Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shadow Warrior


Diskuze

« Novější Starší »
Když jsem hrál třeba Doom 3, tak to minimálně těch 10 hodin zabralo, ale kdyby to bylo kratší, tak by to bylo lepší. Velká část z té doby bylo jen nesmyslné a prázdné natahování.
Každopádně souhlasím s tím, že tvrzení, jak dřív byly FPS mnohem delší je celkem nadnesené.
@GodOfTheSick (06.12.2016 11:29): Můj výzkum tvá zjištění potvrzuje. Problém bych kromě dětského lamáctví viděl taky v herních časopisech, kdy například u Half-Life bylo v prvním čísle Gamestaru uvedeno tuším 20 nebo 25 hodin herní doby. Já, jako někdo, kdo v té době byl malý kluk, který hltal každou stránku, mám tyto nadsazené cifry dodnes vypálené do mozku. Pokud se člověk ke starým hrám nevrací, tak se snadno stane, že při srovnávání "tehdy a dnes" použije tyto převzaté hodnoty.
@GodOfTheSick (06.12.2016 11:29): Myslím, že se to tvrdilo převážně v dobách on-rail CoD rychlokvašek, kdy herní doba dost často nepřekročila 3-5 hodin čistého herního času. Dnes má všechno otevřené světy a spoustu generického obsahu, který herní dobu mnohonásobně prodlužuje... byť to osobně nepovažuji za kvalitně strávený čas (aneb zde zase kvalitní ruční obsah ustupuje a nastupuje místo něj ten stereotypní generický a hry obsahují spoustu vaty)...

U starých FPSek taky hodně záleží na zvolené obtížnosti- aneb vyšší obtížnost= více nepřátel a tedy o něco delší přestřelky a hlavně i na tom, jestli poctivě hledáš všechny secrety, z nichž některé vyžadují určitý čas je nalézt/vykoumat, jak se do nich dostat, pokud o nich víš. Navíc jak psal Phoenix, jedná se většinou o nepříběhové hry, které hráče nevedou za ručičku a nepřerušují gameplay cutscénami, čili si tempo do jísté míry udává sám. Spousta levelů lze dohrát i do několika minut/sekund (viz. ty speedrun časy k pokoření na konci každého levelu), stejně tak však je možné v jednom levelu strávit i půl hodiny, pokud chceš vše poctivě prošmejdit a najdít každý jednotlivý secret.
@Malignus (06.12.2016 14:44): Dlouho se většina FPS (pro jednoduchost uvažuji pouze FPS) vytvářely "jako Wolf" či "jako Doom", tj. bludiště, které člověk mohl procházet libovolným tempem. Po nějaké době se FPS zase vytvářely stylem "lineárnější průchod s příběhem" a nakonec "tunel se skripty". Není na tom nic divného ani spikleneckého, konkurence se prostě snaží okopírovat to, co má aktuálně úspěch. A proto se také třeba o Wolfenstein NO mluví jako o návratu ke klasice (byť tím bylo myšleno spíše období kolem roku 2000 než kolem 1995).

Ne že by neexistovaly výjimky, ať už frenetické probíhání levelů v AvP (nebo náročnost leveldesignu v System Shock či volnost Future Shock) nebo naopak proti konkurenci "uvážlivý postup" a návrat ke klasikám v rebootech Shadow Warrior nebo WNO.

