Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@S4TW (komentář): Tvoje první dohrane jrpg, sláva ti :)
Nejsem si teď úplně jistej ale možná ta hra ve statistikách píše kolik času si strávil v soubojích, v menu atd.
S Magilou jsme na tom úplně stejne, taky mne nakonec dostala, potvora :)
No a co Final Fantasy, to hrát nebudes?
Tak už jsem na 60 hodinách, ale už to vypadá, že směřuji do finále :)
@Solidor (27.07.2022 17:58): tohle dost řeší boostění Stun a pak jen dokola používat schopnost, čili nemůžeš umřít, s tímhle udolávám valnou většinu bossů a ani nepotřebuji itemy... jediný problém mi dělají ti bossové v náhodných soubojích...

@Charllize (27.07.2022 17:45):  rád bych dohrál DQ XI, ale teď nehraji na PS4, čili padá i ta Persona... navíc v říjnu odjíždím na delší dobu pryč, tak už stihnu spíš něco kratšího na 30-40 hodin max...

@Charllize (27.07.2022 18:15): jo, ten tutoriál už ani nečtu, protože těch informací je mraky a zatím si vystačím s tím, co už umím :)
@Solidor (27.07.2022 17:58): To souhlasim. A navrch přidám ze kromě Arise byla většina soubojaku v serii zbytečne prekombinovana. Ty hry davaji Combat tutorialy prakticky po celou hru a vsechno to je neskutečny bordel. A jestli by mi někdo tvrdil ze po prvním dohrání vsechno pochopil a vi jak funguje tak mu neuverim :)

Mimochodem jsem si ohledně itemu vzpomněl na FFX-2 a souboj s master tonberym ve via infinito ( tvůj oblíbeny :)
Prakticky každý tři vteřiny zabil někoho jednou ranou a cele to bylo o tom do rytmu těch tři vteřin používat Phoenix down a jednou zaútočit. Když se nedařilo tak těch 99 Phoenix Downů bylo málo :)
@Charllize (27.07.2022 17:45): Zásadní problém všech Tales of soubojů, co jsem hrál je ten, že se hrozně točí kolem používání Itemů. Dokud máš dostatek, tak na obtížnosti ani tak nezáleží. Navíc většina bossů dává často one hit kill, takže když dojdou Life Bottles, dostaneš většinou game over nehledě na zvolenou obtížnost. Snad krom té úplně nejnižší.
@S4TW (27.07.2022 13:31): Tak ono to ani nebylo myšleno tak ze by byl problém. Jen to je trosku oser a proste sem tam chcipnes. Já většinou Tales hry hraju na moderate obtížnost, což bývá ta předposlední. Při tom množství souboju potrebuju aby to trosku odsypalo a ne ze každý souboj bude hrozit maximální soustředění a využívání všeho možného. Jinak se ti pak zpřístupní ještě vyšší obtiznosti tuším. Kdybys měl málo :)
Za mne osobně Tales of hry u mne mají ten problém udržet moji pozornost 100 hodin. 
Ale to je spis tím ze jsem jich hrál asi 10 a proste to bývá podobne. Te serii trochu chybí ta rozmanitost jednotlivých části jako má třeba Final Fantasy. I když je to pořad jedna z těch top serii v jrpg žánru.
A co dal? Persona 5? Vypadas na to :)
@Charllize (27.07.2022 00:38): já jsem jedině rád, za mě je ideální, pokud má RPG kolem 100 hodin... samozřejmě, musí ta hra umět i po 90 hodinách pořád něco hráči dát :)... jinak se souboji stále nemám problém :P
@S4TW (27.07.2022 00:02): Však to je v pořádku.
Viz Bragiho a můj čas. Těch 50 hodin je pro pribehare na easy a pro recenzenty kteří z toho udelaji obecnou věc a pak jsou lidi zblbly ze za 50 hodin jsou teprv někde za půlkou :)
@Charllize (10.07.2022 00:21): ještě dotaz, jak dostanu v bitvě do týmu Eleanor, vím, jak přepnout další postavu, ale pořád mi to přepíná jen mezi dvěma, ale ta třetí mi tam nejde hodit... jakože, zatím jsem to nějak zevrubně nezkoumal, ale beztak to bude nějaká blbost :D
@S4TW (10.07.2022 00:01): Jo, to získávání pasivu ze zbrani a vybavení je na dlouho aby to mělo nějaký efekt. A to věcný šachování z vybavením přes všechny postavy únavné. Ale není to špatný system jen to trva a je to možná pro někoho sileny buswork.

