Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Za mě Trails of Cold Steel, sice je tam samotné školy méně, ale vztahy mi přišli určitě propracovanější než v Personě 5. A co se tyce tak Persona 4, pokud navíc máš rád věci jako Stranger Things nebo Twin Peaks či celkově více mysteriózní zápletku situovanou v odlehlejším městečku, tak je čtyřka nej volba, navíc mi přijde že postavy tady více dávají pocit té party se kterou zažiješ skvělé dobrodružství. Persona 5 je ale po stránce hratelnosti přístupnější.
@Red (11.02.2023 00:38): Kdo si je má všechny pamatovat :) Ale samo ty Persony 3-5, Cold Steel série a mne se třeba líbil Caligula Effect 2. Kdybys chtěl DRPG tak Class of Heroes série.
Bude jich o dost vic, někdo mne určitě ještě doplní :)
@Charllize (10.02.2023 20:35): Vidím rozdíl v tom, že v P4 je několik menších dungeonů, než jeden obrovský. Takže má člověk aspoň pocit, že něco dokončuje a někam postupuje.

A JRPG ze školního prostředí mi nevadí. Vždycky budu mít radši ty nějak založené na realitě, než úplně fiktivní světy. Ale ani ty mi nevadí :)
@Charllize (10.02.2023 21:17): No je dungeon a dungeon, popravdě japonské dungeony beru s rezervou. Líbila se mi pořádně jen Arcana na SNES a i tam jsem musel uznat, že to je jen procházečka se souboji a rozsah dungeonu byl samoúčelný a jen o tom, aby chodba byla dlouhá a klikatá, abys tam narazil na co nejvíce potvor. Jinak tam nebylo co řešit. Chyběla jakákoliv kombinatorika.

Nocturne jsem ale hrál hodně, nějakých 60 hodin jsem v něm utopil a dostal se do finálního fightu. Bohužel v celé hře mě provázel bug, že mi nešly fire kouzla, hra zamrzla. A finální boss měl fázi, kdy byl slabý jen na fire kouzla a tím bylo vymalováno, nemohl jsem je seslat, jinak by hra zamrzla.

Ad BoF - taky mám nejraději čtyřku a i tu jsem měl v PS1 verzi, ale s prasklou krabičkou a to mě tak iritovalo, že jsem to taky kdysi prodal. Jenže sehnat dnes nerozbitý a nepoškrábaný FoF 4 je otázkou 2600 - 3000 a do toho už nejdu. Vzal jsem zrovna včera za vděk PC verzi za 1000 Kč. Sice je prý PC verze bugová, ale dá se to nějak vyštelovat a graficky vypadá lépe než origoš na PS1. Tak aspoň že tak, stopu originálu i BoF 4 mít doma budu :-)

Dragon Quarter na PS2 jsem měl kdysi taky, a dokonce jsem jej jednou prodal, pak znovu koupil a zase prodal. Ani na druhé rozehrání mě to nechytlo, mělo to strašně debilní systém.
@Ringo (10.02.2023 21:05): Přitom Nocturne i DDS ideově vychází z dungeonu které ti cizi nejsou. Nocturne dokonce umožňuje hru hrát z fps pohledu, teda jako bonus po dohrání.

Nocturne i DDS mají hodně dungeonu puzzloidniho stylu a některé jsou spis jen to bludiště. U Persony 3 to je fakt ohlodané na kost a jde jen o probíhání chodeb a místnosti podobných jako vejce vejci a ani bych tomu neříkal bludiště. A co hůř ani to nemá moc atmosféru což u výše jmenovaných SMT nehrozí. Ale te malebnosti si tam moc člověk neužije, to je fakt, pokud ti na tom záleží tak to asi bude tím .

U BoF mne ta cena nepřekvapuje, je to zapomenuta skvělá série co zanechala kladnou stopu u mnoha jrpg pozitivních. Nedávno jsem prodal samotný disk nenáviděného dílu Dragon Quarter za 800 korun, takže 2000 za pěknou trojku je ok myslím. Ja mám nejradši čtyřku :)
@Charllize (10.02.2023 20:35): Skoro se potvrzuje, že můj problém se Shin Megami Tensei sérii není náhodný. Jak v Lucifer's Call, tak v Digital Devil Saga, ale i postarší Personě 1, mě totálně vytáčely nekonečné suchopárné bludiště, navíc v podstatě mnohdy dvoufázové, když to bylo metro, protože v jedné fázi jsi běžel po peroně na jedné straně kolejiště a pak si to obíhal z té druhé strany. Takže nekonečná bludišťovka s tunami soubojů, což by mi nemuselo jako fandovi japončíkáren vadit, jenže já přeci jen raději, když se to střídá s nějakými malebnými lokacemi). A jak čtu o té Personě 3, o které jsem uvažoval, že bych přeci jen dal šanci i přesto. že spadá do rodiny Shin Megami Tensei, tak asi přeci jen zůstanu v těch úvahách ohledně této značky :-)

