Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Já celou dobu žiju v tom, že tuhle hru udělali Francouzi. Přitom je to maďarské studio... A to jsem si říkal, že jenom Francouzi jsou schopni si takhle odlehčeně dělat legraci z temnějšího období svých dějin (podobně jako v jejich válečných komediích).

S.W.I.N.E. je opravdu hodně barevná a humorná strategická válečná hra parodující druhou světovou válku. V roli hodného národa Králíků se budete bránit brutální Prasečí invazi, abyste pak v kampani za Prasata dobývali území vašich slabých sousedů.

Stavět ani těžit zde nemůžete, jednotky si můžete koupit jen na začátku každé mise. Vždy dostanete tak 1000 - 1200 peněz, přičemž obyčejný tank stojí 600 (bez dokoupených vylepšení), takže na nějaké obří tankové divize a kolosální bitvy můžete rovnou zapomenout. Podobně jako v Original War vás každá ztráta jednotky bude hodně mrzet a v mém případě to znamenalo okamžitý load.

Kampaň za Králíky obsahuje 12 misí, za prasata pouze 10. Většinou máte za úkol zničit nějakou budovu, udržet pozici, zabrat ropná pole, osvobodit letiště atd. Mise jsou celkem variabilní, ale bohužel po dohrání jedné z kampaní už se hra poněkud opakuje.

Na vině je hlavně pramalé odlišení obou stran. U Králíků by dával smysl partizánský styl boje s lehčími a rychlejšími vozidly a útoky typu "najdi, zaútoč a rychle zmiz". Prasata by pak ideálně spoléhala hlavně na brutální sílu. Jenže tohle odlišení funguje snad jen u jedné jediné finální jednotky. Zbytek je víceméně jak přes kopírák, což je podle mě opravdu velká škoda. Navíc třeba pokladač min najde za Králíky využití tak v jedné misi, protože kdykoliv jsem ho pak použil znovu, nepřítel mi všechny miny pomocí speciálního vylepšení odhalil a zneškodnil. Taky si nejsem jistý, jak moc se liší rocket launcher od tank destroyeru, protože popisy jednotek jsou celkem laxní. Hrome, i ten základní tank, který se může zahrabat, mají obě strany úplně stejné! Proč nemá jeden z nich nějakou jinou schopnost?

Aspoň že jsou všechny jednotky hezky vymodelované, exploze jsou krásné, sněžné mise jsou patřičně atmosférické, vozidla jsou stylizovaná do podoby prasat/králíků... radost pohledět.

Taky je docela škoda, že se veškerá strategie smrskne v podstatě na postupné vylákávání nepřátel a jejich ničení pomocí přesily. To byla po většinu času moje nejúspěšnější strategie. Narozdíl od zmíněného Original War zde chybí třeba taková super věc, jako že na kopci mají jednotky větší dohled. Jak by si jenom s něčím takovým dalo vyhrát, třeba by se mohl zvyšovat i dostřel dělostřelectva... ale bohužel. Je to právě naopak, dojedu se svými jednotkami na krásně vysoký kopec a nepřítel po mně zdola - a já vůbec nevidím! - vesele pálí.

Navíc se hlavně v posledních misích hra dost točí okolo zásobování. Je to realistický detail, že se musíte starat o palivo, munici a opravy, které můžete doplňovat speciálními kontejnery, které vozí speciální tahač, ale... je to pak už opravdu hodně otravné, zvlášť když už máte na konci docela dost jednotek.

A taky docela zamrzí UI nepřátel, protože se běžně stává, že se rozložená artilerie nechá z dvou metrů rozstřílet (čili na mou jednotku střílet nemůže), místo aby se snažila uprchnout.

No, škoda, přeškoda. Hezky se na to kouká, ale cca v půlce hry už se to docela nudně hraje. Dostaví se stereotyp a hra začne dojíždět na téměř totožné jednotky obou stran a nedostatek strategických možností. Aspoň ten humor a odlehčenost tomu sluší (např. že se Králíkům podařilo postoupit a obsadit pozice, protože Prasatům se nepodařilo vzbudit jejich velitele... nebo hlášky jednotek typu: "Nebude tě to bolet! ... naneštěstí." atd.)

