Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 45
Herní výzva 2019 - 5. "Adaptace" (základní verze)

Já mám budgetové akce rád a u většiny z těch, jejichž průměrná hodnocení se pohybují kolem 50 %, se bavím. U Rogue Warrior tomu ovšem bylo jinak. Nakonec tak ani nevím, jestli krátkost hry (ani ne 3 hodiny - to je v zásadě kratší DLC!) považovat za negativum nebo spíše pozitivum.

Hratelnost je v nejlepším lehce podprůměrná, drsňáctví hlavního hrdiny je k smíchu a na moderních systémech navíc hra neběží ideálně a ani s různými návody jsem se nebyl schopen zbavit otravného microstutteringu.

Pro: extrémní krátkost

Proti: směšná stylizace hlavního hrdiny, technické problémy, extrémní krátkost

+11
  • PC 35
Herní výzva 2017: "Rychlovka"

Myslel jsem si, že si ve výzvě horší hru, nežli byl Resident Evil: Operation Raccon City nezahraju, ale opak byl pravdou.

V Rogue Warriorivi se zhostíte žoldáka Dicka Marcinka, který se se svým týmem vydává na misi do Severní Koreje. Kámoši ale hned v první cutscéně chcípnou a mise se dost zkomplikuje. Tvrďák Marcinko se vydává splnit úkol na vlastní pěst. Z Koreje se pak vydáme do SSSR, jelikož se hra odehrává v roce 1986, kde budete muset likvidovat rakety, které mají namířeno do USA. Hlavní hrdina hláškuje o 106 těmi nejsprostšími způsoby, které jste mohli ve hrách slyšet. Osobně se mi hlavní hrdina zdál hodně nesympatický, jak vzhledem tak právě slovníkem, který za každým druhým slovem obsahuje slovo f*ck.

Grafika je na svou dobu průměrná až podprůměrná: Měl jsem problém, že při pohybu myší se hra cukala, ale dalo se to hrát a i dohrát. Zvuky jsou podprůměrné. O dabingu se zmiňovat nebudu, dabuje zde pouze Mickey Rourke. Ve hře chybí forma jakýchkoli titulků, tudíž si neangličtináři příběh neužijí. Co vyčnívalo nad ostatním byla hudba. Zdála se mi celkem kvalitní a některé tracky byly dobře poslouchatelné.

Herní doba je extrémně krátká, kratší než kdejaký film, hru jsem dohrál za hodinu a půl. Hratelnost je slabá, herní mechanizmy jsou nedotažené a celé to působí nedodělaně. Hra obsahuje systém krytí převzatý z Rainbow Six: Vegas, kdy pokud nejste v krytu, je hra z prvního osoby a v krytu ze třetí osoby. Jednou se mi stalo, že při vylezení z krytu jsem se propadl do země a byl nutný restart od posledního záchytného bodu. Ve hře je 8 misí a jejich rozmanitost není nic moc. Zbraní je dost, ale pocit ze střelby je mizerný. Jediné co se mi zdálo dobré byl stealth, není zde moc komplikovaný a s kombinací pistole s tlumičem se to dá celkem dobře hrát. Dokonce můžete na některých místech vypnout proud, pak nasadit noční vidění a kosit to ve tmě. Já ale volil samozřejmě rambo styl. Inteligence nepřátel je průměrná, někteří se kryjí a jiní vám nabíhají pod hlaveň. Největším nepřítelem jsou ale granáty, jakmile se ukáže ikona že je blízko granát a do výbuchu nezmizí jste automaticky mrtví. To samé platí o výbušných barelech, takže bacha na ně. Většina smrtí (né-li všechny) pramenila právě z výbuchu granátu.

Ve výsledku to byla budgetovka za cenu AAA hry (v době vydání). Přes svou krátkou herní dobu mě nestihla nudit, ale prostupovalo v ní znechucení co se týče pocitu ze střelby a hratelnosti celkově. Příběh je také céčkového ražení, takže bych tuto hru doporučoval jen těm, kdo mají rádi budgetové střílečky na jedno zahrání.

