Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Ku Scribbelnauts som sa dostala hlavne kvôli precvičovania si cudzieho jazyka, na čo je táto hra ako stvorená.

Vžijete sa do kože chlapca, ktorý má zachrániť svoju sestru. Nejde tu vlastne o príbeh ale o plnenie malých úloh pre obyvateľov tohto sveta. Musím povedať, že množstvo z nich bolo veľmi originálnych, zábavných a človek si mohol vyskúšať veľkú variabilitu predmetov a prívlastkov. Navyše vizuál celej hry bol krásne spracovaný.

Samozrejme, hra nie je dokonalá a stávalo sa teda, že bola moja fantázia limitovaná. Nehovorím, že to beriem ako nejaké veľké mínus, keďže možností čo si vymyslieť bolo fakt veľa.

Veľmi sa mi páčili referencie na rôzne hry alebo filmy. Napr. ,,menší človek" v zelenom plášti stojaci na kraji vulkánu s popiskom: ,,Nepamatám si, čo mám hodiť do toho vulkánu" , po správnom splnení sa zjavil vták a odniesol ho preč. Je to maličkosť, ktorá mi však spríjemnila hru.

Po čase sa mi ale zdalo, že tých úloch je nejak veľa a už som nemala chuť vymýšľať nové riešenia. Preto som sa neskôr uchýlila k rychlejšiemu prechodu a využívala som častejšie rovnaké predmety. Veľmi sa mi osvedčila Bazuka. :) Využila som aj editor a skúsila si spravit vlastnú postavičku so svojskými vlastnosťami. Na to, aby som ten editor poznala dopodrobna som sa nesústredila, chcela som si iba vyskúšať túto vlastnosť hry. Je fajn, že niečo také obsahuje.

V záverečnom hodnotení chcem vypichnúť kreativitu a humor. To čo by sa mohlo zlepšiť je slovná zásoba a možno pre mňa dĺžka hry, keďže časom príde stereotyp.

Pro: Humor, kreativita, vizuál

Proti: Dĺžka hry, variabilita slovnej zásoby

+17
  • PC 90
Hra byla součástí bundlu s především Batmanovskými hrami (kvůli kterým jsem to taky kupoval). Po více jak roce můžu konstatovat, že jsem ji odehrál jako jedinou a kdoví jestli se k Batmanům někdy dostanu :).

Od hry jsem nic nečekal, ale už po pár minutách jsem se nemohl odtrhnout a hrál jsem pořád dál a vymýšlel všelijaké ztřeštěnosti. Jádrem hry je řešit jednoduché úkoly, o které vás požádají různí lidé a bytosti, které po cestě potkáte. K tomu slouží "kouzelný notýsek", který umí zhmotnit věc, kterou do něj napíšete, nebo přiřadí přídavné jméno objektu (živému i neživému) a ten se tak přemění do požadovaného stavu. Mým oblíbeným slovíčkem se stal krokodýl (slouží jako zbraň, ale i miláček) Jo a Jeníček s Mařenkou nebudou loupat chuděře ježibabce její elektrickou perníkovou chaloupku.

Uznávám, že hra působí a je nejspíš také určena dětem, než dospělým, protože jde o vymýšlení vhodných slov (často jich k řešení úkolu vede celá řada), které by mělo průměrné řekněme desetileté dítě znát. To však platí pro anglické rodilé mluvčí, pro cizince jazyková bariéra posouvá obtížnost podle znalosti angličtiny klidně i o pár let, pro neznalé je to jistě už často velmi obtížné, ale ne neřešitelné. Slovíčka jako auto, muž/žena, pes, kniha dá dohromady snad každý.

Moje angličtina nebyla nikdy skvělá, nějak se domluvím, rozumím podstatě psaného textu, ale nemám prostě jazykový cit, ani trpělivost. Tato hra pro mě však byla ideální. Člověk si procvičil zcela triviální slova, naučil se i ta těžší, výhodou je, že když ve slově zkazíte třeba jedno písmeno, tak vám slovník nabídne varianty, co jste tím mysleli a co by to mohlo být. Nutno dodat, že herní slovník je obrovský a jen občas se stane, že vaše slovíčko nezná a nezhmotní ho. Jen tu výslovnost vás hra nenaučí :)

Hru bych doporučil každému a v každém věku, školákům jako bezvadný a zábavný doplněk učiva Aj (co bych za to na základce dal), starším jako zábavné procvičení slovíček a všem prostě jen jako odpočinek od všemožných stříleček, strategií a závodů.

