Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 75
Herní výzva 2019 – Lovec trofejí

Už je to nějakej pátek, co sem na X360 hrál "první" díl, takže sem úspěšně stihnul zapomenout většinu herních mechanik a o čem vlastně byl. Co ale utkvělo v paměti je to, že Lara neustále napovídá, co má člověk dělat (což má údajně jít vypnout v Shadow of the TR). Tady to bylo ještě o fous horší, protože napovídá hned, v prvním dílu to člověka nechala aspoň párkrát udělat blbě.

Na začátek řeknu, že jsem si hru užil, bavila mě až do konce (dokonce jsem jí dal přednost před RDR2 a Last of Us), ale není to tím, že bych hltal příběh, ale hra jako taková je to prostě zábavná a pokud jako já patříte mezi sběrače, tak po dohrání máte zábavu na dalších x hodin.

Herní mechaniky jsou super, RPG prvky dělaj hru zajímavější a občas se člověk musí zamyslet, do jakyho skillu investovat. Craftění je taky povedený a musím ocenit, že (nejen) díky speciálním šípům se luk nestal zbytečněj po získání samopalu. Ostatně s výjimkou pistole najde celej arsenál využití až do konce hry.

Co trochu pokulhává je příběh, kterej mě nějak nedokázal pohltit. Je to prostě takový klišé, kde Lara hledá vzácnej artefakt, jde proti zlý organizaci a pomáhá hodnejm domorodcům. Je škoda, že tak ikonickej charakter jako je Lara nedokážou vývojáři napsat tak, aby člověku přirostla k srdci jako třeba Clem z The Walking Dead nebo postavy z Detroit: Become Human. Většinu času mi bylo fuk, co se s Larou děje a v cut scénách mě často rozčilovala její nablblost a naivita. Což je prostě divný, když v jednu chvíli dává někomu finisher brokovnicí do obličeje a pak hned někomu kňourá o tom, jak musí zjistit "pravdu".

Jinak je ve hře přijemě vybalancovaný střídání akčních přestřelek, stealth akce, logickejch puzzlů a akrobatickejch vložek. Navíc si to člověk může dávkovat tím, že se bude ve větších lokacích věnovat side misím a dělat nejrůznější challenge.

Celkově teda spokojenost a další díl si určitě nenechám ujít.

Pro: Dlouhá hratelnost i po dokončení hlavního příběhu; vyváženej arsenál; povedený RPG prvky; craftění, který je reálně užitečný

Proti: Slabší příběh; Lara neustále napovídá u logickejch puzzlů; charakter by mohl bejt napsanej líp

+22
  • PS4 60
Proč se, proboha, snaží z lineární TPS udělat zparchantělej open world? Jakou vepřovou hlavu napadlo udělat pískovišťové pasáže, kde je jeden jelen na metr čtvereční, o kousek dál kočkovitá šelma, o kousek dál smečka vlků, a to vše obklopeno nekonečným množstvím cenných artefaktů a obřích hrobek.

Komu přišlo jako dobrý nápad postavit děj na jakémsi ruském odboji, který místo ákáček používá luky a teprve se učí, že existují moderní technologie (jako třeba drony). Kterej hipster chtěl zasadit děj do nejméně záživného prostředí na světě?

Kdo psal ten scénář, kde Lara opět 150x přežije svou smrt a opět se choulí sama do sebe při sněhové vánici, aby se následně potápěla do ledové vody? Kdo vymyslel tak archetypální postavy? Co, proboha, vedlo tvůrce k tomu zběsilému craftění a vedlejším misím? Proč se z "lineární TPS" stalo sprosté slovo? PROČ?!

Veškeré čistokrevné TPS pasáže mě bavily (ačkoli byly hodně přehnané), tak vše kolem (příběh, postavy, open world, craftění) mi kazilo herní zážitek neskutečným způsobem. I na předposlední obtížnost je všeho dostatek. Slot pro pistoli je úplně zbytečný (na tiché headshoty stačí luk). Nepochopil jsem formu nadpřirozených protivníků, kteří nejsou ničím odlišní od lidských obrněných nepřátel.