Pro: hudba, stealth

Proti: chybí titulky, mizerný pocit ze střelby, délka, hlavní hrdina, odbytost

+8
  • PC 15
Fuck...

Říkal jsem si, že zas taková katastrofa to nebude. Pár budgetových stříleček jsem už dohrál a vždycky se to dalo nějak přežít nebo aspoň člověk nepřicházel o rozum. Ale... Fucking piece of shit.

Ona trapnost přichází už u výběru obtížnosti, protože you think you are fucking special huh? Následuje cutscena ze které pochytavám něco z příběhu, který je předemnou. V podstatě jde o fucking fuck North Korean goat fuckers fuck them assholes.

Snaha o stealth končí někde u třetího nepřítele protože fucking take that you fucking pussies. Dále zjišťuji že nejde skákat, což ani nevím proč mě vlastně překvapuje. Míření je nabindované na mezerník a granát na pravé myšítko. Ne že by to nešlo změnit, ale fucking proč?

Za samotnou hratelnost by se styděli i City Interactive. Údržbář vydrží stejně jako perfektně vyzbrojený voják s neprůstřelnou vestou. Do všech musíte vysypat celý zásobník a na nějaké headshoty z větší dálky než dva metry zapomeňte a lick my hairy balls, fucking big balls.

A celá ta trapárna, se kterou tady šaškuju v komentáři, mi tu hru naprosto znechutila. Ač je mi jasné že to není myšleno vážně a má to vypadat jako béčkový akční film pro bezmozky, tak to působí tak přehnaně vynuceně, že to není vůbec vtipné a zasměje se tomu leda dítě.

Ale jedna věc mě pobavila, to uznávám...
+18
  • PC 70
Herná výzva 2017 - "No fujtajbl!"

Do tejto kategórie som nemal problém vybrať hru, pretože Rogue Warrior na mňa zasvietilo v okamihu ako som si ho všimol. Najprv som mal síce obavy, či to zvládnem rozohrať, kvôli "veľmi" nízkemu hodnoteniu, ale bál som sa zbytočne.

Príbeh je o tom ako veterán Marcinko musí zničiť komunistické reketové zariadenie so svojou skupinou. Avšak, hneď zo začiatku nastanú problémy a Marcinko na to ostane sám. Aby sa dostal k raketám, tak musí oslabiť komunistické zdroje ako prístav, priehradu alebo samotnú komunistickú základňu. Počas hry ste nepriateľov mohli zabiť stealth postupom alebo všetkých postrielať. Prechod hrou bol jednoduchý, ale niekoľko krát som aj umrel, vďaka nepriateľským granátom.

Gragika bola pekná na to, že hra je z roku 2009. Ovládanie mi problém nerobilo, len zamierenie zbraňou pomocou medzerníku tam ani nemuselo byť, lebo v pohode som si vystačil s crosshairom. Soundtrack bol výborný a záverečný rap od Marcinka hru skvelo zakončil. Herná doba bola dosť krátka, čo ma trocha mrzelo a dohrať mi hru trvalo necelé 3 hodiny.

Celkový dojem z tejto hry je pomerne dobrý, aj keď má také hodnotenie aké má, ale mňa to v podstate takmer v ničom nesklamalo.

Pro: Príbeh, Marcinko, Grafika, Ovládanie, Soundtrack, ...

Proti: Herná doba.

+20
  • PC 60
Ke hře mě přivedl zábavný, nicméně poněkud jízlivý komentář uživatele Coldplaze, z něhož vyplývá, že Rogue Warrior, jakkoliv se mi vždycky jevil docela sympaticky, je totální brak. Rovněž vývojáři z Rebellion i vydavatelská společnost Bethesda se za hru nejspíše stydí, a tak beze stopy zmizela z oficiálních internetových stránek.

