Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

State of Decay: Lifeline

30.05.2014
12.05.2015
kompatibilní
75
17 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Po Breakdown druhé DLC ke hře State of Decay. Obsahuje novou mapu, postavy, okolo 40 nových zbraní a nový způsob hraní.

Rozšíření se točí okolo vojenské jednotky Greyhound One, která má za úkol z města Danforth zachránit řadu vědců, kteří svým výzkumem mohou pomoci k zastavení nákazy. Změna oproti předchozímu hraní je, že již od začátku máte k dispozici vybavení a spolubojovníky. S nimi kromě záchrany přeživších bráníte základnu. Jenže suroviny docházejí a vy se budete muset spoléhat na zásobování zvenčí nebo na to, co při cestě městem najdete. K obraně můžete použít miny, dělostřelectvo, leteckou podporu a další armádní prostředky.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Lifeline je další DLC pro State of Decay se všemi výhodami a nevýhodami původní hry. Hned na začátku jste jako voják vrženi do boje s hordou zombíků. S dalšími dvěma vojáky je přemůžete a přesunete se na vojenskou základnu, která je dostatečně prostorná a má spoustu volného místa pro nová zařízení. Hned dostanete další úkoly, musíte zprovoznit rádio, zachránit několik lidí, prostě klasika. Pro zachráněné civilisty přiletí jednou za čas vrtulník. Ten ale hlukem přiláká zombíky z okolí, kteří na základnu zaútočí. Je tedy nutné je před přistáním vrtulníku všechny zlikvidovat. Máte možnost umístit před plotem základny miny nebo výbušné barely, které hodně nepřátel zničí. Doporučuju tohle nešidit, útoky se postupně zhoršují a bez vnější obrany by to bylo velmi těžké.

Mapa je na první pohled rozlehlá, ale po chvíli hraní si uvědomíte, že do větší části se nedostanete. Vše se odehrává ve městě, kolem kterého je postaven okruh. Z něj vede několik sjezdů, kterými se dostanete na okraj města. Napříč pod městem vede tunel, ale do toho jsem se neodvážil. Zombíky se to tu jen hemží a přežití není moc reálné. Ne nadarmo se to tu jmenuje Danger Zone a kromě tunelu je těchto zón po městě několik.

Autoři na to šli tentokrát obráceně a místo abyste začínali jako zelenáč s francouzákem v ruce, máte k dispozici vycvičené a skvěle vybavené vojáky. Záměrem autorů bylo, abyste postupně přicházeli o jednotlivé postavy nebo aby se přísun materiálu postupně snižoval, čímž by se hra stávala těžší. Realita je však trochu jiná. Materiálu je docela dost, a když vám přece jen dochází, je možné nechat si ho dopravit vrtulníkem za pár set hvězd vlivu (Influence). Tohle jsem využíval u střeliva nebo stavebního materiálu, ostatních věcí je ve městě dost a dost. Vojákům můžete dát příkaz a ti budou při svých výletech po městě dávat echo, jestli nenarazili na zajímavý materiál nebo třeba na jiné vojáky. Pak se může klidně stát, že během půl hodiny přibydou do vaší jednotky tři další vojáci a to už je pěkná posila. Auta jsou skoro na každém kroku, takže na poškození není třeba koukat, prakticky se nestane, abyste běželi pěšky víc než pár desítek sekund. Tohle jsem čekal trochu obtížnější, třeba jako v posledních levelech Breakdown, kde bylo aut málo a stavební materiál měl hodnotu zlata. V Lifeline jsem měl po několika hodinách základnu plně vybavenou a jídlo nebo léky jsem už ani nebral, protože se mi nevešly do skladiště. Bohužel se mi pak moc nedařilo a během jedné hodiny jsem přišel o několik vojáků (z toho dva najednou u jedné Danger zone) a to se samozřejmě projevilo na obraně základny. Čím méně lidí jí brání, tím větší je šance, že zombíci vtrhnou dovnitř, a že budou další ztráty následovat.

