Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Terminator: Resistance


Komentáře

< >
  • PC 80
Uznávám, těch 80 je lehce nadsazených. Resistance má objektivní nedostatky a nebýt to tak s láskou zpracovaný love letter pro nadšence do prvních dvou Cameronových klasik, asi bych zůstal na sedmdesátce. Jenže... je to Terminátor. Po tolika letech, kdy filmaři značku jen ničí, konečně malý neznámý polský tým vytvořil kvalitní poctu prvním dvěma filmům. Nepošlapává jejich odkaz, naopak ho rozšiřuje a obohacuje.

Když jsem na konci šel úkrytem za Johnem Connorem zatímco mu salutují ostatní vojáci, on třímajíc v ruce dalekohled, měl jsem na tváři takový ten přiblbý úsměv jenž se dostavuje jen ve velmi vzácných momentech. A když pak při útoku na základnu Skynetu začalo hrát krásně remixované Terminator Theme, ten úsměv se jen rozšiřoval.

Co se tedy povedlo:

- perfektní atmosféra přesně zachycující Future War z T1/T2
- soundtrack a sound design je 100% perfection
- jsou zde snad všechny typy klasických hunter killers a terminátorů kromě T-1000 (o tom se jen mluví), stejně tak všechny typy zbraní včetně Plasma Rifle 2nd gen (fialový výstřely)
- dobře zmáknutá gameplay loop a variabilita misí, průzkum otevřených lokací, stealth, loot, akce, upgradování výbavy
- překvapivě solidní příběh smysluplně rozšiřující lore, mluvící protagonista, možnost občas ovlivnit dialogy, víc konců na základě určitých rozhodnutí
- ending slides jak ve Falloutech
- vkusné sex scény, ve stylu klasického T1
- spousta easter eggů pro fandy T1/T2

Co bych chtěl zlepšit, pokud by se stal zázrak a Teyon dostal greenlight pokračování (snad již s větším rozpočtem):

- AI terminátorů je slabá. Paradoxně z hlediska příběhu se s tím tak trochu počítá (jen nový model infiltrátor má neural net CPU, starší typy ne), ale minimálně by nemělo být možné terminátorům tak snadno utéct

- celkový balanc ekonomiky a obtížnosti by potřeboval překopat - hrál jsem na obtížnost Extreme (nejtěžší) a přesto jsem se v polovině hry topil v nábojích a lékárničkách - ten systém upgradů, skillů a lootu je tu skvělý, ale nevybalancovaná ekonomika ho činí takřka zbytečným. Stejně tak by zážitku prospělo, kdyby hráč získal plazmové zbraně až později a Terminátoři byli výzvou déle

- nízká kvalita facial animací, dabingu některých postav, opakující se assety (tolik náklaďáku společnost Cryoco v LA určitě neměla)..zkrátka následky nízkého rozpočtu.

Shrnutí? Pokud máte rádi první dva filmy, tak to za těch 30 eur stojí. Herní doba je solidních 15 hodin, při plnění všech sidequestů.

Screens:

https://abload.de/img/terminatorscreenshot28hkgs.png
https://abload.de/img/terminatorscreenshot2n5kh1.png
https://abload.de/img/terminatorscreenshot2zckts.png
https://abload.de/img/terminatorscreenshot27ijm6.png
https://abload.de/img/terminatorscreenshot2swjby.png
https://abload.de/img/terminatorscreenshot2n7k79.png
https://abload.de/img/terminatorscreenshot2tnk10.png
https://abload.de/img/terminatorscreenshot2o5j59.png

Gameplay:

https://www.youtube.com/watch?v=UJh7PgCWr6E
+23
  • PC 80
Tak po necelých 14ti hodinách, co mi trvalo dohrání hry, musím s radostí konstatovat to nejdůležitější - že se jedná o velice solidní FPS. Což bylo velice milé překvapení po jejich prvotině Rambo: The Video Game a po prvních dvou hodinách hry...

Rozjezd je totiž celkem tristní. Běhání koridorem, kdy za 5 minut (kdy ani JEDNOU NEVYSTŘELÍTE!) se spustí 3 cutscény a následně souboje s nějakýma pavoučkama, hold nejsou to pravé ořechové. Co si budem, jako odkojence old school FPS mi z toho bylo hodně blivno. Na začátek jsem čekal spíše primárně pouze stealth postup proti T-800. Ti se sice na začátku právě v cutscénách objeví, aby ale následně další 3 hodiny s nimi člověk nepřišel skoro vůbec do styku.