Nedalo mi to, hru jsem nainstaloval, prošel peklem komunistické Severní Korey a musím konstatovat, že až takový průšvih Rogue Warrior není. Hlavní problém podle mého názoru spočívá v tom, že titul byl vyvíjen jako AAA hra, ovšem potíže při vývoji a střídání vývojářských studií (Zombie, Rebellion) z původního bombastického akčního spektáklu zapřičinily vydání titulu budgetového charakteru. Ovšem zpočátku nabízeného za mastnou cenu plnohodnotné “tříáčkové” hry. Naštěstí aktuální částka na Steamu odpovídá kvalitám hry.

Cožpak o to, Richard “Dick” Marcinko je oproti nejrůznějším virtuálním hrdinům opravdový “bad ass”, zocelený skutečnými válečnými konflikty, což hře dodává na atraktivitě. Navíc jej dabuje Mickey Rourke, který pro silná slova nejde daleko, nejčastěji v podobě oblíbeného fuck a jeho kombinací. Ale fiktivní události v Severní Koreji jsou bohužel podány plytkou a nenápaditou formou.

Hra je typickou moderní 3D akcí, přinášející nešvary, kterými hráči zvyklí na tradiční FPS hry opovrhují. Zcela lineární průchod úrovněmi, autoheal, absence secretů, jednotvární nepřátelé nebo omezená paleta zbraní. Autoři se sice snažili hratelnost zpestřit, ale pokusy o inovativní prvky se příliš nevyvedly.

Rogue Warrior je pro mne první hrou, ve které jsem si poprvé vyzkoušel systém úkrytu za překážkami s možností krycí palby. Marcinko se po skrytí za překážku zobrazí v pohledu z třetí osoby a může zpoza bariéry pálit po protivnících, avšak s nižší přesností. Bohužel v mnoha situacích mě nepřátelé trefovali i za zjevně neprůstřelnou překážkou. Tudíž jsem této možnosti využíval poměrně zřídka.

Hra přináší i určité stealth prvky. Spočívají v tichém připlížení k nepřátelskému vojákovi a za pomoci ostře nabroušeného nože jeho následné brutální likvidaci. Tyto názorné ukázky chirurgických přístupů k tělesným orgánům jsou efektní, avšak ve hře je využijeme pouze na rozehřátí na začátku úrovně. Jakmile se rozběhne klasická palba ze střelných zbraní, tak se k těmto fatalitám již dostaneme zcela minimálně.

Poměrně tragická je herní doba. Rogue Warrior nabídne pouze 8 úrovní a moje celková herní doba činila něco přes 5 hodin, a to včetně dalších pokusů o získání některých achievementů. Jak v komentářích uvádějí zdatnější hráči, tak mnohdy kampaň nepřesáhne ani 2 hodiny. Multiplayer je bohužel zcela umrtven, takže další rozšíření herní doby je iluzorní.

Problémem hry je stereotypní hratelnost. Ačkoliv se prostředí levelů mění, herní náplň je zcela identická. Tichá likvidace několika vojáků na úvod mise přechází v přestřelky palnými zbraněmi. Jejich obvyklý průběh spočívá v palbě ze zálohy, případně s využitím krycí palby a čekání na automatické vyléčení. Dříve nebo později se imperialisty podaří eliminovat. Stereotypu napomáhá také radar, na němž jsou přesně zobrazeny cíle i nepřátelé a chybí tak napětí a moment překvapení.

Dostupná sada zbraní, které můžeme sbírat od padlých nepřátel, je omezena na různé varianty samopalů, případně brokovnici, a jen ojediněle jsem použil sniperku. Jiné zbraně v podstatě nejsou potřeba, munice je dost a pokud to s kropením protivníků projektily přeženeme a nedostává se nábojů, sebereme si od nebožtíka jinou flintu. Zpočátku jsem trošku tápal díky nezvykle nastavenému ovládání. Vrh granátem za pomoci pravého myšítka zaměněný za obvykle nastavené zamíření několikrát způsobil zbytečný restart checkpointu díky úmrtí granátem pohozeným pod nohy.

