Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rome: Total War - Alexander

73
33 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
strategie > real-time strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
19.06.2006 PC
27.07.2017 iOS
24.10.2019 Android
Vývojáři:
The Creative Assembly, Feral Interactive (iOS verze, Android verze)
Oficiální stránky:
http://www.totalwar.com
Po Barbarian Invasion již druhý datadisk pro hru Rome: Total War. Tentokrát se ocitnete v kůži Alexandra Velikého a snažíte si podrobit svět. Když začínáte, tak jste obklopeni nepřáteli a ekonomiku máte dokonce v minusu. Hra je poměrně těžká, takže nic pro nováčky. Je spíše určena pro bitvami prověřené hráče předchozích dílů.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Alexander pokořen.

Na rozdíl od předchozího nepříliš vydřeného "barbarského" přídavku je tento druhý, podle mého názoru, mnohem zajímavější:
Máme zde novou mapu, která se rozpíná mnohem dále na východ než v původní hře. Samozřejmostí jsou nové jednotky a frakce. Hlavní změnou je zde ale časový tlak (musíte vše stihnout v Alexandrově životě – 50ti letech=100 tahů). To znamená, že okamžitě po startu musíte vyrazit ihned do nepřetržitého boje a nezastavit se až do zdárného závěru. (já to dokončil 6 tahů před koncem, tedy za 94 tahů)

Jednoznačným plusem je urychlení hry tím, že autoři zcela oprostili hráče od diplomatických jednání (nač vyjednávat, když musíte obsadit všechna města na mapě) a i nepokoje v jednotlivých městech nemusíte řešit zdaleka tak často jako v původní kampani.

Dalším pozitivem je, že tentokráte hráč musí vystačit s jednotkami, které měl sám Alexander k dispozici. Páteř vaší armády tak tvoří falangy, se kterými sem si já osobně užil mnoho zábavy – pomalá jednotka, kterou lze přirovnat k živému obrněnci s neprorazitelnou frontální silou. Absence lukostřelců nebo obléhacích strojů zcela nutí změnit taktiku, kterou se hráč naučil v původní hře a předešlém datadisku.

Na druhou stranu, abych jenom nechválil : frakcí mohlo být víc nemusely být všechny nutně nepřátelské, mapa je místy chybná (třeba řeka teče do prudkého kopce).

Pro: Nová mapa, nutná změna taktiky v bitvách i na strategické mapě

Proti: Chyby na mapě, stále občasné chyby UI

+6 +7 −1