Musím ale přiznat, že čím se člověk dostává ve hře dál, tak terminátor zraje jak víno. Začnou se objevovat první otevřenější mapy, další nepřátelé, další zbraně a možnosti. A co další level, to posun v každém ohledu - jak výzvou, tak zábavou, tak kvalitou level designu, atmosféry a příběhu. Hru jsem začal na obtížnost hard a ze začátku to i tak byla procházka růžovou zahradou. Když ještě člově poprvé zkusí hackovací minihru a dostane dalekohled, který odkrývá pozici terminátorů, tak může být i zklamán, jaké pomocné berličky člověk dostává. A opravdu po té první až druhé hodině má pocit, že hraje nějakého terminátora pro děti z mateřské školky (viz i úděsný gameplay klukú z hrej.cz, kteří tu hru právě po hoďce hry naprosto ztrhali). V poslední třetine hry je ale hackování (i když je to jen variace frogera) slušná výzva a dalekohled dobrý pomocník (terminátoři v noci pěkně splývaj s prostředím a jejich počet bývá už větší).

Nakousl jsem prostředí a tady musím zatleskat. Jako velký fanda prvních dvou (i toho třetího bych vzal na milost) mi doslova srdce radostí zaplesalo, jak neskutečně to kluci trefili. Hlavně ty mise v nočních troskách LA jsou naprosto strhující. Tma, která by se dala krájet, podtržená všudypřítomným prachem a popelem, troskami a mrtvolami, je jedno z nejlepších vyobrazení postapokalyptického světa a opravdu dokáže nabudit pocit děsu a bezmoci. Vše to dokresluje i zvukový podtext, který je taktéž velmi podařený a svou nálehavostí dokáže zahrát na nervovou soustavu hráče (a variace na úvodní znělku hrající v menu je dost možná její nejlepší zpracování, které jsem kdy slyšel). Kde naopak hra lehce ztrácí, jsou animace postav a hlavně obličeje. Chybí na nich víc polygonů a odpovídaj standartu pár let zpět. Jinak narozdíl od jiných s grafikou problém nemám, naopak kvituju, že zde nejsou žádné rádoby moderní efekty, kdy se vše musí lesknout v dvaceti odstínu lesku jak psovy kulky.

Rád bych zmínil i příběh, který mě nijak neurážel a i když z počátku se tváří jako blbina největšího kalibru, tak ke konci si dokáže zachovat tvář a překvapí i, že vaše rozhodnutí se odrazí v příběhu. Samotný závěr je komorně epický dobývání stroje času pod velením Johna Connora a děj působí pěkně uceleně.

Potud to zní vše užasně a dokonale, až se člověk může ptát, proč hodnocení jen 80% a ne vyšší. Popravdě, hra by objektivně zasloužila něco kolem 65 - 70%. Všechny prvky hry jsou totiž načrtnuty dost povrchně a chybí jim jakákoliv hloubka - hra je ve svých mechanikách i rozmanitosti prostě až ke škodě dost jednoduchá - postavy, u kterých se sice člověk dozví nějaké pozadí příběhu, ale jsou napsány dost ploše a působí jen jako figurky na prokecnutí; omezený výběr zbraní jak klasických, tak laserových, kdy upravovat jdou jen ty laserové pomocí jednoduché skládanky o třech čtverečcích; hackování i páčení zámků taky podle jednoduché minihry, které se postupem času opět ztíží, ale jsou pořád na jedno brdo a principiálně dost jednoduché; v troskách sbíráte pořád ty stejné křápy, které můžete přetavit po celou hru v pořád ty stejné věci, jen schované pod jinou grafikou a lepšími staty - takže jen paklíče, lékarničky, bomby. A poslední věc - mapy. I když jsou mise od mise větší a větší, tak je to též pořád variace na to stejné téma - žádná tajná místa, nějaké osvěžení v podobě speciálních zkratek nebo míst. To stejné takový lehký systém expení a levelování, kdy je nastaveno jen pár odrážek, které nejdou nijak větvit či kombinovat. Takový prostě jen matematický systém pro systém.

