Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Resistance 3

06.09.2011
76
23 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Save humanity from extinction.

V srpnu 1957 uplynuly od invaze Chiméry do Spojených států víc než čtyři roky. Většina přeživších získala vůči mimozemskému viru imunitu, tím však dobré zprávy končí. Organizovaný odpor konvenčních armád nadobro ustal a lidé přežívají v izolovaných enklávách. Jednou z nich je oklahomské městečko Haven, kam se po mnoha letech služby uchýlil desátník Joseph Capelli. Vzal si Susan Farleyovou, jejímž adoptivním bratrem byl jeho někdejší velící ze SRPA, Nathan Hale. Věčně se skrývat nelze, a tak jednoho dne chiméří eskadra smrti při dočišťovací operaci najde i místo, kde manželé v malé komunitě vychovávají syna. Dříve Joseph bojoval za vlast, té již více není a jediné, na čem mu skutečně záleží, je rodina.

Mnoho Chimér od porážky lidstva zdivočelo a platí mezi nimi sežer, nebo buď sežrán. Za této situace vyrazí Capelli z jihozápadu bývalých USA do liduprázdného NY, aby zničil portálovou věž mimozemských vetřelců. Závěrečný díl trilogie upouští jak od nošení maximálně dvou zbraní, tak od autoregenerace zdraví z Resistance 2 (2008). Opět využíváte všechny nalezené zbraně jako v Resistance: Fall of Man (2006). Resistance 3 podporuje stereoskopické 3D a vedle DualShock 3 gamepadu jde hrát i s pohybovým ovladačem Move, popřípadě s Sharpshooter nástavcem. Servery pro kompetetivní hraní až šestnácti lidí běžely do 8. dubna 2014. Zůstala možnost kooperativní kampaně pro dva na rozdělené obrazovce.


Poslední diskuzní příspěvek

takže R3 dohráno - rovnou na těžkou obtížnost - nyní se mi tam otevřela/zpřístupnila nová ještě těžší obtížnost - takže někdy později si to zase zahraju. playlist - moje komplet hraní ve 3D (asi 17 hodin); Měl jsem problém s výběrem zbraní - pomocí šipek šly těžko vybírat a později některé zbraně vybrat ani nešly - napřed jsem zkoušel přepínat z klávesnice a myši na klasický ovladač pro výběr zbraně ale to byl zbytečně zdlouhavý opruz - naštěstí jsem si vzpomfěl že z druhé strany té klávesnice (Hori tactical commander) je tlačítko pro přepnutí kláves a té otočné páčky - takže jsem prostě vždy hru zapauzoval - přepnul na ovládání páčkou - vybral si tu zbraň která vůbec pomocí šipek nešla vybrat - a zase si přepnul ovládání pohybu zpět na šipky/klávesy.

Jo a taky pro přesné míření pomocí mířidla zbraní bylo potřeba samozřejmě zavřít jedno oko (kvůli tomu 3D) - jako ve skutečnosti.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS3 85
Třetí Resistance mi sedl. A překvapivě hodně. Občas lidé tomuto dílu vyčítají vyšší obtížnost. Jako startovní hru na PS3 bych to rozhodně nedoporučoval, ale obtížnost je v mezích normy. Na střední obtížnost jsem umíral jenom občas. Ovládání gamepadu mi už, po nějaké době z PlayStationem, nedělá problém. Postupné startování citlivosti kurzoru je skvělá věc. Jaký velký rozdíl oproti starším kusům typu Medal of Honor: Frontline, které to nemají a kde musíte při každém míření těžce cukat kurzorem. Navíc, autosave je v třetí Resistance doslova na každém kroku.

