Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sakura Wars

Sakura Taisen

27.09.1996
25.05.2000
18.08.2000
70
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Sakura Wars je prvním dílem stejnojmenné série vydaný původně na Sega Saturn. Jedná se o kombinaci tahového taktického RPG a vizuální novely s prvky dating simulace. Hráč se ocitá v roli Ichiro Ogamiho, který se roku 1932 stává velitelem dívčí speciální jednotky Flower Division mající za úkol čelit nadpřirozeným hrozbám ohrožujícím Tokio, přičemž na povrchu vystupují jako divadelní soubor. V boji jim pomáhá párou poháněná speciální brnění.

V adventurním režimu hráč postupuje dialogy se svou jednotkou, kdy musí odpovídat v omezeném čase. Podle jeho odpovědí pak může ostatní postavy motivovat k lepším výkonům v boji. Souboje probíhají na čtvercovém poli viděném z izometrického pohledu. Sakura Wars se dočkala i tří přímých sequelů, prvním z nich je Sakura Wars 2: Thou Shalt Not Die.

Na PS2 (2003) a PSP (2006) vyšel i kompletní 3D remake s podtitulem In Hot Blood. Žádná z verzí však nikdy nevyšla mimo Japonsko.

V roce 2019 nicméně vyšel neoficiální anglický překlad pro Sega Saturn.


Poslední diskuzní příspěvek

Jsem se v poslednich dnech dokopal dotahnout disk 2.
A teda, chtel jsem dat 75, ale ta posledni epizoda... to proste neslo :D
Navic mi hra prisoudila Kohran, coz... je za me v tomhle haremu pri nejlepsim cislo 3 >_<

Zvlastni o kolik lepsi jsou serialy/OVAs co se pribehu a jeho podani tyce - po dohrani uplne nechapu, jak se z tohodle v JP mohl stat fenomen, a zaroven teda uz chapu proc to na zapad nedoputovalo :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • Saturn 70
Nebudu lhát, když řeknu, že do Sakura Wars jsme šel v podstatě naslepo. Věděl jsem, že tahle série existuje ale jelikož, vyjma jediného dílu, nikdy nevyšla mimo Japonsko, tak naprostou většinu hráčů zcela jistě minula. Nicméně dlouhých 23 (!) let po původním vydání jsem se konečně i my dočkali. Díky fanouškovskému anglickému překladu.

První mě překvapila nezvykle kvalitní vizuální prezentace. Rozhodně se nejedná o žádný budget a vysoké produkční hodnoty reprezentují četné animované sekvence, namluvení postav nebo třeba i nazpívané skladby, které nejednou příjemně překvapí. Stejně tak celkové pojetí, kdy se jako kapitán zvláštní jednotky sbližujete se svou skupinou. Pozitivní vztah se pak projeví kladně v boji. Negativní zase naopak bojeschopnost konkrétních postav omezuje.

Důvěru své posádky si získáváte během dialogů. Typicky máte na výběr z několika možností, avšak časové omezení na odpověď dokáže občas pěkně potrápit, zatímco jindy zase jeho doběhnutí (tedy mlčení) může být tou správnou volbou. A příběh, ač v základu stejný, má dostatek rozdělení, aby stál za druhé zahrání se sympatiemi směřujícími k jinému charakteru. Vůbec samotný děj se mi hodnotí docela špatně. Z dnešního pohledu je nemožně „animeoidní“, klišoidní a předvídatelný. Jestli za sebou máte aspoň hrstku JRPG, tak ho celý odhadnete zhruba po prvních třech kapitolách, ne-li dřív.

Vyjma adventurní novely je Sakura Wars i tahovou strategií. Zdráhám se napsat RPG, jelikož se neleveluje, nezískává vybavení ani žádné zvláštní schopnosti. Nad vývojem svých bojovníků máte minimální kontrolu. Každý má svou danou roli a správné využívání předností jednotlivých jednotek je klíčem k vítězství. Určitě bych uvítal lepší interface, protože občas byl největší boj trefit se kurzorem na správné místo na obrazovce.

Těžko říct, komu dneska Sakura Wars vlastně doporučit. Určitě ne tuctovému hráči a ani fanoušek japonských her na hrdiny nebude asi úplně spokojený. Nejspíš pouze někomu, kdo si chce doplnit herní vzdělání o jeden nevšední titul, který byl ještě nedávno většině světa zapovězený.
+17