Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

< >
  • PC 60
Vladař a jeho mág vyvolají vaši duši z očistce a uvězní ji v nemrtvém těle, abyste jim sloužil jako loutka bez vlastní vůle, a plnil jejich úkoly. To vás docela naprudí. Když poslušně (jinak ani nemůžete) odcházíte plnit úkol, potkáte na hradě strážného.
Vy: Hej ty tam, potřebuju se na pár věcí zeptat.
Strážný: Odprejskni, s mrtvákama se nebavím!
Vy: Aha. V tom případě tě tu vykuchám a tvé vnitřnosti úhledně rozprostřu po podlaze.
Strážný: Ech, pane, co byste ráčil potřebovat vědět, pane?


První dojem byl výborný, přišlo mi osvěžující zahrát si za nasraného vzkříšeného válečníka, který se svou náladou netají, a rozhodně nehodlá jako nějaký dobrosrdečný blbeček (z každé druhé hry tohoto typu) běhat a plnit vesničanům úkoly. Hodlá splnit úkol, ke kterému ho oživovací kouzlo nutí, a přitom se ideálně pokusí zjistit, jak by se to kouzlo dalo prolomit, aby získal zpět svoji vůli. Bohužel dobrý dojem z nastavené nálady nevydržel dlouho, protože scénaristé si usmysleli, že Revenant bude v podstatě v každém rozhovoru mluvit úplně ve stejném stylu (nasraně a výhrůžně) a pak to nechali nadabovat člověka, který to úplně neuvěřitelně přehrává s důrazem na každé vyslovené slovo. Takže ona nálada se poměrně rychle zají.

Ale to byl pouze úvodní dojem, pojďme k samotné hře. Hned ze začátku mě oslovila grafika, velice se mi malovaný styl líbil. Postavy složené z pár polygonů už tak hezké nejsou, ale jde to. Bohužel se to celé hýbe v nízkých FPS (15?), takže statické obrázky vypadají lépe než hra v běhu, ale dá se to skousnout. Taktéž musím vyzdvihnout hudbu, je perfektní. Naopak práce s inventářem, předměty, kouzly, mapou, to je hrůza. Všechno je extrémně neohrabané, a bez kompletního přečtení manuálu bych nebyl schopen ovládat polovinu věcí.

Soubojový systém se mi líbil. Je mnohem taktičtější, než bývá v hack&slash zvykem, člověk musí uhýbat, hlídat si staminu u každé rány, rozhodovat se mezi několika druhy úderů, má komba, atd. Hru to dělá zajímavější a u soubojů s nepřáteli se člověk musí více snažit (a nepřátel nemusí být tolik).

