Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Pokud bych Saints Row IV sám neodehrál, tak bych nevěřil, že jde o jeden z vrcholů nejen minulého roku, ale i sedmé generace videoher obecně. Titul Volition ve svém záměru exceluje, a nabízí nadprůměrně humorné skeče tvořící fungující příběh a hratelnost, která se prakticky po celou dobu inovuje či ozvláštňuje nápady a na stereotyp tak hráč prakticky nemá šanci narazit. Dobrý dojem ještě završuje povedené zpracování, kdy vše funguje jak má - tedy pocit z jízdy a střelby, využitelnost schopností a město plné různých vedlejších aktivit.

Kreativita (a popkulturní reference) ze hry přímo srší, a takové hry je radost hrát. Zvláště, když jsou parodické záměry zpracovány s dostatečným citem, a jejich "objevování" vyčaruje na tváři úsměv. A to platí už jen o vytváření vlastní postavy, které by mohla závidět většina RPG her. V průběhu kampaně lze nalézt spoustu vrcholů (mise ala Metal Gear Solid, průlet raketou, 50. léta...) a těch výplňových misí je jen minimum; tedy ideální poměr, kdy je na hráče valeno spoustu různých možností a stačí si jen vybírat (i z velké nabídky vedlejších úkolů, nebo jen aktivit ve Steelportu). I zdejší superschopnosti jsou funkční a využitelné po celou dobu, a to obvykle není pravidlem. Vizuálně vypadá vše na jedničku, ačkoliv neonové Steelport působí poměrně fádním dojmem, a do kvalit měst z Mafie II nebo San Andreas má velmi daleko - nicméně prostředí je zde jen prostředníkem pro děj, a nehraje významnější roli.

No a pak je tu, mimo výborného dabingu i zvuků okolo, i stejně tak kvalitní soundtrack, jenž bych klidně mohl označit za to nejlepší, co se objevuje v těchto "městských akcích". Demolovat okolí a střílet po armádě Zinyaka za melodií Bizeta, Mussogorského a Ludwiga vana... skvělé. I opačné spektrum končící na dubstepu se povedlo vybrat, a Nero, Doctor P nebo Flux Pavillon neuráží.

Podobně jako Just Cause 2 nebo Sleeping Dogs, i Saints Row IV je až překvapivě zvládnutý sandbox, zde navíc okořeněný humorem a překvapivě zajímavou kampaní, která na přibližně patnáct hodin (i s DLC dvojicí) dokáže plně zaujmout - a to i bez předchozí znalosti univerza a postav. Chyby prakticky nejsou přítomné, a mimo poklesu FPS u vysokých rychlostí při jízdě je zde všechno odladěné.

Vtipná a zábavná hra, která je ovšem trochu kratší a někdy s humorem tlačí až příliš na pilu.

Saints Row IV: How the Saints Save Christmas, 6/10
Saints Row IV: Enter the Dominatrix, 8/10

Pro: technické zpracování, humor, ideální rozsah, hudba, příběh

Proti: město

+34 +35 −1
  • PC 80
Mentální, zábavná, zabugovaná, skvěle napsaná, šedivá parodie na hry i filmy, jenž všichni zde dobře znají. Tak by se dala v jedné větě shrnout čtvrtá hra ze série Saints Row. Přesto mi můj šestý smysl praví, abych to přeci jen rozepsal i za předpokladu. že můj šestý smysl tento komentář neochrání před dementními pravopisnými chybami.

Za Sérií SR stojí chlapci a dívky ze studia Volition. Tito lidé jsou v hráčském, zatuchlém podvědomí známí několika věcmi. Předně je to důraz na zábavu. Již od Red Faction a Punishera až po onu v tomto komentáři probíranou sérii SR, bylo důležité vypnout a bavit se. At už nechali decimovat prostředí v Red Faction, nebo masakrovat padouchy v Punisherovi a nebo provádět různé šílenosti ve městě. Každý si najde něco. Je dobré vědět, že autoři vědí co mají lidé rádi a je to o to lepší že se na onen aspekt primárně zaměřují.

Příběh volně navazuje na události ze třetího dílu. Což znamená že se vžijete do role "Bosse" kterého si můžete po výživném a vtipném prologu upravit k obrazu svému. Nebo můžete naprosto uvolnit svou úchylnou fantazii a vytvořit něco co by jste nechtěli potkat v noci na ulici, vlastně ani ve dne, vlastně by jste to chtěli zabít, spálit a zahrabat. Editor postavy byl už ve třetím dílu dost našlapaný ale zde se mi možnosti zdají ještě promakanější, kdejaké RPG nebo Sims by mohlo možnostem v editoru SR 4 vztekle a nepříčetně závidět. Je zde výběr až osmi hlasů. Můžete si vybrat slečnu se silným francouzským přízvukem nebo naopak čistě typického Amíka či Rusa. Což vám velice nečekaně pomůže se do postavy solidně vžít.