Ze začátku jsem byl trochu vyjukaný z návratu lékárniček. Někdo by řekl, že to zvýšilo obtížnost. Já říkám, že to změnilo styl hraní. Moc se nevyplatí opatrně vykukovat z poza rohu a z dálky ostřelovat nepřítele s tím, že občas schytáte nějakou tu ránu. Tady je potřeba být v kontaktu s nepřítelem. Být v kontaktu s jeho lékárnami. Odhadem každý třetí emzák má za pasem připevněnou lékárnu. Bez nich dlouho nepřežijete. Díky tomu se z Resistance stává pořádná řežba.

Potěší možnost opět nosit všechny zbraně u sebe. Je super mít možnost vybírat si zbraně podle nálady a ne podle toho, co hra zrovna dovolí. Každá zbraň má něco do sebe. Mě nejvíc pomáhala brokovnice a ta zbraň, co dokáže prostřelit zeď. Možnost jejich vylepšení je taková malá odměna za používání. Proč ne, mě to přišlo fajn. Stejně tak bossové, kteří jsou naprosto přirozneně zakomponovaní do děje. Člověk by si ani na první dobrou neřekl, že bojuje z bossem. A souboje s nima jsou parádní. Slušný pokrok oproti minulému. Jediné, co mi trochu chybělo, byl boj po boku lidské armády (která už není). Naopak poprvé v sérii zažijete boj proti lidským protivníkům.

Atmosféra hry je skvělá. Temný zdemolovaný svět, který už nenabízí příliš radosti. Přeživší se schovávají a snaží se v přicházející stálé zimě přežít. Celé je to trochu komixově laděné a nebere se to moc vážně. Děj je plný profláklých a nesmyslných klišé, které je opravdu potřeba nebrat vážně. Například scéna, kdy hrdina přijde k rádiu u kterého hraje gramofónová deska. Nemuselo by to být nic moc divného, až na to, že je očividně jasné, že toto místo lidé ani elektřina už dlouho neviděli. Halucinace zmrzlého hrdiny? Možná.

Konec je tak přestřelený, že jsem dlouho přemýšlel, zda už hrdina dávno neumřel před ním a zda to není jen projekce jeho snů. Podivná představa. Zároveň i děsivá. Kdyby to tak opravdu bylo, hra by měla velký přesah. Beznadějnost celé situace je očividná už od začátku.

Pro: perfetní atmosféra, abstraktní příběh, který můžete milovat i nenávidět, možnost nosit všechny zbraně, nezničitelný všední hrdina, ke konci už opravdu hodně solidní mindfuck

Proti: některé části v New Yorku jsou trochu frustrující, hnutí odporu je v troskách

+18
  • PS3 65
Na završení trilogie o invazi chimérského šmejdu jsem se upřímně těšil. Hra se v druhém dílu posunula správným směrem a závěrečný cliffhanger velmi navnadil na možné epické vyústění v dílu třetím. A asi i právě proto mě Resistance 3 do určité míry docela dost zklamal.

Tentokrát už není hlavní postavou Nathan Hale, ale hrajeme za jeho bývalého spolubojovníka Josepha Capelliho. Populace pozemšťanů je prakticky vyhlazená, nad New Yorkem zeje ohromná červí díra, a hráč jen očekává příchod tajemných původních chimér. Zatímco dvojka jakoby prvnímu dílu z oka vypadla, třetí díl působí hodně jako jiná hra. Prostředí, kterými Joe prochází, jsou ryze postapokalyptická a zatímco první díly byly intezivní válečné hry, ve trojce je hráč na většinu věcí sám. A tedy v momentech, kdy hra měla dle mého spíše vrcholit a přinášet epickou poslední bitvu, se hráč plahočí v nekonečných podzemních tunelech a temných sutinách a celá hra je nepochopitelně spíše komorního rázu. Chiméry navíc vypadají docela jinak, mimozemské technologie úplně jinak a zbraně jakbysmet.

