Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tommywise (09.08.2019 18:43): Je to skoro jedno. Největší rozdíl je v tom, že když si vybereš skilly na energetické zbraně, tak máš do začátku energetickou pistoli. S ní se dá ušetřit mraky nábojů. V reálu je stejně výhodné tvořit hybrida mezi mariňákem a hackerem. A pak už záleží jestli se chceš lodí proplížit a nebo nacpeš skilly i těžkých zbraní.
@Tommywise (09.08.2019 18:43): Ono je viac menej jedno, rozdiel je iba v tom akych mas par bodikov v skilloch na starte, to nic neznamena, je to len par bodikov do zaciatku za mna chces mat hacking aby si otvaral bedne takze navy asi, ale je to uplne jedno pokial nejdes vyslovene psionika, ten uz hra trosku inac byt tiez adekvatne zaujimavo, dohral som to za vsetky postavy.

Psionika som XYZ rokov odkladal a bal som sa toho a nakoniec bol z toho vymakany gameplay, vsetko coho som sa bal sa ukazalo ako blbost ktora neexistuje...

Ale daj si Navy a Hacking,
@mazar1234 (09.08.2019 17:17): akorat mam dilema za koho zacit hrat, jesi Marinak a nebo Namornictvo. Marinak sem cetl ze by mel byt zamerenim na zbrane a jejich zachazeni a Namornictvo se zamerenim na techniku,zamky,otvireni dvery,... co z toho clovek vic vyuzije? Jako laik co to hral jen chvilku mi prijde ze zachazeni se zbrani je stejne ve vysledku o tom jak dokazu mirit ja sam a trefovat a tim tak setrit munici, ale u techniky a mechanickch veci by me nejaky ten skill mohl chybet ne, pokud bych hral za Marinaka, takze je Namornictvo lepsi volba?
@Tommywise (09.08.2019 15:36): Mapa mi vzdy prisla uplne v pohode, hlavne si vies zapnut tu minimapu a odzoomovat si ju aby ukazovala vacsie okolie (FAIL je ze si teraz nie som 100% isty, uz som to nejako dlho nehral).

Kazdopadne kombo Hasak+Pistol (neskor po naskillovani Assault Rifle)+Brokovnica by malo urcite dokonale stacit, byt osobne odporucam pouzivat laser pistol, lebo nema fyzicku municiu z inventara (nabijas ju energiou pri dobijacich staniciach) a na lacne nicenie turretov, kamier atd. je super.

Bizar zbrane typu vrhac cervov, krystal mec, velka laser rifle, fusion cannon (ci ako sa to vola) a podobne som nikdy nepouzival.
@Tommywise (09.08.2019 15:36): Vydrž, stojí to za to ;)

A áno, dá sa to hdorať aj tak ,že sa sústreďuje napr. na pisonicke schoipnosti (neodporúčam pre začiatočníkov, dosť hardcore), alebo klasické strelné zbrane s rôznymi variáciami nábojov.
@mazar1234 (09.08.2019 14:56): ajo to sem nevedel...

jinak planuju to po druhe rozehrat, zkousel sem to poprve asi pred pul rokem ale odradilo me to ze to na me bylo moc slozite cely ten rpg sytem,plno veci v inventarich ktere sem nevedel na co jsou nebo jak je pouzit a taky to ze sem hned ze zacatku bloudil jak v labyrintu a ta mapa co tam je me odradila jen kdyz sem se na ni podival protoze byla jeste slozitejsi nez cely System Shock :D ... proste sem to nervove nezvladl a odinstaloval to ale porad me neco rika ze je to v jadru dobra hra

jinak nemam rad sci fi zbrane jako nejake lasery, railguny a podobne nesmysly tak doufam ze to jde dohrat bez toho abych je musel pouzivat.
@Tommywise (09.08.2019 12:17): Naco to potrebujes? Kazda ofiko verzia (GOG Steam) uz je upgradnuta, New Dark bol potrebny pred rokmi ked sa este SS2 nikde nepredaval, ale odkedy sa vyriesili prava tak uz je to zbytocne riesit externe.
@Kunick (25.03.2019 22:54): chraň Bůh! System Shock 2 je moje NEJLEPŠÍ hra jakou jsem kdy hrál. Totální pecka, rok 98 ehm pirátská kopie na ATI Rage IIC v 800*600, 15" CRT Targa, ADM K6 233MMX.
Ta hra je skvělá! Kam se na to hrabe Deus Ex. :) Ten je samozřejmě taky dobrý.