Jak jsem již nakousl, hra je parodií na hromadu filmů a her. Nemusíte mít Nobelovu cenu za fyziku aby jste poznali o jaké slavné kousky se jedná. Já jsem během hraní narazil nebo si povšiml narážek na Metal Gear Solid, Mass Effect, Far Cry 3, Dead Space, Prototype, GTA a mnoho dalších. Z filmů je to očividně Matrix, Tron ale iTotal Recall, Armaggedon, Den Nezávislosti atd. Od Některých jmenovaných jsi hra půjčuje i herní mechanismy nebo si z nich dělá legraci. Např. Zakomponování super schopností, okamžitě se vám vybaví prototype. U Mass Effectu jsou to "Romance", barevné schéma hry, "loyality" missions, u misí s robotem si vzpomenete na Transformers.
Ano je to šílené, vím o tom, ale díky zasazení mimozemšťanů a celkového vyznění příběhu to do hry velice dobře pasuje.

Načal jsem super schopnosti, ty byly do hry přidány dle mého soudu trochu násilně a je to vidět, protože zcela zabíjí několik prvků hratelnosti. Jako jízda autem nebo vlastně jakýmkoliv dopravním prostředkem. Na druhou stranu si na ně velmi brzy zvyknete a bude vám nakonec úplně jedno, že nemáte za potřebu skopnout babičku z jejího sportovního motocyklu. Dalo by se říct, že jsou tyto schopnosti do hry zakomponovány lépe, než u Prototypu, což shledávám poměrně paradoxním.
Díky super schopnostem se pochopitelně přizpůsobily i vedlejší aktivity. Jako například inovace Mayhem modu za používání telekineze, mocného dupnutí či ohnivého útoku. Probíhání část města na čas, kradení vozidel na čas, likvidování virů v podobě šílené a super silné toalety nebo párku v rohlíku, obsazování věží a záchytných bodů. Jsou tu i tu i "TRONovské" aktivity, jako jízda na svítivé motorce, skákání na plošinách atd. Je toho hromada a každého perfekcionalistu (jako já) tyto aktivity jistě potěší. Za jejich plnění totiž dostáváte zkušenostní body a peníze. Dále se po městě nachází tisíce takzvaných "clusters" které vám pro změnu dovolí vylepšovat vaše mega schopnosti.
Samozřejmě tu nechybí možnost si vylepšovat zbraně, ty jsou více či méně šílené a ikdyž jejich služeb nebudete díky mega schopnostem moc využívat stále je s nimi sranda.

Postavy, většina z nich jsou napsány perfektně a některé si zamilujete, Sexy Nerdka Kenzie je můj favorit. Okamžitě jsem měl chutě zapojit kabel do jednootvorové zásuvky, jestli víte co tím myslím. Dále emo super hacker Matt Miller, Shaundi (obě její verze) a pochopitelně Keith David jako Keith David. Rozhovory mezi nimy jsou velice vtipné, skoro neustále narážíte na vtipné rozhovory, situace nebo narážky. Ze scenáristického hlediska jasně nejlepší díl série.

Scénář ale doplatil na pravidlo že v otevřeném světě se kvalita příběhu udržuje těžko. Po geniálním, lineárním úvodu se dostaneme do města a příběh se začne kouskovat a ztrácet lehce na kvalitě. Možná jsem šílenější než hra, ale byl bych nadšený kdyby ta hra lineární zůstala. Ano, SR 4 by měl na to být scenáristickým skvostem, kdyby nebyla omezována městem, které zde stejně funguje spíš jako kulisa.

Město je úplně stejné jako ve třetím díle až na pár kosmetických změn. Bohužel ne k lepšímu, celé město je děsně monotonní a šedivé a šedivé a zase šedivé...lehce je zde přerušen kontrast šedivě se šedivou náznakem modré, zelené či červené. Ahoj Mass Effecte! Neděje se v něm prakticky nic, v podstatě zde funguje jen základní model ochrany města, kdy hráč dělá moc velkou neplechu a najednou se vynoří policisté nebo alieni. A to je vše, nebýt vedlejších aktivit zůstala by z toho vlastně Mafia 2. Mafia 2 v šedozelené barvě.