Prezentace grafická je podle mého názoru povedená a zejména v cut scénách se mi zdálo, že autoři použili cell shadovou grafiku. Barevné spektrum sice nehýřilo pestrými barvami, ale styl prostředí odpovídá šedému prostředí komunistické Korey. Atmosféře napomáhá i dokonalý dobový soundtrack.

Snad díky její krátkosti i povedené prezentaci jsem hrou prošel jako nůž máslem a nedostavila se nuda, která by zapřičinila její odložení. A i přes vypsaná negativa jsem se docela bavil. Rogue Warrior je hrou budgetové kategorie a má uplatnění zejména tehdy, chcete-li se odreagovat bez nutnosti zbytečného přemýšlení. Tak jako béčkový akční film - DVD, popcorn nebo brambůrky, poloha vleže na gauči a jednoduchý děj, který po titulcích ihned zapomenete. Takový dojem mám i z Rogue Warriora.

Relativně vysoké hodnocení dávám za atmosféru, Dicka Marcinka a slušné grafické provedení a soundtrack. Pokud by hlavní roli tvořil neznámý bezejmenný voják, a nikoliv známá atraktivní osobnost, asi by mě hra tolik nebavila. Za budgetovou cenu lze o zahrání uvažovat, ale o AAA hru rozhodně nejde ani omylem.

+24
  • PC 20
Nazdar vy banda ko**tov! Volám sa Richard Marcinko a som Americký vojnový veterán Slovenského pôvodu ktorý dostal ku**a mnoho ocenení, ale vy p**dy ma môžete volať len Dick (áno, viem že Dick znamená ko**t po anglicky ale čo už s prezývkami ja narobím).

Túto s**tnú hru o mojom ku***sky tvrdom živote voľne inšpirovanú mojou pop**i auto-biografiou s rovnakým názvom pôvodne malo na pláne Zombie Studios a malo ísť o taktickú tímovú strieľačku. Po rokoch ticha ju ale dokončila banda sk***ysynov, ktorí si hovoria Rebellion. Okrem prvého dielu Aliens vs Predator sú ich hry väčšinou neuveriteľné pi**viny, hlavne Shellshock 2 a konzolový sh*t Neverdead.
Toto tiež nie je žiadna budgetová sra**a, túto hru publikovala veľká firma ču**kov Bethesda, ktorej sa nepáčil pôvodný nápad, ale napriek tomu hra nedostala skoro žiadnu reklamu keď nakoniec vyšla.

Táto hra vlastne nemá s mojou k***a cool autobiografiou ale skoro nič spoločné, lebo tá sa odohrávala vo Vietname, Iráne a v Karibiku, zatiaľ čo tu ma k***ti poslali do severnej Kórey aby som zastavil program balistických striel. Ten príbeh je ale tak k***a nevýrazný, že nestojí za to o ňom hovoriť.

V tejto hre obstaral môj dabing veľý matko***ač Mickey Rourke a naozaj sa dokázal vžiť do mojej roly. Inak je zvukovo táto hra úlne pos**aná, hlavne slabé zvuky zbraní, a otrasný dabing tých šikmookých sr**ov.

Grafika v tejto hre je ale naozaj ku***sky hnusná, za takúto do***anú kvalitu textúr by sa hanbili prvé hry na PS2 a ešte k tomu je všetko buď hnedé alebo sivé a vyzerá to ohavnejšie než v materinej p**i. kvalita animacii je tiež totálne do***aná, najviac ma pobavili animácie instant killov keď som sa priblížil k vojakovi a dobodal ho.

Hrateľnosťou ide o obsolútne najnudnejšiu ku***a strieľačku akú som hral, nielen že moje sk***ené zbrane sú úplne nespoľahlivé ale napríklad sa tu rozhodli dať systém krytia, ktorý vás prepne do third person pohľadu. Ten je ale tak na***u, že ho nestojí za to používať, lebo vás v ňom tí ha**li stále trafia a vy ani nemôžete poriadne mieriť.

