Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Red Faction 2 jsem si nainstaloval se skřípěním zubů po dohrání jedničky. Pamatuju si, jak mě ta hra ukrutně nebavila a v roce 2003 jsem ji považoval za jednu z těch nehorších stříleček. Čas sice některé věci ohladil, ale spousta výtek zůstala jak je vidět z hodnocení 50%.

Hned na úvod Vás praští do očí odporná konzolová grafika. To se projevuje tak, že je všechno přebarvičkované, uhlazené, zbraně vypadají jak hračky, nepřátelé barevní jak z indického filmu (myslím to oblečení) a hlavně to všechno působí jako animáč a ne jak sci-fi.

Pak je tu příběh. Příběh je takový že skupina žoldáků je zrazena stalinistickým diktátorem Sopotem, a proto se ho rozhodnou sesadit. Jak už to bývá, v týmu Vás je šest, ale většinu práce uděláte sami, přičemž slavného diktátora sesadíte během pár misí, načež přichází ZVRAT a to že se Váš velitel rozhodne stát také diktátorem a Vy musíte sesadit i jeho. Je to zkrátka katastrofa a to nejen námětem, ale i dialogy a vším okolo. A kdybyste ho chtěli sledovat, tvůrci vám ukáží fakáče, protože otitulkované nejsou ani animace, ani rádiové vysílání. Pokud neumíte anglicky, netušíte kdo Vám co do rádia povídá a i když anglicky umíte, v zápalu boje nemáte čas to vnímat. A kde je spojitost s prvním dílem? Netuším.

No grafika a příběh není všechno, pustil jsem se tedy do samotné hry. První co mě rozzuřilo je nepřítomnost autosave, potažmo jakékoliv save. Hry, které natahují herní dobu checkpointy a tedy opakováním úseků mají z principu u mně vroubek a to i klasiky jako Far Cry. Není mi náct, abych měl čas trávit hodiny opakováním jedné mise.

No pak to kupodivu začne být celkem dobré. Mise jsou svižné, možná ještě svižnější než v jedničce, neustále se mění prostředí a jsou plné nepřátel. Na jejich likvidaci získáváte stále vymazlenější hračky. Nechybí výborný kulomet s granátometem či jeho vylepšená verze, která umí číst nepřátelské statistiky. Později se dočkáme pásového kulometu, rail-gunu (který jsem tentokrát moc nevyužil), několika sniperek, raketometů, přísavných bomb a tak dále. Kdyby to bylo málo, opět můžeme využívat nejrůznější vozítka a zatímco ponorka je pomalá a neohrabaná, jízda v brutálním mechovi nebo ultimátním tanku (s kulometem a dělem) nemá chybu.

Nepřátelé jsou lidi a něco jako nano-zombíci (neptejte se), jsou tupí až běda, ale je jich hodně a ke konci hodně vydrží. S tím je hra postupuje získáváte stále lepší zbraně, takže odolnější nepřátelé kucháte mocnou palebnou silou. Celý fyzikální dojem je ale divný, protože tuhost nepřítele spočívá v tom, že stojí, vy do něj kropíte a jemu to nic nedělá a najednou až má dost se zkrátka sesune k zemi. Hádám že je to dar z konzolí.

Nicméně jak jsem psal, mise mají spád, řežba je to slušná, často odemknete nějaký bonusový úkol, prakticky všechno je zničitelné a i přes všechny výtky jsem se docela bavil. Béčkově, ale bavil... celých 5 hodin. Po pěti hodinách totiž narazíte na hlavního šéfa, vykucháte ho, shlédnete slušnou animaci a konec. A to je málo... dohrát hru za den poctivé 10-15 hodinové pařby je OK, ale za 5 hodin to je výsměch všem co si hru koupili.

Pro: Dobře si zastřílíte

Proti: Příběh, konzolová grafika, nemožnost ukládání, krátké.

+12
  • PC 65
Jelikož jsem druhý díl hrál bezprostředně po dohrání dílu prvního, čekal jsem neméně kvalitní pokračování nejen po stránce grafické, ale i herní. Jenže hned po úvodní desetiminutovce jsem byl trochu rozčarovaný. Jak jsem se později dočetl, hra má konzolový původ, nemohu tedy jinak, než že druhý díl je krok zpátky.

