jednou je to pokoutný prodejce jenž mi prodal zkažené ryby - nenechal jsem ho utéct, za městem jsem ho sejmul a své peníze si vzal zpět - a jindy je to jeho sestra, která se za něj omluvila a peníze mi vrátila - a donutila mě uvažovat, jestli si nereloadnout několik hodin starý save. Nebo třeba žebrák, který otravuje, že potřebuje drbátko. No a uspokojí ho jen utržená ruka kostlivce.

Archolos je rozdělen do šesti kapitol, každá má svou unikátní lokaci a atmosféru, byť jsou samozřejmě propojeny explorací samotného ostrova - až na tu závěrečnou šestou, která je již lineární. Ale vzhledem ke gradaci příběhu je to logické. Samotný závěr tvoří ending slides po vzoru Falloutu - a hezky do detailu, mnoho postav a událostí je zmíněno.

Jestem Marvin a šukám roboty! 

Archolos je velmi slušně napsán a přeložen do angličtiny, ale dabing je polský..a skvělý. Ano, velmi často se tu šukaj roboty, cholera! , nicméně postavy mají charisma a hlavně sám Marvin má distinktivní hlas a emocionálně Archolos funguje, i přes tu dvacet let starou technologii a neexistující animace obličejů. Autoři umí také skvěle pracovat s jednoduchými animacemi - vždy když Marvin udělal facepalm, pousmál jsem se.

Po dohrání, kvůli kterému jsem byl vzhůru do čtyř do rána, mám přesně takový ten pocit melancholie co se dostavuje u dokončení něčeho skvělého. Je mi líto, že je konec, ale jsem rád, že jsem si tím prošel.

Chystám se do města
Noční přístav
A z druhé strany
Tenhle easter egg jste si předpokládám vygooglili
Slum brzy po ránu
Noční Archolos
Banda zlodějů/žebráků se pokusila vydírat - Butcher of Archolos
Výtah v mlze
Jak se dostat k mágům?
Výhled z Vlčího doupěte
+34
  • PC 90
Pravý Gothic 3
Tak jak měl vypadat, tak jak měl působit a tak jak se měl hrát.

Upřímně se mi až příčí Archolos nazývat „modifikací“, protože se skutečně jedná a plnohodnotný, dlouhý a do detailů promyšlený herní zážitek, který v mnohém překonává i první dvě Gothic hry. Archolos je vlastně jako nějaký teleshopping s Horstem Fuchsem. Ohromí vás nějakým úžasným aspektem, přičemž když si začnete myslet, že vás v něm už nic nepřekvapí, hra najedou na hráče vybalí: „A TO NENÍ VŠECHNO!“ - a rázem mu nadělí další milé a inovativní překvápko. A navíc to udělá hned několikrát!

Na hře je strašně vidět, že onen vývojářský polský tým se skládal ze samých fanoušků původních dvou dílů. Moc dobře tak věděl, co ty hry činilo tak skvělými, přičemž mnohé jejich mechaniky nejenom okopíroval, ale také vylepšil. Archolos tak opět nabídne starou dobrou faunu, v níž si musí hráč dobře vybírat své boje, protože může lehce narazit na příšeru, kterou ještě nebude schopný porazit. Dále také samé dobře napsané postavy, které se k hlavnímu hrdinovi budou chovat jak totální č*ráci (což dle mého k těm původním Gothicům tak nějak patří také), plus i uspokojivý zkušenostní systém, který vám nedá nic zadarmo.

Archolos je ale výjimečný svou prezentací. Ano, onen engine/design se může zdát už zastaralý, ale tvůrci se z něho i tak rozhodli vyždímat co nejvíce, čímž hráčovi nadělí poutavé cutscény, unikátní animace postav a několik originálních nápadů (uvidíte tam člověka s hlavou mrchožrouta a je to super, no fakt!), na které si prvně dvě hry nikdy netroufly. Ale hlavně… ve hře můžete vstoupit do konverzace… s více než jedním člověkem!!! Pokaždé mi přišlo u předchozích her hrozně komické, že dialog se mohl spustit pouze mezi dvěma lidmi, Archolos to ale konečně napravil. Samotný svět je zajímavý a hezky se prozkoumává, plus vždy nabídne nové interakce a questy s každou další kapitolou. Jo, a vrátila se noční hudba! A to v poupravené verzi Vista Point! <3 

Nejvíce jsem byl ale zvědavý na velkolepé město Archolos, které je svou rozlohou asi třikrát větší než Khorinis. A i když se mi zprvu zdálo, že side-questů je v něm žalostně málo, bylo to opravdu jen zdání. Vedlejší úkoly, jejichž kvalita a originalita je občas i na úrovni takového Zaklínače, k hráči přicházejí postupně. A opět tak díky nim může ve městě strávit několik dlouhých hodin. Město je tak plné unikátních/vtipných interakcí a různých skrytých tajemství, díky čemuž je jeho prozkoumávání vyložené blaho.