Najvtipnejšie ale je, že sa táto hra snaží mať "stealth" prvky, ale tie sú tiež totálne do***ané, lebo AI nepriateľov je tu neuveriteľne spr**tá. Mohol som blízko re***dovaného vojaka hodiť granát alebo jeho priateľa odstreliť a ten si nič nevšimol. Niektoré úrovne sa dajú sa**a prejsť bez jediného výstrelu, stačí ísť k vojakom a použiť k ním instant killy, pretože počas tejto animácie ste nezraniteľní.

A ešte k tomu je celá táto pi***ina zúfalo lineárna a krátka, celé mi to trvalo prejsť menej než 2 hodiny.
Okrem toho je tu nudný multiplayer, ale ten už žiadny k***t ani jeho s**a nehrá.

Takže rebellion jednoducho v tejto hre do***ali skoro všetko čo sa dalo a mali by sa hanbiť.

Pro: Mickey Rourke mother***ker

Proti: Grafika, animácie, stealth, AI, príbeh

+14
  • PC 20
Konečně jsem se dočkal! RW byl po přečtených komentářích mé želízko v ohni a nezklamal! Už jsem skutečně něco obdobného akutně potřeboval! Dostat se ke hře, o které můžu s klidným svědomím říct, že je to naprostá s*ačka (omlouvám se za tento výraz, ale žádný slušnější mě v souvislosti s touto hrou nenapadá). Nicméně díky tomuto výtvoru si opět začnu více vážit kvalitních a poctivých titulů, u kterých strávená doba nejen není ztrátou času, ale jedná se o příjemnou náplň volného času, kterého se dostává čím dál tím méně.
Uvedená skutečnost je jednou ze dvou pozitiv (dá-li se tento termín vůbec použít) zmíněného odpadu. Druhým je cena, která v mém případě činila 19 (slovy: devatenáct) korun českých (koupeno v dnešním výprodeji). Pokud se RW prodával v době vydání za obvyklou cenu komerčních titulů, považuji to za nehoráznou drzost, téměř až zlodějnu, všech zúčastněných. Nedovedu si představit vyhodit za něco podobného několik stovek. Pouze doufám, že takových nebylo mnoho.
Zápory nemá smysl ani více rozepisovat. V té hře je špatně snad všechno. Za zmínku ovšem stojí umělá demence, jejíž úroveň je "obdivuhodná", to se jen tak nevidí. O délce (respektive krátkosti) hry zde již jsou informace, tak jen přidám svojí hodnotu: dvě hodiny a bylo po všem. Nutno dodat naštěstí, déle bych nevydržel. Že se jedná o průchod úzkým koridorem zřejmě nikoho nepřekvapí, co však překvapuje mě, je skutečnost, že tento neduh nikdo nezmiňuje. Obzvlášť v době, kdy hra s absencí otevřeného světa téměř nemá šanci za dobré hodnocení. A tak bych mohl se zápory pokračovat: jednoduchost, příběh, hlavní hrdina... Nicméně nebudu, už tak jsem věnoval této hře více času než si zasluhuje. Na závěr už pouze doporučení: za vyšší cenu než jsem pořídil já nebrat, neboť se jedná o nepovedenou "jednohubku" na jedno odpoledne a ještě zbyde čas na něco zábavnějšího - což je téměř cokoliv.
+7 +8 −1
  • PC 45
Občas je potřeba si dát hry průměrná, aby si hráč udělal obrázek jak vlastně vypadají. Rogue Warrior je typické béčko ve stylu Segalovek, kdy si prostě chcete sednout a vypnout mozek, podívat se jak superhrdina vyřídí Severokorejskou a Sovětskou armádu a ještě stihne zachránit svoji milovanou domovinu před zničením. V mém případě tato jízda skončila za hodinu a půl, čímž se hra dostala na pomyslný trůn v krátké hratelnosti.