BTW můžeš pak i zvážit Zestirii, sice zle jazyky ti budou tvrdit ze nebrat ale ono to zas tak zle není pokud přistoupis na to ze jsi tentokrat Mirek Dušín. Gameplayem se to zas tolik od Berserie neliší a příběh taky není ve stylu pohádky ala DQ.
@Charllize (09.07.2022 23:18): Bohužel. hraji PC verzi... jinak taky sbírám kuličky pro kočičky... já se docela vyblbl u té minihry, jak roznášíš jídlo, to mě docela bavilo... ty balónky byly docela mor a jinak jsem asi nic dalšího nezkoušel... jak říkám, chci to dohrát nenásilně, projít si to v tempu, kdy se budu soustředit na hlavní úkol a zadrbu se třeba jen na chvíli, raději ani nekoukám, jaké jsou tam achievementy :)... ještě se občas seknu na tom vylepšování zbraní, ale to ne, že by byla zábava, spíš to beru čistě prakticky (tohle mělo lepší Dragon Quest XI).
@S4TW (09.07.2022 22:57): V Berserii je hodně miniher, a ani jedna mne nebavila. Zejména proto ze odměny nestáli za nic, většinou šlo o kosmetické doplňky a oblečky, což je mor sám o sobě i bez minihry.
I když tam mají dobre udělané umisťování te kosmetiky na postavu. Jakoze třeba můžeš někomu nalepit brejle na zadek nebo někomu dat na nos klobouk. Ale je to taky spis blbost k ničemu :)
Jediny co mě bavilo bylo sbírat Katz kuličky, to jsem kvůli nim lezl až panubohu do oken když bylo třeba, i když odměny jsou taky kraviny :)

Jinak jestli to hraješ na PS tak si tam dej ty free dlc Catalog 1-5. Jsou to nové skity a je skoda to tam nemít. U pc verze to z nějakého důvodu není, takže buď vůbec nebo to už zakomponovali přímo do hry.
@Charllize (09.07.2022 13:20): Tak nějak to hraji, prostě jdu po příběhu, exploruji, něco málo poudělám, naexpím, ale tak, aby mě hra pořád táhla a nezadrhl jsem se na nějaké minihře a tím si hru odpálil do nezábavna... zatím mi to tempo extrémně vyhovuje a zbytek si nechávám na post-game a když se mi nebude chtít už hrát, tak to prostě pustím ke dnu, nepotřebuji kompletovat stůj co stůj... on ten souboják, taky není extrémně zábavný, jako nenudí mě, ale už jsem prošel asi 300 souboji :D, tak to se vždycky omrzí...

@Bragi (09.07.2022 13:23): může být, zatím nepociťuji náznak frustrace, abych snižoval, ale když to přijde, tak už si s tím takovou hlavu nedělám... raději, když mě bude hra bavit až do konce, než abych se u toho zbytečně nervoval, ale nějakou výzvu taky snesu
@Fritol (09.07.2022 12:54): S vedľajšími questami by sa to asi trochu natiahlo. Ja som prešiel všetky vrátane post-game dungeonu a spolu s občas nevyhnutným grindom som sa dostal niekam ku 165 hodinám celkového času. Ale nesťažujem sa.