Stejně to je zajímavé, jedno studio a co hra, to pecka v mém osobním TOP: SS, Thief, Flight Unlimited II/III (no pravda ty už se mě tam nevešly). Věčná škoda. Ať žije LGS a DID!
SS3: nevím proč ale asi se budu bát, hodně. Už SS1 a SS2 byl dost hororový ale s těmi realistickými texturami to bude jako rozdíl mezi Fallout 1/2 a Fallout 3+. Tedy značný.
Teď doufám, že pak ve hře bude velké šokující odhalení, že ano, Shodan je opravdu ve hře celou dobu a vodila tě za nos.
@CeBrk (28.01.2019 17:05): tak nakonec se povedlo. Zezdola to nejde, abys nemusel furt pro ten míč dolů? (já bych to asi řešil loadem :-)

Mně se třeba Many líbilo, přišlo mi to jako logické zakončení a i když jsem si na začátku řikal "fuj hnus", tak má něco do sebe
Respawn je obecně považován za zlo a primitivní berličku, jak zvýšit obtížnost hry, popřípadě její strašidelnost. Nicméně například ve hrách jako Unreal Tournament prokazatelně přispívá k hratelnosti :-). Ovšem jsou hry, kde mne respawn vyloženě štve. Například když si přečtete pravidla shogi a jdete jako naprostý začátečník hrát proti počítači na nejlehčí obtížnost. V téhle hře se na rozdíl od šachů mohou eliminované figury vracet do hry a když vám počítač jednu takovou vrazí do týla tak šikovně, že vám napadne dvě figury a vy nemáte šanci ji vzít, je to dokonalá ukázka odporného respawnu :-)

Ale k věci. System Shock 2 považuji za svou vůbec nejoblíbenější hru, ale kdybych měl vypíchnout její chyby, respawn bych asi nezmínil. Ano, prokazatelně zde je, ale tento prohřešek proti logice je částečně vyvážen snahou udržovat hráče v napětí. Na System Shocku 2 mi vždy vadil hlavně ten odfláklý konec. Von Braun byl super, ale Rickenbacker mi už tak zajímavý nepřišel a tělo The Many mělo hratelnost vyloženě slabou.

Mimochodem, chcete se trochu pobavit na můj účet? Doporučuji toto video ( https://www.youtube.com/watch?v=4rLsMbcR ... AtvMMQhd7Lx&index=33 ) přibližně od času 28:25, kdy se snažím prohodit míč košem, abych spustil slavný easter egg. Podařilo se mi to až v 33:22. Velice tragikomické.
@Tarhiel (28.01.2019 15:46): Ano. Stejně jako v Prey (ostatně, říká se mu následovník SS2) nebo v Bioshocku nebyl respawn v SS2 takový, aby mě od hraní odradil a vlastně mě nijak extrémně neštval, jen je to sám o sobě mechanismus, na který mám dobře živenou posu. Vesměs mi to imerzi spíš rozbíjí než prohlubuje, výjimky pochopitelně existují.
ja hral Bioshock 1 a zadneho respawnu sem si nevsiml, nevim mozna kdyz sem to hral tak sem byl tak pohlceny hrou ze sem zadny nevnimal
V některých hrách mi sice respawn vadil, ale do toho System Shocku (2) prostě patří. Koneckonců kouzlo hry je v tom, že vás hra posílá z paluby na palubu a opakovaně procházíte různé části lodě. Kdyby se to dalo vystřílet, tak druhou polovinu pobytu na Von Braunu stráví hráč nudným procházením prázdných chodeb.