Někomu se bude zdát, že tu plácám nesmysly, že ne každá hra musí být dokonalá. Ale po samotném zahrání zjistítě, že potenciál je zde rozhodně větší, než hra ukazuje.

A proč tedy nakonec 80% a ne míň? Prvak oceňuju totiž to, že zde není autoheal, lootboxy a podobné srance, ale je to variace na staré podctivé střílečky. A hlavně, i když je gameplay po celou dobu víceméně stejný, tak mě hra ani jednou nenudila ani nepřišla zdlouhavá. Po celou dobu hra solidně baví a klade alespoň na hráče nové a nové výzvy. Souboje s T-800 už jsou totiž slušná výzva a dokud nemá člověk vylepšené laserové zbraně s fialovými projektily a nalevelovanou výdrž. A druhak terminátor a jeho svět je moje srdcová záležitost již od dětství. A toto je s přehledem nejlepší hra s tímto motivem. Hru jsem měl v plánu koupit za plnou cenou tak i tak, i kdyby to měla být sebevětší kravina. Jen abych podpořil tuto značku a vývojáře. Nakonec jsem velmi rád, že jsem dostal hru, kterou jsem si užil a bavil se s ní. Která naopak moje nizká očekávání předčila.

Pro: atmosféra (jak grafická, tak zvuková), hratelnost, příběh

Proti: malá variabilita a komplexnost ve všech směrech (zbraně, herní mapy, nepřátelé)

+21
  • PC 80
Guilty pleasure a prekvapenie roka.

Veľmi ma prekvapilo, keď som videl prvý trailer na túto hru - nevedel som, že sa niečo také vôbec chystá a ešte viac to, že hra na to asi do 2 mesiacov vyšla.

O to viac som bol potešený, že sa jedná o moje obľúbené univerzum a v prvý moment som si myslel, že ide o hru spojenú s nedávno vydaným filmom! Našťastie, nie.

Hra nadväzuje na prvé dve filmy (a pre mnohých tie jediné kvalitné z celej série) a dokresľuje ich dej z opačnej strany – z tej temnej budúcnosti, z ktorej sme mali vo filmoch len umne zachytené náznaky.
Hra na nich stavia a rozvíja ich – verne kopíruje bezútešnosť a dizajn filmových kulís (ešte aj ten váš kruhový zameriavač je presne ako z filmov!) v hre uvidíte snáď všetky zbrane, ktoré sa vo filmovej budúcnosti mihli, sú tam jasné previazania s filmami v nemocnici narazíte na mrtvého člena odboja, ktorý sa náramne podobá na Roberta Patricka, a nakoniec pôjdete bojovať proti samotnému Skynetu, ktorý aj v hre má sídlo v pyramíde, presne podľa Battle across time

Hra má slušný príbeh, ktorý filmovým predlohám nerobí hanbu a vôbec by mi nevadilo, keby v časoch, keď Arnie bol ešte svalovec, film s takýmto príbehom natočili.

Na hre je vidieť menší rozpočet a to, že ju robilo menej skúsené štúdio: pohyby postáv a aj mimika sú trochu skostnatené, a v leveldizajne sú začiatočnícke chyby – steny domov končiace pol metra nad zemou, predmety miznúce pred očami/blood decals objavujúce sa na stenách (dizajnér nepredpokladal, že hráč ich ešte/už uvidí) a občas sa mi podarilo zaseknúť v prostredí.

Ak by išlo o čisto akčnú zložku, tá by bola na dnešnú dobu už priemerná – často krát sa stávalo, že NPC sa spawnovali do prostredia až potom, čo ste vy prekročili nejakú neviditeľnú hranicu (krásne to je vidieť, ak človek používa nočné okuliare), a to mnohokrát niekoľko metrov od vás za rohom (nemocnica), takže nejaké taktizovanie je temer nepoužiteľné.
To nehovorím o AI nepriateľov, kedy aj terminátori samotní ma nevideli, len čo som zašiel za najbližšie debne a o chvíľku na mňa zabudli. Niekedy ma videli cez maličkú špáru v sutinách desiatky metrov od nich a inokedy nie na blízku vzdialenosť.