Co se týče samotného příběhu, je v mnoha ohledech skromnější, ovšem také pro hlavního hrdinu mnohem osobnější. Hezky buduje napětí, představuje zajímavé postavy, plus hlavně se mu daří v hráčovi vyvolat dojem určité dramatičnosti. S tím se pojí i několik plot twistů a překvápek, navíc vaše rozhodnutí mají vliv na osudy určitých postav a dějových linek v budoucnu, takže pozor na to!

Největší zápor hry je zcela jednoznačně inventář. Nejenže zůstává od dob Gothica 2 nezměněný (už tam byl teda taky na prd), ale zároveň v něm bude mít hráč po čase guláš. Hlavně ve všech těch dementních a identických dopisech a knihách! Hra vám ani nedovalí mnohé z nich prodat, tudíž v pozdějších kapitolách vám může trvat klidně i několik desítek vteřin, než najdete ten daný nový spis, jenž jste právě někdy shrábli. To bylo jakože fakt frustrující a otravný. Také mě zklamalo, že ke konci hra příliš rychle odškrtne některé zajímavé postavy, aniž by jejich charakter/motivy více osvětlila. Je to škoda zejména z toho důvodu, že tvůrci evidentně jinak umí psát fakt dobře.

Archolos je tak ale ve výsledku naprosto mindblowing hra, která mě svou skvělostí nepřestávala po dobu hraní udivovat. Je to úžasný love letter Gothicu 2, který respektuje lore a dobře ví, co všechno fanoušci Gothica na sérii milují. Bylo to parádní dobrodrůžo. A stopro si ho ještě někdy zopakuju. Tak. A teď ještě udělat love letter na Gothica jedničku – nějaké bizár prostředí, pochmurná atmoška a nový Mud. A budu moct šťastně umřít.

A co se úplného konce týče… Holy shit! Marvin je rudobaron Scar z Gothicu 1! O__O

Pro: Úžasná hratelnost, příběh, originální nápady s enginem, město Archolos, dialogy, sidequesty, atmosféra

Proti: Inventář, některé postavy nedotažené

+28 +29 −1
  • PC 100
Archolos – polská poklona původním dílům serie Gothic (názor zcela bez příběhových spoilerů)    

Již několik let čekám na polský mód jménem Dzieje of Khorinis, který se chlubí nejen profesionálním dabingem od herců z původní hry. Bohužel tým vyvíjející tuto modifikaci se rozdělil. Jedna část pracuje dál na tomto módu (který se neustále odkládá) a druhá vytvořila vlastní modifikaci Kroniky Myrtany: Archolos, která je nyní venku!

Zarytě jsem sledoval pouze Dzieje of Khorinis a tak mě vydání Kronik nechávalo chladným, ach jaký to byl omyl. Dzieje sice rozhodně vyhlížím nedočkavě dále, ale vykašlat se na Archolos? To bych přišel opravdu o hodně.

Archolos je modifikací s herní dobou delší než Gothic 1 + 2A dohromady, a co víc, není to na škodu. Avšak nazývat Archolos modifikací je snad urážka, nebál bych se to nazvat samostatným dílem serie, a to dílem, kterému může trojice her Gothic 3, Forsaken Gods a Arcanie zcela závidět.
Hraní této hry na mě působilo, jako bych se vrátil do let 2001+, kdy jsem hrál první díl Gothica. Je totiž naprosto věrný atmosféře i lore serie Gothic. Zajímá vás, co se dělo před vytvořením bariery? Pak neváhejte a vrhněte se na ostrov Archolos! Hra je totiž prequelem, odehrává se pár let předtím, než se bezejmenný hrdina setká s Diegem.