Novinkou je možnost využít automobily pro převoz kořisti, takže se nemusíte několikrát vracet přes půlku mapy, když najdete několik batohů v jedné budově. Prostor v autě se liší podle typu auta, do pickupu toho nacpete víc než do sedanu. Pokud máte v autě batohy, ty se po příjezdu k hlavní bráně samy přesunou do skladiště. Přenášet musíte pouze jednotlivé věci, např. zbraně, náboje nebo léky. Jinak jsou auta stejná jako v předchozích dílech, jediným novým je vojenský pick-up. Dále můžete využít třeba dělostřeleckou podporu nebo si zavolat bezpilotní dron, který provede průzkum oblasti, kde právě jste. Po městě je totiž rozmístěno několik komunikačních center a pokud v daném místě založíte outpost, zpřístupní se vám daná funkce.

Možností, jak hru ukončit, je několik. Po nějaké době vám velení nabídne, abyste dalším vrtulníkem odletěli z města pryč, poté následuje okno se statistikou, jak se vám dařilo a je konec. Pokud hrajete dál, zkontaktuje vás trochu bláznivý voják, který je zřejmě ze speciální jednotky, a který ví o atomové bombě v tunelu. Nabídne vám, abyste jí aktivovali a dalším vrtulníkem odletěli (tzn. jako u předchozí varianty bude rovněž konec hry, ale tohle jsem nezkoušel). Když budete hrát dál, zavolá vám Vienna Cho, kterou ve hře znáte jako hlas, který vás navádí po městě. Dojdou jí zásoby a bude chtít na vaší základnu. Odmítne odletět vrtulníkem, a když se dozví o atomovce, nabídne vám, abyste jí společně zničili, protože jsou ve městě ještě lidé a ona je proti vraždění. Já stále čekal, jak se příběh vyvine, ale Vienna ztratila trpělivost a sama ze základny odešla pryč. Takže deaktivaci bomby a co bude poté následovat, si musím vyzkoušet v dalším hraní.

Až potud mi hra zabrala nějakých 9 hodin s tím, že jsem plnil i vedlejší úkoly, prohledával budovy, ničil infestation atd. Skoro bych se vsadil, že si hru zahrajete ještě minimálně jednou, ať už kvůli těm koncům nebo kvůli tomu, že podruhé už budete chytřejší a budete vědět, jak hrát, abyste měli co nejmenší ztráty. Koho State of Decay bavilo a chtěl by zkusit něco dalšího, tomu Lifeline doporučuju. Koho nebavilo, Lifeline ho nenadchne. Sice má pořád dost chyb, ale za 7 euro je to skvělá koupě, které nelituju.

Pro: Nová mapa, jiný styl hry, kořist se dá vozit v autech.

Proti: Bugy jako v původní hře.

+14
  • PC 85
Zatímco první datadisk k SoD mi přišel až zoufale trapnej, jelikož neobsahoval v podstatě své nic novýho krom eskalace obtížnosti, druhej mi přišel vskutku ucházející:

Mapa je nová
Sice není nějak velká, ale to nevadí – prostě je nová a povedla se. Délka hry není nijak závratná, proto ji člověk zvládne akorát důkladnějc prozkoumat.

Styl hry je obměněn
Munice je nyní dostatek (zásobování) a tak člověk jde na akci náležitě vybaven granáty, útočnou puškou atp. Obtížnost postupně narůstá a ke konci vybrat benzínku (jídlo) je takřka nemožný. Desítky zombálů se sbíhaj ze všech stran a je challenge udržet si je od těla. Záchrana civilistů je tak ke konci skutečně kumšt.

Jedno nový auto
To není moc, ale je to aspoň nejlepší kára ve hře.

Hudba
Jesper Kyd opět boduje a máme zde několik novejch skladeb.

...takhle měl vypadat už Breakdown!

85%

Pro: Atmosféra, hudba, změna hry, nové zbraně, nová mapa, obtížnost

Proti: Bugy, trochu příliš zamčených budov, škoda že tunel nešel projet skrz

+8