Potenciál tu byl ale mnohem větší, vo tom žádná. 

Herní výzva 2023 - Debut (SC)

Pro: Hezky se na to kouká, hlášky, humor, odlehčenost

Proti: ... ale od půlky už je to stereotypní a nudné, málo strategického vyžití, logistika doplňování munice/paliva/oprav

+21
  • PC 60
S real-time strategiemi mám už dlouho trochu problém. Když nepočítám sérii Commandos, respektive klony těchto taktických strategií, tak mou poslední dohranou hrou z tohoto žánru je StarCraft s datadiskem Brood War, a to je, jak koukám, už sedm let. Asi není náhodou, že jsem Brod War hrál čtyři roky a dokončení S.W.I.N.E. mi trvalo přes pět let. Z kampaně za zajíce mi zbývaly dvě mise, které jsem i s celým prasečím tažením dokončil letos.

Prostě mě real-time strategie nebaví a S.W.I.N.E. má mimo zasekávání vlastních jednotek o všechno možné navíc tu nevýhodu, že v ní absentuje má oblíbená těžba surovin. Přitom by se tu přímo nabízela těžba ropy a následná přeměna na palivo v podobě nafty nebo benzínu. Dva přívěsy (servis a munice), by na tahání s sebou úplně stačily.

Tímto se dostávám k jednomu z hlavních záporů, čímž je oprava a doplňování paliva a munice, kterým jsem strávil snad polovinu herní doby. Nápad je to dobrý a zpočátku mě to i bavilo, ale pak se tato činnost stala značně stereotypní. Kdyby vozidla více vydržela, měla větší nádrž a pobrala více munice, určitě by to bylo ku prospěchu věci. Co stereotyp nabourávalo bylo střídání prostředí a někdy i netradiční úkoly, ve kterých jinak šlo o vystřílení všeho, co se hýbe, ale i toho, co ne. Zimních nebo nočních misí však bylo proti těm ostatním zoufale málo.

Úspěch mise většinou záleží na počtu a rozmístění přívěsů na mapě a také na tom, jestli si před misí pořídím správný typ a množství těchto přípojných vozidel. Asi dvakrát jsem kvůli špatnému odhadu musel mise opakovat a oba případy nastaly v kampani za prasata. Jak jsem se dočetl před hraním za čuníky, považuje se jejich tažení za těžší, než to králičí, a i když jsem tomu zpočátku nevěřil, musím dát po dohrání těmto informacím za pravdu. Přesto se mi podařilo všechny mise dokončit bez ztráty jediné jednotky, i když to obnášelo neustálé nahrávání pozice.

Čím se S.W.I.N.E. od dalších real-time strategií odlišuje, je bezesporu konflikt francouzských králíků/zajíců v čele s kapitánem Honimírem a německých prasat, které vede generál Chrysopras. V našich končinách se řada lidí, včetně mě, jistě setkala i s českým dabingem, kterým se na strategie příliš neplýtvá (zdravím Warcraft III). Verzi s dabingem z LEVELu jsem hrál jako první, ale vydržel jsem jen pár misí a právě dabing mě přiměl, abych hru dokončil. Některé hlášky se dabérům opravdu povedly.

Pro: zimní a noční mise, občas netradiční úkoly, konflikt králíků/zajíců a prasat, český dabing

Proti: zasekávání vlastních jednotek o překážky, absence těžby surovin, zdlouhavé opravování a doplňování paliva a munice

+20
  • PC 80
S.W.I.N.E. považuji za takové oživení zatuchlého RTS rybníčku. Už dlouho tu nebyla taková parádní a zábavná RTS hra, natož parodie na nějaký reálný konflikt (zde je to druhá světová válka). Obě strany si mne získaly svými hláškami (hlavně těmi českými), jakož jsem musel hrát až po odeznění šíleného záchvatu smíchu. Filmečky také nepostrádají humorného ducha a třeba video, kde Prasečí pěšák vykonával potřebu, přičemž Králíci zaútočili, nemá chybu. To samé klípek, v němž Prasata nahánějí králičího scouta, zničí ho a z jeho vozidla plápolající oheň využívají k opékání špekáčků a fotografování...