Napráva to však jednoduchý, no účelný strom schopností, kde, podobne ako v Jedi Outcast ste ho na konci hry mali celý odomknutý (chýbali mi len 2 schopnosti do plného odomknutia). Vzhľadom na to, že jednotlivé vetvy schopností sa nedajú nejako kombinovať a oplatí sa vám skôr min-maxovať konkrétnu vetvu, jediné, čo budú mať hráči odlišné, je začiatok hry; na konci už budú mať rovnako vystavanú postavu.

V akčných hrách mi takýto prístup nevadí. Z Reesa som sa snažil vychovať tichošlápka/hackera, no keď som zistil, že dostávate skúsenosti za každého zabitého nepriateľa, stealth sa zvrhol skôr na umné ostreľovanie nepriateľov z diaľky a ich následné oberanie o suroviny. Stealth je tu skôr rudminetárny; jediné, na čo bol dobrý, bolo zakrádanie sa za vežičky a ich následné hackovanie – ten pocit, keď sa mi podarilo preplížiť do jadra Skynet Outpostu a hacknúť hlavný počítač, kedy všetko povybuchovalo a následne vežičky sami pozabíjali terminátorov, bol veľmi uspokojujúci :)

Jediné, čo by som skutočne vytkol, je Termination knife: chápem, že autori chceli dať aj stealth hráčom mechaniku/zbraň, ktorá by aj stealth spravila validnou cestou, ktorou sa oplatí ísť – no kedže on samotný je nedopečený a táto zbraň je kdekoľvek inde nepoužitná, ako jediná sa mi do celej hry nehodila – nedokážem sa stotožniť s tým, že vražednú mašinu, na ktorej likvidáciu potrebujete špeciálnu muníciu, dokážete inak zabiť jedným bodnutím noža omotaného baterkami a lepiacou páskou.

Ku konci hry už ste chodiaca zásobáreň na lekárničky, náboje a šperháky (a nové si vyrábate len z vypočítavosti – lebo vám to zvyšuje experience) – ekonomika by ešte chcela trochu vybalansovať.

Apropo, šperháky – hra okopírovala minihru otvárania zámkov z Bethesdích hier, čo sa nesťažujem a ani hackovanie nebolo zvlášť tažké alebo frustrujúce (v porovnaní napr. s Prey (2017), kde bola podobná minihra).

Hudba je božská – je to vlhký sen všetkých fanúšikov Brada Fiedela a pokiaľ niekedy ponúknu soundtrack samostatne k predaju, okamžite kupujem.

Napriek menším nedostatkom sa jedná o skvelú hru, ktorá filmové predlohy nijako nezahanbuje a výborné využíva filmovú licenciu.
Jediná hra po Terminator:Future Shock/Skynet a Terminator: 2029, ktorá sa oplatí zahrať.

Pro: slušný príbeh, výborné využitie filmovej licencie, ktoré už nikto nečakal, uchádzajúce herné mechaniky

Proti: : postupné načítavanie nepriateľov – nemožnosť hlbšieho taktizovania, polovičatý stealth, termination knife, záverečný boj so Skynetom mohol byť epickejší a dlhší

+21
  • PC 55
V Teyonu musí být opravdu velký fandové Terminátor značky, protože na rozdíl od Ramba se odhodlali udělat normální hru, ve které, a ted se podržte, ovládáte svou postavu! Já vím, skvělá to fíčura v roce 2019! Nejenom však to, tahle hra má taky lore a odkazy, jenž respektují značku víc než poslední dva Terminátor filmy dohromady! Má to i nějakou atmosféru, která je umocněna velmi věrnou a kvalitní hudbou (výborná verze hlavní skladby potěší) a důvěryhodným "post judgement day"prostředím. Ba co víc, dokonce tu máme jednoduchý, leč zbytečný strom dovedností a crafting! Hakovací a lockpick minihry ala Bethežda A NPCčka, se kterými se dá interagovat a která nejsou namluvená užgorodem z kanálu, který byl zaplacen houskou a kefírem! Zkrátka někdo si tu dal záležet a nebylo mu u zádele kvalita výsledného produktu.