@GodOfTheSick (06.12.2016 14:58): Na tom samozřejmě také něco může být (myšleno věk, ochota řešit zákys hodinu místo youtube během minuty). Na druhou stranu, že by v mých šestatřiceti hrál větší roli vypracovaný styl (FPS se dnes hrají jinak než před dvaceti lety) než úbytek rychlosti reakcí proti tomu, když jsem hrál FPS v patnácti ... řekl bych, že se to více než vyrovná. A už délka se srovnává dost obtížně, o obtížnosti nemluvě. Vůbec nevím, jestli bych paušálně prohlásil FPS za lehčí než dříve. Co se týče nároků na hráče stran představivosti nebo orientace v prostoru jsou dnes FPS (myšleno mainstreem, výjimky opět existují a není jich málo) jistě jednodušší. Co do obtížnosti přestřelek už bych si ale tak jistý nebyl, spíše mi přijde produkce maličko těžší díky nemožnosti ukládání. Srovnám-li Doom bez ukládání na Ultra Violence, tak to bylo daleko lehčí než CoD 4 na poslední obtížnost (ačkoli jsem CoD 4 dohrál původně na druhou nebo třetí, tak podruhé na poslední nikoli, příliš frustrující).
@Phoenix (06.12.2016 12:51): To si nemyslím, že by opakované hraní až tak výrazně zkrátilo herní dobu. Paměť je krátká a já jsem teď u SW zakysával docela dost. Spíš jde o to, že když lidi před dvaceti lety hry hráli, tak jim bylo deset, neuměli je hrát a proto jim dohrání trvalo delší dobu. Po dvaceti letech praxe už má každý vypracovaný styl, tím pádem se pak nové hry zdají hry lehčí/kratší.
@GodOfTheSick (06.12.2016 11:29): IMHO jde o to, že dříve (řekněme 1992-1998 byly střílečky poměrně krátké (asi jako dnes to, na co nadáváme :-) ), ale skutečná herní doba byla v porovnání s některými dnešními tituly prodlužena:

1) nepřítomností neenginových animací
2) nepřítomností sekvencí, kdy je hráči "brána hra z ruky"
3) zákysy plynoucími z nekoridorového leveldesignu
4) rychlostí hraní. Člověk si v levelu chodil tak, jak uznal za vhodné a ne tak, jak jej hnaly skripty kupředu. Motivací bylo krom jiného hledání tajných chodeb nebo brnění/lékáren/munice (kdy naposledy se v FPS stalo, že člověku došla munice?)

Až hrami typu RtCW/NoLF a dalšími, které kladly důraz na příběh (myšleno na poměry žánru, nikoli absolutně) a méně bludišťoidní leveldesign se herní doba natáhla směrem k oněm +- 10 hodinám, které považuji u stříleček za celkem ideální. Delší herní doba by znamenala představovat stále nové a nové mechanismy a nepřátele, aniž by došlo třeba k rozstřelení obtížnosti nebo pocitu laciného natahování herní doby (než že by to nešlo, viz nový Shadow Warrior, ale osobně mi 10 hodin skutečného hraní u stříleček stačí). Právě až přehnáním těchto prvků a zkrácením herní doby vzniklo to, co se nám některým na dnešních FPS nelíbí. Nestalo se tak pouhou přítomností těchto prvků, ačkoli Half-Life je FPS jiného typu než třeba Doom nebo Quake II.

IMHO nejdelší střílečky byly tak mezi lety 2000-2005 (kdy také došlo k výše zmíněným experimentům co se týče prolínání žánrů). Deus Ex (ano, není to čistá střílečka) jsem poprvé hrál hrou naměřených 24 hodin (takže ve skutečnosti déle). Far Cry jsem rozhodně hrál také dost dlouho.

Opakované hraní dělá hodně, už víš, jakou zbraň kdy použít, kam jít a kam ne, kdo kde bude stát, nezakysneš při hledání postupu atd. Herní dobu to zkrátí klidně o třetinu až polovinu. Přesto je pravda, že Shadow Warrior zrovna patří ke kratším kusům (20 levelů v porovnání třeba s 30ti levely v Blood), ale zato jsem jej dohrál 3x, naposledy cca před dvěma měsíci v Redux verzi :-)
Čisté dohrání za 4:55, takže hrubě max 6 hodin. Předtím Hexen 2 za 7:20, Doom 2 za 7:35, Doom 64 6:40, Duke Nukem 7:50. Sice se jedná o opakované dohrání, ale z tvrzení, že dřív byly střílečky delší se pomalu ale jistě začíná stávat houks. Zvlášť když poslední nové střílečky, co jsem hrál, mají herní dobu mnohem delší. New Order 11, Binary Domain 9, Doom 9, Shadow Warrior 13.

