Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Chtěl jsem se pustit do něčeho na odreagování a padlo mi do očí Spáleniště. Ve finále musím říct, že odreagování to bylo příjemné, leč extrémně krátké. Velice pěkný čenobílý vizuální styl, příjemná hudba. A snad i zápletka by mohla být zajímavá, kdyby byla krapet delší. Dialogy mi přišly občas moc strojené, až moc oficiální, takhle škrobeně se kluci mezi sebou moc nebaví. Taky jediný pořádný puzzle mohl mít nějaký náznak, jak řešit. V první chvíli člověk pořádně neví, čeho má dosáhnout. Jen věčná škoda, že existuje jen jeden díl a ještě tak krátký.

Pro: vizuální zpracování, atmosféra, prostředí, příběh

Proti: extrémní krátkost, přesmyčka bez náznaku řešení

+20 +21 −1
  • PC 80
Když jsem viděl, že to teď pár hráčů dohrálo a dokonce mi to doporučuje i DH, tak už jsem to musel zapnout :) A bylo to zapnutí milé, i když bohužel hodně krátké.

Vybrat si jméno a vyskloňovat ho, tak tato možnost je revoluční počin a autorům za to tleskám, teď už to budu vyžadovat od každé hry. Jediný neduh s mým jménem nastal, když jsem potkal kamaráda Jirku, spustil se seznamovací dialog asi v duchu: Ahoj Jirko, můžeš mi říkat Jirko :) Takže jsem chvíli nevěděl, ke komu postavy mluví, ale to je jen taková úsměvná drobnost.

Příběh je jednoduchý tím správným způsobem. Přiznám se, že jsem z foglarovek přečetl jen komiksy Rychlých šípů, ale právě ty mi tohle dílko připomělo nejvíc. Jak rád bych takovéhle malé dobrodružství prožíval i ve skutečnosti, o tom vám nemusím ani povídat :) Hra vypadá nádherně, rozhovory mají tu správnou klukovskou náladu a trošku té naivity.

Existují jen 2 zápory téhle hry, je opravdu příšerně krátká, aspoň dvojnásobek by byl fajn. Druhý, větší, zápor je, že pořád neexistuje pokračování, ač bylo autory několikrát slíbeno. Budeme muset jménem celé DH na autory zakleknout a donutit je k práci, pojďme do toho!

Pro: příběh, lokace, kluci, dobrodružství

Proti: krátké, bez pokračování

+22
  • PC 75
Třebaže nejsem žádný velký fanoušek Foglara a Rychlých šípů, a že se zde Spáleniště notně inspirovalo, nijak na škodu to nebylo a pobavil jsem se náramně. Pěkné grafické zpracování, sympatická parta, zajímavé klukovské dobrodružství a pár jednoduchých hádanek (to je klad, složité hádanky rád nemám). Potěší i hlášky hlavního hrdiny, když se hráč na blind snaží kombinovat věci, které by se opravdu kombinovat neměly (sádlo + ztvrdlý vosk apod.). Těžko po takové chvilce hraní napsat víc. Věčná škoda, že existuje pouze jedna epizoda. Kdyby se snad přece jen chystaly další, rozhodně se ke Spáleništi rád vrátím.

Pro: grafika, příběh, prostředí, postavy

Proti: příliš krátké

+15
  • PC 70
No tak tohle je bomba, která ke mně spadla z ničeho nic. Jako milovníka Foglarovek a Rychlých šípů především, mě hra vrátila do dětství, kdy jsem tyto klukovské příběhy nejenom četl, ale také sám prožíval.

Všechno je jasné hned od začátku a po přečtení Dodokapsu se rozjíždí krásné, ale bohužel i velmi krátké, klukovské dobrodružství aneb jak to dopadne, když maminka pošle svého synka nakupovat. Příběh krásně odsýpá a je možná škoda, že se hratelnost více méně omezuje jen na odklikávání rozhovorů, ale ty rozhovory jsou parádní.

Při postupu do dalších lokací se mě hra vždy ptá, zda chci přejít do další lokace nebo ne, což mi připadá naprosto zbytečné, ale budiž. Na druhou stranu pojmenování své postavy včetně skloňování je super nápad a okamžitě mě to vtáhlo do děje. Já chci víc, tak doufám, že další kapitoly na sebe už nenechají dlouho čekat.

Pro: příběh, zpracování, svižnost, rozhovory, volitelné pojmenování své postavy

Proti: krátké, rébus, nejsou další epizody

+23
  • PC 65
Spáleniště mě zaujalo na první pohled svým grafickým zpracováním. Hra vypadá velmi dobře a k adventuře, která hráče zavede zpět do časů foglarovek, perfektně sedí. Knížky od Foglara mám rád, takže nosné myšlenky kamarádství, slušnosti a klukovské touhy něco prímového zažít mi jsou ve Spáleništi tuze sympatické.

Zamrzela mě minimální interaktivita okolí a košatost dialogů, prakticky jde klikat pouze na postupová místa a na prošlé obrazovky se nelze vracet. Potenciál je tu mnohem větší a byla by škoda, kdyby ho autoři v dalších dílech nevyužili. Jo a z toho úmyslného komolení anglických jmen se mi malinko kroutily prsty:).
+12