Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
O hře jsem toho dopředu příliš načtené neměl. Viděl jsem moc pěkné obrázky ze hry a věděl, že by to mělo být něco ve stylu Commandos a to stačilo, abych se těšil. Zatímco válečné prostředí mě moc netankuje (haha), středověká tématika mě přijde super.

První ze všeho člověka do očí praští grafika. Strašně se mi líbí zvolený grafický styl, všechno je krásně malované a animované. Prostředí je nádherné, jak hrady a domy, tak příroda s lesy (v přechodu období mezi létem a podzimem). Je velká škoda, že je rozlišení tak nízké. Sice se dá neoficiálními úpravami zvednout, ale to vám jenom oddálí pohled, grafiku to kvalitnější samozřejmě neudělá.

Ačkoliv byl první dojem výborný, tak hned v druhé misi přišlo rozčarování z hratelnosti. Měl jsem očekávání, že se budu s Robinem plížit ve stínech, občas omráčím nějakou tu stráž, vyloupím truhlu nebo třeba provedu nějakou sabotáž, a v nejvypjatějších momentech někoho osvobodím zprostřed náměstí a pak budeme prchat. Se svým herním stylem jsem ale narazil, vůbec jsem nevěděl, jak to zařídit. Stráží bylo moc, zabíjet jsem nechtěl (jste od toho herně i odrazováni), a možností pro skrytý postup nebylo mnoho. Podíval jsem se na nějaká herní videa, a zjistil jsem, že v podstatě všichni razí styl rambo, jdou do čelního útoku a omráčí si vybijí v podstatě polovinu (nebo víc) stráží na celé mapě. To mi za prvé nesedí tématicky, a za druhé mi to nesedlo osobně. Postavy sice mají spousty schopností, ale hodně z nich se obtížně používá a obyčejný frontální útok je prostě jednodušší a efektivnější. To mimo jiné zmiňují i recenze, staré i nové. Hru jsem tudíž nevydržel hrát moc dlouho, popsaný přístup mě nelákal.

Z drobností ještě vypíchnu pěkný nápad, že můžete vidět zorné pole pouze jedné vybrané stráže, nikoliv všech v okolí. Super mechanika. Dále zmíním těžkopádné ovládání (přemapování kláves je naštěstí podporováno, podle mě nutnost), a kreslení gest k provádění speciálních útoků na blízko, na které mi ovšem bohužel často postavy nereagovaly (možná jsem to kreslil špatně). A nakonec si ještě postěžuji na speciální schopnosti a jejich efektu na stráže. Je pěkné, že můžete rozhazovat mince, pískat, házet jablkem a další, ale zřejmě pro zvýšení komplexnosti každá schopnost funguje pouze na některé stráže, pokaždé jinak, bez zjevné logiky. Např. kopiník či šermíř se rozeběhne pro peníze, halapartník ne. Pískáním lze odlákat důstojníka či lučištníka, ale kušiníka ne. A tak dále, autoři dokonce do manuálu přidali tabulku, asi abyste ji mohli při hraní neustále konzultovat (opravdu "skvělá zábava"). Pokud by podobné chování vyplývalo z logiky věci (a dalo se dobře pamatovat), tak proti tomu nic nemám, ale takto pro podle mě slouží jen k umělému zkomplikování hry.

Celkově jsem si tedy hru moc neužil a velmi brzy skončil. Není to ale tak úplně chyba hry, ta má své kvality, jen mně osobně nesedla. Při vývoji do ní byla zjevně vložena spousta péče a snahy, nebyla to rychlokvaška. Jen je dobré si před hraním shlédnout pár videí, ať víte, do čeho jdete.