Vědecký výzkum pokračuje a třeba nějakou starou dlouhou hru někdy najdu, o výsledcích budete informováni :-)

Napadá mě No One lives Forever a Daikatana, tam to určitě půjde přes 10 hodin, ale pořád žádný zázrak, který by tezi o výrazně delších starých hrách potvrzoval.
viz - zajímavosti - hlášky
- z toho jsem zjistil kolik žen můžete ve hře potkat:
1 - na záchodě
2 - pod vodopádem
3 - stará babka v přístavu
4 - na té velké lodi ( dívka ze seriálu Sailor Moon )
5 - v ponorce - opravářka

6 - ale dívku v nějaké předváděcí místnosti aut
- se mi nepodařilo najít - nevíte někdo v jakém je to levelu nebo jestli je to až v nějakém datadisku ?
před několika dny jsem to koupil na steamu ve slevě za necelá tři eura. ( vylepšená verze včetně datadisků )
Ale až včera jsem to pořádně rozehrál - a rovnou na nejtěžší obtížnost - dohrál jsem zatím tu první kapitolu ( 4 levely ). Je to opravdu parádní řežba - pak zkusím SW 2013.
@leebigh (09.07.2013 17:46): 1) Není, je tam něco vypadajícího jako katana + zuby z druhé strany.

Na steamu ji zdarma neuvolnili dobrovolně, chtěli rozdat 50k klíčů jako vzorky, jenže jim někdo cracknul, všechny klíče získal a začal je prodávat na internetu. Aby zamezili průser, udělali ze steam verze freeware, což jim to zkomplikovalo právě u GOGu, kteří naráz prodávali něco, co se jinde jde sehnat zadara...
Pro mě to byla snad jediná brutální FPSka, kterou jsem dohrál. Holt katany tenkrát v hrách moc nebyly=P
Shadow Warrior steam 17 achi nic moc i kdyz lepsi nez nic.
Pamatuju na stare casy v te dobe to byla z me stranky jedna z tech tezsich her, kdej sem porad a porad chcipal.
Tak ono se maka na remaku, jo? No ted jsem zrovna koukl na Steam, ze tam vydali SW stejne upraveneho, jako nedavno Duka. Vzhledem k tomu, ze SW nevlastnim, mohl bych teto upravene verzi dat sanci.
Jo, Garion má pravdu, asi před hodinou napsali na facebook, že je to už navždy zdarma.
@Garret (29.05.2013 18:52): Díky, ale u toho mouse aiming má být Toggle nebo Momentary? S Momentary se nešlo rozhlížet nahoru a dolu, jen do stran.

@davi.k (29.05.2013 19:27): Zajímavé. Já to už ze Steamu smazal, nicméně mám to zkopírováno. Protože defalt DosBox verze mi nesedla a zkoušel jsem ji v source portu.
@Matthias (29.05.2013 18:38): Dokud to budeš mít stažený (i potom, co už to nebude free) tak to budeš moct pořád hrát, pokud to ovšem odinstaluješ, tak už si to budeš muset koupit.

Bohužel, původně bylo v plánu rozdávat klíče na Facebooku (jako v případě Metra 2033), jenže po chvíli co byla aplikace na rozdávání klíču spuštěná, tak hackeři šlohli všechny klíče. Proto se rozhodli o tohle horší řešení.
Stáhnuto, vyzkoušeno a smazáno. Hru jsem si nicméně nechal alespoň na externím disku se SWP Portem. Měl jsem problém, jako obvykle, s myší, to mi vždy rozhodí ovládání i v jiných hrách.
Aha na tomhle dělají Flying Wild Hog, tak to asi moc společného s tím, co jsem níže postoval, mít nebude:). Nicméně remake od výrobců Megaton edice (alespoň dle diskuzí a FAQ od vývojářů) je snad také v plánu. Pokud z toho tedy nakonec nesešlo a nevydají vážně jen tu původní verzi na Steamu a tím to hasne :/.
Níže jsem přidal ještě odkaz na FAQ a někde se to tam řeší i v diskuzích (možná to časem upraví či vyjdou obě verze, byť ještě před nedávnem tam bylo pouhé "Shadow Warrior" bez odkazu na stránku obchodu)
Jo i na druhou stačí chvíle nepozornosti a jsi dead, ale brzo si zvykneš (dostaneš všechny zbraně).