Jako střílečka je to klasický průměr, k tomu se přidá odpravení nepřátel ve stylu stealth kdy je Dick vykuchá svým nožem případně zlomí vaz. A to je vlastně celé, chvíli nepřátele kucháte, potom vyčištíte oblasti a zase o misi dál znovu. Příběh netřeba vnímat. Drsný hrdina je samozřejmně v ceně hry, která ze začátku přestřelila nemístně cenu.

Grafika standart, hudbu občas uslyšíte, plus nějaký ten ruský výkřik a tvrďáckou hlášku od hlavního hrdiny. Hra má i mulťák ale nevím kdo by to chtěl ještě déle hrát.

Nakonec se to dá i hrát, jen je potřeba od toho nic nečekat, jak už bylo zmíněno vypnout mozek a za chvíli je hotovo. Bohužel ale peníze nevracíme.

Pro: Jednoduché na vypnutí myšlení, zakončovací údery, krátkost, ta hudba nebyla občas špatná

Proti: Obtížnost zde nehledejte, smysl taky ne, příběh typický výplach, cena je stále neúměrná kvalitě

+9
  • PC 50
Začněme klady. Dick Marcinko je týpek, co si budem povídat. Hláškuje o sto šest tak nějak podobně jako Seagal ve svých filmech. Z toho vyplývá jaká hra je. Ano, je béčková. Sice se tváří jako AAA titul, ale není tomu tak. Příběh je typické klišé o zachránění USA před raketami (tuším) Ruska. Jinak je RW jen tupá střílečka se stealth prvky, které stejně spočívají pouze v tom přijít za nepřítele, zmáčknout aktivní klávesu a následně se kochat jak Dick svého protivníka řádně vykuchá. Mísí je nějakých 8 a každá trvá kolem 20-25 minut. Z toho vyplývá, že RW je hra opravdu šíleně krátká. Já to začal hrát kolem 10 ráno a dohrál to asi ve 2 s tím, že jsem měl cca 30 minut pauzu na oběd, takže nám to dá asi 3 hodiny. A to je opravdu hrozně málo. Kdyby byly mise alespoň variabilnější. První je skvělá, druhá už je na základně a pak se to už jen opakuje – samá skladiště či základny, tedy většinou interiéry, které jsou zrovna né moc dobře nedesignované. Mě osobně se líbila mise s vyhozením mostu do vzduchu. Ta byla dobrá.

Grafické zpracování sice špička není, ale postačí. Bohužel mě se hra z nepochopitelených důvodu protivně škubala a nepomohla změna detailů či rozlišení. Dabing je spíše podprůměrný. Zato hodně kritizovaná hudba se mi líbila. Bubny, basy atp. mám rád a do téhle hry to vyloženě sedlo.

Rogue Warrior se mi přes všechny ty nedostatky hrál celkem dobře, ale prachy, za který se hra prodávala v době vydání, bych prostě nedal. 50%

Pro: Marcinko je opravdu hroznej Dick, způsoby likvidace, docela příjemně se to hraje, hudba a béčkovost akce celkově

Proti: nehorázná krátkost a odbytost, stealth složka se moc nepovedla, málo zbraní

+11
  • PC --
Já jsem prostě potřeboval blbou hru.

Naprosto legendární intro, u kterého člověk neví, jestli to je komedie nebo parodie. Dva strašliví bedésmothafaka, o kterých Dick básní asi třetinu celého intra, zhynou tupou smrtí rukou umírajícího severokorejce. A to poslední, co před smrtí viděli, byl vzájemný pohled do svých hlubokých očí. Dojemné.

Misí, co by jeden nešikovný dřevorubec na prstech jedné ruky napočítal, herní doba atakuje prvenství půlhodinového The House of the Dead III.

Tahle hra má tu nejstrojovější hratelnost, jakou jsem za svou dlouhou herní historii mohl vidět. Začátek každé mise - pár dobře natočených severokorejců, kteří se prostě narodili čelem na opačnou stranu. V nějaký moment se spustí skript a hráč musí střílet. Pak je v misi další checkpoint, od kterého je zase možnost postupovat potichu. Nebo taky ne.

