Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sword and Fairy 7

Xianjian Qixia Zhuan, Xian Jian Qi Xia Zhuan, The Legend of Sword and Fairy 7, Chinese Paladin: Sword and Fairy 7, Sword and Fairy: Together Forever

22.10.2021
04.08.2022
03.11.2022
68
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Sword and Fairy 7 je volným pokračováním RPG série, která sice není známá globálnímu publiku, ale u čínskojazyčných hráčů se dlouhá léta těší velké popularitě. Vývoj tentokrát měla na starosti pekingská pobočka původně tchaj-wanského studia Softstar, která se sérii pokusila přiblížit moderním technologickým standardům. Hra postavená na Unreal Enginu 4 tak nad svými staršími předchůdci ční působivou grafikou využívající mimo jiné DLSS a ray tracing. Inovace se dočkaly i souboje, které se poprvé odehrávají v reálném čase - s tím, že hráč může volně přepínat mezi jednotlivými hratelnými postavami i během boje.

Sword and Fairy 7 je tvůrci prezentována jako RPG a skutečně obsahuje mnoho RPG prvků, jako je levelování postav, vylepšování vybavení či odemykání nových schopností, nicméně hlavní příběhová linka je velmi přímočará a většinou nenabízí hráči možnost volby, jak postupovat dále. Z tohoto hlediska by tak šlo hru řadit spíše do žánru akčních adventur. Namísto klasického otevřeného světa se herní plocha skládá z řady větších i menších lokací, které jsou vzájemně oddělené, nicméně po jejich odemčení mezi nimi lze volně cestovat.

Příběhově a esteticky Sword and Fairy 7 vychází z tradice literárního žánru xianxia, který lze zjednodušeně popsat jako mystickou fantasy vycházející z čínských duchovních nauk, nejvíce taoismu, buddhismu a čínského lidového náboženství. Tak jako ve většině xianxia příběhů je svět hry rozdělen do vzájemně prostupných sfér lidí, démonů a božských bytostí.

Ústřední hrdinkou je dívka Yue Qingshu ze sekty Mingshu, která usiluje o duchovní kultivaci a zejména o spolupráci s duchy. Ta jako první zaznamená podivné události v jejím okolí, za nimiž stojí intriky mocných bytostí, jež je v průběhu hraní potřeba rozplést. Na její cestě se k ní brzy připojí také bojovník Xiu Wu pocházející ze světa bohů, dívka Bai Moqing ovládající silová pole a zručný střelec z kuše Sang You pocházející z etnické menšiny Miao.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Sérii Sword and Fairy jsem vůbec neznal a její poslední díl (spolu s tím předchozím a pár dalšími čínskými hrami) jsem nakoupil v závanu touhy prozkoumávat více exotické odnože herní tvorby.

Na první pohled je vidět, že Sword and Fairy 7 je v rámci série zdaleka nejambicióznějším dílem a vypadá nesrovnatelně lépe než jeho notně zastarale a velmi nízkorozpočtově působící starší bratříček. Nicméně pořád je patrné, že jde o dílo malého týmu vývojářů ze země, kde s vývojem "velkých" videoher nemají mnoho zkušeností.

Prakticky každý aspekt hry je ověšený celou řadou problémů. Nejzjevnější jsou ty technické: Cyberpunk vedle Sword and Fairy 7 působí jako naprosto odladěná a bezproblémová hra. Člověk má kolikrát pocit, že je to konzolovka běžící na emulátoru. Framerate lítá sem a tam a při kompilaci shaderů se hra na několik sekund doslova zastaví. Dočkal jsem se i několika pádů do Windows a nepříjemného game breaking bugu, kvůli němuž jsem musel opakovat finální boss fight. Je rovněž škoda, že hra disponuje texturami velmi nevyvážené kvality. Některé jsou ostré a detailní, jiné jakoby vypadly z éry PS3 a zbytečně tak hyzdí jinak krásnou grafiku (například hned úvod hry nevypadá zrovna vábně a rozhodně není reprezentativní pro umění grafiků ze Softstaru). Slabší jsou samozřejmě i animace, ale nijak zvlášť neruší a po takovémto titulu nelze realisticky chtít kvalitu AAA her.