SR4 byla původně plánovaná jako DLC k SR3 a bohužel na to hra doplatila, obzvláště PC verze. Hra mi 3x zamrzla, ovládání je nepohodlné ve smyslu přepínání schopností a jejich plynulého využívání. Grafika je prakticky stejná od SR3. Některé interiéry vypadají solidně a textury jsou fajn, ale exteriéry jsou místy až ohyzdné. Neostré textury, slabá mimika postav, stíny apod. To by ještě bylo v pořádku kdyby to plynule běhalo. Nikoliv. Na mnoha místech mi FPS padali i k 10 FPS a to i po vypnutí antialiasingu.
Bugy tu také nějaké jsou ale u této hry nepoznáte zda se jedná o bug záměrný, dobře pro vývojáře :D

Hra je krátká. Ano, s úplně každým úkolem a hacknutým shopem jsem hru dojel za 20h. Z toho hlavní příběhová linka i s Loyality missions zabrala sotva 6h! Tak to dopadá když DLC přetvoříte na Plnohodnotnou hru.
Původně jsem chtěl hře udělit 85% ale díky konci jsem musel snížit. Po skvělém úvodu jsem čekal něco na stejné úrovni, ne-li lepší. A co se mi dostalo? Naprosto obyčejný bossfight. Po dokončeníkdy se stanete vůdcem celé říše Zin, jsem očekával nějaký komentář od kolegů, nic....prostě nic, hra skončila jako když utne..

Takže, to by bylo asi všechno. I přes všechny ty výhrady jsem se bavil, smál a usmíval nad nápady tvůrců. To jak dokázali v jedno spojit tolik značek je až k zamyšlení. Pro mě nejlepší díl Saints Row. A asi nebudu jediný, kdo má stejný pocit. Jen se bojím jakým směrem se série bude dál ubírat. Jak se říká v nejlepším se má přestat a to je přesně případ této hry. Další nabalování a přidávání pokračování by hře jen uškodilo.
Ale jak říkám, bavil jsem se a jsem spokojen.

Pro: Skvěle napsaná většina postav, úvod hry, editor postavy, super schopnosti, zábava, mnoho vedlejších aktivit, vtip, satira, sranda.

Proti: Zakončení, nepohodlné ovládání, krátká kampan, zastaralá grafika.

+22
  • PC 75
Před lety jsem hrál Saints Row: The Third a bavil jsem se tedy náramně, proto jsem si tenhle díl přál dlouho zahrát. Rozehrál jsem to už někdy v roce 2015, ale nebavilo mě to tolik, jak jsem chtěl, takže jsem hru tak nějak hrát přestal. Po dlouhé době jsem si na ní vzpomněl a začal jsem tedy znovu, už s odhodláním dojet do konce.

Čtyřka je celkem dobrá hra, ale na kvality trojky v mých očích nedosahuje v žádném ohledu. Fórů, chlípností, narážek a kdejakých hlášek je hra plná, to je celkem v pořádku, někdy už to tvůrci přeháněli, ale to je asi věc vkusu. Když se ale člověk po asi 15 minutách hraní stane prezidentem USA, to prostě nikde jinde není možnost zažít :)

Podstatným pozitivem trojky bylo pěkně zpracované fungující město, to se tu objevuje znovu, ale jelikož je to pouze simulace, tak tu neplatí žádné zákony (fyzikální, federální, desatero, prostě nic). Město je tak jen hřiště a je defakto úplně jedno, co tam člověk provádí, používání aut je zbytečné, lidi jsou jen kusy kódu, takže už i poslední ždibíček nějakého svědomí není zapotřebí a mohl bych pokračovat dál, v tomhle je prostě vidět, že autoři se vyflákli na nějaký vývoj prostředí a vzali to, co už měli dávno hotovo. Superschopnosti jsou tak hlavní devízou celé hry a popravdě, funguje to, na druhou stranu jsem si však občas řikal, že to je opravdu zvláštní, co se na tý obrazovce děje a být jen člověk jdoucí kolem, tak si o sobě jako hráči myslim, že už asi nejsem normální, když hraju směs lítání, skákání, bouchání a kdoví čeho ještě :)

I příběh je celkem triviální, hraje na všechny známá klišé z filmů a her a zachraňují ho jen hlášky a fórky. Co se mi naopak líbilo, že moje oblíbenkyně Kinzie měla takovou průvodcovskou roli a nezavřela pusu po celou dobu hraní, to bylo hodně fajn. Jen škoda, že už se neobjevil můj pasáckej parťák Zimos aspoň v DLC Saints Row IV: Enter the Dominatrix měl drobnou úlohu. Jinak zbytek skvadry byl v pohodě, ale nijak mi k srdci nepřirostli.

