Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Slaves to Armok: God of Blood Chapter II: Dwarf Fortress

Dwarf Fortress

83
15 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > budovatelská strategie *
strategie > sociální strategie
RPG > nezařazeno
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
08.08.2006 PC
Vývojáři:
Tarn Adams
Oficiální stránky:
http://www.bay12games.com/dwarves/index.html
Dwarf Fortress (DF) je jedna z nejvlivnějších her indie scény. Je ve vývoji již od října 2002, první veřejný release proběhl v srpnu 2006 a od té doby neustále vychází nové verze, které buď do hry přidávají nové herní mechanismy nebo opravují bugy. Pod hrou jsou podepsáni dva bratři – Tarn a Zachary Adams, přičemž hru v současné době vyvíjí pouze Tarn, známý spíše pod přezdívkou "ToadyOne". Hra je freeware, přesto díky početné komunitě a dobrovolným příspěvkům mohl ToadyOne skončit se svojí původní prací (učitel matematiky) a věnovat veškerý svůj čas na vývoj hry.

Hra se vyznačuje především zajímavým a pro hodně lidí nesnesitelným stylem grafiky. Vše je totiž tvořeno pouze z různě barevných ASCII znaků a zorientovat se chvíli trvá (možným řešením jsou různé grafické sety nebo programy pro 3D vizualizaci od fanoušků). To je ovšem autorovým záměrem – místo na grafiku se soustřeďuje na co největší propracovanost, komplexnost a detailnost hry. Při prvním spuštění hra vygeneruje celý svět, kde se bude vše odehrávat. A to včetně oceánů, zátok, lesů, pouští, pohoří, vegetace a následně se nasimuluje několik stovek let historie (rozvoj různých civilizací, osudy významnějších historických postav apod.), čímž je zaručeno, že každý hráč bude mít v podstatě unikátní herní svět.

K dispozici jsou dva herní mody + Legends (tady si může hráč prohlížet zmíněnou historii světa). První je mód Adventurer, kde si lze vybrat svého avatara (k dispozici je trpaslík, člověk a elf) a vyrazit jen tak do světa třeba vymlátit gobliní pevnost. Cílem je pouze přežít. Druhým a hlavním módem je Dwarf Fortress, kde si hráč vybere 7 trpaslíků a vyrazí s nimi založit pevnost. Je naprosto na hráči, jak svoji pevnost povede – buď se může zakopat stovky metrů pod povrch, odříznout se od ostatních civilizací a vypěstovat u svých trpaslíků nevoli k dennímu světlu nebo může zkusit vypěstovat trpaslíky žijící na povrchu, co se živí lovem zvěře, chytáním kaprů a obchodováním s elfy.

V Dwarf Fortress se dá postavit prakticky cokoliv, jediné omezení je fantazie hráče. Vodopády, obranné příkopy plné lávy, vodní mlýny, padací mosty, pevnost na dně moře, na odříznutém ostrůvku, u temene sopky, aréna, kde pro vaše pobavení bojují chycení elfové s gobliny a draky, vysoká věž, na jejímž vrcholku jsou klece s nepřáteli, které stačí jen otevřít a rázem je o jeden mastný flek na zemi více, magma dělo, podzemní farmy s obrovskými houbami či kompletní počítač, který opravdu funguje. Všechny pevnosti ale dřív nebo později skončí, hlavní motto hry je totiž "Losing is fun!".

DF sice neobsahuje multiplayer, hráči ale vymysleli způsob hry, kdy je pevnost třeba rok vedena jedním hráčem, jenž si odehraje své a uloženou pozici pak pošle dalšímu hráči, který pevnost spravuje další rok a tak dále. Většinou je progress zapisován a zveřejňován na fórech spolu se screenshoty, aby ostatní věděli, co se s pevností děje. Nejznámější pevností tohoto druhu je Boatmurdered.

Hra je dostupná také pro Linux a Mac a při jejím hraní je téměř nutnost používat DF Wiki.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Když člověk přežije ten prvotní šok z ASCII grafiky, může mu tato hra ledacos nabídnout. Pokud tento pohled nepřežijete, nezoufejte! Existují dnes celkem zdařilé "amatérské" grafiky, které lze do hry jednoduše implementovat.


Dwarf fortress je, drze řečeno, simulace mraveniště. Nemůžete přímo zasahovat do ovládání jedinců, ale pomocí globálních úkolů. Příklad z praxe, chcete kopat chodbu, tak označíte co chcete odkopat, ale již nemáte vliv na to, kdo a kdy ten úkon provede. Podobný koncept byl tuším i ve hře Majesty.
Jistý zdroj inspirace této hry lze najít dnes již v klasice Dungeon Keeper a to primárně ve způsobu stavění. Tedy vykope se místnost a pak teprve hráč určí její vlastnosti a užitnou hodnotu, podle toho co do ni umístí. Dokonce v sobě hra má implementové prvky z Tower defendů(v přeneseném slova smyslu).
Dnes se již jedná o kultovní záležitost a této hře jsou věnovány ne jedny stránky a fóra.

I přes ASCII grafiku je tato hra rozhodně minimálně stojí za vyzkoušení, skutečně vám může nabídnout mnohé a veškerý čas který do ni vložíte, vám zúročí v podobě "grastronomické" herní zábavy.
Ty nejlepší perličky jsem v komentáři neprozradil, na ty si každý musí přijít sám :)
+2 +7 −5