Plus to vede k hezkým detailům, například hacknutá věž (aby útočila na nepřátele) je s každou mou další návštěvou více poškozená (a nakonec úplně zničená).
Stejně tu furt dokola píšete o tom, co jsem už psal, že se furt dokola píše :-) ale je fakt, že argument, že je to někde horší, jsem vynechal :-)
1) Párkrát jsem byl v situaci, kdy jsem potřeboval nanity a bez respawnu bych je nedostal.
2) Monstra v SS2 jsou i na "Imposible" very easy to kill" to se nejvíc rewpawnujou ti nejběžnější commoni

Jo a ten Bioshock co hraju teď má respawn asi 10x větší, tak jestli hcete tlachat o repawnu běžte tam.
Hysterák nedetected.
Respawn je hnis. Na mě to jako atmosférický prvek vůbec nefunguje, leda se naštvu.
Souhlasím, respawn u System Shocku 2 udržuje hráče v napětí, i když zpětně prochází již jednou vyčištěné prostory, a jak říká Mazar patří to k nedílné součásti hry, respektive k budování atmosféry napětí/strachu.
@mazar1234 (27.01.2019 19:42): Respawn v System Shock 1 i 2 je naprosto bezproblémová záležitost. Hráč se může také respawnovat dokola, z nepřátel padají nanity a občas i náboje, případně něco, co se dá na nanity recyklovat. Normálně respawn dost nemusím, ale zrovna v téhle sérii absolutně nevadí.
@Tommywise (27.01.2019 16:37): Ber to tak, ze ti dropuju lekarnicky, nanity, municia.... okrem toho, naco sa vracat tam, kde uz nic nie je - loot je vyzbierany, logy precitane, kamery znicene.... a ano cielom hry je ist dopredu, nie sediet niekde vo vycistenom LVL1 a nic nerobit.

Mne to vzdy prislo ako dolezita sucast hry, ktora pohana hraca dopredu a prave ten pocit "nie bezpecia" je alfa-omega atmosfery.
@Dan9K (27.01.2019 00:20): v tom pripade nema smysl se vracet, pokud je to jak pises tak me to odrazuje od hrani, protoze kde je najaka motivace na vycisteni dane lokace kdyz vim ze kdyz se vratim bude to to same?
To ma snad smysl jen hrat stylem: bez jen dal a peclive si pamatuj mista kde si byl aby si se tam nemusel vracet.... jenze je tohle realne zrovna u hry ktera je svym prostredim chaoticka jako bludiste, co si vzpominam?
A volba obtiznosti ovlivnuje miru respawnu, resp. pocet nove objevujicich se nepratel?
Já nemám žádný hysterák :-) Snažil jsem v tom komentáři na to koukat co nejvíce nestranně, jen jsem poukázal, jak se k tomu stavím já. Já bych se bez něj sice obešel, ale píšu, že respawn ano, ale jinak a píšu i jak. 5-8% je blbost. Je fakt, že velcí roboti, kamery, červi, pavouci a střílny se naštěstí znovu neobjevují. Ale to ostatní se objevuje znovu prakticky ve stejné míře, jako to bylo původně a poměrně brzy. Ta procenta bych odhadl na 40-50. Myslím, že opravdu záleží na tom, jakým stylem hrajete. Pokud je to stylem "nezdržuji se nikde déle, než je to nezbytně nutné", pak si ho opravdu můžete všimnout méně. Záleží taky na lokaci a fázi hry. Například ve 4. patře, když se do něj posléze vracíte z šestky, je úplně extrémní s těmi nejsilnějšími monstry. To samé pak u reaktoru. A není to skutečně tak, že by se monstra zjevovala přímo před hráčem, jen hned za rohem, za rohem, kde dál nic není. V tu chvíli už je mi celkem jedno, jestli je to přímo mně na očích, nebo se to stalo pět metrů vlevo. :-)