@S4TW (09.07.2022 01:41): V posledných častiach hry budeš asi musieť znížiť obtiažnosť. Alebo grindovať. :)
Já bych ty časove údaje zas tak nehrotil. Obvzlast u her kde je tuna vedlejších věci. Někdo za 40 někdo za 150. Já měl nějak mezi 80-90 hodinami, s tím ze jsem trosku odflaknul post game část. Pac mě ty Tales of akční soubojaky trosku nudí a většinou ty hry ze serie nejsem schopen nějak zkompletovat úplně do podrobna.
Navic ten max level 200 je fakt opruz udělat, jde to i na můj vkus pak už děsně pomalu a člověk by musel tu post game část probíhat stokrát dokola.
V Tales of Arise to je zas naopak až moc snadné, hra dá na konci hraci exp boostry a level tam je jen 99 a je to za chvíli hotovy.
O post game obsahu jako má třeba FF nebo Star Ocean se muže Tales of serii jen zdát.
Nakonec mi možná přijde rozumne si v te serii odehrát jen ten příběh a vedlejsi věci na které hráč narazí po cestě s na zbytek se vykaslat, za moc to většinou nestojí.
Tak jsem na nějakých 19 hodinách... Což je zhruba 1/3? Už občas i zemřu, zatím cca. 3x? ale už pociťuji ten lehký skok v obtížnosti :)
@Charllize (01.07.2022 16:05): Já tomu věřím, že ještě zapláči, snažím se ten souboják nějak vnímat, ale dokud nemá hráč vyloženě potřebu, tak se do toho úplně neponoří, já se na ten obtižnostní skok těším :)
@Bragi (01.07.2022 11:35): No a pak Dire Foes, to už tak úplně nepovinné není, když člověk víc bojuje :)
A v pozdější fázi hry i obyc nepřátele umi zatopit, obvzlast na tu nejvyšší obtížnost.
Ja myslím ze ještě záplace a navštíví nastaveni obtiznosti :D



@S4TW (01.07.2022 11:24): Ono se s každou postavou hraje úplně jinak. Člověk se upne na Velvet a nějak se to postupně naučí a pak tam je par případu kdy musíš hrát chvíli za někoho jiného a je to v prdeli. Třeba i když Velvet v souboji padne. 
Ony se ty možnosti v soubojích rozšiřují skoro celou hru a třeba úplně ten nejvíc mega special utok co Velvet pak umi se mi povedl parkrat za hru :)
Je prave paradoxní jak moc u Tales of Arise šli s tou komplexnosti soubojaku dolu, a hle, výrazne vyšší prodeje a třeba na ps4 má z Berserie platinu 1,4% lidi a z Arise 12,8%.
Hry se zdebilnuji na všech frontách a říkají tomu quality of life, lol, demence.
@Charllize (29.06.2022 22:57): No, popravdě si zatím v soubojích vystačím, že spamuji náhodná tlačítka :D, zatím nebyla potřeba zkusit si nějaký learning nebo tak, tak jsem zvědavý, kdy mě to doběhne...
@S4TW (29.06.2022 22:11): Achievmenty jsou tam jen pro otrlé, pocitej ze když si projdes příběh nebudes mít ani 50%. Mám dojem ze komplet je udělat je tak na 200 hodin.

Tutorialy ti budou vyskakovat snad až do pulky hry. A o obtížnost se neboj, jestli to mas na nejvyšší obtížnost tak good luck :)
Teda, další hra, kde neskáčou achievementy :D, za 6 hodin zatím 1, až si někdy říkám, jestli to nehraji nějak blbě, ale u příběhovek se jimi nerad otravuji, to případně dohrotím v post-game... Ale jinak zatím super, příběh hodně táhne, hlavní postava je mega dobrá, je to teda slušný grind fest, snažím se, abych leveloval nějak konstantně a pak netrpěl (ale bojím se, že tímhle tempem mě souboje brzo omrzí), zatím jsem ani jednou neumřel, hraji na nejtěžší... ale v podstatě mi ještě vyskakují tutoriály, takže předpokládám, že ten drop v obtížnosti ještě dorazí...
@Fritol (27.06.2022 09:00): nicméně oceňuji, že to je narozdíl od Dragon Questu takový víc adult příběh a zatím to i hodně jde po tom hlavním příběhu, což mě dost ba, ale nedovedu si představit, že to takhle bude po celých 50 hodin...
@Fritol (27.06.2022 08:53): mě docela vytáčí ta čarodějka, co není čarodějka... nakonec jsme si dal anglický dabing, protože s tou japonštinou by to bylo náročnější na pochycení (ačkoliv Yakuzu jsem zvyklý hrát japonsky s anglickými titulky) a ona má dost otravný hlas, ale předpokládám, že v japonštině bych si nepomohl :D
@Charllize (18.08.2021 20:05): Jo, hlavně mi přišlo, že to postupně i ztrácelo na vtipnosti. To počáteční "každý sám za sebe" a vzájemné využívání víc a víc působilo, že jsou jedna rodina. Ač na druhou stranu třeba vývoj Eleanor mi přišel poměrně sympatický. Nečekal jsem, že si ji postupem hrou docela oblíbím.