Podivné zásahy provedli tvůrci i do gameplaye. Vrátili do hry nošení všech zbraní, lékárničky a absenci auto-healu. Plynulost z hraní je rázem tatam a kvůli nízké výdrži hlavního hrdiny (na normální obtížnost) se ze hry stává poměrně frustrující záležitost. Lékárniček je málo, munice je málo a na některých místech se na hráče valí naprosto absurdní množství a oproti předchozím dílům o dost odolnějších nepřátel. Často mi ani nezbylo nic jiného, než zavřít oči a lokací prostě sprintem proběhnout. Kdo chce hrát obecně run'n'gun stylem, tak na to může rovnou zapomenout. A opatrný styl se také moc nenosí, protože jednak jsou nepřátelé až nechutně přesní, takže nějaké krytí za překážkami až tak dokonale nefunguje a jednak jich hodně nosí zbraně, se schopností prostřelit pevný povrch, takže chtě nechtě je potřeba být neustále v pohybu a být vystaven smršti kulek. Možná, že su prostě lama, ale takhle si zábavnou a férovou akci moc nepředstavuju.

A ve finále mě zklamal i samotný příběh, který to, co tvůrci nakousli finálním cliffhangerem ve dvojce, nakonec nestihli vůbec řešit. Namísto toho se snaží vydírat rodinným patosem, hráči se neustále předhazuje Capelliho ohavně vymodelovaná rodina (zejména Jack vypadá jak malej hitler) a tak celkově to na mě po emoční stránce vůbec nefungovalo a působilo jako nepochopitelný kvalitativní krok zpátky.

Nemůžu říct, že by Resistance 3 byl špatná hra. Pořád je to docela zábavná střílečka se snahou vyprávět i nějaký ten příběh. Problém vidím především v nevhodně nastavené obtížnosti, která mi bránila si akci užít a v nedůstojném dějovém zakončení téhle do poslední chvíle poměrně zajímavé mimozemské invaze.

Pro: grafika, místy prostředí, místy hratelnost, slušná délka, hudba

Proti: nevyvážená, často frustrující obtížnost; absurdní respawn, podivný příběh, nehezké modely postav, nekonzistence a nevyužití lore, fps dropy

+16
  • PS3 70
Resistance 3 je ztělesněním jednoho záhadného trendu - konzolových FPSek, které se vyžívají ve vlnách neustále se spawnujících nepřátel a úkolech typu "braň pozici", "braň kolegu". Tyhle postupy jsou diskutabilní i u PC, ale na konzolích vše komplikuje fakt, že hráč je odkázán na méně pohodlný ovladač (Resistance 3 teda podporuje i Move, ale to jsem zkoušel asi tak pět minut a oslněn jsem nebyl) a nepříjemných 30 FPS. Těch mimochodem hra dosahuje jen v těch lepších chvílích, často se pohybuje tak nějak kolem pětadvaceti.

Toto spolu s neregenerujícím se a rychle ubývajícím zdravím + velice přesnými nepřáteli dělá z Resistance 3 skutečně nadprůměrně obtížnou hru. Bohužel je to obtížnost spíš otravná a frustrující, než motivující (pro srovnání: například závěrečný bossfight v prvním Doom Eternal: The Ancient Gods je ultratěžký, ale testuje hlavně hráčův skill a ne nervy a jeho hraní je zábava). 

Otravné pasáže se však naštěstí střídají s těmi poměrně chytlavými a hra dovede zaujmout svou atmosférou, velmi podpořenou výborným grafickým designem. Sálá z něj zjevná inspirace Killzone, jejíž kvalit tvůrci nedosáhli technicky (hra běží v nižším rozlišení a horším frameratu), ale umělecky se jí občas docela přiblížili. 

Všeho všudy jde o jednu z těch Playstation exkluzivit, které nejsou úplně zlé a v dílčích ohledech jsou povedenné, nicméně jejich ignorováním hráč o nic zásadního nepřijde.

Pro: grafický design, zábavné zbraně

Proti: vysoká obtížnost ze špatných důvodů, slabý výkon, hordy respawnujících se nepřátel

+15 +16 −1