Celkové hodnocení: Dobrá
+20
  • PC 85
Zpracovat Robina Hooda ve stylu Commandos byl podle mě skvělý nápad. Hra na mě udělala opravdu velký dojem a to jednoznačně pozitivní. Systém Commandos mi připadá velice zábavný, co se týče prostředí je pro mě středověk atraktivnější než 2. sv. válka.
Je to velice návykové a skvěle zpracované. Se skupinkou zbojníků, procházíte měst městem, berete bohatým dáváte chudým (žebráci zde funhují jako zdroj bonusových informací.) a jelikož bohatí většinou nemají zájem sklouznout do té druhé kategorie, často také rozbíjíte obličeje, odstraňujete a uklízíte lidi... a utoho se snažíte působit pokud možno nenápadně, jako partaneškodných pocestných. Vojáci zde mají něco na způsob inteligence a pokud vidí cokoli podezřelého zpzorní a pochvíli většinou přivolají své kolegy. Každý z vašich hrdinů disponuje několika unikátnímy (víceméně) schopnostmi, které je třeba vhodně kombinovat aby vaše mise neskončila spíše než v Sherwoodu na popravišti. Netvrdím, že umělá inteligence vojáků, nebo systém podezření jsou dokonalé, ale měl jsem z nich radost.
Ve vaší základně v Sherwoodu vybíráte svůj další cíl, úkolujete své méně důležité zbojníky výrobou předmětů pro ty důležitější, nebo necháváte vybrané postavy zlepšovat své umění s mečem (lukem). Ty jednoduché (hodně) rpg prvky taky potěší.
Soubojový systém ve kterém vámi ovládaná postava provede úder podle vašeho tahu myší je velmi zajímavý a neobvyklý, byť nefunguje úplně ideálně.
Grafiku nelze rozhodně označit za detailní. Středověká města a hrady mají ale své osobité kouzlo.
Potěšil mě i český dabing, který není zrovna běžný (Bando ničemů.... co to je?..)
Během obléhání měst máte dokonce možnost učinit různé volby, jak dosáhnout céle.
Největší problém vidím v tom, že se po čase hra přece jen trochu obehraje, průběh misí je dost podobný.
Celkově ale zanechal král zbojníků jednoznačně pozitivní dojem

Pro: taktický systém,postavy,provedení středověkých měst,soubojový systém ,dabing

Proti: náplň misí je po čase příliš podobná, systém šermu není zase tak propracovaný

+27 +28 −1
  • PC 45
Spolužák na základce o téhle hře kdysi básnil, říkal jak je dokonalá a že jí hraje pořád dokola. Já se k ní nakonec dostal až ted, více jak 10 let po vydání. Namlsala mě skutečnost, že hra je od stejných vývojářů, kteří dali dohromady geniální Desperados: Wanted Dead or Alive. Bohužel i přes veškerou snahu nejsem schopen jí dokončit, protože mě to prostě ukrutně nudí.

Nemůžu říct, že by hra byla vyloženě špatná, jen jsem si představoval něco úplně jiného. Tady se stealth přístupu příliš nedočkáte, i když jsem se to tak snažil hrát, tak jsem po chvíli zjistil, že autoři s něčím takovým asi vůbec nepočítali. Rozestavení a pohyb protivníků je udělán tak, že se občas prostě nedá vyhnout masakru. Několikrát jsem se dostal do situace, kdy jsem půl hodiny zkoušel nepozorovaně projít dál, načež jsem zjistil, že to prostě nejde a nejjednodušší je vyběhnout doprostřed náměstí a všechny přiběhnuvší panáky během minuty zrubat. Bohužel hráč za to není nijak trestaný - žádný alarm přes celou mapu, konec mise, apod., naopak tenhle akční přístup se jeví jako nejefektivnější řešení. Jediný následek je ten, že se k vám přidá méně zbojníků, což je stejně úplně jedno, protože jsem jich měl po prvních misích dostatek na výrobu šípů, což bylo asi tak jediné, na co jsem tábor využil.

