Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Jako velký fanoušek X-Wingů jsem se na vydání Squadrons opravdu těšil. Trochu mě ale mrzelo oznámené zaměření na multiplayer. Přesto jsem neodolal a do hry se natěšeně vrhl. Hned na začátku musím pochválit technické zpracování. Grafika i zvuky jsou velmi pěkné, samozřejmě s přihlédnutím k cenovce hry. Přesto mohu v klidu prohlásit, že létání ve Star Wars nikdy nevypadalo tak dobře. Technicky je také vše dobře odladěno, žádné problémy ani propady frameratu. Hned po startu kampaně jsem musel upravit invertní osu, ale jinak se joystick chytil bez problémů a s velmi podobným namapováním, které používám u původního X-Wingu. Samotný letový model je něco mezi X-Wingem a Rogue Squadron 3D, blíže spíš k prvnímu jmenovanému. Klasicky lze ovládat distribuci energie mezi štíty, motory a zbraněmi. Nikde žádní asistenti, vše si hráč může regulovat ručně a ve hře není ani pomoc při zaměřování. Na ovládání si tak nemohu stěžovat a s joystickem je pocit řízení stíhačky opravdu fajn. Dostupný je pouze pohled z kokpitu, což vypadá dobře a atmosféricky. Obecně je povedená atmosféra Star Wars jedním z plusů hry.

Kampaň je relativně krátká, proti původnímu X-Wingu poloviční. Za 15 hodin mám dohráno na standardní obtížnost i s vyzkoušením multiplayeru. Prolog a 14 misí ve kterých se střídají obě strany konfliktu není špatná, ale díky zmiňovanému střídání ztrácí ponoření do příběhu. Je to škoda, protože zvolená forma kombinující animace s pohybem po několika místnostech na lodích a rozhovory s posádkou připomínají skvělé časy Wing Commandera. Bohužel jsou spolubojovníci málo zajímaví a nedokázal jsem si nikoho oblíbit. Samotný příběh je Star Wars klasika, ale při porovnání s X-Wingem nejde o žádný problém. To hlavní, totiž létání a boj je povedené. Souboje s nepřátelskými stíhači baví a ničení velkých lodí je povedené. Lze likvidovat různé systémy a obrané věže a postupně tak porazit výrazně silnější lodě. Později je možné i upravovat vybavení jednotlivých lodí(zbraně, štíty, motory) nebo volit vhodnou stíhačku na misi - rozhodně dobrý nápad.

Obtížnost soubojů je nižší než v X-Wingu. Sestřel nepřítele je snazší a díky moderní grafice jsou boje o něco přehlednější. Připomínám, že u obou her srovnávám výchozí volby obtížnosti... Ač mě multiplayer nezajímal, vyzkoušel jsem jak Dogfight, tak Fleet Battle. K Dogfightu není moc co dodat, jde o běžné boje stíhaček. Ale souboj flotil je zajímavý a roli hraje i taktika skupiny. Postupné probíjení se až k protivníkově největší lodi a její následná likvidace má svou atmosféru. Množství obsahu pro více hráčů nemohu hodnotit, tolik času jsem tomu nevěnoval, ale nedostatek to být může. Celkově jsem s hrou vlastně spokojen, jen je v ní dost nevyužitého potenciálu. Stačila trochu soudržnější kampaň a lepší využití částí mezi misemi a mohlo jít o skvělou Star Wars hru. Takhle jde o dobrou záležitost kterou jsem si rád zahrál, ale bez nového obsahu se k ní asi nevrátím, Každopádně koupě nelituji, obsah odpovídá cenně a fanouškům SW nebo vesmírných simulátorů hru mohu doporučit.
+20
  • PS4 70
SW: Squadrons moji pozornost více či méně upoutalo až CGI trailerem, který vypadal naprosto božsky a sliboval emotivní příběh, alternativní náhled, který by ukázal i to, že na straně impéria nejsou jenom bezduší záporáci ale také lidé a zajímavé letecké bitvy, které vás mohou nutit například i alespoň trošku improvizovat. Nic z toho bohužel neservírují a stávají se kvůli tomu průměrným zážitkem, který dokáže zabavit, ale nabízí dost málo obsahu. Kampaň navíc hra tříští mezi obě strany nesouvisle (mise samotné přitom celkem hezky po sobě odsýpají). Nepřilnete tak ani k jedné straně, protože se mezi nimi neustále střídáte. Nemáte ani žádný vliv na konec kampaně (bylo by fajn, kdybyste si mohli aspoň nějak vybrat, za kterou stranu chcete kampaň ukončit nebo něco podobného) Dalším neduhem kampaně je, že ji ještě prokládají nudné a škrobené monology ostatních postav, které jsou vám nabízené v HUBu. Kdo je přetrpí všechny, má můj obdiv, já je po chvíli skipoval. Sice se můžete dozvědět něco z minulosti zbytku vaší skvadry, ale hra vás vůbec nemotivuje k tomu, abyste se to dozvědět chtěli. Multiplayer nabízí jen dva režimy a působí, že je ušitý dost horkou jehlou. Abych ale na hru jenom neplival - rozhodně nejde o špatný titul. Grafika je na to, že hra podporuje VR výborná. Pocit z letu a nutnost naučit se jednotlivé vesmírné lodě ovládat dodává autentický pocit ze hry a nezaostává ani design prostředí v jednotlivých misích. Ty jsou trošku jednotvárné (znič, ochraň, znič, ochraň...). Skvělá je hlavně možnost přizpůsobit si loď a využívat její speciální funkce (naváděné rakety, silnější štíty, opravení) a okamžitá možnost měnit za letu, co zrovna upřednostníte - motory, střelbu, nebo štíty. Tyhle prvky dodávají hře hloubku a dávají vám možnost experimentovat, což dokáže výrazně prodloužit hratelnost. Otázka je, jestli u hry vydrží tolik lidí, abyste měli pravidelně s kým hrát bez dlouhého čekání.