Pěkná byla parodie na Mass Effect 2 a mise loajality a romance, i když oboje bych si dokázal představit trochu vymakanější (Kinzie, wanna fuck?) :) Závěr hry mi přišel trochu nudný, a pro hlavního záporáka až nedůstojný, vypadal, že se bude bránit víc, no nic :)

Hra je to dobrá, rád jsem si ji nakonec zahrál, ale neskáču nadšením, asi bych víc ocenil "normální" městskou akci s velkou dávkou nadsázky a méně scifi omáčky. Dám si chvíli pauzu a skočím ještě na Saints Row: Gat Out of Hell, i když mám obavy, že mě to bude bavit zase o trochu míň, už aby byla plnohodnotná pětka někdy ;)

Pro: Kinzie, hlášky a fórky, Válka světů, parodie a odkazy

Proti: překombinované, město bez využití, nudné aktivity typu Rift

+20
  • PC 85
Série Saints Row definitivně přestala být klonem GTA, po čtvrtém dílu není pochyb o tom, že se jedná o unikátní sérii, která si dokázala najít vlastní a se smeknutím klobouku musím dodat, že i originální cestu mezi video hrami. Saints Row si plně uvědomuje své slabiny, což si dokáže přiznat málokterá hra, a na základě toho s nimi pracuje, jak nejlíp dovede. Uvedu pár příkladů… Pane, nechce se nám dělat zbrusu nové město, co s tím? Jebněte do toho starého mimozemskou invazi, pár šílených alien budov a zhasněte Slunce, ať si nikdo nevšimne. Kapitáne, naše město teď vypadá jako hromada šedých kostek, co s tím? Dejte našim rozmazleným hráčům možnost běhat a lítat tak rychle, aby si detailů vůbec nevšimli. Šéfe, naše tupé, zdrogované hlavy nedokážou vymyslet žádný kvalitní příběh, co s tím? V pohodě, dám vám seznam svých oblíbených filmů a her a vy je vykradete tak, aby našim retardovaným hráčům dělalo ještě radost ve hře hledat odkazy na jiná díla. Pane, nemáme peníze na propracované in-game animace, naše hra nikdy nebude tak filmová jako GTA, co teď? Srát na to, k čemu animace, když můžeme našeho bisexuálního hrdinu posadit do vesmírné rakety a pustit k tomu „What is love“?

Výsledek je opravdu fantastický. Praštěný, ale fantastický. Ultrarychlé přesuny po mapě pomocí letu, mega skoků a sprintu po mrakodrapech jsem si užíval do poslední chvilky (kéž by někdo udělal takový mód pro GTA). S upřímnou radostí a spokojeností jsem nasbíral bezmála 1000 clusterů ještě před spuštěním první várky hlavních misí. Vedlejší aktivity jsou také ještě šílenější než kdy dřív. Od nových mayhemů, přes nové (nejen etické) hry s telekinezí až po parádní imitaci Skyroads (nebo chcete-li Audiosurf). Z řady dalších využitých her a filmů jsou nejvíc patrné Matrix a Tron, naprosto parádní byl úvod z Armageddonu a osobně mě také potěšila 2D Street Fighterová vsuvka a pak nenápadná parodie na film They Live (mise He Lives). Zkrátka nadsázka a praštěnost v Saints Row 4 dosahuje vrcholu, tvůrci si dělají ze všeho legraci, postavy si dělají ze sebe legraci, samotná hra si ze sebe dělá legraci. Např. zaregistroval jsem, že kdosi před smrtí zařval „famous movie quote“, což už je vyloženě wtf. :)

Těžko něco této hře skutečně vyčítat, neboť v té vší záplavě šílenosti se drobnější chyby a nedostatky ztrácejí, resp. stávají se tolerovatelné – s chutí je přehlédnete. Zmínit bych však mohl ne zrovna plynulou návaznost mezi misemi. Např. když splníte vedlejší aktivity dřív, než vám jejich splnění uloží nějaká vedlejší postava, tak si u ní jen podivně proklikáte tři gratulace v řadě a je hotovo. Taktéž během misí se stane, že když máte někoho někam odvézt, ale vy tam přeletíte rychleji bez auta, teleportuje se vám po chvíli za zadek. Mno zkrátka drobnosti… Zkrátka nehledejte zde další GTA, Saints Row 4 nabízí cca 20 hodin řádění, během kterých se určitě nebudete nudit!
+15
  • PC 75
Saints Row nikdy nepatřil mezi mé oblíbené série a vždycky na mě působil jen jako takový horší budgetový klon GTA. Dvojku jsem svého času dohrál z hladu po městské akci, ale kromě soundtracku a mizerného portu si z ní příliš nepamatuju. Série dle mého chytla dech až třetím dílem, který se vykašlal na jakékoli snahy o serióznost a chtěl především bavit, což se podařilo. A čtyřka tenhle přístup dotahuje do extrémů.