O side-misích neboli přepadech škoda mluvit, je to pořád na jedno brdo, odehrává se to na stejných mapách dokola, to stejné hlavní mise - procházet podesáté ten stejný hrad mě vážně neba. Nějaké představování hrdinů a jejich schopností ve speciálních misích ála Desperados tu také není, všechno se odehrává formou zdlouhavého čtení svitků válejících se na zemi.

Ve výsledku nevím jak to vlastně Spellbound se hrou mysleli. Chtěli z toho mít taktickou stealth akci? Spousta věcí tomu nasvědčuje - postavy mají speciální schopnosti včetně omráčení, svazování, přenášení těl, atd. Na druhou stranu na mapách je občas nesmyslně vysoké množství protivníků a nedostatek míst ke schování (keře, sudy, kadibudky) a hra se chtě-nechtě po chvíli mění na akční mlátičku z ptačího pohledu. Něco mi říká, že je to spíše první možnost a autoři prostě jen nezvládli level-design. Tak či tak je to pro mě nehratelné.
+25
  • PC 80
Moje dětská srdcovka, kterou si vždycky jednou za čas dám ráda od začátku. Získaly si mě především naprosto úchvatné lokace, do kterých se ráda vracím. Příběh je celkem jednoduchý, což ale vůbec nevadí, protože to zachraňují skvělé postavy, stejně jako jejich dabing (vůbec hlášky jsou perfektní), kde každá má jiné schopnosti, takže je z čeho vybírat. Pro mě je nejlepší postava rozhodně Will Scarlet a jeho "Pojď a ochutnej můj palcát". Taky je zde moc krásná hudba, která hodně přidává atmosféře. Grafika je na svou dobu solidní a má moc pěkně propracované detaily. Horší je na tom repetetivní herní náplň, protože se prakticky jedná o jednu velkou mlátičku, kdy vlastně pořád děláte dokola to samé, jen v jiných prostorách. Taky mi přijde úplně zbytečné přibližování kamery, ale to je detail.

Pro: lokace, hlášky, grafika, hudba, různé schopnosti postav, výběr postav před každou misí

Proti: monotónnost

+17 +18 −1
  • PC 100
Je mi jedno, jak moc tenhle komentář napíšu dětinsky, protože tuhle hru hraju od 8 let. Prakticky 3 měsíce po tom, co táta dovezl z Chebu v profilu zmiňovaný počítač, sestra přinesla demo Robina. tam byla pouze mise osvobození Willa Scarleta a ještě česky mluvil jenom Robin a Will. A jako obvykle v mých komentářích se nyní podíváme dál:

HRA a HRATELNOST
Hra byla a stále je podle mě perfektní. Real-time strategie jak má bejt. Spousta způsobů, jak to udělat. Obtížnost úměrně (až na jednu misi, ale k tomu se vrátím) stoupá. Hrdinové mají vlstní schopnosti, většinou někteří sdílí, ale trochu jinak.
Příběh se mi zdá velice pěkný. Hra pro děti, ale je tam násilí a bratrovraždění. Ale nastoupí Robin Hood a jeho přátelé (a více než přátelé) a jdeme do boje za krále Richarda! 100 000£ se nesežene samo.
Hratelnost je dobrá. Lezení po barácích - to je jak předvoj k Assassinům :D
Musím se přiznat, že jako desetiletý (+- rok) jsem ale u jedné specifické mise musel cheatovat. Ti, co to hráli, jistě ví u které. No jasně že ta, jak nesmim nikoho zabít :D Která jiná :D

GRAFIKA
Je to z roku 2002, ale grafika slušná. Při středním oddálení... Jednou v Nottinghamu, když se scházíte s Marianou v kostele nebo v Yorku při poradě zlejch pánů se kamera přiblíží a rozostří se obraz až z toho bolí oči. Ale nevadí, je to skoro 10 let a mockrát to tam není.
Jsou vidět letící šípy, Sherwood je krásně udělanej, lítá listí. S grafikou žádnej problém.