Pro: Autenticita Star Wars, možnosti přizpůsobení, grafika (na VR titul), na PS4 dobře optimalizováno

Proti: Roztříštěná a celkem krátká kampaň, malá rozmanitost režimů, nechystají se DLC a obsahu je poměrně málo

+11
  • PC 40
Tak tedy Squadrons. Mnoho z nás čekalo na znovuzrození staré dobré série. Bohužel nic takového se nekoná. Od té doby co mají EA značku Star Wars to šlo s hrami tohoto universa poněkud z kopce. Snad jediný povedený titul byl Jedi: Fallen Order, který byl čistě Singleplayerový. Ale pojďme se podívat co nám Star wars Squadrons přineslo, nebo spíše nepřineslo.

Začnu tím co se mi na hře líbilo. Hra má nádherné grafické zpracování a ozvučení. Taktéž zpracování interiéru u stíhaček se povedlo na jedničku. Rozhodně jedna z nejlépe vypadajících her co jsem hrál. Dalším plusem byly vcelku zábavné dogfighty a i přes všechny možné neduhy mě dokázal některé vesmírné bitvy vtáhnout.  Bohužel tady končí ta pozitivní stránka hry.

Předem bylo známo, že hra bude zaměřena na multiplayer, který ve výsledku není nijak zábavný.  Singleplayer je žalostně krátký, který dohrajete za jedno odpoledne a multiplayer vás zabaví na pár desítek minut. X-Wing vs. Tie Fighter, který byl ve své době jako první hra ze série zaměřen na MULTIPLAYER a byl kritizován za nedostatek obsahu, i tak oproti Squadrons obsahoval 30 misí! Zde jich najdete pouhých 14 plus prolog. Není tu žádná instant action, žádná tvorba vlastních misí jako to bylo u X-Wing Alliance kde jste si mohli vytvořit bitvu obřích rozměrů. Jen ubohý practice mod a pak fleet battles vs AI. To je všechno co vám EA nacpe. Žádný dodatečný obsah do budoucna se navíc nekoná. Hra má tedy minimální životnost. Ten krátký příběh co tu máte navíc není žádný zázrak a charaktery jsou otravné. 

Co dál? Lítatelné stroje. Těch je tu taky poskromnu. Za Novou republiku si zalítáte pouze za X-Wing, A-Wing, B-Wing, Y-Wing a U-Wing. U impéria tu pak máme Tie Fighter, Tie Interceptor, Tie Bomber a Tie Reaper. Zatímco v posledním titulu X-Wing Alliance z roku 1999 můžete lítat až ve 27 strojích tady máte jen tohle. Dřív se navíc všechny lodě navíc musely modelovat. Myslím že dnes můžete jakýkoliv model naskenovat, převést ho do hry a hotovo. Přesto nebyli schopni dodat dostatek lítatelných strojů. Ovládání u některých stíhaček i když se nejedná o simulaci bylo utrpení. Zvlášť u X-wingu jsem měl pocit, že řídíte nějakou supertěžkou loď, která nedokáže pořádně manévrovat. Nemožnost ručně vysouvat křídla do útočné pozice a ručně skákat na rychlost světla je taky zklamáním i když jde jen o drobnosti. Prostě proč to tu nemůže být když dříve to šlo? Pilotování je tu někde mezi Simulátorem a arkádou. Oproti původním dílům tu je i zjednodušený management energie převádění do šítů, motoru a zbraní což může mnoha lidem sednout víc než komplexnější původní provedení. Tady musím podotknout, že to mě nijak zvlášť nevadilo a možná i více vyhovovalo. Za každou dokončenou misi dostáváte medaile, které jsou vlastně úplně k ničemu protože vám nic neodemykají a nemáte žádné osobní ohodnocení, tak jako to bylo ve starých dílech. Briefingy jsou odfláknuté, tak že se z nich nedovíte v podstatě nic a nemůžete ani taktizovat na přehledné mapce jako ze starých X - wingů. 