Hru jsem nedohrál, ani zdaleka. Proběhl jsem několik úvodních lokací, a herní zážitek pro mě zabila kombinace několika faktorů - obnovování nepřátel, výhledu do stran, a fungování mapy. Herní obrazovka je extrémně přiblížená, fakt vidíte jen pár kroků kolem sebe (a to za předpokladu, že se v manuálu dočtete, jak schovat postranní lišty, jinak fakt nevidíte skoro nic). Zároveň máte mapu, ve které (velice hrubě) vidíte celý svět, rovnou odkrytý. To by se mohlo zdát jako usnadnění, ale není, protože tím pádem nevíte, kde jste již byli a kde ještě ne. Takže když něco hledáte, tak snadno můžete projít lehce kolem toho a nespatříte to, protože máte malý výhled. A mapu na orientační pomoc si nemůžete dovolit nechat otevřenou, protože byste měli herní výhled ještě menší :-) Mapa samozřejmě nejde oddálit tak, jak by to bylo potřeba (rozlišení hry to ani nedovoluje) a posouvání mapy je za trest. A teď do toho započtěte fakt, že nepřátelé se téměř okamžitě obnovují. Takže zabijete potvoru, poodejdete pár kroků, za 10s se vrátíte zpět, a ona tam opět stojí. Až dost váhám, jestli to není nějaký bug způsobený dnešními rychlými procesory nebo tak něco, ale nepodařilo se mi k tomu nic na netu najít. Každopádně procházení světa je takto o to horší, protože chodit kolem a kolem je extrémně únavné, když se vám každých pár kroků hned všichni nepřátelé obnoví. Jako příklad můžu uvést vchod na hřbitov hned v úvodní lokaci, který hlídá silná potvora - Styxx. Udolám jej, vejdu na hřbitov, a o pár kroků dál je márnice hlídaná dvěma velkými pavouky. Začnu couvat, a nacouvám do Styxxe, který se tam samozřejmě mezitím obnovil. Po smrti a loadnutí tentokrát lákám pavouky na trochu jinou stranu. Povede se mi vytáhnout jen jednoho, tak ho trošku odvedu, zabiju ho, a jdu pro toho druhého - ale ejhle, oni jsou tam opět oba dva. Než jsem toho jednoho zabil a došel zpět, opět se tam obnovil. Možná je to bug, možná to tak má být, ale je to šílené. Herně (soubojově) jsem to dokázal ustát a poradit si, ale v kombinaci s nízkým výhledem a špatnou mapou to byl pro mě příliš frustrující prvek, který jsem nedokázal překousnout.

Škoda, ze začátku Revenant opravdu pěkně navnadil. Bohužel, v současné době už jej ale nepovažuji za dostatečně hratelného, kvůli některým technickým omezením, některým designovým volbám, a poměrně těžkopádnému ovládání rozhraní.
+17
  • PC 80
Jelikož za chvíli bude v kinech nový film od Alejandra Iňarrity se stejným jménem, za který už snad Leo toho Oscara dostane, proč nenapsat komentář na tuhle mou příjemnou RPG vzpomínku z konce tisíciletí.

I když sám Revenant vypadá jak nějaký bůh metalu, samotná hra je vcelku skromná. Začíná naprosto parádním intrem, který dodnes považuji za nejlepší "němý" intro všech dob. Příběh? Průměrnej. Nu co, je to přeci jen akční RPG, ty nikdy na ten příběh nebyly. (Fandové Diabla - haters gonna hate) "Zlý kult dělá neplechy, povolejme tedy z pekel mocného badass válečníka, aby si s nimi poradil." ... A taky poradí. Sám hrdina Lock je vcelku sympaťák, v rozhovorech je někdy až přehnaně dramatický, ale i tak jsem si ty jeho anti-hrdinský proslovy hrozně užíval. Boj je špičkovej. Trénování u mistra (z dálného Východu?? Da fawk is he doing here?) vám pokaždé vynese sérii komb, které při boji můžete na nepřítele použít. A že je to někdy radost to sledovat. Různorodost nepřátel je uspokojivá, někdy vám dokážou nechutně zatopit, někdy si je podáte pár ranami s naprostou pohodou. A ani mi nevadilo, že se často respawnují, aspoň to budou zkušenosti navíc. Hrozně pěkná je také grafika. Město, lesy, jeskyně atd., to všechno se line ve velice příjemných barvách, na které se poté po dohrání příjemně vzpomíná.

Hroznej bordel jsem ale měl v inventáři. Je nechutně nepřehlednej a hnusnej. A vždycky když chci otevřít nějakou truhlu nebo dveře, musím v něm vždy najít všech těch 65752378694345 téměř identických klíčů, které jsem v průběhu hry posbíral, a postupně zkoušet, který z nich je ten pravý. A skillení je taky na prd. Až v mnohem pozdější fázi hry jsem zjistil, můžu pěstovat taky něco jinýho, než je strength a odolnost. Možná proto taky moc nefungovala magie. Pokud se člověk ale do magie přeci jen dostane, je to parádička, efekty to jsou pěkný, firebally nikdy nikde neomrzí. Jo... a bloudil jsem. Revenant miluje labyrinty, to jako fakt.... Vážně.... Fakt. Hodně. Miluje. Labyrinty.......Ach jo...