Saints Row IV na první pohled působí spíše jako velké DLC, což je vlastně defacto pravda. Opět se vrací to hnusné šedivé nevýrazné město a staré známé mechaniky. Na ty je však trochu divně naroubována nadstavba v podobě superschopností, jež velice významně zrychlují hratelnost a hráči umožní podmanit si postupně celé město. Kupodivu to, i přes trochu pochybnou kombinaci herních mechanik jakoby ze dvou různých her, funguje velice dobře a zejména ke konci, kdy je hráč opravdu neskutečná mašina na zabíjení devastující v rychloběhu celé ulice, jsem se, snad až na některé otravné aktivity (tradičně otravný Genki, některé Rifts) fakt bavil a splnil defacto všechno, co hra nabízela.

Ruku v ruce s herní náplní se čtyřka odklání od otravných gangsta šaškáren a tentokrát se více či méně zábavně snaží parodovat různé, převážně sci-fi a fantasy, filmové a herní série. Od Mass Effectu, přes Matrix, až po Metal Gear Solid a další. Tvůrci se opravdu utrhli ze řetězu a předvádí zábavné herní kreace, které jsou po stránce gameplaye zajímavé spíše svou pestrostí a nápady než samotnou hratelností. Ta naopak bývá často velmi banální, zastaralá a podřizuje se onomu parodování. Ale vesměs mi to nevadilo, kampaň jsem si i tak užil, není moc dlouhá a dech ji začal docházet v podstatě až ke konci. A mezitím jsem se dosyta vyřádil v open-world aktivitách, které leckdy na gold medaile představovaly i slušnou výzvu.

Každopádně je to takový ten typ no-brain hry, kterou hráč prolétne, pobaví se a za týden už moc neví. Díky superschopnostem a masivní destrukci to protentokrát fungovalo ještě o něco lépe, ale ani tak se nemůžu zbavit dojmu, že jak po stránce writingu, tak samotného designu misí by tvůrci klidně mohli zajít ještě o fous dál a vytěžit téma lépe. I na svou dobu to vypadá graficky docela zastarale, ale barevná paleta, množství efektů a výbuchů a celková stylizace to celkem účinně maskuje.

Moje postava / Společné foto

Pro: svižná chytlavá hratelnost a zábavně přepálená destrukce, pestrost a řada vtipných nápadů, občas humor, soundtrack, převážně zábavné aktivity

Proti: některé méně záživné aktivity, občas fakt dementní humor, nudné město, technicky to působí docela zastarale

+15
  • PC 80
V přímém porovnání s trojkou čtvrté pokračování v mnoha ohledech pokulhává a v mnoha je zase daleko lepší.

Tak třeba nejlepší nová vychytávka jsou rozhodně superschopnosti, tedy konkrétně super-rychlost a super-skákání, díky kterým je pohyb po mapě neskutečně rychlý a pohodlný. Taky rozdělení misí je přehlednější a plnění loyality a mini-misí pro jednotlivé postavy nabízí daleko větší komunikaci s nimi. Příběh je znovu originální a naprosto šílený a zase jsem se opravdu ze srdce nasmála. (Nejlepší část celé hry je jednoznačně Nytefall, tedy Loyalty Mission Matta Millera.) Skvělý je i soundtrack (What is Love budu mít v hlavě ještě týden).

Na druhou stranu je ale hlavní příběhová linie poměrně krátká. A ani většina miniher mě zrovna moc nebavila, natožpak abych přišla na způsob jak je všechny dohrát na zlatou medaili. Taky co se postav týče, docela mě mrzela absence některých starých známých (Josh Birk, Oleg, Viola...), neboť z těch nových mě zaujali jen Asha a CID.

Nemůžu říct, že by se mi čtverka líbila víc nebo míň než trojka. Prostě obě jsou úplně jiné a každá má svoje lepší a slabší stránky. Ale přece jenom půjdu s hodnocením trochu níž.

