Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tajemství Oslího ostrova

62

Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 85
Tak jsme si tak dneska s kolegou nostalgicky vzpomínali na Tajemství oslího ostrova a celý to vyvrcholilo tím, že jsem si to stáhl a rozjel v DosBoxu... Nejdřív jsme nechápali, jak se dostat z první lokace, ale nakonec jsem někam klikl a zobrazil se celý ostrov. Kolega mi poradil, ať jdu k chatě. Nakradli jsme tam dříví a pádlo. Pak mi říkal, že mám jít do komína. To nám nějakou dobu nešlo, až jsem si vzpomněl, co se vlastně musí udělat.

Takže jsem šel na pláž na boku, napil se vody (a pak Gajbáš Tripvůd dovedl mluvit, i když měl plná ústa). Šel jsem do chaty, uhasil oheň, vyšel ven a deset minut jsem klikal na komín, než do něj postava vlezla. Kolega podotkl, že sprity hlavního hrdiny jsou vlastně čornutý z nějakýho dílu Monkey Island. Já jsem mezitím už prozkoumával hromadu a vytahoval z ní měch.

Shodli jsme se, že je vlastně hrozně fajn, že je ta hra tak strašlivě HARDCORE. Prostě... tehdy se s náma vůbec nesrali. Stačilo špatně zkombinovat dvě předměty, nebo někam blbě kliknout a hra byla totálně zkažená a nedala to nějak vědět. Člověk mohl celé další týdny hledat nějaké řešení, aniž by si vůbec uvědomoval, že žádné není, protože to prostě POS*AL! Jak jsme to tehdy mohli dohrát bez návodů, TyTrubky a jiných zlepšováků?

Kolega vysvětlil, že každý vždycky přišel na nějakou věc, tak to řekl všem ostatním a tak se to nějak šířilo. To už jsem měl první ingredienci a nesl jsem ji za oslíkem. Pak jsem si hru poprvé uložil.

Tehdy jsme taky neuměli anglicky, takže jsem byli nadšení z každé blbosti, co mluvila česky, podotkl jsem. Kolega kývl. Asi desetkrát jsem musel opakovat rozhovor s blbou kytkou, protože jsem se několikrát překlepl a řekl jí, že smrtí jako kravské lejno.

Říkám si, že dneska, když už mám v hlavě celý postup hrou, tak se nejtěžším úkolem stává sebrání jetele u sopky. Hele, on to není spoiler, každý to přece už zná!! Je těžký kliknout na správný místo. Než jsem se nadál, už jsme vkládali krystaly do výklenků. Ptám se kolegy, jestli je ještě polední pauza (snad jste si nemysleli, že hraju v pracovní době!!), říká, že jo... dobrý!

Pak se mě ptá, na co je ten poslední svítek. "Hned uvidíš," říkám mu. Pár minut na to jsme drtili posledního bosse a vychutnávali závěrečný outro. Celá hra se dá projít cca za 40 minut. A jo, je prostě fajn, i když se ovládá občas trochu těžkopádně, oblasti objektů v lokaci jsou někdy dost pofidérní, není tu žádná možnost si aktivní místa na obrazovce zobrazit (tak, jak bývá dnes zvykem) a úkoly jsou vyloženě utrpení (10x klikni na párek, než ho hlavní hrdina sebere), ale přesto to člověk na té hře má tak nějak rád...
+19+19 / 0
  • PC 25
Tuto hru jsem poprvé hrál, a to pouze krátce, před mnoha lety a nyní jsem se z nostalgie k ní vrátil. Hra má poměrně pěkný úvod a grafika na tu dobu také není špatná, že nemá zvuk, vem čert, ale co mě u této hry nejvíc drtí, jsou úkoly a jejich nesmyslnost, nelogičnost a hlavně, že tu je plno momentů, kdy si můžete totálně zavřít cestu ke konci, aniž byste to tušili, nechápu, proč třeba nemůže Gajbraš utrhnout znova jetel, proč musí pokaždé zničit svitek se zaklínadlem atd., takže dál hrajete, zkoušíte, klikáte a přitom už je to dávno zbytečné, to se mi zdá jako trochu podraz na hráče, takže proto to nízké hodnocení. Další, co mě štve je, že když chcete zkusit nějaký předmět, zda se na něco nehodí, což většinou ne, tak Gajbraš pořád dokola předvádí ty samé vylomeniny s touto věcí, a nejde to ani odkliknout, což je popadesáté už silně otravné a zdlouhavé. Některé momenty a hlášky jsou až trapné. Toť hodnocení z pohledu konkurenceschopnosti a hratelnosti.

Ale jako dílo (seminární práce) dvou studentů gymnázia asi na 1 s *.