Pochválit musím AI. Nepřátelé na vás nabíhají když přebíjíte, neustále házejí granáty, aby hráče nenechali chvíli v klidu. Akce je díky tomu skutečně dynamická, a není to jen o tom krčit se za překážkou a jednou začas vystrčit hlavu (zdravím Uncharted).

Scénář je hrozivý. Tam Uncharted vede. Něco tak plytkého a nudného jsem už dlouho neviděl, kam se hrabe film, kde se aspoň dočkáme něčeho, co mělo fungovat jako překvapení. Tady nic takového nehrozí. A nejhorší je, že mně byli nějací Rusáci úplně putna. Vůbec jsem jim nechtěl pomáhat, nebyli mi sympatičtí a tudíž mi scházela motivace.

Nicméně, nejhorší jsou ty open world pasáže a craftění - dva prvky, které mě během hraní stihly neskutečně otrávit.

edit: úplně byh zapomněl na vypíchnutí skutečnosti, že Lara je sice děsně citlivá archeoložka, ale při cestě za pokladem se neštít zbořit, zničit a znesvětit kdejakou prastarou památku.

Pro: grafika (na PS4 zatím nejlepší), fps (i když stabilních 30 to není ani náhodou), lineární pasáže

Proti: craftění, open world pasáže, občasná nutnost teleportace, příběh, vedlejší postavy, Lara není moc hezká

+21 +28 −7
  • PS4 90
Herní výzva 2019 – Hra roku
Tímto dílem oslavila série Tomb Raider dvacet let. Takže máte možnost vybrat si v oblecích Laru z původních dílů. Nejdřív sérii jsem hrál na PC, pak na PS2 (Legends), restart série na Xbox360 a teď další díl na PS4. Nehrál jsem úplně každý díl, ale i tak je to srdcovka.

Lara tentokrát pátrá po artefaktu, který zničil jejího otce – po profesní i osobní stránce. Po artefaktu naneštěstí pátrá i zlá korporace. Kdo hrál předchozí díl tak nebude překvapený, protože se hra drží ve vyjetých kolejích. Na počátku skoro nic nemáte a lepší zbraně nebo vylepšení buď dostanete v určitém bodě příběhu nebo u ohně. Klasika. Přijdete k ohni, a otevře se vám nabídka na vylepšování dovedností, upgrade vybavení nebo zbraní. Takže se vyplatí sbírat bedny součástek nebo lovit různá zvířata. A z keřů si můžete craftit léčení.

Kromě hlavní příběhové linky jsou tu vedlejší mise, které zadávají další lidé. Většinou jde o věci jako vysvoboď dva lidi, sestřel x dronů nebo sežeň maso. Pak jsou tu taky challenge, které můžou prodloužit herní dobu a je na vás jestli je chcete plnit nebo vás to štve. Třeba sestřel x terčů, spal x plakátů a podobně.
Pro sérii jsou typické různé hrobky, kde kromě nalezení artefaktů musíte nejdřív splnit nějakou prostorovou hádanku. Já si hraní užil a těším se na další díl.
+12 +14 −2
  • PS4 85
Herní výzva 2020: Heuréka!

Druhý díl rebootu série opravdu není k zahození, líbí se mi zasazení, příběh i lokace. Střelecký model byl na konzoli občas peklo, ale dalo se to přežít.

Pro: příběh, lokace

Proti: asi nic

+5 +8 −3
  • PS4 60
První díl se mi líbil, ale Rise of the Tomb Raider je pro mě zklamáním. Příběh je jedna velká hrůza a prostředí mě taky nenadchlo. Grafika celkově je pěkná, přestřelky často zábavné. Ve hře jsem narazil i na technické problémy.

Pro: Grafika, animace, souboje jako takové

Proti: Příběh, Postavy

+2 +8 −6