Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Do Schizm II jsem se pustil prakticky okamžitě po dohrání jedničky vpodstatě jen proto, že je to jiný druh adventury. Po celou dobu hraní jsem nezpozoroval jediné propojení, jediný odkaz. Zatímco první díl byl klasickou hrou na způsob Mystu (totiž skokový pohyb po předrenderovaných bodech s otáčením v 360 stupních plus FMV sekvence), dvojka nabízí pohyb volný v pohledu první osoby, pouze v cutscénách se výhled přepne do osoby třetí. Příběh mě nezaujal, puzzly byly už klasicky detalionovsky otravné (těch náhodně generovaných naštěstí bylo jen pár) a část z nich byla opravdu jiná/nezvyklá a využívala nového zobrazení a nutnost pohybu a řešení ve 3D prostoru (přičemž obtížnost a otravnost tím úměrně stoupla. Jedna věc je, když máte puzzle před sebou, druhá, když se mezi elementy musíte sami pohybovat a hlídat si polohu).

Popravdě mi zatím žádný z titulů, který Detalion vytvořil, nesedl a dost mě překvapilo, že se po šestnácti letech pracuje na Schizm č. III...
+8
  • PC 95
Stejně jako první díl této adventury je i tento určen pro maniaky na řešení zapeklitých hádanek, které jsou doslova na každém rohu. V porovnání s prvním dílem si troufám říct, že hádanky jsou o něco jednodušší, i když se najdou i takové, které dokážou potrápit i v řádech hodin. Všechny hádanky jsou dobře propracované a určeny výhradně pro logické myšlení. Pro některé hádanky je zapotřebí získat nápovědy, které se vždy nacházejí někde poblíž (narozdíl od prvního dílu, kdy se muselo cestovat z jednoho ostrova na druhý). Jestliže je nápovědou nějaká slovní informace, hráč se nemusí obávat jejího vytracení z paměti. Všechny rozhovory se ukládají v textové formě a hráč si to může později přečíst.

Ihned po zapnutí mě zaujal použitý engine, který je typický pro akční hry. Neomezený pohyb po okolí podle mě přidal na kvalitě hry a hráče to doslova vtáhne do děje, obzvlášť, když se propojí PC a TV s velkou úhlopříčkou. Samozřejmě při balancování na úzkých lávkách je tento volný pohyb omezem a nelze se tudíž vrhnout střemhlav do propasti.

Z pohledu na grafické zpracování nevím, co bych mohl vytknout. Ať se podívám na podivuhodné ocelové konstrukce u Transayů nebo na květinové údolí Ansalanů, vše je zpracováno do detailů. Pochopitelně jak už to tak bývá, takovéto 3D zpracování vyžaduje už trochu výkonější zařízení. Se zasekáváním jsem měl problém pouze v jednom případě, ale to se vyřešilo přenastavením zobrazení a potom už zase šlo všechno krásně plynule.

Zvuk - hudba je nenásilná a každý hráč ji asi brzy přestane vnímat. Zato zvukových efektů, jako je prohánějící se vítr nebo zurčení potůčku, je zde poměrně hodně. U dabingu byla použita jednoduchá a hlavně srozumitelná angličtina, takže pokud má hráč alespoň malé základy, nemusí mít strach, že by ničemu nerozuměl. Hra byla navíc plně lokalizována i do českého jazyka (dabing i texty v hlavním menu), což pravděpodobně ocení úplně každý hráč.

Jako konečný verdikt snad můžu říct jen jedno - vývojáři z Detalionu odvedli bezvadnou práci.

Dodatek: je velká škoda, že společnost Detalion před několika lety zanikla.
+5