Pro: originalita, humor, postavy, šílený příběh, soundtrack

Proti: krátká hlavní příběhová linie

+14
  • PC 95
Obávám se, že se budu opakovat, ale Saints Row je prostě nejluxusnější městskou akcí a čtvrtý díl navíc přichází se snad ještě větší dávkou humoru, akce, výbuchů, dubstepu a gumových.... rukavic... samozřejmě.

Hráč byl po událostech třetího dílu dosazen do pozice prezidenta Spojených států. Idylická představa, že? Tak by tomu asi bylo i dál, kdyby na Zemi nezaútočili mimozemšťani z říše Zin. Vaším úkolem je tak zachránit planetu. Záchrana probíhá jak na mimozemské lodi, kde jste skutečně uvězněni, tak i v jakési počítačové simulaci Steelportu. Svatí se tak vrací do naprosto totožného města, které jste znali ze třetího dílu. Tento krok vývojářů jsem si ze začátku nemohl vysvětlit. Říkal jsem si proč, vždyť to nebude zábava hrát v totožném městě další desítky hodin. Abych zase nepřeháněl, nad městem se nachází velká vesmírná loď, sem tam najdete poletující mimozemské platformy a město trochu připomíná okupovanou Paříž ze hry The Saboteur. Ale to nejlepší mělo teprve přijít.

Hráč záhy získá superschopnosti, díky kterým může vysoko skákat, rychle běhat, létat, levitovat s věcmi (i lidmi), mrazit, atd. atd. Postupně si díky sbírání jakýchsi fragmentů, které jsou po celém městě, odemykáte vylepšení a nové elementy na jednotlivé schopnosti. Rázem se cestování autem, jak jste byli ve Steelportu ze třetího dílu zvyklí, stává naprosto neefektivní, pomalé a vlastně i nelogické. Vaše síla a rychlost tkví v právě získaných superschopnostech, díky kterým se dokážete pohybovat rychle i z místa na místo a slibuju vám, že si to budete SAKRA užívat!!! Steelport tak najednou nabere nový dech a vy ho začnete poznávat i z jiné perspektivy.

Vše, co dělalo třetí díl třetím dílem, zůstává. Naopak přichází nové mechaniky, možnosti. Ve hře najdete spoustu odkazů na další hry, filmy, seriály, spoustu různých miniher, u kterých prostě nepochopíte, jak je někdo mohl do "městské akce" procpat. Ale ono to všechno funguje, jak má a vy se nestačíte divit, že se o Saints Row nemluví jako o té sérii, která by měla vést všechny žebříčky popularity.

Velkou část hry (kromě epického začátku a konce) vyplňuje rekrutování, nebo spíš zachraňování vašich pomocníků. Ani jednou jsem si neřekl, to mě otravuje, to je nuda, nebo něco takového, ale všiml jsem si, že se daný motiv skoro neustále opakuje. Což je možná trochu škoda, ale na konečné hratelnosti to vůbec neubírá, protože téměř každá záchrana přinese něco nového a šíleného. Co se týče vedlejších úkolů, hra se hodně snaží parodovat Mass Effect, kde jste pro každého člena posádky dělali nějakou tu službičku. Parodii se nevyhnuly ani romance: "Wanna fuck?" mě úplně dorazilo.

Čtvrtý díl však často odkazuje i na předchozí díly a myslím, že pro to, abyste si hru naplno užili a chápali, kdo, proč, kde, kdy, jak, si je musíte zahrát. Jednoznačně si ji ale užije i každý, kdo žádný jiný díl nehrál. Hra je to tak "pitomě" sepsaná, že musí bavit snad prostě každého.

Tuto hru doporučuje 9 a půl Zinyaků z 10. A komu se to nelíbí, tomu Zinyak zavede anální sondu!

Pro: grafika, příběh, atmosféra, dabing, postavy, Zin, humor, soundtrack

Proti: dopravní prostředky jsou jen do počtu

+14
  • PC 80
Až čtvrtý díl je dílem, který mě seznámil se světem Saints Row. Vlastně je to v ten nejpozdější moment, ale pořád musím říct, že je to včas na to, abych zjistil, jak šíleně bláznivá celá tahle série je. A že opravdu je.

Saints Row IV bych v rychlosti zhodnotil, jako absolutní arkádu s občas naprosto božími nápady. Dokonce s takovými nápady, které, co se týče herních vzpomínek, zřejmě nikdy nezapomenu. Hned první scéna a zničení bomby byla naprosto boží. Alternativní budoucnost, realita a osmdesátkovej feeling v podobě naprosto božího soundtracku. Spoiler: když si vzpomenu na průlet vesmírnou lodí ještě větší vesmírnou lodí a pozadí hraje What Is Love, ještě teď se tomu směju.