Pro: Grafika, pěkné prostředí ostrova, vzpomínky na mládí

Proti: Nesmyslné úkoly, donekonečna se opakující kejkle s předměty, trapné hlášky

+17+18 / -1
  • PC 45
Herní výzva 2018 - číslo 4: Hru nezastavíš
Hra je jasnou parodií na úspěšnou adventuru The Secret of Monkey Island. Ze hry si vypůjčila několik postav (Gajbraš, LeGek) a trošku si je přejmenovala a poupravila k obrazu svému. Jako parodie funguje hra skvěle.

Co mi na hře vadí, je taková ta blbost adventur, kdy musíte něco dělat několikrát stále dokola, abyste daný předmět získali. Hru jsem se snažil hrát bez návodu, ale kvůli těmto věcem vyskoč šestkrát pro klobásu, aby ji Gajbraš sebral.

Hru jsem zvládl za 51 minut s menší pomocí návodu. I přes krátkost této hry je zde několik míst, kde můžete udělat chybu a zaseknout se, ale hra vás na to nijak neupozorní. Zase musím připustit, že v té době prostě hry byly trošku těžší než jsou teď a nikdo vám v nich nedal nic zadarmo.

Pro: Parodický příběh, krátkost

Proti: Dělání několika úkonů dokola pro získání předmětu, možnost záseku ve hře

+14+15 / -1
  • PC 40
Jako malý jsem měl na tuhle hru velmi pozitivní názor, ale její neduhy překrývala dětská naivita a ovlivnění českými periodiky. Cožpak o to, Tajemství oslího ostrova je veskrze sympatickou gamesou, její hraní však nepřinese téměř žádné libé pocity. Grafika je podprůměrná, ale na hře je to nejlepší. Zvuky nic, hudba jen na začátku, humor nic moc, příběh primitivní a krátký s divným koncem.

Ale to všechno vem čert. TOO bohužel selhává v pro mě nenáviděných adventurních praktikách. A má je skoro úplně všechny (snad kromě pixelhuntingu): nelogičnost úkolů, asi 50krát si na téhle malé ploše můžete zarazit cestu ke zdárnému konci, aniž byste to tušili (nejdebilnější to bylo při lovení žraloka, kdy stačí, abyste odešli jinudy, než podle programu máte a jste v háji, opravdu trapné a hlavně nelogické) a taky nutnost zkoušení jedné věci desetkrát. Mám pocit, že to poslední je takové specifikum českých adventur, děvetkrát vám jedna věc nevyjde a vy máte tušit, že program je nastavený tak, že to podesáté vyjít má. Velká zábava. Díky těmto třem věcem je TOO na mé poměry docela těžký a bez návodu jsem ho dohrát nedokázal (totiž ten pocit, kdy si nejste jistí, jestli jste si náhodou před chvílí nějakým neuváženým krokem nezarazili cestu k cíli, není příliš motivující, takže než abych ztrácel čas bezcílným blouděných po těch deseti lokacích...).

To, že je hra zlehka zabugovaná (například dostat se do chatky je dost problém apod.), už ani neřeším. Výrazně mě však ještě štvalo ukázkové a lehce vtipné používání v té chvíli nepotřebných věcí z inventáře. Vtipné bylo poprvé, když si však Gajbraš přeřezával dýkou hlavu už po padesáté, vtipné to být přestalo.

Moje přesto poměrně vysoké hodnocení plyne z jisté úcty k "průkopnictví" téhle hry, jiný důvod k zabývání se tímto počinem, než historický, podle mě není.
+12+12 / 0
  • PC 70
V dobe kdy tahle ceska perla vysla, jsem jeste neznal hry ze zahranici jako Monkey Island, pripadne jsem je nevydrzel hrat dele nez par minut kvuli neznalosti anglictiny. Osli ostrov jsem proto odehral s dobrou naladou, nevsimal si bugu ci horsi kvality a za odmenu me obdaroval hezkymi vzpominkami na jednu ceskou hru. Sice uz je to nejaky ten patek a tolik si toho z ni nepamatuju, ale i tak na ni budu vzpominat jen v dobrem.

Pro: Atmosfera ceske hry, nejaky ten vtipek, proste me to bavilo.

Proti: Horsi grafika, nejaky ten bug...

+9+10 / -1
  • PC 45
Nehodlam zpochybnovat jiste lokalni sympatie k tomuto kousku, ale kdyz se ohlednu zpet, tak mi nezbyva nez Donkey Island sejmout pod prumer, kam taky patri. Grafika slusna. Zvuky chybi. Hudba hraje pouze v intru, ale jestli me nekdo slysel hrat na klavesy, tak ma predstavu...:) Pokusy o parodii jsou povetsinou silne trapne. Monkey Island - Donkey Island. Haha, buhehe. Gajbras Tripvud. Ha ha ha. Neinteligentni, prvoplanove a krajne amaterske.

Pro: hudba hraje pouze v intru, animace pri pouziti noze na Gajbrase

Proti: zadne zvuky, chabe pokusy o humor

+9+12 / -3