Pro: angličtina, vtipné scénky, plynulost hraní, herní slovník je obrovský

Proti: angličtina

+16
  • PC 80
Herní výzva 2017 - číslo 9 Kamarád doporučuje
Hra doporučena od rikuhahl.

Hra vypadá na první pohled jako hra pro děti. Vymýšlet slova dokáže přece každý blb, jak se říká. Jenže v této hře nejde pouze o to vymýšlení slov, ale občas i o to, zjistit, co po vás daná osoba chce, a to je někdy opravdu záhul. Pak je zde jazyková bariéra, která přidává na obtížnosti další stupínek.

Příběh ve hře je celkem jednoduchý a nepodstatný, hlavně jde o to, vyblbnout se při vymýšlení slov, protože je zde dost možností jak to dané osobě i znepříjemnit. Např. Opice chce po vás banán, napíšete tedy banán, ale můžete přidat různé přívlastky, jako třeba toxický, zelený, velký, kosmický atd.

Cílem je nasbírat určitý počet hvězdiček, k dokončení příběhu jich stačí 60, celkem jich je 106. Mně osobně se jich podařilo nasbírat 84. Hvězdičky získáváte plněním úkolů pro různé lidičky, speciálními eventy a netypickými speciálními věcmi, které jsou napsané v deníku.

Herní mapa čítá celkem 39 míst, kam se můžete podívat. Ze začátku jsou to celkem klasická místa, jako např. Škola, město nebo metro. Později už jsou to i méně obvyklá místa, jako je Jurský park, pyramida, Měsíc atd.

Jelikož angličtina nikdy nebyla můj silný obor, a ke všemu z ní příští rok maturuji, tak jsem rád, že jsem si ji v téhle hře mohl vylepšit, ať už novými slovíčky, tak i nějakými souslovími.

Pro: Angličtina, místa, délka

Proti: Později přestává bavit vymýšlení nových slov a nastupuje stereotyp (aspoň u mě)

+15
  • PC 65
Od Scribblenauts jsem na jednu stranu dostala to, co jsem očekávala, na tu druhou mě ale ve výsledku hra moc nenadchla. Hru jsem mohla hrát maximálně tak půlhodinu v kuse, a pak už mě to nebavilo.

Množství použitelných předmětů a charakteristik je opravdu mnoho, a pokud se člověk chce vyblbnout, tak může (největší zábavu jsem zažila, když jsem si vyčarovala flamethrower). Problém podle mě ale ležel v tom, že nesnáze, se kterými musíte ostatním pomoci jsou opravdu přímočaré a člověk se u toho vůbec nezapotí. Hra je zkrátka a dobře určená pro děti, a ne jako způsob prokrastinace pro vysokoškoláka.

Dalším kamenem úrazu pro mě byla paradoxně délka hry. Normálně u her preferuji delší herní dobu. Ale Scribblenauts mě opravdu bavili hrát vždy jen chvilku a pak jsem musela hru vypnout. Příběhová linka je téměř nulová, a navíc ji dokončíte přibližně v půlce mapy, pokud tedy jdete postupně a poctivě sbíráte hvězdičky v každé destinaci. Některé "hvězdičkové" úkoly bavily, některé ne. Překvapilo mě to občasné 'gore', protože krmení lidojeda mrtvolou nebo občasné zabití nějakého nebožáka, jsem ve hře pro děti opravdu nečekala.

Co mě trochu vytočilo byly achievementy. Čekala jsem, že je budu postupně sbírat právě za poctivé plnění všech úkolů, ale to bohužel nebyl ten případ. K získání 100% achievementů je nutné použít zhruba 240 konkrétních předmětů či jejich kombinací. Nutno dodat, že při projití celé mapy jsem měla ze seznamu odškrtnuto sotva 10 položek. Kvůli tomu pak člověk ztvrdne na místě a plní úkoly ze seznamu.

Pro: grafika, množství použitelných slov,

Proti: délka, stereotyp, achievementy, příběh

+13