Hraní jsem několikrát přerušil a vrátil jsem se až po několika dnech. Pomohlo to. Ten pocit, že se znovu těším, až budu pokračovat, se chvílemi i dostavoval. Zhruba od druhé poloviny hry mě některé levely začali i trochu bavit.

V celkovém hodnocení se tento díl však příliš nepovedl. Po fantastické jedničce je to spíše zklamání. Sice na najde několik vydařených levelů, díky kterým se hra nepropadá ještě níže, ale jako celek hra působí nudně a šedě. Respawn nepřátel hře také moc nepřidá. Pozitivní je snad jedině geo mód, kterým se dá poničit spousty zdiva, ale stejné jako v díle prvním jsem ho prakticky nevyužíval.

Druhý díl tak mohu doporučit jen skalním příznivcům série Red Faction nebo těm, kteří si dopřejí i méně kvalitní střílečku za cenu určitých kompromisů.

Já jsem sice rád, že jsem hru dohrál, ale předpokládám, že se k ní už nevrátím. Za celou dobu hraní se nedostavilo nic, co by po dohrání zůstalo jako krásná herní vzpomínka.

Pro: Geo mód

Proti: Chybí atmosféra z prvního dílu

+10
  • PC 50
Red Faction 2 jsem si chtěl zahrát už od přečtení recenze v dobovém Levelu skoro před 14 lety, ale nějak to nevyšlo. Už před tak drahnou dobou hra ukázala, jak vypadá původně slušná konzolová střílečka na PC. Blbě. Průměrnou akci s tupou AI a hloupě podaným příběhem zachránil pouze solidní Geo Mod a to, že za 4 hoďky skončila a nestihla tak unudit líným game designem.

Dnes je tak z Red Faction 2 spíše jen artefakt, který můžete ukázat komukoliv, kdo stále trvá na tom, jak jsou dnešní střílečky hloupé. Omyl. Byly hloupé vždy. Jen se na to snadno zapomene.

PS: Až v titulcích jsem si všiml fun factu, že mezi dabéry byl Lance Henriksen a Jason Statham :)
+11
  • PC 50
Red Faction 2 působí hrozně tuctově a průměrně. Sice hráč dostane spoustu zbraní, ale použivá jich zlomek. Nepřátelé taky nepřekvapí ničím zajímavým, snad jen nepříjemností respawnu, kde se v některých oblastech chrlí do nekonečna. Souboje s bossy to je taky radost zvláště s tím posledním.

Pasáže ve vozidlech jsou celkem zábavné, jen celkem krátké. Když už je řeč o krátkosti tak i hra trvá tak okolo 5 hodin, což je zde naštěstí plusem. Příběh je zde jen do počtu, není nijak zajímavý.

Tento díl Red Faction je zkrátka zklamáním. Selhává v zábavnosti, i ten pocit ze střílení a nepřátel je nemastný a neslaný.
+14
  • PC 70
První Red Faction byl v mnoha ohledech originální střílečkou. Na dvojce se bohužel silně podepsal konzolový původ a trable s tím spojené. Všechny objekty jsou strašně veliké, HUD působí nabobnale, lokace jsou naopak hrozně stísněné a obtížnost je nastavená velmi nízko.

I přes to všechno je druhý Red Faction dost zábavný a rozhodně doporučuji nedávat na první dojem, který by mohl leckoho odradit. Herní doba se zastaví na pěti hodinách, což je ale spíše klad než zápor. Hra má díky tomu hodně solidní spád a herní náplň působí rozmanitě. Klasické chodící mise jsou oživovány jízdou v různých vozidel, od tanku až po ponorku či mech. Ačkoli se druhý díl k mé nelibosti odehrává na Zemi, prostředí působí vcelku zajímavě a tvůrci hodně střídají lokace, což úspěšně zamezuje stereotypu. Co už se mi tolik nelíbilo, byl ten slavný geomód, který byl opět, až na pár naskriptovaných míst, prakticky nepoužitelný. Rozstřelování zdí vypadá sice efektně, ale lokace jsou většinou tvořeny z nerozbitných zdí, které těmto destruktivním hrátkám brání. I ten občasný nekonečný respawn nepřátel si mohli tvůrci odpustit. Naštěstí nebyl tak častý.