Noktovizor - skvělá věc! Možno použít jednou za hodinu, tj. 2x za celou hru. Bohužel nefunguje jak má - tmavé místa zůstávají stále tmavé a ty světlé jsou prostě jen zelené. Čert to vem.

Při výběru zbraně z muniční skříně mohu ze dvou zbraní vzít spolehlivě jen jednu - na tu druhou hra prostě nereaguje. Čert to vem.

Krytí nefunguje - při přiblížení ke kraji zákrytu už jsem zranitelný. Při střelbě z poza krytu můžu střílet pouze v 90° úhlu. OK, čert to vzal.

Otázka: Akční klávesa pro vykonání popravy (E) nefunguje vždy když:
a) je Dick skrčený
b) je nepřítel uvědomělý Dickovi přítomnosti a Dick je přílíš blízko, tzn. že nepřítel se přes Dicka nemůže otočit
c) v obou případech

O technické stránce se nemá cenu rozepisovat, stejně jako o něčem jako level-design, příběh, atmosféra nebo jiné nepodstatné věci.

Za plnou cenu $50 jde o destilovanou vodu na mlýn všem těm, co se jim zdají ceny za hry nepřiměřené. Cena hry sice raketově klesla, ale Bethesda a hlavně pak Rebellion si tím zadělali na pěknou ostudu - snad se jim to nachytání několika optimistů vyplatilo.

Odpad!
+11
  • PC 40
Sympatických herních drsňáků je málo, herní svět mohl být bohatší o nějakého toho cool týpka, který své nepřátele hází na hromadu. Richard "Dick" Marcinko nemluví, jen střílí a přitom nadává. Nadává poměrně často, protože se se svým nepřítelem nemaže a nedělá mu problém, pořádně počechrat ledviny nebo šedou kůru mozkovou, není to taková zábava, jaká to být mohla.

Na hře je vidět, že někdo měl dobrý nápad o jednom vojákovi, který vystřílí, vymlátí a vykuchá celé armádní základny, jen aby svou misi splnil aka John Rambo. Prostě něco bezduchého, co nám tvůrci špatně zabalili. Když jsem poprvé (a naposled) spustil Rogue Warrior byl jsem příjemně překvapen. Poměrně stylové menu a zajímavý začátek v intru, Vám hned dávají vědět, že to nebude tak špatné, ale hned po úvodním videu přišla sprcha. Hned jsem věděl, že se bude jednat o lineární hru, koryto potoka vystřídal první strážný, který byl nešikovně otočený a tak měl Dickův nůž ve svých ledvinách. S dalšími strážnými to šlo zrovna tak, všichni otočení od Vás a z toho vyplívající nehorázná jednoduchost.

Můžete sice rozstřelit žárovky nebo podobné světlo dávající věcičky, ale ve výsledku to nemá žádný valný vliv na zbytek akce. Takže se Vám stejně několikrát stane, že budete muset tasit nějaký ten kvér, kterých je ve hře skutečně pomálu. Standartní výbava je jakási pistolka s tlumičem a MP5, a samozřejmě nožík, bez kterého nevychází Dick z domu. Další hračky jsou - typický ruský AK-47, nějaké bezbohé brokovnice a odstřelovačka, kterou použijete, tak na plašení ptáků na pláži.

Celkově vzato jsem od Rogue Warrior nic nečekal, ale jelikož mi nedělá žádný problém si zahrát hry jakékkoliv kvality, zkusil jsem, "zábava" to sice nebyla nikterak dlouhá, ale necelé tři hodiny na jedno zahrání je skutečně opravdu málo. Rogue Warrior je spíše časově omezené demo, které příliš kvalit nepobralo.

