Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 40
Zasekl jsem se v třetí misi (což je půlka kampaně), která se mi nepodařila dokončit. Možná jsem tak neschopnej, ale měl jsem ze hry takový podivný dojem. V kampani jsou hned od začátku odemčeny všechny mise, což je zvláštní. Systém progrese mé vesmírné lodě mi unikl zcela. Občas misi začínám s vylepšenými zbraněmi (zřejmě přenesenými z minulé mise), občas začínám s úplně základními "plivátky", kterými je problém kohokoliv sestřelit. Nerozklíčoval jsem, kdy nastává která varianta. Ale dávám tomu částečnou vinu za to, proč jsem se nebyl schopen posunout dál. Pokročilá mise se základní zbraní mi přišla nereálná.

Druhý problém jsem měl s vizuálem. Ačkoliv je hra graficky moc pěkná, tak se na displeji odehrává přílišný vizuální chaos a jde to jen velmi těžko sledovat. Některá herní pozadí neposkytují dostatečný kontrast pro lodě a střely nepřátel. Zároveň hra dost často velmi oddálí obraz a vaše loď se stane hodně prťavou. V záplavě střel a efektů jsem ji dost často ztrácel z očí (přešel jsem kvůli tomu z notebookového displeje na velký externí monitor, ale moc to nepomohlo).

Co mi přišlo zpočátku hodně sympatické je velké množství grafických filtrů, který se dá obraz hry prohnat, a můžete si simulovat vzhled třeba Amigy, Commodoru, Herkulesu, VGA, atd. Jenže když si s tím přestane hrát v menu a pustíte si reálnou hru, tak zjistíte, že ačkoliv je to "cool", tak hra na to prostě připravená není - v některých situacích má např. pozadí úplně stejnou barvu jako střely nepřátel. Takže je to jen efekt pro efekt, bohužel.

Celkové hodnocení: Nic moc
+8
  • PC 70
Vesmírných stříleček jsou tuny a velmi často se vyznačují stejným ovládáním, velice podobným vizuálem a Score systémem, který má jakž takž zaručovat nějakou tu znovuhratelnost a přesně těchto prvků se dočkáte i v Syder Arcade. V čem se teda alespoň nepatrně liší?

V zásadě jediným odlišnějším prvkem je skutečnost, že se hraje na pevně stanovené mapě. Není to tedy jako u většiny ostatních side-scrolling vesmírných stříleček, kde se vám prostě objevují na jedné straně obrazovky nepřátelé a vy je buď sejmete, nebo obejdete. Tady ačkoliv se během hry nepřátelé spawnují, tak máte pevně stanovou sekci, po které můžete ve většině misí libovolně létat a pokud se tedy některým nepřátelům pouze vyhnete, můžete se k nim později vrátit za pomoci funkce otočení lodi, která se velice hodí i při samotných soubojích proti nepřátelům, kteří jsou zranitelní jen z jedné strany - postačí je tedy rychle obletět, otočit loď a sestřelit.

Ne všechny mise však připomínají arénu. V některých misích například ochraňujete vesmírnou loď, která prolétá vaším sektorem. V takových případech vám nezbude nic jiného, než se jí držet a ničit cokoliv, co by jí stálo v cestě.

Během hry máte na výběr ze 4 lodí, ale mě osobně nejvíce sedla hned prvních loď v nabídce, která je nejrychlejší a jak její primární, tak sekundární zbraň střílí pouze klasicky dopředu. Další lodě mají různé alternativní způsoby střelby, které většinou poskytují různý druh rozptylové munice, která se mi ale vůbec neosvědčila, protože v momentech, kdy potřebujete rychle zničit cíl, je klasický přímý proud kulek naprosto ideální.

Proti: Krátká herní doba.

+7