Post game vůbec, raději další jrpg. :D
Teda ten poslední dungeon byl za trest. Nechápu, proč každé druhé RPG musejí v závěru podělat nekonečnými dungeony.

Ale jinak teda super. I přes slabší grafiku to díky stylu vypadá docela hezky, hlavně města jsou super, přičemž je akorát škoda, že tam chybí nějaká interakce s okolím. Nejenže nejde aktivně nic udělat, třeba pohladit si kočku, ale vůbec ani nereagují na mou blízkost. Na detaily moc nemysleli, ani v interiérech třeba... Člověk kouká na ta krásně navržená města, ale chybí jim trocha života.

Naštěstí to vynahrazují postavami. Velvet je fakt skvěle a originálně napsaná hrdinka, kéž by bylo víc takových. No a Magilou jsem tu vychválil už dost. :) Vůbec celá ta parta a jejich pohnutky jsou fajn vybočení ze stereotypu. Ač příběh sám o sobě není žádné veledílo, tak postavy to klasicky táhnou neskutečně nahoru, jak je v jrpg zvykem.

Tak snad Arise nezklame.
@Charllize (24.06.2021 09:44): Velvet je zatím sympatická. Jinak to nehodlám hrát tak dlouho. Možná to dohraju opakovaně, ale nemyslím si, že by mi jeden průchod trval 5 let. :-D

@Fritol (24.06.2021 11:25): Magilou (nejsem schopnej si zapamatovat to její celé jméno :-D) jsem zatím potkal jen jednou, ale třeba (asi určitě) ji potkám znovu, až se mi podaří zdrhnout z vězení (zatím jsem jen potkal týpka, co si šel pro meč). Zatím se mnou chodí jen Seresa. :-D
@Fritol (18.06.2021 19:10): Tak je to PC verze, tak bůhví jak bude vypadat ps4 verze. Ale je evidentní ze ty předchozí ukázky byli z nějaké ne úplně dokončené hry. Už sem se začal těšit, působí to cele moc dobre :)
@Charllize (22.04.2021 22:00):  Nej měla souboják podle mě právě Tales of Phantasia, ta původní SNESová, další díly (a zdá se že i remaky ToP na SNES a GBA) šly zbytečně do moc bezhlavé rubanice. Tales of Phantasia šla v podstatě hrát stylem Active time battle. Zadáš seknutí, postava se rozběhne k cíli, sekne do něj a pak utíká zpět do výchozí pozice. To bitevní pole bylo dost velké na to, aby člověk při úprku zpět do výchozí pozice přemýšlel, co za další útok zvolí. ToP měl kvalitu Star Oceanu 1 na SNESu, dokonce souboják měl lepší než Star Ocean 1.
No kdyz bych vzal soubojaky u dilu co jsem hral a dal jim hodnoceni :)
Legendia - 6
Symphonia - 8
Abbys - 6
Vesperia - 6
Graces - 7
Xillia - 9
Zestiria - 6
Berseria - 8

Na desitku neni zadnej, vic mi vyhovuje ta star ocean odnoz :)



Ringo -Vesperia byla jako jedna z mala AAA hra a je to videt, vse ostatni pak uz byl trosku budget.
Každopádně když vidím ten souboj, tak je jasné, že i jRPG už se delší dobu ubírají jinudy, než by se mi líbilo. Já mám navždy zafixovanou Tales of Phantasia ze SNESu a žádný další díl Tales série mě už nebavil tak, jako SNESová Tales of Phantasia. Ještě byla fajn Tales of Eternia a do toho dalšího jako bych se musel u téhle série trochu nutit. Ale ty 2D díly mám ještě v plánu, mám koupenou Tales of Abyss na PS2 a Tales of Vesperia na XBOXu 360, obojí jsem zkoušel a vypadá to docela hezky, obzvláště hezky kreslená Vesperia.
@Charllize (22.04.2021 21:45): Jo, to je taky možné. No zajímavější RPG nás stejně asi letos nečeká (Jasné, SMT :D), takže se na to těším, ne že ne. Možná tak Scarlet by mohlo překvapit, ale nečekám o moc lepší hru, než Code Vein. Škoda, že to Granblue Fantasy vyjde až 2022.