ZVUKY
Nejlepší část hry! Hlášky! (Na tuhle dodneška moje máma vzpomíná) TO BOLÍ! Ty si myslíš, že mě to bolí, uličníku? Krev, vnitřnosti a střeva! Umírám! Do střehu! Co? Kdo? Héj, počkéj?! Bando ničemů... Už jenom kvůli těm hláškám to stojí za to hrát. :)
Hudba je také dobrá... Pěkně navozuje atmoséru, třeba v nočním Yorku, z toho až běhal mráz po zádech.

ZÁVĚR
Prostě hra mého děství. Ikdyž máme tendence si své dětství idealizovat, já jsem tuhle hru minulej rok zase jednou dohrál a požitek se nezměnil!

Pro: Hlášky, příběh, postavy...

Proti: Ona mise :D

+14
  • PC 65
Jako milovník herní série Commandos nepohrdnu jakoukoli podobnou hrou, a jelikož už mám se Spellboundem zkušenosti díky kvalitní RTS Desperados: Wanted Dead or Alive, zkusil jsem i další kousek od těchto vývojářů s Robinem Hoodem v čele.

Vžil jsem se zde do role tohoto legendárního zbojníka z Sherwoodu a začal boj o práva prostých občanů v podobě přepadávání hradů a konvojů, dobývání nebo obrany hradů a osvobozování přátel, což se vůbec nelíbilo šerifu z Nottinghamu.

Speciální schopnosti hrdinů jsem moc nevyužíval, protože většinou vše vyřešil Malý John, který díky mému tažení kurzoru určitým směrem provedl specifický útok a omráčil jím klidně i skupinku pěti lidí, jenž následně Stutley svázal.

Jak již zmiňuje Malcolm Finch, zamrzí malá různorodost lokací, kterých je pouze devět, a to pět hradů, tři místa určená k přepadávání v Sherwoodu a zbojnické doupě, kde dochází k výrobě různého náčiní a k výcviku jednotek. Herních videí také mohlo být více než dvě, protože i když jsou horší kvality, jen intro a outro mi připadá hodně málo.

Je pravda, že mě Robin Hood: The Legend of Sherwood ze začátku moc nebavil a po první misi jsem to chtěl vzdát, ale potom jsem se zaposlouchal do nádherné hudby, což mi do jisté míry pomohlo zvyknout si na akčnější ladění hry a nakonec se mi podařilo vše dotáhnout do zdárného konce.

Pro: přepadávání hradů a konvojů, dobývání a obrana hradů, osvobozování přátel, hudba

Proti: opakující se lokace, jen dvě herní videa, občas až moc akční pojetí

+18
  • PC 75
Robin Hood je pro mě rozporuplná hra. Sice je postavena na principu Commandos, ale na rozdíl od svých předchůdců zde prakticky vše lze řešit hrubou silou a speciální schopnosti hrdinů, plížení a odstraňování jednoho stážného po druhém je spíše dobrovolné.
Hru navíc vysloveně kazí neustálé opakování map. Je pravda, že hrady (těch pět) navštívíme jednou ve dne, jednou v noci, za mlhy anebo při slavnostech a většina hlídek je odlišně rozmístěna, ale to když po páté čistím tu samou uličku, tu samou místnost anebo po dvacáté přepadávám toho samého výběrčího na té samé křižovatce je trochu ubíjející.

Na druhou stranu mě Robin bavil a podařilo se mi ho dohrál hned několikrát. Může za to jak ten správný parodický nádech tak nádherná detailní a nestárnoucí grafika. V neposlední řadě také detaily jako úkrýt, kde lze mezi misemy cvičit své svěřence v boji či je nechat vyrábět šípy a další vybavení, závislost množství přívrženců na výsledcích misí nebo žebráky, kteří za malý peníz pustí sem tam nějakou informaci.

Pro: grafika, animace, Robin Hood se k formě Commandos prostě hodí

Proti: brzy okoukané mapy, sklouzávání k akčnějšímu postupu

+22