Tvůrci se u téhle hry neuvěřitelně vyřádili. Hromada parádních nápadů se tady potkala. A celé se to spláclo do opravdu podařeného světa a la GTAčko.

Musím říct, že tahle hra ve mně opravdu vytvořila super vzpomínky, na které budu zpětně moc rád vzpomínat. Škoda, že byla tak krátká. Každou misí jsem si totiž říkal, s čím tvůrci dorazí příště. No a najednou byl konec. Ona ve výsledku zase tak krátká nebyla, když jste hráli všecky ty vedlejší mise kolem, které měli zajistit hodiny a hodiny zábavy. Jenže takové mise stejně brzo omrzí a proto se člověk nakonec stejně upne na té hlavní příběhové linii. Myslím si, že takových 10-15 hodin ale bylo adekvátních. No a myslím si, že takový Dubstep Gun hodně hravě nahradí Big Motherfucker Gun. Já, když z Dubstep Gunu prvně vystřelil, chvíli jsem přemýšlel, co se stalo.

Věřím, že takovou hru si už nikdy nezahraju. Jedinečný zážitek.

Pro: Kopa super nápadů, zábava, 90s, Dubstep Gun a nepřeberná originalita

Proti: Délka příběhové linie

+13
  • PC 90
Po Saints Row 3 jsem na čtyřku čekal a dočkal jsem se hra o proti trojce trochu ztratila kouzlo trojky ale pořád to je výborná hra. Příběh je tak trochu bečko ale mě se hodně líbí kvůli jeho šílenosti, humor zde hraje opět velkou roli a a zabaví vás na hodně dlouhou dobu. jedno z velkých zklamání je město který je stejné jako ve trojce a to je škoda ale asi proto hra vyšla tak brzo po trojce. Jako další klad je je tvorba postavy kterou si můžete vytvořit do posledních detailů, jako další tu jsou super schopnosti které jsou poprvé v sérii. Stejně jako ve trojce tu jsou RPG prvky kde si můžete vylepšit životy nebo výdrž pro sprint, a taky si můžete vylepšovat zbraně nebo své super schopnosti jako tře výší skok silnější útoky. Za mě je Saints Row IV výborná hra s dobrým příběhem humorem a akcí a taky herní doba je pro takovou hru je dostatečná za mě 90%.

Pro: šílený příběh, humor, akce, RPG úpravy postavy, šílený zbraně a jejich úpravy, vozidla. velikost města, super schopnosti.

Proti: město je stejné jako ve trojce, umělá inteligence nepřátel je take stejně špatná jak ve trojce.

+10
  • PC 90
Co bylo podstatou Pongu? Hra s jedním čtverečkem lítajícím mezi dvěma obdelníky se může zdát nesmyslnou, ale nesmyslný se ostatně může zdát i život sám. Rád bych tedy navrhl myšlenku, že s touto hrou Volition našli smysl jak Pongu, tak života. Tento smysl obtiskli do DNA Saints Row IV a vytvořili tak hru natolik skvělou, že se z ní v žebříčku mnohých stala jedna z nejskvělejších her vůbec. A co je tedy smyslem Pongu, života a SRIV? Zábava! Dokud hra běží, neuplyne ani vteřina, při které by se hráč nebavil.

Je tedy o to smutnější, do jak nehezké míry je hra zabugovaná a technicky nedomrlá. Auta poletující kolama hore, auta měnící se v neviditelné stroje zkázy, enpýcíčka natažené do monster z těch nejhorších nočních můr. A framerate. Ten kouzelný framerate, který pravidelně s převelikou oblibou klesá pod třicítku bez pádnějšího důvodu. Nic z toho ale vlastně není překvapující vzhledem k tomu, že SRIV je v podstatě SR The Third na perníku. Volition zanechali vše, co bylo ve trojce, a pak k tomu tunu přidali. Dokonce tu pořád jsou i takové zbytečnosti jako tuning aut, protože proč ne. Už trojka nebyla technicky právě vymazlená, a všechny ty nové čtyřkové mechanismy ničemu nepomáhají.

Základní premisa je prostá - Přiletěli emzáci a ne v míru, a náš drahý gang tak musí vstoupit do virtuálního Stillwater, kde mohou využívat superschopnosti k boji proti této mimozemské hrozbě. Příběhové perličky tu ale spočívají spíše v jeho postavách a vtipech, než-li v ději jako takovém. Zdejší postavy jsou k pomilování, protože místo výčitek, kterými si postavy začerňují své hlavy v jiných sériích, toto osazenstvo sex, násilí, absurditu a chaos oslavuje.