Co dodat? EA za celou dobu co měla tuhle značku nedokázali vůbec využít její potenciál a kromě Jedi Fallen Order, zprasili co mohli. Tahle hra šla po dohrání okamžitě z disku a pro uklidnění jsem si musel nainstalovat X-Wing Alliance, který je definitivním dílem této série. S modifikací XWAupgrade hra vypadá pořád famózně. No uznejte sami odkaz Nechápu ten downgrade oproti devadesátkovým hrám, které byly komplexnější, lepší a obsáhlejší.  Velké zklamání, ale co se dalo od EA čekat že.

Pro: Grafika, občas zábavné dogfighty, zjednodušený power management

Proti: Žalostně málo obsahu, nezábavný multiplayer, málo lítatelných strojů, nezajímavý příběh a postavy.

+10 +11 −1
  • PC 70
Jsem velký fanoušek filmových a seriálových Star Wars, k literárním jsem se ještě nedostal, a co se týče herních, tak tam mám docela resty. Chystám se na Star Wars Jedi: Fallen Order a KOTOR vyzkoušel jsem si pár hodin v Star Wars The Old Republic a jelikož se v Herní výzvě 2021 objevila kategorie cestování ve vesmíru, tak Star Wars: Squadron byla jasná volba. A výsledkem byla vesměs spokojenost, ale taky to, že se z toho dalo dostat rozhodně víc.

Samotná hratelnost, akce, vizuál jsou naprosto suprové. Doteď jsem žádnou hru, kde bych létal jsem nehrál, takže jsem si vybral druhou nejnižší obtížnost a dobře jsem udělal. Jestli jsem si myslel, že člověk nemůže mít ve vesmíru nehodu a ještě k tomu s piloty z vlastní letky, tak jsem se hned několikrát přesvědčil, že to jde. Vyloženě by mi víc vyhovoval pohled zezadu na samotný letoun než z kokpitu, hraju i tak závodní hry, ale věřím, že to byl krok správným směrem a té hře to dává mnohem víc a věřím že ve VR, které si chci někdy v budoucnu vyzkoušet, je ten zážitek ještě o to lepší. Jediná mise, kde mi to vyloženě vadilo, tak to byla mise za Rebely a v bombardéru, kdy to bylo vyloženě utrpení. Ale ostatní mise jsem si naprosto užíval, jak z pohledu akce, tak z toho jak všechno krásně vypadalo ve vesmíru a i ze samotného zpracování uvnitř hangáru.

Příběh jsem odehrál za necelých 11h na druhou nejnižší obtížnost, a to se mi nedařilo získat jedinou medaili za zvládnutí mise do nějakého časového limitu, takže věřím, že se to dá odehrát i rychleji. Na samotném začátku se si vytvoříme postavu jak za Rebely tak za Impérium, což odpovídá tomu, že v příběhu hrajete za obě dvě strany, což je trošku škoda, že si nemůžete vybrat jednu stranu a hrát jen za ní a víc se tak vžít do samotného příběhu, tak vedlejších postav. Já ten příběh spíš bral ze strany Rebelů a při hraní za Impérium jsem chtěl nejraději dezertovat a přidat se k Rebelům, tak jsem to řešil v jedné misi aspoň tak, že když jsem dostal možnost odletět nebo zničit zbytek nepřátelské letky, vybral jsem si odlet. Příjemné bylo setkání s generálkou Herou Syndullou, kterou znám ze seriálu a škoda, že tu nebylo víc takových postav a tím pádem by se možná dal i vymyslet ještě zajímavější příběh. Celkově není špatný, ale určitě se dalo z toho dostat víc.

Mutliplayer jsem nezkoušel, ale vyzkouším si, ale jako absolutní nováček tomu moc šancí nedávám a do budoucna se těším na vyzkoušení VR, na které jsem slyšel velkou chválu a ze hry má člověk ještě lepší pocit.
+10
  • PS4 70
Poměrně zdařilý vesmírný simulátor, který nemá žádná vysloveně slabá místa, ale bohužel ani nic, čím by zvlášť zaujal. Docela zajímavě působil způsob provedení misí, ve kterých se střídaly průbežně strany Impéria a New Republic. Během mise jsem však vůbec nebyl schopný vnímat příběh, protože jsem byl neustále zaneprázdněn úkoly a děním na obrazovce. Hra je hodně známá především díky VR podpoře, ale úrověň grafiky ve VR šla oproti běžnému zobrazení na obrazovce na můj vkus až příliš dolu a raději jsem hru dohrál klasicky. Mnoho jiných her ve VR vypadá lépe.
+9