Velice mne také potěšilo taktičtější zaměření hry (omezené palivo a munice) a rovněž získávání zkušeností. Při nákupu jednotek mne příjemně překvapila přítomnost zakoupitelných upgradů (dalekohled pro větší dohled, mrkvový džus/prasečí pivo pro rychlejší palbu, atd.). Jediné, co mne na hře vyloženě štvalo, byla AI především vlastních jednotek (AI protivníka celkem ušla) - ty tančiky byly doslova hloupé a když jsem jim rozkázal přiblížet se k zásobovacímu přívěsu, doslova se strkaly jak prasat u koryta. To jsem raději přisunul přívěs k tankům (samozřejmě za pomocí tahače).

Mimochodem - je obrovská škoda, že ona zdarma uvolněná verze je anglická. Ta česká má totiž naprosto úžasné hlášky...

Pro: Grafika, humor, rozmanitost jednotek, filmečky, celková hratelnost

Proti: Umělá inteligence (spíše demence) vlastních jednotek

+17
  • PC 85
Už je to skoro 12 rokov, čo som sa s hrou SWINE stretol po prvý krát, vtedy som bol ešte malý a mal som rád RTS, no túto hru som hral hlavne kvôli humorne ladením videám a pre ich videnie som bol schopný urobiť čokoľvek, aby som ich videl (nechal čitateľa nech si skutočnosť domyslí). Skrátka k hre som sa opäť vrátil, ale tento krát s cz verziou. SWINE sú založené hlavne na tom humore a český dabing tomu nemôže uškodiť. Príbeh satirizuje 2. svetovú vojnu, a už na začiatku je jasné koho, Republika prasiat bola zvrhnutá a nastala diktatúra, k tomu svine aj v českom dabingu trochu sprechujú a aj farba tankov pripomína maskovačky nemeckých panzerov. Na druhej strane stojá ,,mierumilovné'' zajace, ktorých polovica zeme bola za niekoľko dní dobyta ako Francúzsko, veď aj rozprávajú s francúzskym prízvukom.
Prasatá mi prišli ako fackovací panák, väčšina humoru je založená na ich zosmiešňovaní, či už keď do pahreby namiesto dreva hodí granát alebo nemiesto toho aby išiel s tankom vpred hodí spiatočku a vletí do sudov s palivom, koniec si viete predstaviť.

Úvod by sme mali za sebou. Čo nám teda hra môže ponúknuť? Aj na súčasné pomery má hra detailnú animovanú grafiku. Len je škoda, že v menu nie širší výber rozlíšení. V hre bohužiaľ nenájdeme skirmish, takže si musíme vystačiť s dvomi kampaňami. Hra má taktiež tutorial pre začiatočníkov. Odporúčam hrať najprv zajačiu kampaň, keďže je ľahšia, nepriatelia sú slabší a vaše jednotky skôr postúpia na novú uroveň (sú 2), ktorá poskytuje väčší život a odolnosť a taktiež väčšie spôsobované poškodenie. V tej hre nečakajte žiadne budovanie základne, jednotky si kupujete pred misiou alebo vám ich počas misie dopraví letecký transport, pokiaľ máte dostatok strategických bodov. Tie získate len po úspešnom dohraní misie. Je škoda, že nejaké body sa nedajú získať aj počas misie, keďže napr. privolanie leteckého náletu stojí taktiež body, preto som ho za celé kampane ani raz nepovolal. Dôležitou súčasťou vašej armády sú zásobovacie prívesy - mechanik, palivo a munícia. Tieto prívesy je nutné pred každou misiou nanovo kúpiť, je jasné, že časť zásob si použil, ale aj tak každé kolo je nutné minúť 450 bodov, čo vám dovolí kúpiť maximálne 1 vozidlo za misiu, takže na vašich veteránov si musíte dať pozor. V hre nečakajte žiadnu pechotu, je to trochu škoda, aj som sa tešil ako budem sledovať boje zajacov a prasiat na život a na smrť. Odporúčam čím skôr zakúpiť aspoň 3 ťahače, bez ktorých budú vaše prívesy nepohyblivé a je lepšie dopraviť ich k vaším jednotkám ak naopak a míňať benzín.