Ale já uznávám, že téma respawnu tady bylo omleté už milionkrát (dal jsem si tu práci, že jsem si přečet celou diskusi) a ani jsem ho tu nezačal, jen by mi přišlo divné to nechat být v komentáři :-)

A například respawn mozků mi vůbec nevadil, protože to mělo oporu v příběhu a v tom, co jsou vůbec zač, takže mi to přišlo správné.

a pro Tommywise: respawn nemá hranice a dá se snad vypnout nějakou jednoduchou úpravou v kódu. A nejsem si jistý, jestli stačí jen stát na jednom místě, každopádně například hned v úvodním levelu med/sci stačí chodit sem a tam okolo Xerxese a chemickýho skladu a neustále se tam budou objevovat hybridi, celkem je jich asi 7-8, původně jich tedy o moc na tak malém prostoru nebylo a objevují se různě, někdy do 20ti vteřin, někdy do minuty, výjimečně do dvou. Jen příklad.

Je ale fakt, že respawn se snad vůbec netýká uzavřených místností, vždycky se děje na hlavních chodbách, v těch uzavřených místnostech ale jsou monstra minimálně už i původně. Většinou jsou tam věci, které se nerespawnují.
@Tommywise (26.01.2019 21:53): Ještě jsi to ani nepoznal a už to chceš rušit kvůli histeráku v jednom komentu :D

Respawn v SS2 není žádná trága. Mě nevadil. Teď jedu Bioshock Remastered a to by se teprve Dan9K posral :D
@Tommywise (26.01.2019 21:53): Začína sa to tu nejako moc chaosiť s údajným respawnom.

Tak takto:
Respawn v hre je, ale vôbec nie je prehnaný ani vo veľkej miere. Keď vyzabíjaš celé poschodie, respawnuje sa cca 5-8 percent pôvodného množstva nepriateľov (baj očko).

Za celé roky hrania s módmi aj bez módov, sa mi stalo len raz, že nepriateľ sa spawnoval priamo predo mnou (vyliezol som z nejakého výťahu/acces pointu na crew deck a priamo predo mnou sa spawnoval hybrid v defaultnej T-pozícií s borokvnicou, po pár sekundách si dal ruky k telu a začal na mňa útočiť), dovtedy to vždy bolo v miestach, ktoré nevidíš.

Teda je to dostatok na to, aby si sa necítil bezpečne, no príliš málo na to, aby to bolo prehnané a ty ako hráč sa cítil ubytý množstvom. Je to mechanika, ktorá ťa núti pohýňať sa dopredu, ale netlačí na Teba.
je nejaky mod ktery ten respawn zrusi?

ja to jen zacal hrat ale daleko sem se nedostal kvuli netrpelivosti s tim ze sem byl linej pouzivat mozek abych se naucil neco noveho vzhledem urcite slozitosti v rpg systemu.... takze sem ten respawn nemel cest poznat v plne mire. To jako pokud budu na jednom miste resp. se ho drzet tak se nezbavim prichazejicich monsterm ktere sou neomezene? Jako ze nema ten respaw n hranice?
@Dan9K (26.01.2019 17:33): Levelujes a po dosiahnuti lvl 15 zleti z hory drak, ktory ta od lvl 10 trolli fireballmi, ked ho zabijes tak horska shrine sa stane domovom LB (Lord British) pomocou ktoreho vyvolas 4 elementalnych drakov, ktorych ked zabijes hra konci.
Dohrál/vyhrál někdo některou z miniher v tý "digihře"? Je nutné to předtím hacknout? Já jsem si rozdílu před hackem a po hacku nevšiml.
@Han22 (20.10.2018 10:48): Tam je dost mezer, kdy se to mohlo stát. Rebecca sama v nějakém logu říká, že našla někde R-grade kybernetické implantáty. Mohla zkusit použít léčící terminál, který vlastně v jednom bodě právě tam někde SHODAN spustí a může se tak do ní dostat, aniž by to nebohá Rebecca věděla,

A navíc je tedy spíš vidět, že SHODAN si tak svým vítězstvím asi úplně jistá nebyla :)).