Vypadá to, že prodej origošek Lucifer's Call a Digital Devil SaGa 1, 2 nikdy nepodlehne nějaké zpětné nostalgii, že mi toho prodeje bude jednou líto, jako se mi to stává u jiných titulů (jo, vrátila se mi do sbírky Breath of Fire 3 na Ps1, kterou jsem kdysi koupil za 500, prodal taky nějak kolem 500 a včera mi dorazila, ale už za krásných 2 000 Kč, ale utěšuji se tím, že jsem získal tu s hezčím coverem, NTSC verzi a na víc ve stavu jako nové, před tím jsem měl tu nepěknou PAL evropskou verzi: a byla kapku ošuntělá:-)
@Solidor (komentář): Ne ze by ty dungeony ve čtyřce byli výrazně lepší než Tartarus ale je to trochu s podivem když vezmu v potaz Nocturne a DDS kde si na nich dali záležet o dost víc. Trochu to u te trojky i čtyřky Persony působí ze si tím Atlus nebyl jistý v kramflecich co to udělá a tomu gameplay designu nevěnoval tolik pozornosti.
Mne ten Tartarus taky lehce ubijel ale úplně mi to nevadilo, těžko říct jak bych to vnímal teď. Ta jednotvarnost se popřít nedá.
Mimochodem nejsi už z těch školních prostředí v jrpg atd. unavený? Ja jo. Obvzlast když teď vidím jak si všichni libují v Bradavicich na škole a ja z toho spis zvedám oči v sloup. Soul Hackers 2 byli v tomhle směru dost úleva :)
"Hra sice nenabízí dodatečný epilog obsažený ve FES vydání, nicméně dává možnost výběru pohlaví hlavní postavy." Aha tak volba pohlaví to fakt spraví.
Jako mám stejný problém jako Charllize a to přitom VN hraju rád. Jen mi nějak přišlo dříve že se kvůli absencím in game animací o něco ochudím, jenže jsem pak zjistil že ty postavičky stejně jen většinu času během dialogů stojí a jen se jim nad hlavou něco ukáže a tímto končí, takže nic co by nevyřešil styl vizuální novely. I tak mě to ale vždy odrazovalo, už jen tím že tam chyběli anime cutscény.

Na druhou stranu jsem P3 rozehrál dvakrát a vždy jsem byl za půlkou jenže to pak fakt krachovalo na té AI, na kterou jsem se prostě nemohl spolehnout a často tam dělali fakt takový kiksy že to nebylo možný. Měl jsem třeba dvě postavy co dávali silný weak attacky personou, jenže než oni to použili (i když jsem dával do doporučených aby ten útok preferovali) tak nic, nemluvě o tom že časovat nějak útoky na vhodnou chvíli taky nešlo :D Takže pokud vrátí anime cutscény, tak do toho asi půjdu.

PS: Charlie, pokud máš tu PS2 existuje MODOVANA verze P3 klasické, kde je odemknutý ovládání všech postav v tvém týmu během soubojů, tak případně to může být fajn alternativa.
@Charllize (18.01.2023 09:42): Chápu, i přesto bych Portable považoval za tu "definitivní" verzi. Jen by mě zajímalo, jestli aspoň vrátí anime cutscény, která se tenkrát prý nevešly na UMD disk.

Hlavně dříve nešly ovládat postavy přímo a AI dokázala občas slušně pokazit souboje.
@Solidor (18.01.2023 09:37): Tak mne jde primárně o to ze ta portable verze má svět formou obrázků kde můžeš maximálně kliknout na postavu pro rozhovor. Původní verze byla takzvane 3D kde šlo ty lokace reálně procházet a byli tam i engine animace. Takhle jak to je mi to přijde děsně laciné a kazicí atmosféru. To ze jsou tam změny v systému a podobne by mi zas tolik nevadilo, jelikož si už stejně prd přesně pamatuji jak to bylo v ps2 verzi :)
@Charllize (18.01.2023 08:46): Naopak, tohle je jenom prototyp toho, čeho dosáhli ve čtyřce. A původní PS2 verze by potřebovala stejně většinu herních systémů přebrat z P3P, protože dneska by to většinu hráčů odradilo.

Stejně občas někde proběhnou ničím nepodložené zprávy o remaku, který je údajně ve vývoji, takže tohle bude překonáno :)
Teď když to vychází i na ps4/5 bych to možná zas zkusil. Ale štve mne ze to je ta psp verze která mimo dungeonu funguje jako vizuální novela což původní ps2 verze nebyla. Ono to dává smysl u handheldu ale na velký konzoli to je spis minus.
Kazdopadne P3 je ještě hra co připomíná to SMT v názvu, od čtyřky to šlo do hajzlu a stala se z toho hra pro lidi co vyrůstali na anime seriálech.