Verdikt: Druhý Red Faction je hodně solidní střílečkou, ale to je asi tak všechno. Po parádní jedničce bych od Volition čekal trochu víc.

Pro: hratelnost, rozmanité lokace, intenzivní přestřelky, mise ve vozidlech

Proti: malé lokace, grafika, geomód jen na efekt, závěrečný boss

+23
  • PC 65
Red Faction II má opravdu hustý nástup. Hutná akce. Granáty lítají, zdivo lítá, nepřátelé se rojí, hukot zbraní se line. Akce je tu hodně a Geo mod jenom přispívá k pocitu destrukce. Zbraně jsou super, akorát by je to chtělo víc vyvážit nebo nějaké ubrat. Použil jsem tak polovinu z nich. Hra je perfektně ozvučená. Nad takovou linearitou a jednoduchostí designu zaplesá nejedna unavená, akcechtivá hlava. Jednoduchost se ještě znásobí ve vozidlech či vznášedlech, které ani neovládáte. Jenom střílíte.

Na začátku jsem si musel zvykat na dost konzoloidní, až automatové rozhraní. Myš ale funguje skvěle. Grafika je taková, dobrá. Textury žádný zázrak nejsou. Převládá šedivá. Dají se ale pěkně rozstřelit. Modely postav jsou na tom o poznání lépe. Příjemným překvapením byla pro mě AI. Pokud si v té vřavě všimnete, tak nepřátelé se rozhodně nechovají jak tupí panáci. Občas sice klasicky naběhnou do rány, ale jinak se kryjí, uhýbají ustupují a využívají všech vlastností své zbraně. Zvlášť dobře jsou na tom elitní vojáci ke konci.

Příběh je klasický. Béčkového typu, z jedním klasickým zvratem. Nic extra. V takovéhle střílečce by jsme snad ani nemohli chtít víc. Bohužel v žáru střílení se zapomnělo na nějakou atmosféru. Celé je to takové prázdné, ploché a krátké. Hra je to opravdu krátká. Tak na dva, tři večery. Celkově oproti jedničce působí takovým levnějším dojmem.

Zábava je to naštěstí dobrá. Bohužel hra časem trochu ztrácí dech. Ke konci se až moc zaměřuje na někdy trochu frustrující boje s bossy. Zvlášť ten poslední mě moc nebavil. Těžký jak svině. Spíš než o taktice to bylo o náhodě.

Pro: destrukce, oddychový výplach, střílení, AI, mezihry v dopravních prostředcích

Proti: délka, žádná atmosféra, ke konci hře dochází šťáva

+15
  • PC 30
Zřejmě jsem ovliněn tím že sem hru dohrál poprvé právě dnes. Každopádně zbytečnější hru jsem neviděl. Budget tak maxmálně za 10,- Kč.

První díl mě ve své době bavil. Asi hlavně kvůli atraktivnímu prostředí Marsu a geomodu. Hrál jsem i kus Guerrilly i to mi přišlo fajn. Tohle je hnus. Asi všechno proč hraju střílečky (grafika, zbraně a akce) je tu na zoufalé úrovni. Grafika je vyloženě odporná. První Half-Life vypadá lépe. Snad i první díl Red Faction vypadá lépe. Když si vezmu že pár měsíců na to vyšel FarCry a před tím třeba oba NOLF a nevim co ještě dalšího. K tomu absolutně nudné zbraně a úplně průměrná akce. Nuda a nezávživnost. Snad nejhorší střílečka co jsem kdy hrál.

Pro: Nic!!!

Proti: Všechno!!!

+7 +11 −4
  • PC 50
Celkem průměrná first person střílečka, kterou ovšem oživuje vcelku povedený "Geo-mod" (jedná se o možnost destrukce prostředí) a pár zajímavých nápadů, například jízda v mechovi, ponorce, helikoptéře, tanku atp.
Hra příjemně odsýpá a na chvilkové (hra je neuvěřitelně krátká) pobavení a odreagování je opravdu dobrá.