Spousty předmětů, které ve hře byly dříve na okrasu, zde nabírají na efektivitě, například lavičku můžete využívat pro přetáčení času, podobně jako v originálu pouze postel, je zde interakce s prostředím, sekerou můžete kácet stromy, můžete nakupovat nábytek, můžete si pořídit psa, můžete si vyzdobit krb, pojmenovat vlastní alkohol, svoji neaktuální výzbroj použít jako výzdobu domácnosti a takto bych mohl pokračovat.

Ve hře je několik postav, jejichž osud vám je dobře znám z původních her, ale je zajímavé sledovat čím se provinili a jak se dostali do bariery. Stejně tak je zajímavé sledovat názory lidí na to, že každý vězeň je posílán na ostrov Khorinis, kde musí těžit magickou rudu. Archolos skvěle dokresluje informace, které nám nastolil první a druhý Gothic.

Jste z her Gothic zvyknutí kde komu pomoci, hrát za největšího dobráka a každému vše odpustit? V Archolos si musíte dávat sakra pozor, komu pomůžete, vaše rozhodnutí zde mají skutečný dopad. Jste zvyklí, že prochazíte slepě městem, kde již máte splněné všechny vedlejšáky? I v tomto případě vás Archolos mile překvapí, co vše Vám hra postaví do cesty.

Archolos bere to nejlepší z Gothica, namáčí do omáčky ze Zaklínače a výsledek je neuvěřitelný. Archolos je HRA, která spolu s Gothic 1 a 2 kraluje ostatním hrám od Piraní. Instalace modifikace je jednoduchá, modifikaci vyhledáte v obchodě steam jako jakoukoliv jinou samostatnou hru a „zakoupíte“ zdarma. Stačí vlastnit Gothic 2 (netřeba mít nainstalovaný). Nezapomeňte si jakožto dlc stáhnout polský dabing a nainstalovat DX11 modifikaci.

A ten soundtrack?! Však posuďte sami: https://www.youtube.com/watch?v=703RWhWkEXA Hodnocení 100%, za mě nejlepší hra roku 2021. 

U srdce mě hřeje, že nás čeká ještě Dzieje of Khorinis... no a já si teď jdu rozehrát Elex 2 a snad to bude alespoň z poloviny taková radost. :))

Pro: skutečné pokračovaní hry Gothic, jaký jsme si vždycky přáli

Proti: občasné padání hry při ukládání = zničený save, doporučuji ukládat na více pozic a nespoléhat pouze na QuickSave

+25
  • PC 100
Nazywam się Marvin, jestem tu nowy!

Neuvěřitelná pecka. Představte si první dva Gothicy, akorát bez bugů, vybalancovanější a výrazně, VÝRAZNĚ větší. Po 147 hodinách (dle ingame savu 123,5h) mám konečně po 3 měsících strávených v tomhle světě dohráno a mísí se ve mně tolik dojmů, že nevím ani kde začít.

Na úvod bych řekl, že Kroniki Myrtany: Archolos jsou prostě další Gothic hra. Nic víc, nic míň. Ale zato Gothic hra tak poctivá, jak je to jen možné. Prakticky všechno, co mají fanoušci na tomhle RPG "subžánru" nejradši, tu je. A je to udělané správně. Ač příběh jako celek vyloženě asi neohromí, jeho podání je zručné, chytlavé a graduje. Zatímco u původních Piranha Bytes her byly občas znát různé ústupky a takřka pravidelné slábnutí kvalit her s blížícím se koncem (asi z důvodu omezeného budgetu), Kroniki Myrtany jsou od začátku až do konce vymazlená, vybalacovaná a maximálně konzistentní záležitost přesně taková, jakou ji sami tvůrci chtěli mít (alespoň já to takhle cítím).

Když jsem po 20 hodinách hraní opustil úvodní vesnici Silbach a vydal se směrem k hlavnímu městu, měl jsem trochu obavy, že jsem ze hry už leccos viděl, ale teprve až hlavní město Archolos mi ukázalo, jak moc na začátku teprve jsem. Problém většiny piraních her je ten, že na hráče vychrlí všechno hned v první kapitole a velice záhy je deník zasypaný tolika questy, že člověk neví, kde by pořádně začal. A naopak kapitoly další jsou již víceméně lineární. To se tady neděje, všechno je odemykáno hezky postupně napříč 5 opravdu rozsáhlými částmi (a kratší 6., coby epilogu). Proto mi ze začátku přišlo hlavní město zbytečně velké a poněkud pusté na obsah. Začal jsem se obávat, že tvůrci neodhadli míru a došel jim dech. A nemohl jsem se mýlit víc.