Avšak běda, i přes všechnu tu očividnou snahu, je patrné, že tu stále chybí talent a peníze na to udělat opravdu něco kulervoucího. Přestřelky jsou neskutečně statické, pohyb omezený - nelze se vyklánět za roh, přeskakovat překážky. Level design je jako mapa trávícího ústrojí (na pohled spletitý, ale ve skutečnosti lineární s dvěma východy. Skynet a jeho vojsko tupé, jak kdyby je poháněl Win95. A celkový vizuál je v nejlepším případě na hranici 2011, ale zase to dobře běhá. Navíc to všechno skončí dřív než stačíte vyslovit "Hasta la vista, baby!" Multiplayer tu není a motivace k opětovnému hraní je nulová.

Terminator resistance je kompetentní, leč naprosto průměrná hra se zbytečnými mechanismy, postavená na umírajícím brandu, kterou si můžou snad opravdu užít jen naprostí fanouškové. Jinak to za ten čas (a momentální cenu) nestojí.

Pro: Respekt k univerzu terminátora, není to Rambo, relativně funkční stealth.

+21 +22 −1
  • PC 80
Napsat komentář mě donutí jen tři věci. Když jsem extrémně spokojenej, naštvanej nebo mile překvapenej. Tohle je ta třetí možnost. O Terminator Resistance jsem se dozvěděl sotva před měsícem a už tu zpracovávám dojmy po dohrání hry. A ty jsou veskrze pozitivní. Začněme tedy jimi.

Resistance hodně spoléhá na fanoušky a jejich vztah k filmové sérii. I proto tvůrci zvolili do hry hudbu z filmu, konkrétní postavy nebo odkazy na ně a místa. Tahle hra je tedy ušitá mně na míru. Hutná atmosféra rozbořeného města podpořená depresivními tóny za dusotu terminátořích hnát mi kolikrát solidně stáhla hrdlo. Všechna tahle autentičnost a syrovost by byla ale málo. Ve hře se dočkáte i voleb v rozhovorech, které mají přímý dopad na postavy, hlavní hrdina je nadabovaný (Ahoj Arťome. Ne, nemusíš mi odpovídat na pozdrav. Stejně bych se nedočkal.) Dále tu máme strom dovedností, kraftění všemožných pomůcek, bomb, paklíčů, přísavných min nebo různých stimulantů na zpomalení času a tak podobně. Můžete upravovat plazmové pušky, do kterých volíte buďto větší poškození, rychlost střelby nebo velikost zásobníku. Kromě klasického otvírání dveří paklíči tu máme i hackování. Hackování je vyřešeno celkem vtipně a i ono samo mě vrátilo do dětských let. Pamatujete si na hru Frogger? Je totiž vyřešeno dost podobně. Nejprve jsem z toho nebyl příliš nadšen, protože Froggera jsem nikdy moc nemusel, ale časem jsem tomu přišel na chuť, a vyšší obtížnosti jsem si už vyloženě vychutnával. Zmínit musím i příběh. Ačkoliv je ke konci už celkem předvídatelný, celkově mě bavil a poslední 4 hodiny jsem hrál s neskutečným zápalem.

Dál tu jsou věci, který už tak v pohodě nebyly. V první řadě je to zastaralá grafická stránka, která je markantní na první pohled. To bych ale tvůrcům zase tolik nevyčítal. Výše zmíněné mě bavilo natolik, že tohle rád prominu. Nakonec to sice je vidět, že se nejedná o AAA titul, ale zase to není tak hrozné, abyste si řekli fuj, to je hnus. Konec konců hra ani jednou nespadla a nedropovala ani na epic nastavení. Co jsem ale už nepřekousl, byl tvůrci zvolený FOV, který jsem musel změnit z výchozích 70 na 95, aby se z toho netočila hlava a šlo to pohodlně hrát. Kdyby to bylo nastavitelné z menu, ani bych to neuváděl, jenže vy se musíte pohrabat v adresáři hry a změnit to v něm natvrdo. No, hlavně, že to šlo. Co jsem už kousal opravdu blbě, bylo IQ terminátorů. Pokud jste se s nimi pustili na férovku face to face s občasným krytím za překážku, bylo vše ještě v rámci možností v pohodě. Problém nastane tehdy, pokud mu zmizíte do postranní uličky. Regulérně se zastaví a čumí. Začne se rozhlížet, a když se nic neděje, začne si to štrádovat zase zpátky. Řekli byste, že když to je třeba na 50 metrů, tak se holt vrátí hlídat perimetr nebo tak něco. No jo, jenže kolikrát se to stalo na 5 metrů, kdy já zmizel za rohem, on se otočil na patě a mazal zpátky. To už jsem nepěkně skřípal zubama. Letecká podpora si taky zrovna nelámala hlavu, když jsem jim začal likvidovat platformu, všude lítali terminátoří kousky do vzduchu a oni si jen tak v klidu přeletěli nad oblastí a zase valili dál, žádný stres.