BTW - co se Wanton destruction týče, hra je nedohratelná na první dvě obtížnosti, protože se na nich nespawnují žádní bossové.
kua, píšete, že se dá hrát i na nejtěžší stupeň a já věčně chcípám i na ten druhý...
@Feidias (15.11.2012 23:50): Jedná se o klasický source port, součástí Gog verze zřejmě není. Tam, pokud vím, používají u většiny starých her Dosbox, ale fungovat i s touto verzí hry by to mělo.
Otázka k tomu portu. To asi není součástí gog verze? To je ještě další samostatná nadstavba?
Už se nemůžu dočkat jak u toho o víkendu uroním slzu nostalgie...
Jedna z her, které jsem hrál jako malé Walomátko na bratrancově pc - on mi tam dycky nafrkal číty na nesmrtelnost a všechny zbraně a jel jsem :)
Jednoznačně nejzábavnější hra na Build enginu. Nezapomenutelný multiplayer. Už je to z GOGu doma...
A ještě jsem se chtěl zeptat, jestli byste náhodou někdo nevěděli, kde by se dala koupit originálka (ale CD, pokud sem to správně pochopil, na ofic. webu se dá koupit akorát odkaz na stažení)...zatím jsem prošmejdil ebay a amazon, a buď je to moc drahý, nebo to protestuje proti Česku. Anebo kdyby to někdo měl zájem rovnou prodat, taky bych se rozhodně nezlobil.:D Díky.
Přetáhni spouštěcí soubor hry na zástupce dosboxu na ploše a nemusíš nic mountovat.
Prosím vás, mám problém s dosboxem. Potřebuju tam napsat levý lomítko, pročež potřebuju přepnout na anglickou klávesnici, což mi funguje všude, ale zrovna v dosboxu to prostě nejde a je tam furt česká. Kvůli týhle blbosti nemůžu mountnout složku a tím pádem ani hrát. Dík předem.
Jsem to nedavno hrál, je to celkem sranda :-) Takovej Duke z východu :-)
Cobra: To rozhodně, takový Fallout 1 dneska pořád vypadá alespoň trochu slušně ale tohle bych asi hrát nemohl
No Shadow Warrior je určitě zastaralý, ale myslím že pořád lepší než jiné 3D hry z té doby :-) 3D grafika obecně zastarává podstatně rychleji :-)
Mezi FPS s 2D a 3D modely moc nerozlišuju, v obou dvou se najdou kousky, které mi graficky sedí i nesedí. On spíš bude problém v samotném Shadow Warriorovi, protože měl poslabší grafiku už tehdá a když se vedle něj postaví o rok mladší Half-Life s nadprůměrnou grafikou, vzniká propastný rozdíl. A nechtěl jsi napsat, že novější 3D grafika stárne rychleji než starší 2D? :-)
Já bych teda řekl, že je to naopak :-) Že starší 3D grafika zastarává podstatně rychleji než novější 2D...
Mně se taky zdá, že grafika u Shadow Warriora stárne rychleji než u toho Halfíka, který mi dnes přijde koukatelnější. Ale že by mě to nějak extra trápilo, to se říct nedá, obě hry mě bavily na výbornou.
Proč? On Half Life nemá až tak úžasnou grafiku, jen je ve 3D. Rozdíl dekády tam rozhodně není.
hru sem nehral, ale kdyz vidim tu grafiku tak nechapu. Myslim ze tato hra mela vyjit o par let driv, protoze jen za rok vysel Half- Life a mezi temato hrama je v grafice rozdil jedne dekady.
K tvému komentáři, když nemáš vlastní nápad jak hro okomentovat, tak to nedělej a když se ti jiný komentář líbí, tak mu můžeš dát plus!