Kromě toho, že se postupně odemyká obsah, se i nepříliš, ale tak akorát velký, ostrov postupně mění v závislosti na tom, co se v příběhu aktuálně děje. Už jen tenhle mechanismus je od klasické Gothic hry docela výrazný posun dál. Kdo zná piraní hry, tak ví, jak živoucí světy za pomocí jednoduchých mechanik, např. v podobě denních cyklů NPC, tyhle hry umí. Tvůrci tahají z tohohle prastarého enginu naprosté maximum a svět ostrova Archolos je živoucí jako v málokterém RPG. A to i navzdory jednodušším animacím a outdated technologii celkově. O to víc jsem přesvědčen, jak byl svého času ZenGin engine pokrokový a jak jsou mnohá současná RPG postavená na daleko modernějších technologiích nudná a statická. Potěmkinovy vesnice je trefné označení.

Tady je vše poctivá a detailní ruční práce, která není standardem ani u většiny současných komerčních her. Stovky questů, jejich propracovanost, někdy i určitá provázanost, občasná nelineárnost a důraz na to, aby všechno, co hráč ve hře dělá, mělo nějaký smysl a návaznost na svět a jeho lore. Žádné fetch questy, všechno je ryze story-driven. I navzdory tomu ohromnému množství a masivní herní době. To vše s maximálním respektem k původnímu canonu.

Další věc, kterou musím vyzdvihnout, je slibovaná ekonomická vyváženost. Tvůrci to dokázali. Archolos je snad první takhle rozsáhlé RPG, kde ekonomika hry skutečně funguje a ani na konci hry jsem neměl pocit, že bych trpěl dostatkem peněz. Systém sice není moc realistický (drahý nákup, směšně laciný prodej), ale pro účely hry funguje náramně. Prakticky až do konce jsem se intenzivně věnoval exploringu a radoval se z každé odměny, z každé mince a získaného XP. A celkově měl pocit naplnění ze samotné hratelnosti, protože hra nutí používat mozek. Obzvlášť, pokud chce hráč vydělat. To samé platí pro obtížnost. Ta je poměrně tuhá, ale ne tolik, jako v NotR a téměř až do konce maximálně vyvážená. Snad jen (bojovou) magii nemůžu zhodnotit, hrál jsem za válečníka se specializací na sílu, obouruč meče a kuše.

Kromě hromady různých zbrojí, zbraní a dalších itemů byly přiměřeně rozšířeny možnosti craftění, vaření, vyrábění zbraní, alchymie apod. Zejména vaření a alchymie eliminuje řadu problémů z původních Gothic her, kdy se ke konci hry nebylo pořádně čím léčit - rostlinky byly slabé a lektvarů bylo málo a nebyly levné. Odpadá tak nutnost žrát léčivé byliny po kilech. Stačí si je prostě převařit společně s masem v nějakou baštu. Různých receptů jsou ve hře desítky.

Archolos je neuvěřitelně ukecaná hra s desítkami hodin dialogů. Kromě toho, že je kvalitně a vtipně napsaná, tak je i polsky nadabovaná. A snad až na jednu či dvě vedlejší postavy je to dabing konzistentní, v podstatě profesionální. Tak profesionální a zábavný, že mi případný anglický vůbec nechyběl. Do tohoto světa polština navíc sedí jak prdel na hrnec. Cholera! Soundtrack se zase inspiruje zejména prvními dvěma hrami a je taktéž výborný, byť s ohledem na délku by jednotlivé tracky mohly být o fous delší. U 40hodinové hry by to bylo ok, ale po 140h už byl citelně repetitivní, zejména v ulicích města, kde hráč stráví opravdu ohromné množství času.

Fascinuje mě i neuvěřitelná odladěnost celého zážitku. Za celou dobu hraní jsem se nesetkal s žádným výrazným bugem. Alespoň tedy ne takovým, který by se nějak netýkal samotného enginu, který je sice unikátní, ale taky docela rough around the edges, jak se říká. Pouze mi 2x hra spadla během ukládání, což může být jednak problém Dx11 rendereru, ale dost možná i samotnou velikostí hry nekorespondující se starým enginem a jeho nároky na výpočetní výkon. Nebo kombinací obojího. Tak či onak, doporučuji nehrát v kuse bez restartu hry více než 6 hodin (čím déle hrajete, tím větší riziko pádu) a zároveň důrazně radím ukládat střídavě na vícero slotů (já jich točil asi 7). Pak je riziko ztráty postupu eliminováno na naprosté minimum.

