Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Celkově čtvrtý, druhý trojrozměrný, díl série Catacomb mě překvapivě bavil zatím nejvíce. A to navzdory velké podobnosti s předchozím Catacomb 3-D. Hratelnost je nejvíce podobná mému oblíbenému Wolfensteinu 3D, ale svým způsobem je jednodušší, zejména co se týče rozlohy a komplikovanosti levelů. Stejně jako v předchozím díle je možné nalézt čtyři různé barvy klíčů(Wolf má jen dvě) a v jednom levelu dokonce více stejné barvy. Levely jsou ale o tolik menší a méně zamotané, že to není žádný problém. S labyrinty pozdějších her na odvozeném enginu se to vůbec nedá srovnávat. Mnoho prostor je ukrytých za falešnými zdmi, které se ale odkrývají střelbou. To je také mnohem jednodušší než obvyklejší zatlačení. Je možné z jednoho bodu snadno prověřit celou místnost nebo druhý konec chodby, což dost šetří čas a pobíhání po levelu.

Naopak obtížnost soubojů s nepřáteli a jejich počet se příjemně zvedá po celou hru. Závěrečné úrovně jsou již celkem náročné, ale zvládnutelné. Nepřátel je dost druhů, většinou jde o různá "děsivá" monstra. Jako zbraň slouží vlastně jen ohnivá koule, pouze s možností vícenásobné palby za sebou nebo do stran. To se hodí převážně v poslední třetině hry, kde jsou již tužší nepřátelé. Technicky je hra totožná jako předchozí díl, ale i v jednoduché grafice má celkem slušnou atmosféru. Za zmínku ještě stojí získávání svitků s informacemi. Vlastně nedokážu říct co mě na tom bavilo více než na předchozím díle, asi je to větší kompaktností nebo jsem si na hratelnost již zvykl? Každopádně jde o starou FPS, která se nechá hrát i dnes. Rozhodně to není pro každého, ale nedělá žánru ostudu.
+28
  • PC 60
Jedna ze starých klasik, které byly pověstné svojí atmosféričností hororovostí. Dnes už to asi nikomu tak nepříjde ale v roce 99, na monitoru s prachbídným rozlišením 640x480, to bylo děsivé dostatečně.

Hra začiná pěkně z vesela, přicházíte na hřbitov a začíná se stmívat. První co každého napadlo, bylo proč se ten debil neotočí a nejde pryč, dál na ten hřbitov přece nepolezu. Ovšem polezete, nic jiného Vám nezbude.

Musí se nechat, že takové prvky jako zombie vyhrabávající se ze země, či kostlivci vybíhající ze stěn jsou velice děsivou a povedenou podivanou. Zvlášt když se pořád hráč rozhlíží, odkud přicházejí (dokud nezískáte určitý krystal, nevidíte je na mapě).

Tato cesta pokračuje dál množstvím různorodých prostředí, bohužel se liší jen textury, zatímco mapa je vždy klasické bludiště. Na svých cestách, těmito prostorami narazíte na škálu různorodých nestvůr. Díky ruzným barevným krystalům, se vám později zobrazují nepřátele, coby barevné tečky na mapě.

Co do dalších herních prvků, hlavní postava má základní útok coby hozený fireball rukou. Dale může nalézat dvě kouzla, první střelí tři firebally za sebou, zatímco druhé vystřely čtyři do stran. Hráč dále nalézá lečivé elixíry, nebo magické hodiny, které dokáží zastavit čas.

Catacomb je zkrátka akční hra, která klasické tvůrce z ID software nezapře. I když tato hra již není pod tímto studiem. Ve své době to byla dost děsivá a nepříjemná záležitost. Zpětně už tak bohužel nepůsobí. Nekonečné bloudění a hledání klíčů, aby pak hráč hledal zase ty správné dveře, je prostě nekonečné a nezáživné.

Avšak vzhledem k tomu jak jsem to cítil tehdy, tak dávám 60%

Pro: Atmosféra, zpracování okolí

Proti: Neustálé bludiště, defacto další klon Wolfenstein 3D, i když tentokrát s firebally

+11