SRIV je parodií AAA her, a kde jiné selhávají při pokusu o satiru, SRIV vládne, poněvadž krom ryzí vtipnosti oplývá i výbornou hratelností. Většina hry je, víc než zavrhováním, holdem vzdaným videoherním velikánům, což funguje díky tomu, že z toho nikdy nepáchne snaha být v jakémkoliv směru lepší.

Tahle hra vás bude tedy konzistentně rozesmívat a herně bavit jakbysmet. Co víc si přát? Už po první hodince budete přeskakovat baráky a hravě předbíhat všechny véhikly, a od té chvíle se budete jen a jen zesilovat. Každou normální procházku městem to tak dělá nesmírně výživnou. Skrývá se v něm totiž, mimo jiné, i přes tisíc pičičáren k sběru a musím přiznat, že až do samotného konce jsem byl celou dobu neustále rozptylován tou svůdnou září zdejších data rojů...

Přestože se SRIV odehrává v tom samém městečku, které jsme prošmejdili už ve trojce (a tentokrát ještě ke všemu jen za tmy, no fuj), smysl objevování je pořád silný, jelikož nikdy nedokážete odhadnout, co se právě stane ve hře, která s oblibou kompletně mění žánry během nanosekund. Ta hra se nebojí toho, že hráč možná nepochopí, wadafak se to právě děje, protože jasno v tom ta hra sama nejspíš nemá.

A ti z vás, kteří si pamatují starší díly, se dočkají i vynikajícího sebekritického humoru. Volition si jsou moc dobře vědomi toho, jak moc se tahle série změnila, a stejně tak si toho jsou vědomi i samotné postavy. Častokrát je přistihnete uprostřed nostalgického vzpomínání na časy minulé, a že kolikrát mě tohle jejich rozjímání skoro přimělo, abych si sám zavzpomínal na dvojku s rohlíkem na ksichtu.

Tahle hra by bez předešlých dílů nemohla existovat a opravdu nechápu všechny ty nářky o tom, kterak tímhle dílem série ztratila svou vlastní identitu. Vždyť doteď se nejednalo o nic jiného, než horší verzi úplně jiné značky. Co se mé maličkosti týče, Volition se přímo ukázkově poučili ze svých chyb a teprve teď téhle sérii opravdu vstřelili vlastní osobnost a srdce. A na postavách se tahle evoluce projevila taky krásně - je až kouzelné, jak se tvůrcům povedlo balancovat ufounskou invazi a suprpáurs s překvapivě dojemným příběhem o přátelství.

Zatímco Saints Row začalo jako prostý klon GTA, napříč následujícím dílům se tvůrcům podařilo z téhle značky uplácat upřímně vtipnou a chytrou parodii právě těch her, které se zprvu pokoušeli imitovat. Zároveň se jedná o jednu z mála sérií, jejíž kvalita měla konzistentně rostoucí tendenci s každým novým dílem. Ať už do téhle hry vlezete očekávajíc cokoliv, zklamáni budete jen horko těžko. Teď už mě zajímá jen jedno: Zapíchnou to v tom pekle, nebo budou pokoušet štěstí i nadále a zkusí laťku zvednout ještě výš s dalším, plnohodnotným pokračováním?

Pro: Ryze zábavné, upřímně vtipné, opravdu chytré

Proti: Bugy a technická stránka celkově; tohle se bude překonávat jen těžko a jakési šimrání v šourku mi říká, že Volition to stejně zkusí a *asi* to už poserou...

+8 +9 −1
  • PC 90
Saints row 3 patřilo k mé jedné z nejoblíběnejších her. Ale najednou přišlo saints row 4 a hned byl jasným favoritem. začnem tím dobrým. Hudba jako vždy vtipná :D co jiného no a nebo prostě normální rap,country atd. Grafika pecková, vážně super grafika. Myslím si že saints row je trošku origánálnější než GTA a podle mě i lepší. Hra paroduje i nějaké ty filmy což je suprový a hlavně co je nejdůležitější v této hře: vtipné a originální :D spoustu aut atd. také ale suprový příběh který se mi velmi líbil protože jste prostě prezident :D také tu jsou superschopnosti které mě až zarazili protože jsem to vážně nečekal.spousta zbraní na použití vlastně jako v GTA akorát mě tu nejvíc zaujala DubstepGun :D Není moc co k této hře říct ale vážně doporučuji.
PS: v alze nestojí hodně

Pro: Grafika, Hudba, DubstepGun!!! , příběh

Proti: nic mě nenapadá

+2 +5 −3