Co mnoho hráčů jistě popudí více, je striktní linearita (mimo možnost plnit nepříliš zajímavé vedlejší úkoly a přesouvat se mezi odemčenými lokacemi) a především obrovské množství cutscén. Mnoho z nich přitom šlo klidně zkrátit, vypustit, nebo vyřešit dialogem odehrávajícím se během hraní. Sword and Fairy 7 je nesmírně ukecaná hra, která se dostává na hranici interaktivního filmu a walking simulátoru, v němž se chodí od cutscény ke cutscéně. Prvních pár hodin jsem popravdě zvažoval, že právě kvůli tomuto hru vzdám. V pozdějších pasážích se naštěstí situace zlepší - cutscén je pořád spousta, ale jakmile se hráč zorientuje a sžije s postavami, příběh začne být poutavější a nakonec i hratelnost je v pozdějších fázích pestřejší (mimo jiné se objeví nutnost řešit puzzly, které v první polovině vůbec nejsou).

Samotná hratelnost má tolik nedodělků, že by hra mohla sloužit pro demonstrativní výuku na univerzitách. Ve stealth pasážích stráže dovedou hráče odhalit cca za 0,5 pikovteřiny. V soubojích chybí dostatečně čitelná indikace, že hráč schytává damage, takže si při nich musí neustále jedním okem sledovat healthbar. Pokud tak nečiní, je najednou překvapen náhlou smrtí postavy. Vzorce útoků nepřátel většinou nejsou příliš předvídatelné. Když hrdinka klouže ze skály a musí se vyhýbat překážkám, vývojáři tento segment opatří kamerou s naprosto matoucí perspektivou. A tak by se dalo pokračovat.

Všechny tyto nedostatky hru sráží dolů a prozrazují nedostatečné produkční zázemí, která za sebou hra měla. Kdyby tvůrci měli ještě tak rok či dva na vývoj a stál nad nimi zkušený gamedesignér (třeba z Japonska), věřím, že výsledek by mohl být vynikající. To se nestalo, ale přesto si Sword and Fairy 7 zaslouží spíše chválit, byť rezervovaně.

Výtvarná stylizace představující elegantní, snovou Čínu zabydlenou mytickými bytostmi, jak je známe z xianxia filmů a seriálů, je často opravdu nádherná a prostředí je dostatečně různorodé. Příjemná (byť ne zrovna originální) je i hudba. Soubojový systém sice není vyladěný, ale přepínání mezi bojovníky a užívání těch správných kouzel ve správných situacích je mnohdy uspokojující. A i ten zamotaný příběh, který působí jako by byl napsán pro telenovelovitý seriál, nakonec dovede chytnout.

Taky je třeba - bez jakékoli ironie - říct, že když se člověk setká se hrou, která je v tolika směrech nedoladěná (ale nikoli vyloženě špatná), tak si velmi dobře uvědomí, že na pohled jednoduché mechaniky typu "můj panáček mlátí jiného panáčka" není tak úplně lehké udělat ve špičkové kvalitě a že vývojáři při tom musí řešit celou řadu problémů.

Chtěl jsem říct, že Sword and Fairy 7 nabízí mnohem příjemnější způsob jak okusit současnou čínskou videoherní scénu než šitózní mobilní hry vyfutrované otravnou barnumskou reklamou, ale to bych nasadil laťku příliš nízko. Byla to příjemná zkušenost a na Sword and Fairy 8 se rozhodně těším.

Pro: výtvarná stylizace, ústřední hudební motiv, roztomilost Yue Qingshu a duchů, xianxia prostředí

Proti: slabá optimalizace, mnoho nedodělků v gamedesignu, úmorné množství cutscén

+11