Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Shadow of the Phoenix je v podstatě takový Throne of Bhaal - Hrajete za hrdinu z předchozí hry, jehož síle se už máloco vyrovná, bojujete proti nejmocnějším bytostem, co kdy kráčely po zemi (včetně jednoho poloboha) a obecně zakončujete jednu velkou dějovou linii.

Druhý datáč k sympatickému a zde poměrně přehlíženému Spellforce (což je poměrně škoda, vy plantážníci!) se od svého předchůdce v hratelnosti příliš neliší, ovšem pokusil se i o pár vychytávek. V první řadě se pokusil do gameplaye implementovat pořádné RPG město, kde na hráče čeká kupa side-questů, obchodníků se vzácným zbožím, plus jedna gilda zabijáků a zlodějů. Žádný Khorinis nebo Athkatlu však nečekejte, ovšem na hru, která je z poloviny real-time strategií, to rozhodně nebyl špatný pokus. Obzvlášť díky skvělé hudbě a zvukovým efektům ruchu velkoměsta mi spanilá Empyria připadal spanilejší než mnohá města v Elder Scrolls hrách. Na hráče zde také čeká poměrně zábavná aréna, plus i jedna (až trapně) jednoduchá minihra, tudíž SotP toho má po kvantitativní stránce od svého předchůdce více co nabídnout.

Obzvlášť bych ale chtěl pochválit dějovou linii. Ve druhém datáči si hráč může vybrat, zda chce hrát za svou postavu z původní hry, nebo z datadisku Breath of Winter. Vaše volba tak ovlivní úplný začátek hry, který má každá postava zcela jiný. A úplná pecka je, že i když jsem si pro hru nakonec zvolil svou hrdinku z původní hry, s hrdinou z Breath of Winter jsem se eventuálně setkal tak jako tak. Sice s jiným avatarem a voice actorem, ale i tak mi to na hru z roku 2003 přijde cool as fuck. Navíc hlavní dějová linie spojuje vedlejší události, ke kterým došlo v původní hře a prvním datadisku, plus dává celé dějové linii obou dvou hrdinů hezkou tečku. Taktéž oceňuji, že z hlavního padoucha se vyklubala postava, která v předchozích hrách sehrávala spíše vedlejší, ale zato výraznou roli. Až jsem vyvalil oči, když jsem zjistil jeho totožnost. Good job, Spellforce!

Dialogy má však hra poměrně debilní, plus občas se pokusí o jistý dramatický moment, který však v onom enginu působí spíše komicky. Navíc fakt se mi nelíbí, že mě po několik misí muselo na každém kroku doprovázet NPC, které jsem nemohl ovládat, ale pokaždé samo zaútočilo na 7 695 403 nepřátel, i přestože jsem mu to neporučil. Takhle podobně to nějak potom dopadalo. Plus poslední čtvrtina hry je extrémně zdlouhavá, klidně bych to tak o dvě mapy zkrátil.

Ve výsledku však opět zábavný fajn datadisk, ale upřímně se mi Breath of Winter asi líbil víc. Hlavně tou svou atmosférou, zajímavějším příběhem, plus i obecně gameplayem. A měl víc cool závěrečnou ukázku. Shadow of the Phoenix to trochu odfláknul. Jinak se mi ale moje velké dobrodružství napříč prvním Spellforcem moc líbilo, proto fakt vřele doporučuji vyzkoušet! Ta hra je chytřejší, než se na první pohled zdá.

Jen si asi připravte hodně kafe a něco malého na chroustání, kvůli těm túrám vás čekají pěkné čekačky.

Pro: Gameplay, Empyria, příběh, hudba, nové nápady

Proti: Dialogy, spojenecká NPC, ke konci moc zdlouhavé

+23
  • PC 90
Hodnotím opět vysoko, protože ani třetí díl neztrácí na kvalitě a zábavě. Hra tentokrát navazuje na dva předchozí příběhy a pokračuje volně dál. K dispozici je tedy celá škála nových nepoznaných předmětů, zbraní, nepřátel, od Levelu 30 až po Level 50. Do hry si můžete importovat vašeho Avatara z minulé kampaně, což potěší. Datadisk obsahuje 15 herních ostrovů. Herní čas se trochu natáhnul, ale opět jsem si říkal "mohlo to být delší...". Při hraní opět narazíte na některá již tradiční místa, jako např. pavoučí doupě, nebo strážce mozaiky. Potkáte spoustu postav z předchozích kampaní. Novinky jsou soboje v arénách, logické hádanky a hry. Některé questy můžete řešit jinak, než je doporučeno. Avizované nové jednotky v boji jsem jako vylepšení ani nevnímal, až na vyjímky jsem je nepoužíval. Hudba je rozšířena o pár dalších královských kousků, osobně se mi u Spellforce velice líbí.
Bohužel jsem zatím nikde nenašel návod v češtině a pár věcí ze hry mi tak zůstalo neobjasněno.

Pro: Rozšíření úrovně až na Level 50, obtížnost, hudba

Proti: Málo vedlejších questů, poslední datadisk :(

+5