Celkově ale musím říct, že jsem se tak dobře dlouho u střílečky nebavil. Pominu-li určitou zastaralost, která tomu ovšem svým způsobem dává atmosféru terminátořího universa devadesátých let, tak jsem byl opravdu nad míru spokojen. Už se celkem těším na druhé hraní, kde každopádně udělám hned několik rozhodnutí úplně jinak.

Pro: slušný příběh, atmosféra, volby v rozhovorech, dobře napsané postavy, hudba z filmů, postavy z filmů

Proti: slabší grafika a inteligence nepřátel

+20
  • PC --
Po dohrání Future Shocku a SkyNETu před třemi lety jsem zoufale prahl po nějaké nové terminátoří FPS. Dlouho jsem čekat nemusel a nakonec to ani nebolelo tolik, jako sledovat Daenerys Zabouřezrozenou v Genisys.

Částečně otevřené prostředí, vedlejší úkoly, kraftování, inventář, získávání zkušeností, vylepšování statistik, rozhovory s postavami a rozhodnutí ovlivňující děj - checked. Nejsou to sice zrovna časté atributy dnes už vymírajícího žánru single-player FPS, ale rozhodně mě to nesejřilo. Příběhovno pěkně zapadá do celého universa a ta smyčka na konci mě opravdu potěšila.

Snad bych si to i zahrál znovu, jenže to by někdo musel poštelovat volume obtížnosti. Hrál jsem na nejtěžší Extreme a i Far Cry 5 je proti tomu ultra hadrcore survival. Hned od začátku je k dispozici rentgenové vidění, crafting se velice rychle stane zbytečný, protože je dost prostředků si koupit cokoli. Nosil jsem doslova tisíce nábojů a desítky lékárniček. Hacknutá věžička dokáže sundat T-47, výbušniny mají naprosto devastující účinek, T-800 vydrží dvě rány do hlavy a i když nepřátelé ubírají zdraví velmi rychle, málokdy k tomu dostali prostor. Většinou byli terminováni dříve, než se vůbec přiblížili...

Téčka jsou imunní vůči standardní munici a chvíli působí jako nebezpeční protivníci. Líbí se mi ta idea nezničitelnosti Téček klasickými zbraněmi, Skynet je koneckonců přesně takhle designoval a konečně to někdo promítl do hry. Velmi rychle je ale k dispozici plasma a s tou už se karta obrací. Je to velká škoda, rád bych stahoval půlky při úprku před hlídkující skvadrou osmistovek...

Nesmrtelný úvodní theme vyvolá nostalgickou husinu nejednomu pamětníkovi VHeSek a až na místy divně chrastící dabing je zvuk přesně takový, jaký má bejt. Hůře je na tom grafika, hlavně při denním světle a pohledu zblízka, ale jak by řekl klasik - viděl jsem lepší, dohrál jsem horší. Stejně tak úprava *.ini kvůli FOV není moje oblíbená kratochvíle a ocenil bych možnost vypnout zaměřovač a jiné HUDoviny.

Resistance neurazí, ale díky své negativní obtížnosti to není tak úplně ten zážitek, kterých bych očekával. Komu se ježí chlupy po přičmuchnutí k terminátořímu pižmu, ať si klidně přidá jednu hvězdu. Nebo dvě.

Hodnocení: ✰✰
Obtížnost: ne
+20
  • PC 65
Budgetovost celé hry je více než zjevná, stejně jako inspirace FutureShockem / SkyNetem. To první se projevuje v chudší, zastaralé grafice a opakujícím se designu (trosky budov a interiéry jsou docela copy / paste), to druhé je sázka na jistotu a krok vstříc fanouškům, jenže... FutureShock / SkyNet tu byli v polovině 90. let a tehdy se jednalo o v mnohém převratné a inovativní hry, zatímco Resistance svou hratelností v kontextu dnešních open-world titulů působí spíše poněkud chudě.