Pro: budete to mít rychle za sebou ;-), lokace nejsou nejhorší

Proti: chování zbraní, jednoduchost, přímočarost, žádný děj. snaha o brutálnost, která zůstala na bodě mrazu,

+4
  • PC 65
Že je DH užitečným pomocníkem při výběru vhodné PC hry jsem se přesvědčil v nejednom případě a ne jinak tomu bylo i při výběru tohoto titulu. Po přečtení, o čem se ve hře pojednává a jakého herního žánru se v ní dočkám, jsem neváhal a hru za velmi solidní sumu koupil. Pravdou je, že můj postup nebyl právě logický, jelikož recenze na hru jsem si přečetl až po jejím objednání a teprve pak se chytal za hlavu, jaký neuvážený krok jsem to vlastně provedl. V obavách jsem hru spustil s vědomím, že moje oči se velmi brzy obrátí v sloup, ale k úžasu mému i těch, jejichž recenze jsem předtím četl, se nic takového nestalo a já sledoval, jak příjemná kombinace stealth stylu a tvrdé akce se tu odehrává, jak mě hra začíná velmi bavit a jak se na její hraní stále více těším. Proč se tak stalo?

Důvodů je hned několik. První věcí, která mne zaujala, byla příjemná grafika, na jejíž kvalitu se rovněž nadávalo, ale přestože špičkových kvalit svých vrstevnic nedosahuje, je akorátní a během hraní příliš citelně nekolísá. Druhou věcí je zmíněná kombinace stealth akce s tvrdou řežbou, jelikož ve hře jsou pasáže, kdy strážného odpravíte nehlučně a ty, kde se musíte výhradně prostřílet. Tady stojí za zmínku pro mě nový druh stealth akce, který má za následek nekompromisní červeně zbarvenou osmnáctku na obalu hry. Není divu, protože hlavní hrdina kromě pistole s tlumičem a diskrétně hlučného samopalu nepoužívá k tichému odstranění nepřátel zrovna nejjemnější metody, takže dlouhý a ostrý nůž zabodnutý v hlavě oběti či podříznutí jejího krku připomíná spíš závěrečnou zkoušku učně v oboru řezník-uzenář. Ale přestože se necítím být sadistou, tento velmi drsný styl byl tím třetím důvodem, který mě k této hře připoutal.

Pokud jde o obtížnost, ta nebyla nějak závratná, skoro bych toto slovo ani nepoužil a raději ho nahradil slovem opačného významu, jelikož pokud není hráč extrémně neopatrný, až na pár vzácných výjimek moc často restart checkpointu nepoužije a to bych bral jako negativum, jelikož snadné proplutí hrou není zas tak příjemným aspektem, jak by se někomu mohlo zdát.

Co dodat? Poslední dobou jsem měl při výběru akčních titulů poměrně smůlu a přestože budu v tomto případě nejen na DH bílou vránou, o této hře to říct prostě nemůžu, jelikož mi připravila solidní množství zábavy, bohužel vzhledem ke krátkosti hry ne na delší dobu, ale i tak mám o jeden fajnový herní zážitek navíc.

Pro: solidní grafika, kombinace tvrdé akce s ještě tvrdší stealth akcí

Proti: krátká herní doba, přílišná jednoduchost

+31
  • PC 20
Tohle je prostě katastrofa. RW se jednoznačně řadí na úroveň hloupých stříleček od City Interactive a od takhle známého studia, jakým Rebellion je, je to prostě ostuda. Vtipné je, že vývoj hry byl kompletně restartován a původní studio Zombie přenechalo hru Rebellionu, jenž ho ale vůbec nevylepšil a jen se divím, že se pod něj vůbec odvážil podepsat. Pokud se Rebellion nevyhecuje k životnímu výkonu, můžeme se v únorovém Aliens vs. Predator pravděpodobně těšit jenom na brutální fatality, ty chlapcům jdou. O zbytek se ale bojme, klasika je totiž v ohrožení.

PC verze: 899,-. Konzolová verze: 1299,-. Vaše rozhodnutí nekoupit si tuhle hru: k nezaplacení.
+6