Hudba je pěkná, především v ukázkách. Co se týče samotné hry, tak totálně vládla v jeskyních. Dávala pocit úzkostného tajemna, izolace a temných tajemství, jenž hlubiny ukrývají. Taky tam toho je dost, než se z toho člověk vymotá... brr. Revenant se mi hrozně příjemně hrál. Na hrách z přelomu století jsem vyrůstal, takže tohle je pro mě hezká nostalgická parádička, ke které se jednoho dne zase rád vrátím. Proč se vlastně jmenuje Lock? Proč ne obráceně...Kcol? To by bylo víc cool.

Pro: Intro, hratelnost, boje, hudba, grafika, hl. hrdina

Proti: Inventář, skillování postavy, labyrinty... hodně labyrintů,

+28
  • PC 95
Revenant je možná zbytečně opomínejný hack and slash titul, který Eidos udělal v době, kdy už pomíjela sláva Diablo jedničky a na dvojku se teprve čekalo. Naprosto mě dostal úžasným vizuálem (pastelové svítící barvy), velmi brutální pojetí soubojů, úžasný hudební doprovod (spolu s HOMAM III, Deus Ex a Freedom fighters ten nej ;), parádní bojová komba od mistra bojových umění.

Celá hra se dala hrát jako klasická japonská Tekken bojovka jen na klávesnici, avšak jak se dostala ke slovu myš byla to větší zábava. Hlavní hrdina si vybíral z pestré palety zbraní a kombinoval runy nalezené různě na mapě, aby získal nová kouze - geinální systém kombinování run. Na téhle hře jsem miloval všechno, od dechberoucí hratelnosti, dlouhých hodin soubojů s příšerami (které se mezi sebou praly, pokud šlo o "znepřátelené" tvory) a ze všeho nejvíc revenenat atmosféru. Pokračování by bylo víc než skvělým dárkem. Nezbývá než doufat, že vydají na GOG, jelikož hra má problémy fungovat rozumně pod w7 (i pod XPčky bylo náročnější rozhodit)

Za sebe plně doporučuji

Pro: Grafika, hudební doprovod, tajmený příběh, souboje s příšerami

Proti: Dosti nemastné a neslané finále, RPG prvky byly spíše do počtu

+15
  • PC --
Poprvé jsem hrál demo. Bojový systém té doby byl opravdu velice kvalitně udělaný a ani neznám jinou hru která by to měla podobně. Když později vyšla plná verze v časopise Level, strašně mě zamrzelo, že hra nejde čistě či nějak normálně rozchodit na WinXP a vyšších verzích.

Pro: combat, pěkné a nápadité RPG

Proti: nefunguje na WinXP a výš

+2 +4 −2
  • PC 90
Revenant mě naprosto dostal intrem, tedy zejména tou muzikou. Pak to bylo lepší a lepší.

Příběhy o ztracených láskách a mučednících snad nikdy neomrzí, zde je příběh navíc vyprávěň jen tak "mimochodem" a hra se soustředí spíše na boje s nepřáteli - i tak mě ale právě příběh táhnul dál a dál a dál.

Na rozdíl od takového Diabla, kde jen člověk chodí a kliká tupě myší, zde se postava vylepšuje nejenom číslíčky, ale také údery a kopy, které se postupně učí. Samozřejmě si můžete vybrat i cestu magie, ale to já nedělám, protože mě to nebaví (takže nevím, jak moc je to za mága těžké/lehké).

