Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
V žánru hledaček nejsem nějak moc zběhlý, o čemž svědčí i má nevědomost, že je zde možná volba obtížnosti. Jako protřelý hráč především akčních titulů jsem samozřejmě zvolil tu nejtěžší a chybu jsem neudělal. Hlavolamy byly dobré a ani si nepamatuji, že by se nějaký opakoval, tak proč bych je přeskakoval. Nekoukal jsem, jaká další ulehčení přicházela v úvahu a vlastně mě to ani nezajímá, protože jsem žádné záseky na dlouhé hodiny neměl.

Pasažéři, tedy spíše jejich nemrtvé schránky, mi vyprávěli své příběhy, jejichž konce si nepamatovali a bylo na mě zjistit, jak to všechno bylo. Vyšetřování mě opravdu bavilo a vůbec mi nevadilo, že odvádělo pozornost hlavní hrdinky Amandy (v mém případě Jumase :)) od jejího pátrání po dětech.

Narazil jsem na dost závažnou chybu hry, kdy nebylo možné pokračovat, protože mi nešlo jednu stopu převést do vyšetřovacího módu. Jak jsem se dočetl, může se to na pár místech stát, když vyřeším dílčí části úkolu v jiném pořadí, než bylo v plánu. Musel jsem tak celý začátek (asi dvě hodiny hraní) odehrát znovu, ale stačila mi na to už asi jen půlhodinka, protože jsem věděl, co a jak. Od té doby jsem si save raději pravidelně zálohoval, ale jiné takové místo se naštěstí neobjevilo.

Hra mě mile překvapila a jedná se asi o tu nejlepší hledačku, co jsem doposud hrál. Dokonce to má i nějaký ne až tak blbý příběh a solidní hudební složku. Škoda jen, že ty návraty do minulosti pomocí portálů byly hrozně zrychlené, což bylo asi tím, že se tento prvek objevil až ke konci, a to už asi autoři chtěli mít rychle hotovo. Korunu tomu nasadil závěrečný „souboj“, který byl proti předcházejícím událostem dost žalostný. Určitě ale někdy zkusím další hledání skrytých objektů.

Pro: hlavolamy, pasažéři a jejich příběhy, vyšetřování, hudba

Proti: chyby bránící dohrání, uspěchaný konec

+21
  • PC 70
Hrát za Amandu ve hře Runaway Express Mystery bylo zajímavé. Upřímně, kdyby mi někdo ve vlaku ukradl děti, asi bych si celkem v poklidu nechodila po vagonech a neptala se záhadných cizinců jestli s něčím nepotřebují pomoct. Já bych ten vlak asi zbourala i s panem inženýrem ;o)

Nicméně hledačka je to pěkná, přišla jsem na vše a kde jsem trochu tápala poradil Hint. Detektivní případy jsou zajímavé a celkově celý ten nápad se mi líbil. Cítila jsem napětí na těch správných místech. Hudba se stupňovala kde měla. Když jsem nastřádala dostatek důkazů, mohla jsem případ uzavřít.

Řekla bych, že by se do hry mnohem lépe hodilo, kdyby ji vyšetřoval opravdu detektiv a ne matka hledající děti. Už vidím sebe, jak se bavím s mrtvými lidmi, jak lezu do temných sklepů a snímám někde otisky prstů. Tyhle věci mi ke hře vůbec neseděly. V Budapešti jsem dokonce narazila na bug. Nešlo mi v bance sebrat fotografii, kterou jsem potřebovala pro dokončení případu. Naštěstí jsem na netu našla postup, jak to vyřešit a mohla jsem tak hru v klidu dokončit.

Hraní uběhlo rychle a u jiných her bych napsala, že by mohla být herní doba delší, ale myslím si, že v tomto případě by to bylo na škodu. Vše běželo tak akorát rychle, případů bylo dost a kdybych to hrála místo pár hodin více dní, myslí si, že bych se začala nudit. Takto jsem se bavila od začátku do konce, a tak to má být.

Pro: příběh, hádanky, napětí

Proti: v hlavní roli matka, která hledá děti

+15