Mám vůbec něco, co bych hře vytknul? Popravdě, je toho malinko. Nejvíce asi dlouhé loadingy. U hry, kde je save/load součástí herní mechaniky, docela otrava. Dále bych ocenil nějaký přepracovaný inventář s lepším řazením. Hra je to dlouhá, itemů je mnohonásobně více a vyznat se, zejména ve všech těch identicky vypadajících dopisech a knihách, je po čase nadlidský výkon. A za mě nakonec obecně asi trochu i ta délka. Ke konci se mi zdálo, že by tempo mohlo už malinko zrychlit. Ale to je spíše jen můj osobní dojem jakožto člověka, který dnes již preferuje spíše kratší a intenzivnější zážitky.

Jinak ale jednoznačně převládá nadšení. Zejména proto, že dlouhá léta vyhlížím Dzieje Khorinis a Kroniki Myrtany: Archolos se objevily jakoby z čista jasna a působily na první pohled jen jako takový chudý příbuzný, od kterého jsem nic moc nečekal. Šel jsem do něj s tím, že ho smlsnu za jeden či dva víkendy - jako takovou kratičkou jednohubku, po níž bude časem následovat hlavní chod. A nemohl jsem se mýlit víc. Jestli chtějí být Dzieje Khorinis alespoň z poloviny dobré tak, jako Kroniki Myrtany, tak mají tvůrci před sebou opravdu velkou výzvu.

Pár screenů: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 (ten dx11 renderer dělá divy, že?)

Postava na konci. 

Pro: hratelnost, balanc mechanik, množství a kvalita obsahu, funkční ekonomika, věrnost původnímu lore, hlavní hrdina a jeho charakter, živost světa a jeho proměna, délka, profi polský dabing, hudba, Vardhal, humor, s ohledem na stáří enginu vizuál (s Dx11)

Proti: dlouhé loadingy, nepřehledný inventář, občasné pády hry, hudby by mohlo být více

+27
  • PC 80
Herní výzva 2022 - 2. Cesta do středu země 

Co o tomhle monstrprojektu napsat? Rozlehlost tohoto modu je tak obří, že místo komentu bych teď měl psát recenzi na několik stran... :-) Dle Steamu mi Archolos zabral krásných 80 hodin a to jsem rozhodně neprošmejdil všechno a nedodělal několik úkolů. Nějakých sto hodin se v tom dá utopit bez větších problémů.

Archolos působí jako prequel k druhému Gothicu. Orkové vystrkují růžky víc a víc, většina Myrtany je ve válce a spousta lidí před ní prchá. Jedním z těchto lidí je hlavní hrdina Marvin se svým bratrem Jorgem, které pirátská loď převáží na ostrov Archolos. Po počátečním rozkoukání na lodi hra a následném "vylodění" na pláži se přesunete do vesničky Silbach, kde se po několika prvních úkolech roztočí takový kolotoč událostí, že budete jen hltat každý další dialog a úkol.

Příběh je skvěle napsaný a výborně graduje. Navíc je zasazen do parádně nadesignovaného a rozlehlého světa, který si rozhodně s prvními dvěma díly nezadá. Hratelnost je stejná jako u Gothica 2, ze kterého Archolos čerpá jak engine, tak většinu assetů. S tím se pojí samozřejmě i stejné neduhy, v čele se zastaralými mechanismy a tragickým inventářem, který budete proklínat od začátku až do konce, ale není to něco, co by byl úplný dealbreaker.

Co naopak může hodně hráčů odradit, je pouze polský dabing, i když je profesionální. Mně osobně ty cholery a neustále šukání všeho a všech přišlo celkem vtipné, ale chápu, že jsme všichni na tu angličtinu zvyklí.

Každopádně Archolos je obří mod, za kterým je vidět až absurdně velké množství práce. Nabízí stovky questů, poutavý příběh a hlavně tu skvělou hratelnost, nad kterou jsme slintali u Gothicu 1 a 2. Pro fanoušky je tohle nutnost. A navíc je zadarmo!

Pro: Obří svět; dlouhá herní doba; hratelnost; zdarma.

Proti: Tragický inventář; pouze polský dabing; zastaralé mechanismy.

+26