Stela je atmosférická side-scrolling plošinovka inspirována tituly dánského studia Playdead, Limbo a Inside. Ocitáme se v kůži bezejmenné mladé ženy ve zpustošeném, umírajícím světě na pokraji kolapsu. Aby unikla zkáze, musí tento svět prozkoumat, což znamená cestovat skrze opuštěná města, lesy či rozsáhlé podzemní oblasti. Poslední hodina se blíží, smrt se nachází na každém kroku a všude číhají monstra, vůči nimž je hrdinka bezbranná.
Podobně jako ve svých předobrazech i Stela nastoluje spousty otázek, jejichž odpovědi si musíte poskládat sami z různých náznaků. Během cesty narazíte na řadu logických hádanek, manipulací s objekty a překážek, na které vám postačí krom směrových šipek jen tlačítka pro skok a interakci. Setkat se ovšem můžete i s nestvůrnými obyvateli umírajícího světa, před nimiž je nejlepší taktika buď vzít nohy na ramena, nebo se kolem nich opatrně proplížit.
"Mom, can we have Inside?"
"No, we have Inside at home"
"Inside at home: Stela."
Úvodní meme template mluví za vše, jak je taky hned poznat ze všech artworků a obrázků. Stela je semi-2D plošinovka s němým protagonistou a velmi domysli-si-sám-oidním příběhem, stejně jako ony dva tituly od Playdead. Je to tedy nové Inside? Není. I když jsou si hry podobné, a ačkoliv nemám vyloženě nic, na co bych mohl přímo prstem ukázat a říct, že je to nedostatek, tak mě Stela naprosto nijak a ničím nezaujala. Atmosféra je taková nějaká jinaká, ovládání trošku topornější a méně responzivní, oddálená kamera taky spíš škodí, puzzly nejsou nijak světoborné ani zapamatovatelné. Ale pokud hledáte Inside klon za pár chechtáků na hraní v šalině na Steamdecku po cestě do knajpy zatímco přemýšlíte, jestli dneska dvanáctku nebo polotmavý, tak v tom vám bude Stela pohodlně stačit. Tanhle hra je tak nějak bez příchuti. Za pár kaček oukej jízda na pár hodin, ale mámě o ní domů psát asi nebudete.
Raději si kupte Inside ještě jednou.
"No, we have Inside at home"
"Inside at home: Stela."
Úvodní meme template mluví za vše, jak je taky hned poznat ze všech artworků a obrázků. Stela je semi-2D plošinovka s němým protagonistou a velmi domysli-si-sám-oidním příběhem, stejně jako ony dva tituly od Playdead. Je to tedy nové Inside? Není. I když jsou si hry podobné, a ačkoliv nemám vyloženě nic, na co bych mohl přímo prstem ukázat a říct, že je to nedostatek, tak mě Stela naprosto nijak a ničím nezaujala. Atmosféra je taková nějaká jinaká, ovládání trošku topornější a méně responzivní, oddálená kamera taky spíš škodí, puzzly nejsou nijak světoborné ani zapamatovatelné. Ale pokud hledáte Inside klon za pár chechtáků na hraní v šalině na Steamdecku po cestě do knajpy zatímco přemýšlíte, jestli dneska dvanáctku nebo polotmavý, tak v tom vám bude Stela pohodlně stačit. Tanhle hra je tak nějak bez příchuti. Za pár kaček oukej jízda na pár hodin, ale mámě o ní domů psát asi nebudete.
Raději si kupte Inside ještě jednou.
Pro: Cena odpovídá kvalitě a délce
Proti: Na hře mě nic nezaujalo