Jednotky:
prívesy
veliteľské vozidlo - nálety, najväčší dohľad
ťahač
prieskumník - rýchly, dokáže plávať
tank - dokáže sa zahrabať, podľa mňa tak urobí zo seba len ĺahký cieľ
delostrelectvo - musí sa rozložiť, aby mohlo strieľať
raketomet
ťažký tank - prasatá, zajace zase - lovec tankov
minonoska - podľa mňa tiež zbytočnosť, predsa najlepšia obrana je útok
minomet - pomalá, ale ničivá zbraň
samohybné delo na atómový pohon - dostupné len v multiplayeri, z videnia v kampani silné aki bombardovanie
Potom v hre ešte nájdete bodovú obranu - pevné ťažké delá, delostrelectvo a protilietadlové delá

Každá bojová jednotka má, dá sa povedať, 2 životy, keď život jednotky klesne na 0, tak veža vozidla exploduje a vozidlo sa stáva nepohyblivé, potom je ho nutné opraviť nad 50%, aby sa stalo opäť funkčné. Immobilizované vozidlá sú nadmieru zranitelné, stačí jeden výstrel a už nikdy ich neposkladáš, našťastie AI nepriateľa ich ignoruje, pokiaľ im nestoja v ceste, ale vtedy ničia aj vlastné poškodené vozidlá. Ťahač dokáže poškodené vozidlo odtiahnúť k mechanikovi.

Kampaň za zajacov má 12 misií a kampaň za prasatá 10. No rýchlo zistíte po odohraní prvej kampane, že v tej druhej sa mapy opakujú, len sú buď kus zmenšené, mapa je otočená alebo pribudlo/zmizlo pár vlajok. Misie sú odlišné cez nájdi a znič, obráň po určitý čas, zajmi nepriateľského veliteľa, znič zajacom lietadlá atď...

Je dobré, že sa dá hra 2x zrychliť, keďže mnohé mapy sú rozľahlé a presun sa môže zdať niekedy nekonečný. Takisto aj pauza počas horúcich chvíľ pomôže, keďže môžete rozdávať ďalej rozkazy.
Hru som nakoniec odohral za 18 hodín, ale to som hral 3/4 hry 2x zrýchlené, takže hra by bez toho trvala cca. 30. Obidve kampane som hral približne rovnako dlho.

Umelá inteligencia je v celku dobrá, chystá pasce, privoláva posily, posiela bombardovanie... O vašich jednotkách sa to nedá povedať, najviac, ale vytočí, keď sa celá armáda zasekne na moste, alebo keď si rýchlejší jedinec rozhodne skrátiť cestu cez mínové pole.

Ešte by som skoro zabudol, každému vozidlo môžete dať 3 bonusy z napr. extra benzínu/munície, silnejšieho brnenia, väčšieho dohľadu,minohľadačky, mrkvový džús/ prasačie pivo na rýchlejšiu streľbu, turbo, automatická oprava do 50% - lenže nie všetky bonusy sa dajú dať každému.

Zhrnutie : je to skvelá hra na zabitie času a možnosť pobaviť sa prasačím humorom. Je len škoda, že nikdy nevyšlo ani nevýjde pokračovanie.

Pro: humor, dĺžka kampaní, animácie, jednotky

Proti: AI vlastných jednotiek, zbytočné nálety, repetitívnosť máp

+10
  • PC 80
Roztomilá a vtipná strategie, která byla překvapivě i docela obtížná. Už ani nevim proč jsem ji přestal hrát, asi to bylo na muj vkus trochu moc narocne na premysleni a taky obcas utahane co se pamatuju, kazdopadne verim ze fanda strategii, kteremu nevadi kdyz se mu do jinak "docela seriozniho" zanru vtira humor, by mel tenhle kousek ocenit.
+7 +8 −1