Bohužel oproti předešlému dílu je to krok spíše zpátky. Už se nedočkáte hutné atmosféry z předešlého dílu a ani pěkného prostředí Marsu. Navíc je hra velice jednoduchá a jedná se pouze o tupou střílečku ala Serious Sam: The First Encounter. Ve hře je velké množství různých zbraní, které ovšem hráč stejně všechny určitě nevyužije, ale některé jsou opravdu zajímavé. Neškodila by ani větší variabilita nepřátel, neboť téměř celou hru bojujete pouze proti lidem a hordám mutantů.

Příběh zde opravdu nehledejte, to co se jako "příběh" prezentuje, je spíše něco divného, zmateného a klišoidního. (ovšem od Serious Sam: The First Encounter jsem také žádný příběh nečekal).

Bohužel kdo od RF2 čeká hodnotného nástupce skvělého prvního dílu, bude asi zklamán, ovšem pokud od hry nic nečekáte, tak se vám odmění několika hodinami zábavy, ovšem po dohrání se ke hře už asi nebudete chtít znovu vracet.

Pro: Geo mod, jízda v mechovi, ponorce, helikoptéře, tanku, vcelku dobrá odreagovačka.

Proti: příběh, jednoduché, krátké.

+22
  • PC 45
Tahle hra me po uzasnem prvnim dile temer ve vsem zklamala
1)místo uzasné atmosfery nehostineho Marsu opět stará a nudna planeta Zeme
2)herni doba se nam smrskla na 3 hodiny, u jednicky jsem stravil urcite mnohem vice casu
3)v jednicce jsem neustale stridal zbrane podle druhu nepritele, tady sem si vystacil se dvema
4)nerikam ze v jednicce bylo buh vi jak zajimavy story, ale neco tak klisoidniho jako ve dvojce jsem dlouho nevidel
5)ruzny ty hadovyty obludy atd do jednicky skvele zapadaly, ale ve dvojce ti mutanti, to bylo proste moc
6)absolutne nesnasim hry, ve kterejch se donekonecna objevujou nepratele a lokace proste nejde vykosit a ze jich tu takovejch bylo
7)na konci jednicky byl za odmenu skleneny dum, na kterem se tak krasne dalo vyradit, jak ja se tesil, ceho se asi dockam po dohrani dvojky a od jiste chvile to byl jediny duvod, proc jsem to hral dal, jenze ouha, nic takoveho jako skleneny dum se nekona

Plusy
1)mise v mechu
2)mise v tanku
3)geomod
+14
  • PC 70
Lehce nadprůměrná FPS střílečka, která na nějakou dobu zabaví. Ve své době měla velmi slušnou grafiku, dnes je to také jen průměr, který hráč ještě zkousne. Je to spíš pro ty, co uznávají hordu nepřátel a kromě střílení nechtějí nic složitého řešit. Levely nejsou nijak složité, poměrně přímočaré. Inteligence nepřátel téměř žádná, jejich síla je v počtu. Zbraňový arzenál je poměrně rozsáhlý, nic mi v něm nechybělo. Část zbraní nabízí i alternativní mód střelby. Geo Mod je fajn, ale funguje jen na určených objektech, tzn. jen někdy a někde. Je to spíše na efekt a jen málokdy je nutnost ho použít. Pamatuji si jen jeden případ, kdy se muselo proděravět podlahu, aby se dalo pokračovat dál. Určitým zpestřením jinak poměrně přímočarého střílení stejných nepřátel, mi připadla úroveň, kde se procházelo podzemními kobkami a likvidovali zombíci. Nebo mise, ve kterých ovládáte nějaké bojové vozítko. Mise v mechovi nebo v tanku jsou určitě plusem. Za to mise v ponorce mi připadala za trest, neskutečně zdlouhavé a nudné...
Hře jednoznačně chybí Multiplayer, nechápu proč... Přitom arény ve stylu Quake 3 jsou dobře navržené a je jich tu nejméně 30 a teprve tady je Geo Mod hojně využíván. A mohlo to být docela zajímavé, díky Geo Modu se z některých arén po nějaké době stane 'cedník' a skoro není možnost se někde za něco schovat.

Pro: Dostatek zbraní, Geo Mod.

Proti: Na můj vkus až moc jednoduché, přímočaré, chybí Multiplayer.

+4 +6 −2