Ne ale špatně. Pořád je tu dostatek fanservisu, solidní atmosféra a když se člověk opatrně plíží kolem hlídky T-800, tak se občas i zjistí, že je to pro něj vlastně docela vtahující zážitek, který se za tu budgetovou cenu vyplatí neminout.

Pro: fan service, atmosféra, nadprůměr v rámci her o Terminátorech

Proti: slabší grafika, zastaralost, krátkost

+15
  • PS4 75
Letošním pokořeným číslem deset byl Terminejtr Rezistánc a hned na začátku vypíchnu, že sem se místy až královsky bavil - je to totiž fan servis jak hovado, gor pro milovníky prvních dvou snímků. Od vývojářů co udělali velmi špatnou "kolejnicovou" hru Rambo jsem po shlédnutí traileru Terminátora nečekal spíš raději nic ale dostal jsem velmi příjemnou facku. Příběhově se nejedná o nic extra, jste obyčejný voják a hrozí vám smrt v akci - zrovna v tu chvíli vás kontaktuje pan neznámej a poradí vám jak se zachránit a kam dojít. Později se stanete členem odporu a vrhnete se do boje proti plechovkám. Gamesu pohání Unreal engine a musím podotknout že to vlastně vypadá celkem fešně, ne ideálně, ale dobře (tak trochu jako hra z roku dejme tomu 2017). Jsou zde mise které se soustředí jen na boj (lineární kosička robotů) a nebo na průzkum kde sbíráte suroviny tolik potřebné pro craftění. Když máte chvilku klidu můžete ve vašich safe housech rozmlouvat s různými NPCčky, zjišťovat co že jsou zač, odkud jsou a co po vás chtějí (zdroj sekundárních misí). Co se týče herního světa je detailně zpracovaný a nebojí se sáhnout pro inspiraci k filmům. Nechybí zde T-800ka (v podobě skeletonu i infiltrátora) před kterou budete nejdřív prchat a později (až obdržíte správný gun - osobně jsem je kosil s jejich vlastní plazmovou puškou která zní přesně jak ve filmu a je radost ji používat) si je budete dávat k večeři. Nachází se zde ale hned několik druhů termosek a je radost na ně pohledět (zvláště když jsou v troskách). Level design není nic extra ale průchody misema zabaví a svět je plný zajímavých reálií. Zvuková stránka je za mě na výbornou, jak klasické "ta dam tam ta dam", tak i hudba stvořená přímo pro hru líznutá právě ikonickou melodií. Náplň misí je klasika, přijď, nič, uteč, dones, nic objevného, ale když se dáte na zobání collectibles a materiálů, tak si jednak protáhnete herní dobu a jednak se víc pobavíte. Když jsem hru po cca 12ti hodinách dokončil (dá se v klidu projít na posezení například na obtížnost normal), první co mě napadlo bylo, že chci víc a že bych byl rád aby vývojáři dostali za svůj titul zaplaceno (kupujte, klidně ve slevě ale kupujte) a chci další nášup nebo jejich Vetřelčí hru. Z univerza Terminátora toho moc nevyšlo a kromě nic moc Salvationa už mám v paměti jen moji oblíbenou sérii od Bethesdy (Future Shock a SkyNET), takže tohle byl velice slibný a voňavý vánek.

Vzato kolem a kolem hra není bez chyb, občas na PSku padla, někdy se slušně trhala, ale jinak se jedná o přístupnou a chutnou jednohubku která rozhodně stojí za vyzkoušení (pakliže jste fanda Termosek, je to nutnost). Hodnotím velmi slušných 75% a jsem velmi zvědav, co nám přinesou vývojáři příště. No a taky mi tam (podobně jako u Salvationa) padla platinovka která se dá udělat na jedno zahrání a je to - za mě - příjemný bonus. Zkrátka pokud chcete něco u čeho není třeba moc myslet ale spíše se chcete pobavit a zastřílet si, je to ideální cesta.

Pro: Hudba, zvuky zbraní, povedený svět co se týče reálií a různých odkazů, kulervoucí finále

Proti: Občasný pád na PSku, nepříliš propracovaný příběh, později totální nevyužitelnost zdrojů pro craftování, vše si nasbíráte v misích

+12