Lokace se střídají, nepřátelé taky (ale většinou jen mění barvy nebo jsou rychlejší), ovšem co je zásadní, jsou bossové - každý boss jinak vypadá, má jiná animace a je ho nutno zdolat jiným způsobem - navíc vás po jeho zdolání odmění hezká animace - stejně tak v případě vaší smrti...není to prostě tak, že vám dojdou životy a konec. Dojdou vám životy, bossák se k vám přiblíží a rozpůlí/rozsedne/sní vás.

Hra je ukrutně krátká a poslední lokace je ukrutně nudná. Stejně tak celkové vyvrcholení se mi nelíbilo.
V druhém dokončení hry mi zabránil bug, což asi není úplně dobře.

Jinak je ale Revenant nejlepší akční rpg, jaké jsem kdy hrál. S příběhem, rozporuplnými charaktery, pěknými filmečky a prý i dobrou muzikou (to nemůžu posoudit, ta mi nikdy nefungovala).

Pro: systém boje (komba), příběh, videa, ZVUKY, město, charaktery, boje s bossy

Proti: délka (krátkost), finále, Revenant se občas zasekne o strom/kámen...

+22
  • PC 80
Hned v úvodu musím vyzdvihnout nádherný bojový systém, který je na tu dobu opravdu velmi propracovaný a opravdu znám málo izometrických RPG, které takhle kvalitní soubojový systém mají (je vůbec takové?:)). K dispozici máte velkou škálu různých komb a seků, to vše vás postupně učí mistr boje, na kterého narazíte chvíli po startu hry. To vše ještě zlepšoval zajímavý a napínavý příběh, zajímavý systém učení kouzel (kombinací run), svižnost a atmosféra. Nevýhodou je, že znovuhratelnost jaksi pokulhává, protože při opětovném hraní vás již nečeká nic nového (žádné náhodně generované předměty, žádný výběr povolání a kvůli jisté lineárnosti plníte neustále stejné úkoly). Dále mi vadil menší počet předmětů, které se navíc liší pouze obranou a útokem (žádné speciální bonusy tedy od předmětů nečekejte) a nejvíc mě dorazila finální pasáž hry - bloudění v pekle, které bylo opravdu velmi nezáživné. Celkově bych řekl, že je to zajímavá hra, ale tak pro jedno až dvě dohrání, většina hráčů asi nejvíce ocení velice kvalitní systém soubojů, zajímavý příběh, ale na druhou stranu příliš nenadchne lineárnost a slabší druhá polovina hry a především otřesná finální pasáž.

Pro: Systém soubojů, kouzla, příběh

Proti: Lineárnost, Předměty, druhá polovina hry ( především pak záverečná část).

+18
  • PC 70
Královská dcera byla unesena nebezpečnou sektou, proto je ze záhrobí vyvolán mocný duch válečníka - Revenant. Bude muset čelit nejen stovkám nepřátel, ale také intrikám a zradě. Příběh se dobře rozjíždí, aby se brzy zvrhl v průměrnou klikačku. Konec hry je nudný a boje se stále znovu opakují. Vybít úroveň, vybrat truhlice, najít krystal a pak do další úrovně. Je to škoda, protože jinak je Revenant zajímavé akční RPG a do poloviny mě i dost bavil.

Bojové triky se hráč učí u mistra ve městě a je možno sestavit několik ran za sebou, pro dosažení nejvyššího účinku. Jen se mi příliš často stávalo, že postava dělala bojové cviky a nepřítele měla za zády, nebo se pořád o něco zasekávala. Mapa je malá, není na ní nic vidět, úrovně jsou si hodně podobné, nepřátelé se pořád obnovují, některé mapy připomínají bludiště a snaha zjistit kde vlastně jsem, mi zabírala podstatnou část hry.

Uložené savy mají uvnitř velké množství malých souborů a práce s nimi počítač silně zatěžuje. Uložení a načtení hry je mimořádně zdlouhavé.

Pro: výuka boje, grafika, bojová komba, tajemno

Proti: orientace, mapa, opakující se akce, dlouhé nahrávání a ukládání

+15 +16 −1